فایل word مقاله الگوي شايستگي مديران بر اساس نهجالبلاغه امام علي (ع) | WORD
ها طبقهبندی شدهاند. به منظور حصول اطمینان از صحت و درستی استنباط محققین از شایستگیها، الگوی شناسایی شده توسط 24 نفر از افراد خبره و صاحبنظر مورد ارزیابی قرار گرفته است و پس از انجام آزمون آماری، شایستگیهای نهایی مشخص شدهاند. نتایج این پژوهش نشان داد که بر مبنای نهجالبلاغه حضرت علی (ع)، الگوی شایستگی مدیران در قالب پنج شایستگی تقویمداری، امانتداری، عدالتورزی و انصاف، تصمیمگیری و رفتاری- اخلاقی قابل ارائه است.
فایل word مقاله بررسي رابطه ظرفيت هاي مثبت روان شناختي با ميزان تعهد سازماني(مورد مطالعه: کارکنان آموزش و پرورش کازرون) | WORD
بقهبندی متناسب تعداد 265 نفر به عنوان نمونه مورد نظر انتخاب گردید. روش تحقیق توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS و دو شاخص توصیفی (میانگین، تحلیل واریانس و ...) و استنباطی (رگرسیون چندگانه همزمان، ضریب پیرسون و ...) مورد تحلیل قرار گرفتند. یافتههای حاصل از تحلیلهای آماری به طور واضح بیانگر رابطه مثبت و معنادار میان ظرفیتهای مثبت روانشناختی و مؤلفههای آن و تعهد سازمانی است.
فایل word مقاله تأثير مديريت دانش بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن نقش ميانجي چابکي سازماني | WORD
ده از روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده و برای آزمون فرضیه های تحقیق از روش تحلیل مسیر و نرم افزار lisrel 8.80 استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که: مدیریت دانش با ضریب مسیر31/0+ تأثیری مثبت و معنی دار بر عملکرد سازمانی دارد؛ همچنین مدیریت دانش به واسطه نقش میانجی چابکی سازمانی با ضریب مسیر43/0+ تأثیری مثبت و معنی دار بر عملکرد سازمانی دارد.
فایل word مقاله تاثير سرمايه اجتماعي بر انتخاب نام تجاري مصرفکنندگان | WORD
y;ای جهت بررسی میانگین متغیرها توسط نرم افزارSPSS21 استفاده شده است. یافتههای پژوهش مشخص کرد که سرمایه اجتماعی بر انتخاب نام تجاری تاثیرگذار است و بر این اساس پیشنهاد میشود که برند اسنوا در زمینه لوازم خانگی ضمن استفاده از مزیت رقابتی ویژهای که از طریق فرهنگ ارتباطات و سرمایه اجتماعی بین خریداران کسب میکند، استفاده نموده و در زمینه ارتقای قلمرو فعالیت شرکت و توسعه وگسترش شبکه اجتماعی از طریق مشتریانش استراتژیهای لازم را تدوین و اجرا نماید.
فایل word مقاله انتخاب تأمينکننده بر اساس ديدگاههاي خوشبينانه و بدبينانه | WORD
متوسط هندسی با هم ادغام میشوند که سنجشی از عملکرد کلی هر تأمینکننده در معیارهای متعدد نسبت به سایر تأمینکنندگان رقیب موجود در همان بازار را نشان میدهند، و لذا میتوان از این اندازهها بهعنوان مبنایی برای مقایسهی تأمینکنندگان استفاده کرد. مشاهده میشود که کارآییهای متوسط هندسی قدرت افتراق بیشتری نسبت به هر کدام از کارآییهای خوشبینانه و بدبینانه دارند. یک مثال عددی مزایا، قابلیت، و کاربردهای رویکرد DEAی پیشنهادی را نشان میدهد.
فایل word مقاله واکنش مصرف کننده به تبعيضهاي قيمتي | WORD
نتخاب شدند در نهایت فرضیات بررسی و نتایج حاصل شد. نتایج نشان داد که بطور کلی مصرف کنندگان محروم از مزایای قیمتی تمایل کمتری به استفاده از این نوع قیمت گذاری دارند و در برخی موارد باعث ایجاد نا رضایتی میشود. قیمت گذاری تبعیضی به عنوان یکی از سیاستهای قیمت گذاری مطرح میباشد و در مقابل سیاست قیمت گذاری یکپارچه قرار دارد. این پژوهش دارای نتایج کاربردی جهت اجرای سیاستهای قیمت گذاری تبعیضی در مراکز خدماتی همچون سینماها، شهربازیها و ... میباشد.
فایل word مقاله انتخاب بهترين فناوري درحضور هردو نوع داده هاي اصلي و ترتيبي: DEA با مرزهاي کارآ و ناکآرا | WORD
ترین فناوری فاز مهمی از انتقال فناوری محسوب میشود. این مقاله پیشنهاد میکند که از «DEA با مرزهای کارآ و ناکارآ» برای انتخاب بهترین فناوری در حضور هر دو نوع دادههای اصلی و ترتیبی استفاده شود. در این رویکرد، همزمان کارآییهای خوشبینانه و بدبینانهی هر فناوری در نظر گرفته میشود. در مقایسه با DEAی سنتی، رویکرد DEA با مرزهای کارآ و ناکارآ میتواند بهترین فناوری را به درستی و به آسانی شناسایی کند. یک مثال عددی کاربرد روش پیشنهادی را نشان میدهد.
فایل word مقاله بررسي ميزان تأثير شاخص هاي کليدي عملکرد بر انتقال تکنولوژي در صنايع مبدل هاي حرارتي و برودتي | WORD
یزان تأثیر یا شدت اثر هر یک از این شاخصها بر روی هم، از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت انتقال تکنولوژی در این صنعت خواهد داشت. در این مقاله با استفاده از مدل ساختاری تفسیری3، ارتباط میان شاخصهای کلیدی عملکرد مؤثر بر انتقال تکنولوژ ی در صنایع مبدلهای حرارتی و برودتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و با استفاده از تکنیک4 DEMATEL شدت اثر هر یک از این شاخصها بر روی هم و بر روی انتقال تکنولوژی در این صنعت بررسی شده است.
فایل word مقاله شناسايي و رتبه بندي عوامل مؤثر بر انتقال تکنولوژي با استفاده از تکنيک هايMADM | WORD
ندی این عوامل از تکنیکهایAHP ، تاپسیس و الکتر استفاده شده است. از آنجایی که هریک از روشهای مذکور، در برخی موارد رتبهبندی متفاوتی را ارایه کردهاند، برای رسیدن به یک رتبهبندی واحد از روشهای ادغام (میانگین، بردا و کپلند) استفاده شـده است. نتایج ایـن تحقیق نشان میدهد که عامل تکنولوژیکی، مهمترین عامل مؤثر در انتقال تکنولوژی است. همچنین به ترتیب، عوامل کارکنان، عوامل صنعتی، هزینه و سازمانی دارای بیشترین اهمیت یا اولویت هستند.
فایل word مقاله تبيين مؤلفههاي پيرو معنوي با استفاده از شبکههاي عصبي فازي انطباق پذير | WORD
ی و با بهرهگیری از نظرات خبرگان در صدد است ویژگیهای پیروان معنوی را شناسایی و اثرات آن بر اثربخشی رهبری را مورد بررسی قرار دهد. برای بررسی نقش مؤلفههای پیرو معنوی از روش شبکه های عصبی فازی استفاده شده است و یافتههای تحقیق نشان میدهد مؤلفههای تقوا، تفکر انتقادی، مشارکت فعال، خودآگاهی و انسان دوستی میتوانند نقش قابل توجهی در تبیین اثربخشی رهبری داشته باشند. همچنین نقش مؤلفههای بلوغ و عزت نفس پیروان در اثربخشی رهبری معنادار نمیباشد.
فایل word مقاله تأثير قابليت استخدام بر موفقيت کار راهه شغلي کارکنان
شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي استان قزوين | WORD
نعطافپذیری شخصی، حس سازمانی و توازن و پرسشنامه موفقیت کارراهه گاتیکر و لاروود با پنج بعد موفقیت شغلی، موفقیت بین فردی، موفقیت مالی، موفقیت سلسله مراتبی و رضایت از زندگی هستند. پایایی پرسشنامهها بر حسب آلفای کرونباخ اندازهگیری شد که میزان آن برای پرسشنامه اول 0.925و برای پرسشنامه دوم 0.903 است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل رگرسیون خطی ساده استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که ابعاد قابلیت استخدام بر موفقیت کارراهه تأثیرگذار هستند.
فایل word مقاله نقش ميانجي گري انگيزش شغلي کارکنان در رابطه ي ميان مرشديت و کارآفريني سازماني (مطالعه ي موردي شرکت زرين سوله آمل) | WORD
ص ساخت که مرشدیت تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی سازمانی و انگیزش کارکنان دارد؛ همچنین، انگیزش شغلی کارکنان تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی سازمانی دارد. به علاوه، انگیزش کارکنان دارای نقش میانجی بین مرشدیت و کارآفرینی سازمانی شرکت زرین سوله آمل میباشد. این چنین میتوان نتیجهگیری نمود که مرشدیت با اثرگذاری بر روی انگیزش کارکنان میتواند باعث کارآفرینی سازمانی در شرکت زرین سوله آمل گردد که در این زمینه پیشنهادات لازم ارائه گردید.
فایل word مقاله بررسي مقايسه اي مديريت ارتباط با مشتريان (CRM)سه بانک ايراني با رويکرد مدل سوئيفت | WORD
شنامه استفاده شده است. بررسی مقایسه ای با رویکرد سوئیفت نشان میدهد هر سه بانک اهمیتCRM را به خوبی دریافته اند.تعریف یکسانی در خصوص آن دارند، فرایندهای خود را بر آن متمرکز نمودهاند و بخش مرتبط با امور مشتریان و بازاریابی در ساختار سازمانی بانکهای
مورد مطالعه وجود دارد، اما در هر بانک عنوان، پیکربندی و جایگاه این بخش تا حدودی متفاوت از دو بانک دیگر میباشد. بانک پارسیان به دلیل چابکی از فناوری پیشرفتهتر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتریان برخوردار است.
فایل word مقاله بررسي ابعاد موثر بر وفاداري به نشان تجاري | WORD
ضایت، اعتماد، نگرش به نشان تجاری، تعهد، هویت نشان تجاری و کیفیت، تبلیغات، توزیع و قیمت به عنوان مهمترین عوامل تاثیرگذار بر وفاداری به نشان تجاری مورد شناسایی قرار گرفتند. در گام بعد با نظرسنجی از متخصصان حوزه بازاریابی و مدلسازی ریاضی غیرخطی فازی، رتبه هریک از این عوامل استخراج شد. بر اساس نتیجه این پژوهش کیفت محصول با وزنی معادل با 22/0 و رضایت از محصول با کسب وزنی معادل با 159/0 به ترتیب از عوامل اصلی رشد و سودآوری شرکتها بر اساس nx معرفی شدهاند.
فایل word مقاله بررسي تأثير شاخصهاي بازاريابي دروني بر پيادهسازي مديريت دانش با تأکيد بر خلق دانش
(موردکاوي شرکت ايپکو) | WORD
بستگی پیرسون، ضریب همبستگی میان متغیرهای مستقل و وابسته مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیلها نشان دهنده تأثیر مثبت و معنیدار سه شاخص اصلی بازاریابی درونی بر فرآیند پیادهسازی مدیریت دانش (با تأکید بر خلق دانش) میباشد. در این میان بیشترین تأثیر مربوط به شاخص «هماهنگیهای میانوظیفهای» میباشد. ضمناً نتایج آزمون تحلیل واریانس نشان داد که متغیرهای توصیفی تحقیق بر ارتباط میان متغیرهای مستقل و وابسته تأثیرگذار نمیباشند.
فایل word مقاله رابطه هوش رقابتي و بازاريابي رابطه مند استراتژيک با وفاداري مشتريان بانک کارآفرين | WORD
اهبردی- اجتماعی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارد ولی مولفه آگاهی از فناوری- تاکتیکی با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری ندارد. به علاوه نتایج نشان میدهد که منحصر به فرد بودن، هزینه تغییر نام تجاری، رضایت از کارآیی، اعتماد، ارتباط تصویری و احساس لذت از مولفههای بازاریابی رابطه مند استرتژیک با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری دارند در حالیکه مولفههای رضایت عاطفی و امتیاز با وفاداری مشتریان رابطه مثبت و معناداری ندارد.
فایل word مقاله به کارگيري نظريهي رفتار برنامهريزي شده در بررسي قصد خريد سبز مصرفکنندگان | WORD
د. نمونهگیری به صورت تصادفی ساده از شهروندان قزوینی انجام شده است. تعداد 428 پرسشنامه کامل شده و از روش مدلیابی معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده گردید. نتایج حاصله نشان میدهند که نگرش نسبت به مسائل زیستمحیطی مهمترین عامل پیشبینیکننده رفتار است. همچنین طبق یافتهها، مشاهده میشود که هنجارهای ذهنی، نگرش نسبت به مسائل زیست محیطی بر قصد خرید سبز تاثیرگذار بوده و قصد خرید سبز بر رفتار سبز تاثیر مثبتی دارد.
فایل word مقاله کاربرد الگوريتمهاي مختلف يادگيري در پيشبيني قيمت سهام با استفاده از شبکه عصبي | WORD
عصبی0/ استاندارد آموزش داده شد که نرخ یادگیری 3 BP 6 با الگوریتم -5- یعنی 1 MLP مارکوارت استفاده شد. پس از آن ساختار بهینه شبکه عصبیاستاندارد به مینیممهای محلی محاسبه گردید و در آخر برای رهایی از BP بهترین عملکرد را داشته است و برای این نرخ یادگیری حساسیت الگوریتماستاندارد همراه با مومنتم استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان داد که پیشبینی بوسیله BP این حساسیت به مینیممهای محلی از الگوریتماستاندارد می باشد. BP استاندارد همراه با مومنتم بهتر از BP الگوریتم
فایل word مقاله بررسي ميزان تأثير بازخورد نتايج ارزيابي عملکرد 360 درجه مديران دانشگاه علوم پزشکي شيراز در سالهاي 1391 و 1393 | WORD
ن، همکاران و همطرازان و زیردستان مورد ارزیابی قرار گرفت. تجزیهوتحلیل دادهها، وضعیت هر مدیر را در مرحله اول و دوم نشان داد. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه، در مرحله اول اختلاف آماری معناداری را بین نتایج خودارزیابی مدیران و دیگر گروهها نشان نداد اما در مرحله دوم، بین نتایج حاصل از خودارزیابی و ارزیابی دیگر گروهها اختلاف آماری معنادار مشاهده گردید. در نهایت نتایج نشان داد که ارائه بازخورد نتایج بر عملکرد مدیران تأثیر داشته است.
فایل word مقاله بررسي رابطه توانمندسازي روانشناختي با يادگيري سازماني
مطالعه موردي: بانک پارسيان (شعبه مرکزي تهران) | WORD
ستگی استفاده شد. نتایج پژوهش بیانگر آن است که بانک پارسیان تهران از لحاظ متغیرهای یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی در وضعیت مناسبی (بالاتر از میانگین 3) قرار دارد. همچنین آزمون فرضیات پژوهش نشان داد که میان ابعاد توانمندسازی روانشناختی کارکنان با یادگیری سازمانی رابطه مستقیم و معنیدار وجود دارد و در میان ابعاد توانمندسازی روانشناختی، احساس شایستگی بیشترین رابطه و احساس مؤثر بودن کمترین میزان رابطه را با یادگیری سازمانی دارد
فایل word مقاله ارائه يک چارچوب براي پذيرش بانکداري موبايلي با استفاده از توسعه مدل پذيرش فناوري | WORD
بانک رفاه که از خدمات بانکداری موبایلی استفاده کرده اند، تشکیل داده اند. اطلاعات به کمک پرسشنامه جمع آوری گردید و متغیرها با طیف پنج گانه لیکرت اندازه گیری شده اند. اعتبار پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت. تجزیه وتحلیل دادهها براساس آمار توصیفی و مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده ازنرمافزارهایspss20وAmos18.0انجام شد. نتایج حاصل از پژوهش تاثیر کلیه فرضیهها به غیر از شرایط تسهیل کننده را مورد تایید قرار داد.
فایل word مقاله شناسايي عوامل سازماني مؤثر بر توسعه نوآوري در نظام پيشنهادات با روش AHP فازي | WORD
است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، توصیفی از نوع همبستگی میباشد. جامعه مورد مطالعه آن دربرگیرنده 22 نفر از مدیران و کارشناسان بانک شهر بوده است. تجزیه و تحلیل دادهها بیانگر این است که عامل ساختار از بین عوامل سازمانی پشتیبان و مؤثر بر توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات سازمانی، بالاترین رتبه را کسب کرده است. نتایج این پژوهش برای بانکهایی که قصد برنامهریزی برای توسعه نوآوری در نظام پیشنهادات سازمانی دارند، قابل استفاده است.
فایل word مقاله شناسايي موانع اجراي ماده 58 قانون مديريت خدمات کشوري در راستاي ارتقاي توانمندي کارکنان بمنظور ارتقاي کارايي و اثربخشي سازمان (مورد مطالعه: بانک ملي) | WORD
ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که پایایی کل پرسشنامه0.712 بدست آمد. سپس تعداد 140 پرسشنامه بین کارکنان توزیع گردید که تعداد 124 پرسشنامه بازگشت داده شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. توصیف و تحلیل دادههای جمعآوری شده با روش آماری توصیفی (فراوانی، میانگین،انحراف استاندارد) و استنباطی (تحلیل عاملی و آزمون فریدمن) انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که موانع محیطی، سازمانی، مدیریتی، فردی جزء موانع اجرای ماده 58 قانون مدیریت خدمات کشوری در بانک ملی میباشند.
فایل word مقاله بررسي تاثير برنامههاي راهبردي در مديريت مصرف انرژي در ايران | WORD
نامه تأیید گردیده است. جهت برسی فرضیات و تحلیل دادهها از روشهای آمار استنباطی استفاده شده که بدین منظور از نرم افزار SPSS کمک گرفته شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که ابعاد برنامه راهبردی با رویکرد کارت امتیاز متوازن بر مدیریت مصرف انرژی با شدت و ضعف متفاوت تاثیر دارد. در انتهای این تحقیق پیشنهاداتی از سوی محقق در راستای بهبود برنامه راهبردی در مدیریت مصرف انرژی کشور با توجه به چهار عامل مدل کارت امتیاز متوازن ارائه شده است.
فایل word مقاله بررسي همراستايي هوش رقابتي و عملکرد کارکنان در برنامهريزي توسعة منابع انساني | WORD
تی با آگاهی تجاری، همراستایی هوش رقابتی با آگاهی از وضعیت رقبا، همراستایی هوش رقابتی با آگاهی فناوری و تکنیکی و همراستایی هوش رقابتی با آگاهی راهبردی و اجتماعی مد نظر قرار گرفته است که بر اساس سوالات تحقیق از طریق نرم افزار SPSS مورد سنجش قرار گرفته است. نتایج تحلیلهای آماری، بیانگر شدت ارتباط همراستایی هوش رقابتی و ابعاد آن با ابعاد عملکرد کارکنان است که بر ابعاد تحقق استراتژی به عنوان متغیر میانجی این پژوهش تأثیر قابل ملاحظه ای را نشان میدهد.
فایل word مقاله ارائه مدلي به منظور برنامه ريزي يکپارچه توليد - توزيع در يک زنجيره تأمين | WORD
طی چندین دوره زمانی ارائه شده است. دو هدف غیر هم راستا شامل کمینه کردن کل هزینههای زنجیره و به حداقل رساندن هزینههای مربوط به انبارهای توزیع، در مدل پیشنهادی در نظر گرفته شده است. از روش Lp- متریک با پارامترهای P = 1 و P = ∞ به منظور حل مدل، استفاده شده است. در نهایت به منظور اثبات عملکرد مناسب روش حل مسئله، با در نظر گرفتن دو شاخص کیفیت، جواب به صورت تابع هدف، یکپارچه شده و زمان محاسباتی این روش بر روی مسائل مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
فایل word مقاله دستهبندي دادههاي جرياني فازي با استفاده از تحليل پوششي دادهها | WORD
ک روش جدید دستهبندی دادههای فازی مبتنی بر تحلیل پوششی داده زمانی که دادهها به صورت جریانی وارد میشوند، ارائه میشود. روش پیشنهادی میتواند با استفاده از بههنگام سازی معیارهایی پیشبینی دستهی دادههای فازی به دستهبندی دادههایی بپردازد که در طول زمان تغییراتی در الگوی رفتاری آنها بوجود میآید. روش جدید توسط دادههای شبیه سازی شده مورد آزمون قرار گرفته و نتایج نشان دهندهی قابلیت این روش در مواجه با شرایط غیرقطعی و متغیر است.
فایل word مقاله برنامهريزي راهبردي بر پايه تحليل کارکردي | WORD
یستم ارائه میشود. روش پیشنهادی از یک سو با حذف خوشبینیها و روابط خطی و میانبرهای روش SWOT در تعیین راهبردها و از سویی دیگر با شناسایی تدقیق عوامل مؤثر و همچنین در نظر گرفتن سناریوها، آزمون پابرجایی راهبردها و عوامل انحطاط و نیز پویاییهای سیستم اقدام مینماید. این روش دقیقتر، آینده محور و پویا و انعطافپذیر است. معیار دستهبندی عوامل، شدت اثرگذاری آنها بر سیستم است نه بیرونی و درونی بودن آنها. هدف محوری از دیگر وجوه تمایز روش پیشنهادی است.
فایل word مقاله تبيين و آزمون برنامه هاي وفاداري بر تصميم گيري خريد مشتريان(مطالعه موردي) | WORD
ن تحقیق، با توجه به مدل مفهومی به کار گرفته شده، سه فرضیه مطرح شده که در نهایت با تحلیل دادههای جمع آوری شده از نمونه آماری بوسیله پرسشنامه و با استفاده از آزمون فرض تک متغیری در مورد میانگین یک جامعه، همگی آنها تأیید شدهاند. در ادامه نیز بوسیله تحلیل عاملی، پنج برنامه وفاداری طراحی شده به ترتیب میزان تأثیرگذاری بر تصمیم گیری خرید مشتریان، رتبه بندی گشته. همچنین مولفههای تصمیمگیری خرید مشتریان نیز به ترتیب اهمیتشان رتبه بندی شدهاند.
فایل word مقاله بهبود يک مدل تصميمگيري ردهاي در فرآيند برونسپاري کسب و کار(IT) با استفاده از رويکرد MCDM | WORD
و مشکلات متنوعی مواجه ساخته است. بدین منظور این مقاله ابتدا با یکی از ابزارهای تصمیمگیری چند شاخصه به شناسایی و رتبهبندی شاخصهای تأثیرگذار در برونسپاری فرآیند کسب و کار پرداخته و سپس با استفاده از تکنیک فرآیند سلسله مراتبی، وزن این عوامل را محاسبه و گزینههای مطرح شده در فرآیند برونسپاری کسب و کار را رتبهبندی میکند. همچنین شدت ارتباطات بین شاخصهای تأثیرگذار در برونسپاری (IT) توسط تکنیک DEMATEL مورد بررسی قرار گرفته است.