فایل word مقاله کليشهسازي آرمانشهر در تبليغات تلويزيوني ايران: بررسي آگهيهاي بازرگاني لوازم خانگي | WORD
امین و پیکرینگ در باب ارتباط ایدئولوژی، هنر، کلیشه و رسانه، به بررسی چراها و چگونگی تبدیل آرمانشهر به کلیشه پرداخته و سپس با تآکید بر تبلیغات تلویزیونی لوازمخانگی در ده نود شمسی، این موضوع را از طریق مطالع عینی پی میگیرد. در پایان بررسیها نشان میدهد که مناسبترین راه برای تزریق ایدئولوژی در سطح جامعه، کلیشهسازی و طبیعی جلوه دادن دنیای آرمانی است که مخاطب آشنایی از پیش با آن ندارد.
فایل word مقاله اصول اخلاقي در رسان? جهاني | WORD
ریت ترسیم کرد، اما نگارنده در مقاله حاضر از پنج اصل اخلاقی به عنوان حداقل اصول اخلاقی که از ذاتیات و فطریات بشر نشئت گرفته، یاد کردهاست که میتوانند پایههای مشترک اخلاق جهانی در رسانهها معرفیشوند؛ مشترکاتی که با تنوع و تکثر ارزشهای بومی و محلیِ فرهنگهای اخلاقی مختلف نیز منافاتی ندارند؛ اصولی که عبارتاند از: کرامت شأن انسانی، آزادی بیان، برابری و عدم تبعیض، وفاق اجتماعی، رفاه جمعی.
فایل word مقاله ارتباط ميان فرهنگ و فنّاوري اطلاعات و ارتباطات و آسيبهاي فرهنگي اينترنت | WORD
ه است که با وجود هم ظرفیتها، فرصتها، و قابلیتهای این فنّاوری نوین نباید مسائل و آسیبهای بهوجودآمده را از نظر دور داشت. در انتها به بررسی تأثیر اینترنت بر تغییر روند سنتی ارزشهای دینی پرداخته شده است. در این پژوهش، که با روش توصیف، تبیین، و تحلیل اطلاعات گردآوریشده از منابع کتابخانهای تهیه شده است، مشخص میشود که اینترنت ممکن است باعث تضعیف برخی ارزشهای دینی شود.
فایل word مقاله زبان، کدام رسانه؟ (نسبت ميان زبان و هنر و شعر نزد هايدگر) | WORD
ه ویرانسازی و بازخوانی تاریخ غرب مابعدالطبیعی پرداخته و ورطه باژگونگی بنیادها و نسبتها را از طلیعه اندماج نخستین غفلت از حقیقتِ هستی و فقدان هستیشناسی در صورتبندی چیستی و هستی تا موضوعیت و موردیت نفسانی و حلول طبیعت انسانی در امر واقعی و تمامیت تسلیم وجود به موجود در قالب نیستانگاری، لایهبرداری میکند و به نسبت تازهای میان هستی، حقیقت، انسان، زبان، هنر، و شعر دست پیدا میکند.
فایل word مقاله الگويي جهت تبليغات اينترنتي موفق به منظور جذب مشتريان الکترونيک بيشتر(با محوريت اخلاقيات) | WORD
ست. در این مقاله موارد گوناگون اخلاقی معرفی شده است و با استفاده از مطالعات گوناگون در حوز تبلیغات اینترنتی رموز تبلیغات موفق بیان شده است؛ رموزی که مبتنی بر الگوی ارائهشد محقق است. این اطلاعات موجب جذب بیشتر و بازگشت مجدد مشتریان الکترونیکی خواهد بود. در پایان، از طریق پرسشنامهای که متخصصان حوز فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک به آن پاسخ دادهاند زمین تأیید یا تغییر این الگو فراهم شده است
فایل word مقاله مطالعه تطبيقي جرايم عليه حريم خصوصي در فضاي سايبري ايران و آلمان» | WORD
ارجاع برخی اصول به آییننامههای گوناگون نقایص جدی دارد که باید از سوی مقنن بازنگری شود. از سوی دیگر، فقدان مقررات جامع در زمینه حمایت از حریم خصوصی مانع از درک و اجرای صحیح حمایت از دادهها در دادگاهها و مراجع اداری میشود. «لایحه حریم خصوصی»، که برای ارائه به مجلس شورای اسلامی تدوین شده، این اشکال را تا حدودی مرتفع کرده است که در صورت رفع ایرادات و تصویب آن این نقایص تا حدی رفع میشود.
فایل word مقاله ضرورتها و کارکردهاي راديوي آموزشي در ايران | WORD
اس میشود. رادیو به دلیل سهولت دسترسی و برخورداری از پوشش وسیع و گسترده، میتواند با بهرهگیری از الگوی برنامهای مناسب، هم به عنوان وسیل کمکآموزشی در اثربخشی آموزشهای رسمی نقش مؤثر ایفاکند و هم با آموزشهای غیررسمی، گام مؤثری در بالابردن سطح آگاهیهای مردم، تسهیل و تسریع فرایند توسعه و برقراری عدالت آموزشی برداشته، پاسخگوی مناسبی به نیازهای آموزشی لایههای مختلف اجتماعی باشد.
فایل word مقاله مروري انتقادي بر مهمترين نظريههاي تکنولوژي رسانه | WORD
اب آخرین نظری پساجبرگرایی درصدد است که ابهامات و بعضاً گزافهگوییهای مطرحشده از جانب هریک از حامیان ابزارگرایی و جبرگرایی طی قرن اخیر را رفع کند، و علاوهبر تصدیق تأثیرپذیری جامعه از تکنولوژی، تکنولوژیهای رسانهای را نیز برآمده از بستری تاریخی ـ اجتماعی بداند. در این مقاله دو پارادایم اصلی حاکم بر مطالعات ارتباطی نقدو بر ساختگرایی اجتماعی در نقش نظری جایگزین تأکید میشود.
فایل word مقاله احساس امنيت کاربران ايراني در شبکههاي اجتماعي از منظر جنسيت، سن، ميزان تحصيلات و ميزان استفاده ( مطالعه موردي شبکه اجتماعي فيس بوک) | WORD
شده قبلی محقق، نخست مفهوم احساس امنیت از تراکنشهای الکترونیکی در حکم مهمترین تهدیدها برای جذب کاربران ایرانی به شبکههای اجتماعی در فضای مجازی شناسایی شد و سپس از طریق پرسشنامه الکترونیکی، دادهها جمعآوری و از طریق نرمافزارهای مرتبط این نتیجه به دست آمد که میان جنسیت، سن و میزان استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک با احساس امنیت و آسایش کاربران شبکههای اجتماعی رابطه معنیداری وجود دارد.
فایل word مقاله راديو و مفهومِ «اراده» براي خلقِ «حرکت»؛
يک چالشِ معنايي | WORD
کاود و از پرتو چنین رویکردی راهکارهایی را برای خلقِ «حرکت» (Motion) در این رسانه ارائه دهد. بنابراین، نخست از «اراده» و ابعاد معناییِ آن سخن میرانیم و سپس، به وجوه «عینی و ذهنیِ» آن نظر میافکنیم و در پایان به این نتیجه میرسیم که هر حرکتی در رسانه رادیو ـ به ویژه، حرکتهای خودآگاهانه ـ نیازمند اراده معطوف به «اختیار جمعی»ست و نه «جبر زمانی» یا «مکانی».
فایل word مقاله اخلاق وبلاگنويسي | WORD
ده است، کار کمی در مورد اخلاق وبلاگنویسی انجام شده است و در این زمینه گاهی با محدودیتهایی روبهرو بودهاند. در این مقاله، برای گردآوری دادهها و بررسی جایگاه اخلاق در وبلاگ از روش کتابخانهای استفاده شده است. در نهایت، کدهای اخلاقی وبلاگنویسی در چهار زمین گفتن حقیقت (truth telling)، پاسخگویی (accountability)، بهحداقلرساندن آسیب (minimizing harm)، و نسبتدادن (تخصیص) (attribution) شناسایی شدند.
فایل word مقاله اخلاق اطلاعاتي در اينترنت سنجش ميزان آشنايى با مؤلفههاى اخلاق اطلاعاتى در کتابخانههاى پژوهشى تهران | WORD
ان پژوهشی با اخلاق اطلاعاتی آشنایی دارند و این موضوع را بسیار باارزش و مهم تلقی میکنند. آشنایی کاربران کتابخانهها، بهویژه کتابخانههای پژوهشی، با شاخصهای اخلاق اطلاعاتی بسیار مفید است زیرا رعایت این اصول را بسیار سهلتر میکند نقط قوت این پژوهش جدیدبودن و مهمبودن آن است؛ زیرا هنوز پژوهش قابل اتکایی در این زمینه یا صورت نگرفته یا بهصورت جزئی در یکی از موضوعات اخلاق اطلاعاتی بوده است
فایل word مقاله فايدهگرايياخلاقي و تبليغات بازرگاني | WORD
جمعی پرداخته و با تکیه بر یکی از نظریات مشهور اخلاق هنجاری در فلسف اخلاق، یعنی فایدهگرایی اخلاقی، در صدد پاسخگویی به پرسشهای زیر بر آمده است: بر اساس نظری فایدهگرایی، اصحاب رسانه باید به چه تبلیغاتی اجاز پخش دهند؟ تمسّک به تقلّب و فریبکاری به هر شکل در تبلیغات، از نظر فایدهگرایان چه حکمی دارد؟ بر اساس فایدهگرایی معیارهای درست تبلیغات کدام است؟ چه نوع تبلیغاتی مجاز و یا غیر مجاز است؟
فایل word مقاله درآمدي بر فلسفة تلويزيون | WORD
د، تلویزیون در اصل شکلی مختص به خود از تفکر و تجربه است که با عنایت به آن نه تنها جنبه فنی تلویزیون فراموش نمیشود، بلکه بر آن تأکید و تمرکز نیز میشود. تلویزیون عضو ماشینی زندگی انسان است که به فنی شدن و تکنیکی شدن تفکر میانجامد. تلویزیون رسانهای است که ادراکی جهانی را برای انسان میسر میسازد. در این نوشتار فلسفه تلویزیون در سه بخش و با در نظر گرفتن سه برداشت از فلسفه رسانه بررسی میشود.
فایل word مقاله بررسي نقش تلويزيون در حوز? نقد و شيو? مناظره | WORD
زوم شناخت نقد دارد، بدین مفهوم که نقدی نقد محسوب میشود که به مبانی و یا نتایج یک موضوع مربوط شود وگرنه نقد بهحساب نمیآید. از طرف دیگر و در مرحل بعد، مناظره در حکم یک مجرا و یک منشأ عملیاتیشدن نقد باید معطوف به موضوعی مشخص و جزئی باشد و در آن ویژگیها و مؤلفههای نظریه نقد با توجه به تلویزیون در حکم ابزاری آگاهیبخش و اطلاعرسان در گستر عمومی و هماهنگ با مصالح و منافع عمومی لحاظ شود.
فایل word مقاله پرداختن به فلسفة رسانه | WORD
ین معنا که فیلسوف میتواند رسانه را همچون پدیدههایی مانند ذهن، علم، و هنر مورد واکاوی فلسفی قرار دهد و رسانه، اگرچه جدا از نسبتی که انسان (مخاطب) با آن پیدا میکند و بهنوعی جدا از ماهیت آگاهی وجود مستقلی ندارد، در آگاهی و ادراک آدمی تأثیر دارد. سخنگفتن از نوع تأثیر رسانه در ادراک مربوط است به نگاههای هستیشناسانه، معرفتشناسانه، پدیدارشناسانه، و تحلیلی ما به رسانه.
فایل word مقاله رسانه و هويت ملي | WORD
اشد، در راستای مصالح و منافع آن بازیگر بهمثابه عامل مثبت یا منفی در تحول هویت ملی ایفای نقش میکند. از این رو، رسانه جمعی با تأثیر در شاخصهای هویت ملی آن را تقویت و تحکیم یا تضعیف و تخریب میکند. یافتههای پژوهش حاضر با بهرهگیری از روشهای تحلیلی ـ تبیینی حاکی از آن است که رسانهها با تأثیر در سه شاخص هویتی، یعنی عناصر، مبانی، و جایگاه آن در هویت ملی تأثیر شگرف مثبت یا منفی میگذارد
فایل word مقاله نقش فضاي سايبري در پيشبرد ديپلماسي عمومي مدرن | WORD
رت) جمع آوری شد و بر اساس روش دلفی مورد بررسی و پالایش قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آماده نتیجه گرفته شد که فضای مجازی از طریق تاثیر بر ابعاد توسعه سیاسی کشور با مکانیزم هایی نظیر: گسترش ابراز نظرات سیاسی، آگاهی بخش نسبت به جریانهای سیاسی، تبلیغ و معرفی احزاب خاص و غنی کردن گسترش رقابت های سیاسی و جناحی و همچنین زمینه و بستری برای کمک به دیپلماسی می تواند اثرات مهمی بر دیپلماسی عمومی مدرن ایجاد نماید.
فایل word مقاله تلفن همراه و تأثير آن در ارتباطات ميانفردي جوانان دانشجو (مطالعة دانشجويان دانشگاههاي تهران) | WORD
;فردی آنان ندارد. اما میزان آشنایی آنان با فنّاوریهای نو (سواد IT) در میزان استفاده آنان از تلفن همراه تأثیر دارد. همچنین نتایج این پیمایش نشان داد که میزان استفاده از تلفن همراه در گستره و عمق ارتباطات میانفردی پاسخگویان تأثیرگذار بوده است. البته این تأثیر در گروهی دیده شد که جوانان دانشجو علاوهبر ارتباطات چهره به چهره با آنان، ارتباطات موبایل واسط نیز داشتهاند.
فایل word مقاله رسانه و محيطزيست؛ مقدمهاي بر ارتباطات زيستمحيطي | WORD
رتباطات توسعه میپردازیم و در ذیل آن معرفی تفصیلی ارتباطات زیستمحیطی را آغاز میکنیم. پس از ارائه تعاریف، تاریخچه و ویژگیهای این حوزه، موضوعات پژوهشی آن را معرفی کرده و نهایتاً با ورود به بحث ارتباطگری درباره محیطزیست، رابطه آن با رسانه را از نظر میگذرانیم. پیشنهاد موضوعات جدید در این حوزه به پژوهشگران ایرانی حوزه ارتباطات و مطالعات رسانه، بخش پایانی این مقاله را تشکیل میدهد.
فایل word مقاله بررسي عوامل مؤثر در گرايش به ازدواج اينترنتي در بين دانشجويان
(با رويکرد آسيبشناسانه به ازدواج اينترنتي) | WORD
ادفی خوشهای از سه دانشکده فنی ـ مهندسی، علوم انسانی، و علوم پایه انتخاب شدند. با استفاده از روش پیمایشی و استخراج و تحلیل دادهها این نتیجه حاصل شد که عوامل فردی، خانوادگی، اجتماعی ـ فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، و تکنولوژیکی با گرایش به ازدواج اینترنتی در بین دانشجویان مرتبط بوده است که عامل اجتماعی ـ فرهنگی بالاترین و اقتصادی کمترین علل گرایش به ازدواجهای اینترنتی در بین دانشجویان بوده است.
فایل word مقاله نقدي بر اينترنت به عنوان فناوري آموزشي با ابتناء برمفهوم اصالت از ديدگاه هايدگر | WORD
بازنمایی آنها در شکل دادن و قالببندی افکار و بینشها مؤثر است. اینترنت حس کنجکاوی را تحریک میکند و امکان تأمل و توجه به «خود» و همچنین فردیت را کاهش میدهد و سطحینگری را موجب میشود. هرچند از برخی جنبهها نیز بهدلیل آزادیهایی که در اینترنت است افقهایی برای فردیت فراهم میکند. اضطراب اگزیستانسی نیز، که از جمله موارد مد نظر اصالت اگزیستانسی است، در فضای مجازی کمتر نمایان میشود.
فایل word مقاله بررسي رابطه بين اعتياد به اينترنت و سلامت رواني دانشجويان کارشناسي و کارشناسي ارشد دانشکد? مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
از آنها رابط اعتیاد و سلامت روانی هم دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد با جنس و مقطع تحصیلی آنها آزموده شد. نتایج تحقیق نشانمیدهد که بین اعتیاد به اینترنت و جنسیت رابط معناداری وجود ندارد، اما بین اعتیاد به اینترنت و مقطع تحصیلی رابط مثبت معناداری وجود دارد. همچنین، بین سلامت روانی و اعتیاد به اینترنت و جنسیت رابط معناداری وجود دارد، اما بین سلامت روانی و مقطع تحصیلی رابط معناداری وجود ندارد.
فایل word مقاله روانشناسي اعتماد به رسانه | WORD
رایش اعتبار قائل می شود.در بحث اعتماد به رسانه نیز رعایت مولفه هایی ضروری است؛ دوری از تفاسیر یکسویه، پرداختن به رویدادها از زوایای مختلف، تغییر درنوع دروازه بانی، دوری ازاغراق و تناقضگویی، پرهیز از انعکاس ابهام آمیز موضوعات، دوری از تحریف و سانسور، همچنین این نتیجه نیز حاصل شده که هر چقدر مخاطبان از عمل[1]کرد رسانهای خشنود باشند، زمان بیشتری را برای توجه به اخبار در طی روزهای هفته، هزینه می کنند.
فایل word مقاله بررسي رابطه ميان نگرش سياسي، اعتماد به رسانة ملي، مخاطبان فعال، و گرايش دانشجويان دانشگاههاي تهران به شبکههاي اجتماعي مجازي | WORD
با هدف تبیین عوامل مؤثر بر گرایش به این شبکه در میان دانشجویان دانشگاههای دولتی شهر تهران، و ضمن استفاده از روش پیمایش و تدوین پرسشنامه، به بررسی فرضیههای پژوهش پرداخته است. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که بین فعالبودن مخاطبان و اعتماد به رسانههای خبری داخلی و گرایش به فیسبوک رابطه وجود دارد. همچنین فرضی «رابطه میان گرایش سیاسی و گرایش به فیسبوک» در این پژوهش تأیید نشد.
فایل word مقاله هويت در عصر رسانههاي ديجيتال | WORD
نگهای بشری را پاس بدارد و راههای مسالمتآمیز زندگی در دهکده جهانی را با ارزشهای جهانشمول، که برآمده از تمدن همه بشریت است، پیشنهاد کند. در این تجربه، طی فرایندهای تعامل اجتماعی همواره گفتمانهای متنوع بازسازی میشوند و خرد جمعی دائماً در حال توسعه خواهد بود. همچنین عواطف به علائق جمعی مبدل میشوند تا انسان بتواند به افراد بیشتری عشق بورزد و در غم آنان سهیم باشد.
فایل word مقاله فرهنگ به مثاب? رسانهاي بين اراده و عمل جمعي(مطالع? تطبيقي فرهنگ اسلامي و سکولار) | WORD
ترسیم جدولی سهبعدی، به شناسایی خانههای جدول پرداختهایم و پس از تعیین این عوامل، به شناسایی هریک از مصادیق آن در نظام اسلامی و نظام سکولار در سه بخش فرهنگِ سیاسی، فرهنگِ فرهنگی و فرهنگِ اقتصادی مبادرت ورزیدهایم. به این ترتیب، شناخت 36 خان متناظر فرهنگی در این دو مکتبی که امروز در مقابل هم صفآرایی کردهاند، زمینه را برای برنامهریزی فرهنگی توسط اندیشمندان این رشته فراهمساختهاست.
فایل word مقاله ارزيابي ساختار، کنشهاي متقابل، گمنامي و بازنمايي خود در چهار شبک? اجتماعي مجازي | WORD
ی از نظری «تعریف وضعیت» توماس و رویکرد کیفی لیندلاف و تیلور نسبت به رشت ارتباطات، مدلی را ارائهکرده و برای فهم بهتر معنای کنش، کاربران در دنیای مجازی بدان عمل کردهایم؛ همچنین، به بازتعریف مفاهیم گروههای ارادی، تجمع و جمع دونفره در فضای مجازی پرداختهایم. نتایج پژوهش نشانمیدهد شیو بازتاب «خود» تحتتأثیر ویژگیهای ساختاری، گمنامی یا هنجارها در دنیای مجازی شکل میگیرد.
فایل word مقاله چالشهاي فرارو در شخصيتپردازي شخصيتهاي معصومين در فيلمنامه با الگوي ارسطويي | WORD
مه، کارآمدی آنها را در طرح شخصیت حضرات معصومین مورد ارزیابی قرارمیدهد. فرضی این مقاله این است که قابلیتهای تکنیکی فیلمنامهها با الگوهای ارسطویی، عموماً، مناسب طرح شخصیتهای زمینیاند و باید در ویژگیهای ساختاری این الگوها از جمله اصل «شخصیتپردازی» تصرف کرد و قابلیتهای نوینی را در ساختار فیلمنامه تعریف کرد، والّا شخصیت آنان از مراتب قدسیت به مراتب زمینی فروکاهیده خواهدشد.
فایل word مقاله الگويي پارادايمي از رابطة جوان و رسانه در شيراز | WORD
به رسانه بیگانه، کماعتمادی به رسانه داخل، و نیز تمرکز بر رسانه مدرن تا سنتی است؛ از نظر عملکرد رسانه در ایران آن را غیرعملکردی، خاصگرایانه، و عاطفی قلمداد میکنند. در کشور ما ضروری است که رسانه به کیفیت تعامل خود با مخاطب، سبک زندگی و مصرف رسانهای جوانان، و نیز به ترجیحات و علایق آنها توجه داشته باشد. در این زمینه توجه به تغییرات وسیع اجتماعی و شکلگیری رسانههای جدید ضرورتی انکارناپذیر است.