فایل word بررسي و مطالعه جايگاه و نقش مادران در فرهنگ سازي سبک زندگي ايراني اسلامي | WORD
ده به عنوانهسته های اولیه تعلیم و تربیت سر بر آورده اند و خانواده اولین کانون زندگی جمعی و جلوه گاه عشق آفرینی و موسسبه تربیتیاست، حاکی از این است که رکن رکین خانواده مادر هوشمند و فرهیخته به عنوان معمار تربیت و قطب فرهنگ ساز خانواده بابهره گیری از بهترین شیوه فرزندپروری که یه نظر محقق فرزندپروری اسلامی می باشبد و با بسترسازی هایی از جمله فضایگفتمان، تفریحات سالم صله رحم و ... نقش بی بدیلی در پاسداشت داشته ها و فرهنگ سازی سک زندگی ایرانی- اسلامی در خانواده ایفا کند.
فایل word بررسي و مقايسه اثر بخشي عملکرد نو معلمان دانشگاه فرهنگيان وآموزش عالي (طرح اصلح) در دوره ي ابتدايي شهرستان گناباد | WORD
: میزان آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در ملاک های اثربخشی : روش ها و مهارت های تدریس، اداره ی کلاسدرس و هدایت یادگیرندگان (مدیریت کلاس) نسبت به معلمان جذب شده از مراکز آموزش عالی (طرح اصلح) در سطح بالاتریقرار دارند. اما بین هر دو گروه معلمان در ملاک های اثربخشی: ایجاد جو عاطفی مثبت و نحوه ی ارزشیابی از آموخته هاییادگیرندگان تفاوت معنی دار مشاهده نگردید. با اینکه عملکرد هر دو گروه در ایجاد جو عاطفی مثبت و نحوه ارزشیابی ازآموخته های یادگیرندگان یکسان می باشد.
فایل word بررسي و مقايسه امنيت اينترنتي دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم شهر دزفول | WORD
پرسشنامه توسط متخصصینبررسی شد و پایایی آن 816 / 0 محاسبه گردید.جهت تحلیل یافته ها از آزمون تی نمونه های مستقلاستفاده شد. نتایج حاکی از این بود که امنیت دانش آموزان دختر در هر چهار مولفه از سطح میانگین بالاتراست، امنیت اینترنتی دانش اموزان پسر به جز در مولفه آگاهی و اقدام مناسب در مواجه با تهدیدات درسایر مولفه ها از میانگین بالاتر بود، همچنین تفاوت معنی داری بین میانگین امنیت اینترنتی دانش اموزاندختر و پسر وجود داشت و امنیت اینترنتی دختران بالاتر از پسران بود (p=0/05).
فایل word بررسي وضعيت مشارکت در ورزش و ارتباط آن با رفتار شهروندي سازماني کارکنان شاغل در ادارات منتخب شهرستان مشهد | WORD
ضریب پایایی برای مشارکت در ورزش 96 % و برای رفتار شهروندی سازمانی 83 %بدست آمد. در نهایت برای تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش از آمار توصیفی جهت طبقه بندی ویژگیهای جمعیت شناختیو همچنین میانگین پاسخها و پس از تایید از بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای بررسیرابطه بین متغیرهای پژوهش و به منظور بررسی ضریب تبیین مولفه های مشارکت در ورزش بر رفتار شهروندی سازمانی ازرگرسیون چند متغیره با روش آزمون T با استفاده از نرم افزار SPSS 20 بهره گرفته شد.
فایل word بررسي ويژگي هاي جمعيت شناختي زنان متاهل مبتلابه سرطان سينه در شيراز | WORD
ر این مطالعه شرکت داشتند می باشد. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامهویژگی های جمعیت شناختی شامل سن تحصیلات مدرک تحصیلی سطح مذهبی نوع ازدواج تعداد فرزندان و ... استفادشد. نتایج نشان دادند که زنان در سنینی که در اوج فعالیت شغلی خانوادگی و ... هستند (دهه چهارم زندگی) با سرطاندرگیر می شوند. یافته های ضرورت مطالعه این بیماران و مسایل گریبان گیر آنها همچنین توجه ویژه به برنامه های غربالگریو آموزش در جهت پیشگیری و نیز لزوم بررسی علل پایین بودن سن شیوع سرطان سینه را نشان میدهند.
فایل word بررسي ويژگي هاي روانسنجي مقياس خود تنظيمي و رابطه آن با خودناتوان سازي و انگيزش تحصيلي در دانش آموزان دختر دبيرستاني | WORD
وع همبستگی است و از همبستگی پیرسیون برای بررسیرابطه بین متغیرهای استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که مقیاس خودتنظیمی از ویژگی های روان سنجیخوبی برخوردار می باشد بین خودتنظیمی و انگیزش تحصیلی رابطه همبستگی مثبت و درصد پایین وجود دارد.(P<0/01) ضریب همبستگی معنادار است. و قابلیت تعمیم به جامعه آماری را دارد. بین خود تنظیمی و خودناتوانسازی همبستگی منفی وجود دارد و با توجه به سطح معناداری (P> 0/05) هه این ضریب همبستگی معنادار نبوده وقابلیت تعمیم به جامعه آماری ندارد.
فایل word بررسي هوش غير کلامي در کودکان مبتلا به اختلالات يادگيري و کودکان عادي سنين 7 تا 10 سال شهر مشهد | WORD
می در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادیتفاوت معنا داری وجود دارد (p<0/05)، همچنین در خرده مقیاسه ای تکمیل تصاویر، الحاق قطعه و مازها عملکرد کودکان مبتلابه اختلالات یادگیری بهتر از کودکان عادی بوده است. اما در خرده مقیاس تنظیم تصاویر، تنظیم مکعب ها و رمز نویسی کودکانعادی عملکرد بهتری نسبت به کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری داشته اند. با توجه به نتایج این پژوهش می توان از مهارتهایغیرکلامی آنها در جهت جبران و برطرف کردن مسایل مرتبط با یادگیری بهره جست.
فایل word برسي رابطه سلامت رواني با سازگاري تحصيلي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان | WORD
ر مستقیم وجود داشت (r=0/605). سلامت روانی، علایم جسمانی و کارکرد اجتماعی بهترتیب با ضریب بتاهای 580 / 0 ، 403 / 0 ، 044 / 0 رابطه مثبت با پیشرفت تحصیلی داشتند. همچنین متغیر علایم اضطرابی وافسردگی با ضریب بتاهای 556 / 0 - و 471 / 0 - رابطه منفی با پیشرفت تحصیلی داشتند. سلامت روانی، علایم جسمانی و کارکرداجتماعی به ترتیب با ضریب بتاهای 548 / 0 ، 388 / 0 ، 019 / 0 رابطه مثبت با سازگاری تحصیلی داشتند. همچنین متغیر علایماضطرابی و افسردگی با ضریب بتاهای 538 / 0 - و 434 / 0 - رابطه منفی با سازگاری تحصیلی داشتند.
فایل word برنامه درسي پنهان درآموزش عالي؛تدريس ضمني نظام ارزش ها | WORD
ای متون درسی، زیباسازی فضای آموزشی،ارتباط متقابل عوامل انسانی بهعنوان یافته های ابعاد مثبت برنامه درسی پنهان دردانشگاه است.برنامه درسی پنهان سازوکارموثری است که آموزش عالی بهوسیله آن پیام قدرتمند خودرادرمورد جهانی شدن به مخاطبین انتقال دهد. درسایه چنین دیدگاهی فرایندجامعه پذیریتوسعه یافته وارزشها وهنجارها شکل می گیرد. به کارگیری این برنامه به عنوان یک اهرم و شناسایی آن توسط مسیولین ومدرسین و تمامی عوامل دست اندرکار در آموزش عالی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
فایل word برنامه ريزي درسي و رويکردهاي مبتني بر شايستگي و مدرسه | WORD
و رشدخلاقیت و نبوغ فراگیران را بررسی کند . از پژوهش حاضر برمی آید که کودکان به صرف آموزش مدرسه ای متکی نیستند.بخشی از آموزش ها به شکل آموزش پنهان از رفتار و عملکرد و گفتار افراد پیرامون خود ناشی می شود. در برنامه ریزی هایمدرسه ارتباط موازی و عمودی مواد درسی و محتوای آنها در پروسه آموزش نقش مکمل دارد و به سان تکه های پازل فرایندتکامل آموزشی را رقم می زند . برنامه ریزی درسی چه جایگاهی در آموزش فرزندان کشور دارد و چه راهکارهایی برای ارتقایکیفیت آن اثر مطلوب خواهد گذاشت
فایل word پديدار شناسي عوامل موثر در شکل گيري و پايايي ارتباط با جنس مخالف در نوجوانان دختر: تحقيق کيفي | WORD
شدند. در بعد عوامل موثر بر پایایی ارتباط، ابراز علاقه پسر، ایجاد انگیزه و القای آرامش توسط پسر، وعده ی ازدواج و جذابیت جنس مخالف، در طبقه عاملیت پسر و وابستگی، عشق، داشتنرویاهای شیرین درباره ی آینده و درگیری فکر با جنس مخالف، در طبقه عاملیت دختر، و از طرفی، تکنولوژی های ارتباطی وحضور فعال و کنترل نشده در شبله های ارتباطی فضای مجازی، شرایط نامتعادل خانوادگی، بی اطلاعی پدر از رابطه و اطلاعمادر و بی تدبیری او و همچنین عوامل موقعیتی، در طبقه عاملیت محیط قرار گرفتند.
فایل word پديده آموزش در خانه، فرصت يا تهديد | WORD
ی غیررسمیآموزش است که گاه می تواند جایگزین مناسبی برای آموزش های رسمی باشد. در این مطالعه جنبه هایمختلفی از آموزش در خانه از جمله مزایا و معایب، میزان شیوع آن در کشورهای مختلف و دلایل و عللاینکه چرا خانواده ها این شیوه ی آموزشی را بیشتر می پذیرند مورد نقد و بررسی قرار دادیم. در اینپژوهش به مفهوم شناسی پدیده آموزش در خانه و همچنین علل گرایش به این آموزش در کشور ایران وسایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این مزایا و معایب این روش آموزش نیز مورد بررسی قرار گرفت.
فایل word پرورش تفکر انتقادي با کاربست منطقي راهبردهاي فرا يادگيري، شناختي و فراشناختي در کودکان تيزهوش | WORD
ختی وفراشناختی در حوزه این سرمایه های انسانی، فرصتی ایجاد می شود که مولفه های تفکر انتقادی در نظامتربیتی تثبیت و نهادینه شود و دانش آموزان با به کارگیری این راهبردها درباره صحت، اعتبار و ارزشاطلاعات و استدلال های ارایه شده قضاوت و داوری نمایند. با چنین تدابیری است که میتوان با تشخیص وآموزش وپرورش تمام کودکان سرآمد و تیزهوش، از این منابع گرانقدر انسانی برای تعالی شخصی آنان وبرای رشد و پیشرفت علمی و صنعتی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور به شایستگی بهره گیری کرد.
فایل word پيش بيني آسيب پذيري نسبت به اعتياد بر اساس صفات بنيادي شخصيت در بين دانشجويان دانشگاه آزاد ايذه در سال تحصيلي 96-95 | WORD
تیاد در بین دانشجویان دانشگاه آزاد ایذه در سال تحصیلی96-95 رابطه معناداری وجود دارد. این فرضیه در سطح معناداری کمتر از 001 / 0 تایید شده است.همچنین رابطه بین مولفه های صفات بنیادی شخصیت (روان رنجوری، برونگرایی، انعطافپذیری، توافقپذیری، و با وجدان بودن) و آسیب پذیری نسبت به اعتیاد در بین دانشجویان دانشگاه آزاد ایذه در سطحمعناداری کمتر از 05 / 0 > p تایید شده است. بر اساس نتایج تفاوت معناداری بین آسیب گرایش نسبتبه اعتیاد در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد وجود دارد.
فایل word پيش بيني آسيب پذيري نسبت به اعتياد بر اساس صفات بنيادي شخصيت و تنظيم شناختي هيجاني در بين دانشجويان دانشگاه آزاد ايذه در سال تحصيلي 96 - 95 | WORD
وجدان بودن) و آسیب پذیری نسبت به اعتیاد در بیندانشجویان دانشگاه آزاد ایذه در سطح معناداری کمتر از 05 / 0 > p تایید شده است. همچنین یافته هاحاکی از آن است که رابطه معناداری بین مولفه های تنظیم شناختی هیجانی (سرزنش خود، سرزنشدیگران، فاجعه آمیز کردن، نشخوار فکری، تمرکز مجدد بر برنامه ریزی پذیرش، تمرکز مثبت و ارزیابیمثبت) با آسیب پذیری نسبت به اعتیاد وجود دارد. بر اساس نتایج تفاوت معناداری بین آسیب گرایشنسبت به اعتیاد در بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد وجود دارد.
فایل word پيش بيني اضطراب مرگ براساس بهزيستي معنوي و ابعاد دلبستگي به خدا در زنان سالمند | WORD
سشنامه بهزیستی معنوی، پرسش نامه اضطراب مرگ تمپلر بود که بر روی سالمندان اجرا شد. بر اساس نتایج بدست آمده : از این آزمون ها نشان داد که سلامت مذهبی به صورت منفی و معناداری قادر به پیش بینی اضطراب مرگ سالمندان می باشد و همچنین از میان ابعاد دلبستگی به خدا بعد اضطرابجدایی قادر بود به صورت مثبت و معناداری اضطراب مرگ را پیش بینی کند. همچنین ابعاد پناهگاه امن، پایگاه امن، ادراک مثبت از خود،ادراک مثبت از خدا، سلامت مذهبی، سلامت وجودی، با اضطراب مرگ رابطه معناداری داشتند.
فایل word پيش بيني اضطراب مرگ براساس بهزيستي معنوي و ابعاد دلبستگي به خدا در سالمندان شهر شيراز | WORD
لبستگی به خدا بعد اضطراب جدایی قادر بود به صورت مثبت و معناداریاضطراب مرگ را پیش بینی کند. همچنین ابعاد پناهگاه امن، پایگاه امن، ادراک مثبت از خود، ادراک مثبت از خدا، سلامت مذهبی،سلامت وجودی، با اضطراب مرگ رابطه معناداری داشتند. نتیجه گیری: با افزایش دلبستگی به خدا و همچنین افزایش بهزیستیمعنوی ، میزان اضطراب مرگ سالمندان کاهش می یابد، در نتیجه انجام کارهایی که باعث تقویت دلبستگی به خدا و همچنینبهزیستی معنوی در سالمندان می شود ، اضطراب مرگ در آنها را کاهش می دهد.
فایل word پيش بيني اعتياد به اينترنت بر پايه مهرورزي والدين و مهارت هاي اجتماعي با در نظر گرفتن نقش واسطه اي احساس تنهايي در بين دانش آموزان پايه نهم شهرستان يزد | WORD
ار دارد اما در رابطه ی مهارت های اجتماعی با اعتیاد به اینترنت، نقش واسطه ای احساس تنهایی، معنادار نبود. همچنیناعتیاد به اینترنت و احساس تنهایی در پسران به صورت معناداری بیش از دختران و مهارت های اجتماعی در دختران به صورتمعنادار بیش از پسران بود. ولی در مهرورزی والدین بین دختران و پسران تفاوت معناداری مشاهده نشد. لذا از طریق مهرورزیوالدین و افزایش مهارت های اجتماعی و همچنین پر کردن خلاء احساس تنهایی در دانش آموزان می توان از اعتیاد به اینترنت تا حدودی جلوگیری کرد.
فایل word پيش بيني اهمال کاري تحصيلي بر اساس سبک هاي مقابله اي و معنا در زندگي | WORD
رسیون خارجنشد. پیش بینی کننده ها، وزن های گوناگونی را به خود اختصاص دادند. فرمول پیش بینی برایاهمال کاری تحصیلی در دانشجویان گزارش شد. رابطه مثبت و مستقیم سبک های مقابله ای هیجان محورو اجتنابی با اهمال کاری تحصیلی و منفی و معکوس بامعنا در زندگی و سبک مقابله ای مساله محور تاییدشد. در توضیح نتایج به دست آمده نقش تجربه هیجانات منفی، باورهای فراشناختی منفی، صفاتشخصیتی و پایبندی به ارزشها و اقدامات متعهدانه در زندگی به عنوان عوامل احتمالی مورد بحث وبررسی قرار گرفتند.
فایل word پيش بيني بهزيستي روانشناختي پرستاران بر اساس خوش بيني، هوش هيجاني، هوش معنوي و الگوهاي مقابله ي ديني | WORD
نه به روش گام به گام نیز نشان داد که پس از خارج شدن خوش بینییسن، جنسیت، وضعیت تاهل و تحصیلات، مدل رگرسیون به مطلوب ترین حالت خود می رسد (28 / 73 = F و 001 / 0 =P) و طی آن مقدار (R(2 به 560 / 0 افزایش می یابد. به این ترتیب که در مدل نهایی رگرسییون سهم هوش معنوی،هوش هیجانی و الگوهای مقابله ی دینی برای پیش بینی بهزیستی روانشناختی به ترتیب 385 / 0، 313 / 0، 203 / 0می باشد. لذا نتیجه گیری شد که صرفا هوش معنوی هوش هیجانی و الگوهای مقابله ی دینی از توان پییش بینیکنندگی بهزیستی روانشناختی برخوردارند.
فایل word پيش بيني بهزيستي روانشناختي در دانشجويان بر اساس هوش معنوي | WORD
یف (1980)، و هوش معنوی کینگ (2008) استفاده شد. تحلیل داده ها با محاسبه ضریب همبستگی پیرسون ورگرسیون چند متغیره انجام شد.یافته ها نشان داد که بین هوش معنوی (P=0/000, r=0/88) با بهزیستی روان شناختی همبستگی مثبت معناداری وجوددارد. همچنین نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیون نشان داد که بر اساس نتایج جدول فوق، متغیر هوش معنوی قادر است80 / 0 درصد از واریانس بهزیستی روان شناختی را پیش بینی کنند. متغیر هوش معنوی 790 / 0 درصد از واریانس بهزیستیروان شناختی در برابر هوش معنوی را پیش بینی می کند.
فایل word پيش بيني بهزيستي روانشناختي در دانشجويان براساس سبک زندگي اسلامي | WORD
ده شد. تحلیل داده ها بامحاسبه ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره انجام شد. یافته ها نشان داد که بین سبک زندگی اسلامی (P=0/0001, r=0/89) بهزیستی روان شناختی همبستگی مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیون نشان داد که بر اساس نتایج جدول فوق، متغیر پیش بین (سبک زندگی اسلامی) قادرند 0/80 درصد از واریانس بهزیستی روان شناختی را پیش بینی کنند. متغیر سبک زندگی اسلامی 0/796 درصد از واریانس بهزیستی روان شناختی در برابر سبک زندگی اسلامی را پیش بینی می کند.
فایل word پيش بيني خودکارآمدي بر اساس سبک هاي دلبستگي والدين و شيوه هاي فرزند پروري در فرزندان جانباز نيروي انتظامي | WORD
ی بلوک 1 (ایمن (=0/336,T=4/211)، اجتنابی (=-0/204, T=-2/678) و دوسوگرا (=-0/148, T=-2/044) در کل 56/8 درصد واریانس خودکارآمدی را در سطح معناداری 05 / 0 تبیین کردند.نتیجه گیری: سبک های دلبستگی والدین به عنوان پیوند عاطفی بین کودک و مراقب اصلی شکل می گیرد و بر رشد اجتماعیشناختی و عاطفی کودک درکل زندگی تاثیر می گذارد ، شیوه های فرزند پروری که ناشی از نگرش های والدین نسبت بهفرزندان می باشد منجر به جو عاطفی ای می شود که در آن رفتارهای والدین بروز پیدا می کند و قدرت پیش بینی خودکارآمدی فرزندان را دارد.
فایل word پيش بيني دقت و تنظيم هيجاني بر اساس کيفيت خواب دردانشجويان | WORD
میباشد، که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. وبه پرسشنامه های آزمون دقت تولوز – پیرون (1986)، تنظیمشناختی هیجان گرانفسکی و همکاران (2001) و پرسشنامه کیفیت خواب پیترزبورگ (1989) جواب دادند. جهت تجزیه و تحلیلداده ها از روشهای آماری ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود،که که بینابعاد تنظیم هیجانی منفی با کیفیت خواب رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین، بین دقت باابعاد کیفیت خواب رابطه منفیو معنی داری وجود دارد.
فایل word پيش بيني دلزدگي زناشويي بر مبناي بخشودگي بين فرد در دانشجويان | WORD
یری در دسترس انتخاب شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد که مقیاس دلزدگی زناشویی (CBM)، پرسشنامهبخشودگی بین فردی، پاسخ دهند. روش تجزیه و تحلیل داده ها در بخش استنباطی پژوهش روش رگرسیون چندگانه بود.یافته ها: نتایج نشان داد که بخشودگی بین فردی می تواند به طور معناداری دلزدگی زناشویی را در دانشجویان متاهل پیشبینی می کند.نتیجه گیری: به نظر میرسد دلزدگی زناشویی پدیده پیچیده ای است که ضمن درگیر کردن بسیاری از زوجها،از عوامل بسیاری از جمله تمایزیافتگی و بخشودگی تاثیر می پذیرد.
فایل word پيش بيني دلزدگي زناشويي بر مبناي مولفه هاي تمايز يافتگي بين فرد در دانشجويان | WORD
ونه گیری معطوف به هدف انتخاب شدند. ازشرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه تمایز یافتگی (DSI)، مقیاس دلزدگی زناشوی (CBM) را پاسخ دهند. روش تجزیهو تحلیل داده ها در بخش استنباطی پژوهش روش رگرسیون چندگانه بود. یافته ها نشان داد که مولفه های تمایز یافتگی می تواندبه طور معناداری دلزدگی زناشویی را در دانشجویان متاهل پیش بینی می کند.نتیجه گیری: به نظر می رسد دلزدگی زناشویی پدیدهپیچیده ای است که ضمن درگیر کردن بسیاری از زوجها، از عوامل بسیاری از جمله تمایز یافتگی تاثیر می پذیرد.
فایل word پيش بيني ذهن آگاهي براسترس فرزندپروري مادران داراي کودکان بيش فعال شهرستان گرگان | WORD
گرگان می باشند .حجم نمونه شامل 95 نفر می باشد که به صورتتصادفی ساده انتخاب شد. جهت گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه 5 عاملی ذهن آگاهی و شاخص استرس والدین (PSI)استفاده شد . براى تحقق اهداف پژوهش و آزمون فرضیه ها، از آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شده است. نتایجآزمون همبستگی پیرسون، بیانگر رابطه معنی دار بین مولفه های ذهن آگاهی و استرس است. نتایج نشان داد که آموزش ذهنآگاهی به طور معناداری بر استرس مادران دارای کودکان بیش فعال موثر بوده و کاهش استرس را نشان دادند.
فایل word پيش بيني رابطه يادگيري خودتنظيمي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گرگان | WORD
می باشد که به شیوه تصادفی ساده اقدام به انتخاب نمونهشد. روش پژوهش حاضر، روش توصیفی و از نوع همبستگی بود، و جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه یادگیریخودتنظیمی (پینتریج ودی روت) 44 سوالی و پرسشنامه انگیزش تحصیلی 28 سوالی استفاده شد. برای تحلیل داده ها ازآزمون رگرسیون همزمان وآزمون پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد بین یادگیری خودتنظیمی با پیشرفتتحصیلی رابطه وجود دارد و بین مولفه-های راهبردهای شناختی و مدیریت منابع با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجوددارد.
فایل word پيش بيني سبک زندگي سالم در سالمندان براساس اميد به زندگي و معنويت | WORD
استنباطی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه برروشهای توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد)، از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین امید به زندگی و معنویت با سبک زندگیسالم همبستگی معناداری وجود دارد . همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش گام بهگام، نشان داد که از میان متغیرهای امید به زندگی و معنویت با سبک زندگی سالم، به ترتیب متغیر امیدو معنویت، پیش بینی کننده قوی برای سبک زندگی سالم هستند.
فایل word پيش بيني سبک زندگي سالم در سالمندان براساس نيازهاي رواني | WORD
تحلیل داده ها علاوه بر روشهای توصیفی (میانگین و انحرافاستاندارد)، از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد.نتایج نشان داد که بین مولفه های نیازهای روانی با سبک زندگی سالم همبستگی معناداری وجود دارد.همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش گام به گام، نشان داد که از میان متغیرهای نیازهایروانی و مولفه های آن با سبک زندگی سالم، به ترتیب متغیر نیازهای روانی خودمختاری و نیازهای روانیپیش بینی کننده قوی برای سبک زندگی سالم هستند.