فایل word پيش بيني رابطه يادگيري خودتنظيمي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان گرگان | WORD
ی و از نوع همبستگی بود، و جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه یادگیریخودتنظیمی (پینتریج ودی روت) 44 سوالی و پرسشنامه انگیزش تحصیلی 28 سوالی استفاده شد. برای تحلیل داده ها ازآزمون رگرسیون همزمان وآزمون پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد بین یادگیری خودتنظیمی با پیشرفتتحصیلی رابطه وجود دارد و بین مولفه-های راهبردهای شناختی و مدیریت منابع با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجوددارد.
فایل word پيش بيني سبک زندگي سالم در سالمندان براساس اميد به زندگي و معنويت | WORD
انحراف استاندارد)، از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین امید به زندگی و معنویت با سبک زندگیسالم همبستگی معناداری وجود دارد . همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش گام بهگام، نشان داد که از میان متغیرهای امید به زندگی و معنویت با سبک زندگی سالم، به ترتیب متغیر امیدو معنویت، پیش بینی کننده قوی برای سبک زندگی سالم هستند.
فایل word پيش بيني سبک زندگي سالم در سالمندان براساس نيازهاي رواني | WORD
ی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه برای آزمون فرضیه ها استفاده شد.نتایج نشان داد که بین مولفه های نیازهای روانی با سبک زندگی سالم همبستگی معناداری وجود دارد.همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون با روش گام به گام، نشان داد که از میان متغیرهای نیازهایروانی و مولفه های آن با سبک زندگی سالم، به ترتیب متغیر نیازهای روانی خودمختاری و نیازهای روانیپیش بینی کننده قوی برای سبک زندگی سالم هستند.
فایل word پيش بيني فرسودگي شغلي در پرستاران بر اساس پذيرش اجتماعي | WORD
نادار منفیداشتند. به عبارت دیگر با افزایش پذیرش اجتماعی، میزان فرسودگی شغلی پرستاران کاهش می یابد (P0/01) در یک مدلپیش بین متغیر پذیرش اجتماعی میتواند 4 / 86 درصد از تغییرات فرسودگی شغلی پرستاران را پیش بینی کنند. پذیرشاجتماعی نقش موثری در پیش بینی فرسودگی شغلی پرستاران داشت. بنابراین پیشنهاد می شود مشاوران و درمانگران برایکاهش فرسوگی شغلی پرستاران، میزان پذیرش اجتماعی، را افزایش دهند.
فایل word پيش بيني فرسودگي شغلي در پرستاران بر اساس سرسختي شغلي | WORD
معنادار منفی داشتند. به عبارت دیگر با افزایش سرسختی شغلی میزانفرسودگی شغلی پرستاران کاهش می یابد (P0/01) در یک مدل پیش بین متغیر سرسختی شغلی توانست 4 / 86 درصد ازتغییرات فرسودگی شغلی پرستاران را پیش بینی کنند. سرسختی شغلی نقش موثری در پیش بینی فرسودگی شغلی پرستارانداشت. بنابراین پیشنهاد می شود مشاوران و درمانگران برای کاهش فرسوگی شغلی پرستاران، میزان سرسختی شغلیپرستاران را افزایش دهند.
فایل word پيش بيني فرسودگي شغلي در پرستاران بر اساس مديريت تعارض | WORD
ار منفی داشتند. به عبارت دیگر با افزایش مدیریت تعارضمیزان فرسودگی شغلی پرستاران کاهش می یابد (P0/01) در یک مدل پیش بین متغیرهای مدیریت تعارض می تواند4 / 86 درصد از تغییرات فرسودگی شغلی پرستاران را پیشبینی کنند . مدیریت تعارض نقش موثری در پیش بینی فرسودگیشغلی پرستاران داشتند. بنابراین پیشنهاد می شود مشاوران و درمانگران برای کاهش فرسودگی شغلی پرستاران، مدیریتتعارض پرستاران را افزایش دهند.
فایل word پيش بيني فناوري اطلاعات بر تفکر خلاق دربين دانش آموزان دوره متوسطه اول شهرستان گرگان | WORD
ه فناوری اطلاعات و تفکر خلاق عابدی جمع آوریو از روش های آماری برای توصیف وتحلیل داده هادرپژوهش ازآمار توصیفی (انحراف معیار، میانه، میانگین و...) استفاده شد وبرای آزمون فرضیات از آزمون کلوموگروف- اسمیرنوف (آزمون KS)، رگرسیون جندمتغیره ،آزمون t و پیرسون استفاده شد.نتایج: نتایج بدست آمده نشان داد که بین میزان کاربرد فناوری اطلاعات وتفکر خلاق توسط دانش آموزان رابطه مثبت ومعنادار وجود دارد.
فایل word پيش بيني گرايش به سوءمصرف مواد بر اساس ويژگي هاي شخصيتي در نوجوانان سنين 14-12 سال ايراني | WORD
و توافق پذیری با گرایش به سوءمصرف مواد رابطه و همبستگی معناداری وجود دارد، ولی بین ویژگی شخصیتی وظیفه شناسی و گرایش به سوءمصرف مواد رابطه ای یافت نشد (P<0/05). نتیجه گیری: ویژگی های شخصیتی نقش مهمی در پیش بینی گرایش نوجوانان به مواد مخدر دارند و دانش آموزان دارای شخصیت رواننژندی تمایل بیشتر به مصرف مواد مخدر دارند و دانش آموزان دارای شخصیت وظیفه شناس تمایل کمتری به سمت مواد مخدر دارند.
فایل word پيش بيني ميزان اميد زنان نابارور تحت درمان با IVF بر اساس بهزيستي روانشناختي و سلامت معنوي | WORD
اختی ریف استفاده گردید. داده ها از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه وتحلیلقرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین بهزیستی روانشناختی و امید و نیز سلامت معنوی و امید در زنان نابارور تحت درمان باIVF رابطه مثبت و معنیدار وجود داشت. نتایج تحلیل رگرسیون حاکی از این بود که بهزیستی روانشناختی و سلامت معنوی قدرت پیش بینی کنندگی امید در زنان نابارور تحت درمان با IVF را دارا هستند.
فایل word تاثير آرميدگي عضلاني بر زندگي و بر علايم زنان مبتلا به سندروم پيش از قاعده گي | WORD
ی دیگری دریافت نکرد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس موردتحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که هر دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل کاهش معنی داریدر علایم پیش از قاعدگی زنان نشان دادند. نتایج نشان داد که اثربخشی روش درمان آرمیدگی عضلانیدر کاهش علایم پیش از قاعدگی در زنان، برای افزایش سطح سلامت روانی زنان، می توانند در قالببرنامه های درمانی به طور کاربردی از آن استفاده کرد.
فایل word تاثير آسيب اجتماعي بر کودکان و نوجوانان | WORD
تماعی به بررسی علل و عوامل بروز آسیب های اجتماعی پرداخته است. اینتحقیق به صورت کتابخانه ای بوده و در آن از روش توصیفی اسنادی با رویکرد پژوهشی کیفی تفسیریاستفاده شده است. با توجه به آسیب های اجتماعی در جامعه اهمیت و ضرورت این تحقیق نشان داده میشود که چگونه از بروز این آسیب ها جلوگیری شود و می توان به این نتایج دست یافت که آسیب هایاجتماعی از درون خانواده و مدرسه و جامعه به شخص نفوذ می کند.
فایل word تاثير آموزش خودنظارتي بر اضطراب امتحان در دانش آموزان مقطع سوم متوسطه شهر سيرجان | WORD
ند. از میان نمونه پژوهش بطور تصادفی 20 نفر درگروه آزمایش گماشته شد. ابزار پژوهش پرسشنامه اضطرابامتحان ساراسون 1957 بود. گروه آزمایش تحت مداخله آموزش خودنظارتی به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای قرار گرفتند و گروهکنترل مداخله را دریافت نکردند. نتایج پس آزمون با روش تحلیل کوواریانس حاکی از این بود که اجرای مداخله خودنظارتی منجربه کاهش معنادار اضطراب امتحان در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است.
فایل word تاثير آموزش خودنظارتي بر راهبردهاي تنظيم هيجانات در دانش آموزان مقطع سوم متوسطه شهر سيرجان | WORD
روه آزمایش گماشته شد.ابزار پژوهش پرسشنامه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران (2001) بود. گروه آزمایش تحت مداخلهآموزش خودنظارتی به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله را دریافت نکردند. نتایج پس آزمون باروش تحلیل کوواریانس حاکی از این بود که اجرای مداخله خودنظارتی منجر به افزایش معنادار راهبردهای تنظیم شناختیهیجان درگروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است.
فایل word تاثير آموزش زبان ارتباطي بر روي يادگيري خود تنظيمي بين زبان آموزان ايراني | WORD
قایسه آن با مقیاس ها 3 - شروع روند تغییر 4 - جستجو برای راهبرد مناسب 5 - تهیه یکطرح 6 - اجرای این طرح 7 - ارزیابی اثربخشی این طرح (که مرحله 1 و 2 را بازبینی می کند) دارد، هرچند که تاثیر آن بر جستجوبرای راهبردها معنی دار نبود. علاوه بر این، تفاوت معنی داری بین مردان و زنان مشاهده نشد. بنابراین، نتایج این مطالعه بیان میکند که پیاده سازی آموزش زبان ارتباطی میتواند منجر به زبان آموزانی خودتنظیم شود.
فایل word تاثير آموزش مبتني بر استفاده از ابزار تکنولوژيک در دوره ابتدايي | WORD
ورود رایانه و دانش آموزان به عنوان سرمایه های جامعه باید مسلح به سلاح و فرهنگ نرم افزاری باشند تا بتوانند در توسعه اجتماعی- اقتصادی کشور قدم های مستحکمی را بردارند. این مقاله با محور قرار دادن استفاده تکنولوژی های نوین با روش توصیفی و تحلیلی و با استفاده از اطلاعات کتابخانه بپردازد ای، به دنبال آن است تا به نقش محوری وسایل آموزشی نوین در آموزش و پرورش و نقش فناوری اطلاعات در امر آموزش.
فایل word تاثير آموزش مديريت استرس برنگراني مادران کودکان ADHD | WORD
ل جایگزین شدند. برای هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد وسپس مداخله آزمایشی برای گروه آزمایش طیشش جلسه نود دقیقه ای اجرا شد. ولی در مورد گروه کنترل، هیچ آموزشی در طول دوره تا زمان گرفتن پس آزمون صورتنگرفت. پس از مداخله آزمایشی از هر دو گروه پس آزمون گرفت شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازکوواریانس نشان داد که آموزش مدیریت استرس بر نگرانی مادران کودکان ADHD تاثیر مثبت داشت است.
فایل word تاثير آموزش مديريت استرس مبتني بر ذهن آگاهي بر افزايش بلوغ عاطفي دانش آموزان | WORD
و تحلیل قرار گرفت. نتایج: یافته های پژوهش حاضر ضمن آنکه توانست تا حدی به سوالات تحقیق پاسخدهد، نشان داد که آموزش مدیریت استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر افزایش بلوغ عاطفی دردانش آموزان دخترتاثیرمعناداری دارد.جمع بندی: بر اساس یافته های پژوهش به مشاوران و روان شناسان پیشنهاد می شود از آموزشذهن آگاهی به شیوه گروهی به عنوان روشی کارآمد برای افزایش سطح بلوغ عاطفی در دانش آموزان استفاده کنند.
فایل word تاثير آموزش مهارت هاي زندگي (کنترل خشم، حل مساله وابراز وجود) بر کيفيت زندگي وتاب آوري مادران دانش آموزان کم توان ذهني شهربوکان در سال تحصيلي 96-95 | WORD
ر شبه آزمایشی (پیش آزمون- پس آزمون) با گروه کنترل و آزمایش بود. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه فرم کوتاه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی و فرم کوتاه پرسشنامه تاب آوریکانر- دیوید سون بود. نتایج پژوهش نشان دادند که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش کیفیت زندگی مادران دارای دانش آموزان کم توان ذهنی می شود. همچنین آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش تاب آوری گروه آزمایش شده است.
فایل word تاثير آموزش مهارتهاي زندگي بر عزتنفس و خلاقيت دانش آموزان پسر مقطع پنجم ابتدايي شهرستان شهريار | WORD
ری و سیالی از وضعیت بهتری نسبت به گروه آموزش ندیده برخوردار است. همچنینسطح معناداری آزمون T مستقل نشان داد که بین میانگین ابتکار، بسط و نمره کلی خلاقیت در دو گروه تفاوت معنادار وجوددارد اختلاف میانگین ها نشان می دهد که از لحاظ هر سه متغیر، گروه آموزش دیده در وضعیت بهتری از گروه آموزش ندیده قراردارد به طور کلی آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش میزان خلاقیت و عزت نفس دانش آموزان شده است.
فایل word تاثير اطلاع از روند آنژيو گرافي بر اضطراب و استرس بيماران کانديد آنژيوگرافي بستري در بخش قلب بيمارستان فاطمه زهراس ساري | WORD
یری، پرسشنامه بود که در پیش آزمون و پس آزمون اجرا شد.داده های جمع آوری شده با نرم افزار 23 SPSS ، با استفاده از شاخص های آمار توصیفی (میانگین وانحراف معیار) توصیف شده و جهت تعمیم اطلاعات حاصل از نمونه به جامعه آماری از آزمون تحلیلکواریانس (ANCOVA) استفاده شد. یافته ها نشان داد که اطلاع از روند آنژیوگرافی اضطراب و استرسبیماران کاندید آنژیوگرافی بستری در بیمارستان فاطمه زهراس ساری را کاهش داد.
فایل word تاثير اقتصادي موسسه هاي آموزشي بر روي آموزش | WORD
در این پژوهش به موفقیت موسسات آموزشی خصوصی، هزینه های آموزشی و موسسه های آموزشی پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که مجوز تاسیس مراکز آموزشی آزاد فقط در اختیار جامعه فرهنگی باشد. در حالیکه امروزه بسیاری از موسسه های آموزشی توسط افرادی خارج از چرخه جامعه فرهنگی و با اهداف سودجویانه و در شکل یک بنگاه اقتصادی اداره می شود و توجهی به اهداف و برنامه های مصوب نظام آموزشی کشور ندارند.
فایل word تاثير بازي درماني بر افزايش اميد به زندگي و افزايش خودکارآمدي در ميان کودکان سرطاني 6 تا 10 ساله | WORD
یر ناامیدی و خودکارآمدی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون T وابسته نشان داد کههم در متغیر خودکارآمدی و هم در متغیر ناامیدی میانگین نمرات آزمودنی ها در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری بامیانگین نمرات آنها در مرحله پیش آزمون دارد. به نحویکه شاهد افزایش معنی داری نمرات آزمودنی ها در مقیاسخودکارآمدی و کاهش معنی دار نمرات آزمودنی ها در مقیاس ناامیدی در مرحله پس آزمون بودیم.
فایل word تاثير بازيهاي آموزشي بر مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش اموزان پسر مدارس دولتي دوره دوم ابتدايي ناحيه دو شهرکرمان | WORD
ه ها بااستفادهازنرمافزار spss نسخه ی 22 تحت ویندوز انجام شد و نتایجپژوهش نشان میدهد متغییرهای پیشرفت تحصیلی (2.179)، ایجاد ارتباط با همسالان (0.769)، مهارت اجتماعی (0.642)،اطمینان زیاد بخود داشتن (0.521)، رشد رفتار اجتماعی (0.269)، رفتار غیراجتماعی (0.905-)، میزانپرخاشگری و رفتارتکانشی (0.986-)، به ترتیب بیشترین رابطه را با متغییر بازی های آموزشی داشته اند. با توجه به این پژوهش پیشنهادهایی ارایهگردیده است.
فایل word تاثير برنامه انتظام در عمل بر خويشتن داري و خودشکوفايي دانش آموزان | WORD
ه دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برنامه انتظام در عمل، طی 8 جلسه برایگروه آزمایش اجرا شد و سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج نشان داد اجرای برنامه انتظامدر عمل، بر خویشتن داری و خودشکوفایی دانش آموزان تاثیر معناداری نداشته است. اما میزان خویشتنداری با توجه به تحصیلات پدر متفاوت بود بدین صورت که پدرانی که تحصیلات بالاتری داشتند، میزانخویشتن داری فرزندانشان نیز بالاتر بود.
فایل word تاثير تمرينات شناختي بر زندگي و بر علايم زنان مبتلا به سندروم پيش از قاعده گي | WORD
تی طی 6 جلسه آموزش دیدند و گروه کنترل طی این مدت هیچ آموزش یا درمانی دیگریدریافت نکرد. یافته ها نشان داد که هر دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل کاهش معنی داریدر علایم پیش از قاعدگی زنان نشان دادند. نتایج حاصل نشان داد اثربخشی روش درمان شناختی درکاهش علایم پیش از قاعدگی در زنان، برای افزایش سطح سلامت روانی زنان، می توانند در قالببرنامه های درمانی به طور کاربردی از آن استفاده کرد.
فایل word تاثير روانشناسي رنگ بر کيفيت بخشي به فضاهاي آموزشي | WORD
ا یک احساس عمیق را در محیط القا می کنند. رنگجزو جدایی ناپذیر و ضروری زندگی و محیط پیرامون انسان هاست. رنگ ها عمیقا بر حالات، روحیه، رفتار و روابطعمومی و اجتماعی تاثیر می گذارند و سبب می شوند دانش آموز شدیدا احساس اعتماد به نفس، امید یا احساس نشاطو سرزندگی کند. در این مقاله رنگ از نقطه نظر طراحی محیط مدرسه و همین طور از نقطه نظر معنی آن از دیدگاهدانش آموزان مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.
فایل word تاثير روش تدريس در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي | WORD
t دو نمونه ای و آزمون من ویتنوی، بوا ا سوتفاده از -نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. و نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که شویوه تودریس معلموان ریاضوی در پیشورفتتحصیلی دانش آموزان موثر است. همچنین تاثیر شیوه تدریس تمرین وتکرار و پرسش و پاسخ در پیشرفت تحصیلی دانش آمووزان دردرس ریاضی مورد تایید قرار گرفت، ولی ویژگیهای عمومی تدریس، روش سخنرانی و مباحثه ای در پیشرفت تحصیل تاثیر نداشت.
فایل word تاثير عضويت شبکه هاي اجتماعي بر کيفيت زندگي و صميميت زوجين | WORD
ین اثرات عضویت شبکه اجتماعی ومولفه های آن با الگو ارتباطی زوجین رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. مولفه های متغیر شبکه های اجتماعی 10 درصد ازتغییرات متغیر کیفیت زندگی و 13 درصد از تغییرات متغیر صمیمیت زوجین را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: نتایج حاصلاز این پژوهش بیانگر آن است که هر چه عضویت در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، اثرات آن میتواند کیفیت زندگی وصمیمیت زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.
فایل word تاثير فضاي مجازي بر تربيت (چالش ها و فرصت ها) | WORD
حی و تسامح بار بسنده کرده اند . فضای مجازی پدیدهای نوین است که در دنیای کنونی انسانها، با پیامدهایمنفی یا مثبتش روز به روز در حال گسترش و فراگیر شدن است. گرچه این مقوله جهت مصارف مثبت و پیشبرد و پیشرفت درعلوم و اطلاع رسانی در سطح جهانی طراحی شده است اما با گسترش روز افزون، بعضا سوء استفاده های صورت می پذیرد کهدر صورت عدم توجه و بی مبالاتی چه بسا منجر به از هم پاشیدن بنیاد خانواده ها گردد.
فایل word تاثير قصه درماني بر افزايش اميد به زندگي و افزايش خودکارآمدي در ميان کودکان سرطاني 6 تا 10 ساله | WORD
یر ناامیدی و خودکارآمدی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون T وابسته نشان داد کههم در متغیر خودکارآمدی و هم در متغیر ناامیدی میانگین نمرات آزمودنی ها در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری بامیانگین نمرات آنها در مرحله پیش آزمون دارد. به نحویکه شاهد افزایش معنی داری نمرات آزمودنی ها در مقیاسخودکارآمدی و کاهش معنی دار نمرات آزمودنی ها در مقیاس ناامیدی در مرحله پس آزمون بودیم.