فایل word تاثير بازيهاي آموزشي بر مهارت هاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي دانش اموزان پسر مدارس دولتي دوره دوم ابتدايي ناحيه دو شهرکرمان | WORD
ده است. تجزیه و تحلیل داده ها بااستفادهازنرمافزار spss نسخه ی 22 تحت ویندوز انجام شد و نتایجپژوهش نشان میدهد متغییرهای پیشرفت تحصیلی (2.179)، ایجاد ارتباط با همسالان (0.769)، مهارت اجتماعی (0.642)،اطمینان زیاد بخود داشتن (0.521)، رشد رفتار اجتماعی (0.269)، رفتار غیراجتماعی (0.905-)، میزانپرخاشگری و رفتارتکانشی (0.986-)، به ترتیب بیشترین رابطه را با متغییر بازی های آموزشی داشته اند. با توجه به این پژوهش پیشنهادهایی ارایهگردیده است.
فایل word تاثير برنامه انتظام در عمل بر خويشتن داري و خودشکوفايي دانش آموزان | WORD
اب شدند و بهصورت هدفمند به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. برنامه انتظام در عمل، طی 8 جلسه برایگروه آزمایش اجرا شد و سپس از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. نتایج نشان داد اجرای برنامه انتظامدر عمل، بر خویشتن داری و خودشکوفایی دانش آموزان تاثیر معناداری نداشته است. اما میزان خویشتنداری با توجه به تحصیلات پدر متفاوت بود بدین صورت که پدرانی که تحصیلات بالاتری داشتند، میزانخویشتن داری فرزندانشان نیز بالاتر بود.
فایل word تاثير تمرينات شناختي بر زندگي و بر علايم زنان مبتلا به سندروم پيش از قاعده گي | WORD
T) بود. گروه هایدرمان شناختی طی 6 جلسه آموزش دیدند و گروه کنترل طی این مدت هیچ آموزش یا درمانی دیگریدریافت نکرد. یافته ها نشان داد که هر دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه کنترل کاهش معنی داریدر علایم پیش از قاعدگی زنان نشان دادند. نتایج حاصل نشان داد اثربخشی روش درمان شناختی درکاهش علایم پیش از قاعدگی در زنان، برای افزایش سطح سلامت روانی زنان، می توانند در قالببرنامه های درمانی به طور کاربردی از آن استفاده کرد.
فایل word تاثير روانشناسي رنگ بر کيفيت بخشي به فضاهاي آموزشي | WORD
اصی هستند و هر یک از طیف ها یک احساس عمیق را در محیط القا می کنند. رنگجزو جدایی ناپذیر و ضروری زندگی و محیط پیرامون انسان هاست. رنگ ها عمیقا بر حالات، روحیه، رفتار و روابطعمومی و اجتماعی تاثیر می گذارند و سبب می شوند دانش آموز شدیدا احساس اعتماد به نفس، امید یا احساس نشاطو سرزندگی کند. در این مقاله رنگ از نقطه نظر طراحی محیط مدرسه و همین طور از نقطه نظر معنی آن از دیدگاهدانش آموزان مورد توجه و بررسی قرار می گیرد.
فایل word تاثير روش تدريس در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي | WORD
اطی با استفاده از آزمون t دو نمونه ای و آزمون من ویتنوی، بوا ا سوتفاده از -نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. و نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که شویوه تودریس معلموان ریاضوی در پیشورفتتحصیلی دانش آموزان موثر است. همچنین تاثیر شیوه تدریس تمرین وتکرار و پرسش و پاسخ در پیشرفت تحصیلی دانش آمووزان دردرس ریاضی مورد تایید قرار گرفت، ولی ویژگیهای عمومی تدریس، روش سخنرانی و مباحثه ای در پیشرفت تحصیل تاثیر نداشت.
فایل word تاثير عضويت شبکه هاي اجتماعي بر کيفيت زندگي و صميميت زوجين | WORD
از طرفی همبستگی پیرسون بین اثرات عضویت شبکه اجتماعی ومولفه های آن با الگو ارتباطی زوجین رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. مولفه های متغیر شبکه های اجتماعی 10 درصد ازتغییرات متغیر کیفیت زندگی و 13 درصد از تغییرات متغیر صمیمیت زوجین را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: نتایج حاصلاز این پژوهش بیانگر آن است که هر چه عضویت در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، اثرات آن میتواند کیفیت زندگی وصمیمیت زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.
فایل word تاثير فضاي مجازي بر تربيت (چالش ها و فرصت ها) | WORD
جز آمدهو به تعریف های سطحی و تسامح بار بسنده کرده اند . فضای مجازی پدیدهای نوین است که در دنیای کنونی انسانها، با پیامدهایمنفی یا مثبتش روز به روز در حال گسترش و فراگیر شدن است. گرچه این مقوله جهت مصارف مثبت و پیشبرد و پیشرفت درعلوم و اطلاع رسانی در سطح جهانی طراحی شده است اما با گسترش روز افزون، بعضا سوء استفاده های صورت می پذیرد کهدر صورت عدم توجه و بی مبالاتی چه بسا منجر به از هم پاشیدن بنیاد خانواده ها گردد.
فایل word تاثير قصه درماني بر افزايش اميد به زندگي و افزايش خودکارآمدي در ميان کودکان سرطاني 6 تا 10 ساله | WORD
ای گروهقصه درمانی در متغیر ناامیدی و خودکارآمدی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون T وابسته نشان داد کههم در متغیر خودکارآمدی و هم در متغیر ناامیدی میانگین نمرات آزمودنی ها در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری بامیانگین نمرات آنها در مرحله پیش آزمون دارد. به نحویکه شاهد افزایش معنی داری نمرات آزمودنی ها در مقیاسخودکارآمدی و کاهش معنی دار نمرات آزمودنی ها در مقیاس ناامیدی در مرحله پس آزمون بودیم.
فایل word تاثير قصه هاي قرآن بر شادکامي و سخت رويي روانشناسي دانشجويان | WORD
روه کنترل تحت هیچگونه مداخله ای قرار نگرفتند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه شادکامیآکسفورد و پرسشنامه سخت رویی کوباسا استفاده شد. یافته های به دست آمده نشان داد که میانگین نمرات شادکامی و سخترویی روانشناسی در پس آزمون گروه آزمایش به طور معنا داری از میانگین نمرات پس آزمون در گروه کنترل بالاتر است. نتیجهگیری می شود که داستانها و قصه های قرآن در ارتقا بر شادکامی و سخت رویی روانشناسی دانشجویان موثر است.
فایل word تاثير محيط و بازي هاي آموزشي بر رشد اجتماعي کودکان | WORD
قرار گرفت. سپسداده های t حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج حاصل نشان داد که بین میانگین رشد اجتماعی دانش آموزانی که در محیط های آموزشیبازی های آموزشی انجام داده اند با دانش آموزانی که این بازی ها را انجام نداده اند تفاوت معنی دار وجود دارد. باتوجه به یافته های حاصل از پژوهش حاضر می توان گفت بازی های آموزشی موجب افزایش رشد اجتماعیکودکان پیش دبستانی می شود.
فایل word تاثير نگرش فرهنگي و اجتماعي و ساير فاکتورهاي تغذيه اي بر اثربخشي برنامه کشوري حمايت تغذيه اي مادران باردار و شيرده دچار سوء تغذيه نيازمند در شهر همدان تاثيرگذار بوده است | WORD
6 / 177 گرم از میانگین وزن مادران گروه مقایسه کمتر بود (p<0/001).نتیجه گیری: بر اساس این مطالعه، پیشنهاد می شود که طرح حمایت تغذیه ای زنان باردار در همدان به دلیل تاثیر مثبت بر روند وزنگیری مادران ادامه اما به دلیل تاثیر معکوس اجرای این برنامه بر روند وزن گیری نوزادان، نکات جانبی اثرگذار مانند رفع مشکلات آموزش،نگرش فرهنگی خانواده به استفاده مناسب از سبد تغذیه ای و مصرف سایر مکمل های تاثیرگذار نیز مد نظر قرار گیرد.
فایل word تاثير وراثت و محيط خانوادگي دردوره ي قبل تولد و نوزادي بر تربيت انسان، از منظر امام صادق (عليه السلام) | WORD
بنابراین به صورت اسنادی وکتابخانه ای و با روش توصیفی – تحلیلی با استفاده از منابع روایی مسیله مورد نظر از نگاه امام صادق بررسی شده است. نتایجنشان می دهد که از نگاه امام علیه السلام شالوده کمال رشد انسانی در این دوران نهفته است و تربیت همچون نقشی بر سنگدر شخصیت انسان باقی میماند . همچنین در کنار اهمیت این دوران اهمیت عوامل تربیتی مطرح میشود که از تولد تا مرگهمراه انسان بوده و در هرمقطعی رنگ و بویی متفاوت دارد.
فایل word تاثيرات اختلافات خانوادگي بر عملکرد تحصيلي و روابط بين فردي دانش آموزان | WORD
کنند. همچنین نشان داد دانش آموزانی که از خانواده هایی بودند که درآن درگیری وجود داشت با معلمان خود رابطه خوبی نداشتند. توصیه شد مدارس و وزارت آموزش و پرورش باید آموزش همیارمشاور را در بین دانش آموزان در نظر بگیرند تا بتوانند به دانش آموزان دیگر کمک کنند و والدینی که در خانواده های خوددرگیری هایی را تجربه می کنند، باید در زمان کوتاهی از خدمات مشاوره بهره مند شوند تا از تاثیرات منفی بر دانش آموزانجلوگیری کنند.
فایل word تبين سازگاري زناشويي زوجين بر اساس اميدواري و نحوه استفاده از فضاي مجازي در بين دانشجويان متاهل دانشگاه هاي جنوب استان آذربايجان غربي | WORD
به اینترنتکیمبرلی یانگ و سازگاری زوجین اسپنیر استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین امیدواری و سازگاریزناشویی رابطه وجود دارد. همچنین بین نحوه استفاده از فضای مجازی و سازگاری زناشویی رابطه وجوددارد. در نتیجه کلیه فرضیه های تحقیق در سطح =0/05 معنادار بود. . نتایج نشان داد که 5 / 2 درصداز متغیر سازگاری زناشویی بوسیله امیدواری و 6 / 9 درصد از متغیر سازگاری زناشویی به وسیله نحوهاستفاده از فضای مجازی قابل پیش بینی است.
فایل word تبين سازگاري زناشويي زوجين بر اساس شادماني دروني و نحوه استفاده از فضاي مجازي در بين دانشجويان متاهل دانشگاه هاي جنوب استان آذربايجان غربي | WORD
مبرلی یانگ و سازگاری زوجین اسپنیر استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین شادمانی درونی وسازگاری زناشویی رابطه وجود دارد. همچنین بین نحوه استفاده از فضای مجازی و سازگاری زناشویی رابطهو جود دارد. در نتیجه کلیه فرضیه های تحقیق در سطح =0/05 معنادار بود. و نتایج نشان داد که4 / 18 درصد از متغیر سازگاری زناشویی به وسیله شادمانی درونی و 6 / 9 درصد از متغیر سازگاری زناشوییبه وسیله نحوه استفاده از فضای مجازی قابل پیش بینی است.
فایل word تبين سازگاري زناشويي زوجين بر اساس شادماني دروني، اميدواري و نحوه استفاده از فضاي مجازي در بين دانشجويان متاهل دانشگاه هاي جنوب استان آذربايجان غربي | WORD
کاربردی (توصیفی- پیمایشی) است. در این تحقیق، پرسشنامه های استاندارد شادکامی آکسفورد،امیدواری اشنایدر، اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ و سازگاری زوجین اسپنیر استفاده شد. نتایج تحقیقنشان داد بین امیدواری و سازگاری زناشویی رابطه وجود دارد. همچنین بین شادمانی و سازگاری زناشوییرابطه وجود دارد.و بین نحوه استفاده از فضای مجازی و سازگاری زناشویی رابطه وجود دارد. در نتیجه کلیهفرضیه های تحقیق در سطح =0/05 معنادار بود.
فایل word تبيين جايگاه و نقش معلم در نظام آموزشي | WORD
ه خواهد برد. پس اگر معلم در وظیفه اش اغفال کند، نه تنها اهداف تعلیم و تربیت محقق نمیشود که آموزش و پرورش ماهیتخود را از دست میدهد. با توجه به نقش و جایگاه معلم به خصوص در عصر کنونی لازم است معلمان از بین بهترین افراد تحصیل کردهانتخاب شوند و از آموزشهای لازم در امر تربیت همه جانبه دانش آموزان بر خوردار شوند؛ و نیز برای ارتقاء عملکرد معلمان، مسیولانذیربط باید نیازهای مادی و معنوی آنها را درحد معقول تامین نمایند.
فایل word تجربيات زيسته ي دانشجومعلمان ازگرايش به شغل دوم در دانشگاه فرهنگيان کرمان | WORD
ن وبرون سازمانی ، ابهام در جایگاه و شان اجتماعی معلمان،فضای اجتماعی مخاطره امیز و فرصت افرین و رفتارهای اجتماعی درون و برون فردی از رضایت شغلیدانشجومعلمان کاسته و انها را به سمت شغل دوم هدایت می کند. دانشجو معلمان دوشغله با درگیرکردن بخشی از افکار ،فعالیتهای جسمانی ، زمان ،سعی و تلاش و عملکرد خود در شغل دوم موجبکاهش سطح دانش و مهارتهای اموخته شده در دانشگاه می شوند و فقر تخصص را در حرفه معلمی خودرقم می زنند.
فایل word تحليل اهميت مولفه هاي ادراکات از کيفيت کلاس درس از ديدگاه دانش آموزان دبيرستاني | WORD
یرستانی شهر ایذه به روش تصادفی مرحله ای انتخاب شدند و سپس، از مقیاس ادراکات از کیفیت کلاس درس به منظور سنجش متغیرها استفاده شد. پس از گردآوری داده ها، تحلیل های توصیفی و استنباطی (T تک نمونه ای) بر روی آن ها انجام گرفت. نتایج تحلیل نشان داد که از بعد رضایت مندی، مولفه انتخاب دارای مناسب ترین وضعیت و مولفه معناداری دارای نامناسب ترین وضعیت با توجه به اختلاف از میانگین بدست آمده در بین دانش آموزان متوسطه می باشد.
فایل word تحليل عوامل سه گانه تاثيرگذار بر بازماندگي از تحصيل کودکان (مطالعه موردي: منطقه 19 تهران) | WORD
شند. سرمایه فرهنگیوالدین تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی و در اختیار گرفتن کرسی بهترین رشته ها در دانشگاه های برتر توسط فرزندان آنها دارد. اکثریت والدین بی سواد و کم سواد درک و اطلاعی از انواع دانش ها و شناخت های مشروع ندارند. فقر اقتصادیخانواده همواره یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل یا بازماندن از تحصیل کودکان بوده است. فقر والدین و نامناسب بودنشرایط اولیه زندگی باعث عدم شکل گیری درک صحیح از منافع تحصیلات می شود.
فایل word تحليل محتواي کتاب هديه هاي آسمان پايه ي پنجم ابتدايي از منظر فعال و غير فعال بودن محتوا براساس روش ويليام رومي درسال تحصيلي 96 - 95 | WORD
ا ضریب درگیری 05 / 0 ، غیر پویاست و بیشتر به بیانحقایق و ارایه اطلاعات می پردازد. ضریب درگیری 5 / 1 برای پرسش ها نشان می دهد که پرسش ها به روش فعال طرح شدهاند و در نتیجه زمینه را برای یادگیری فعال فراهم می کنند. تصاویر کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم ابتدایی با ضریبدرگیری 33 / 0 به شکل غیر فعالند. بنابراین، متن و تصاویر کتاب هدیه های آسمان پایه ی پنجم ابتدایی چاپ 1395 به روشغیرفعال و پرسش ها ی کتاب به روش فعال تدوین شده اند.
فایل word تحليل محتواي کتب مطالعات اجتماعي ابتدايي ازنظر مولفه هاي ادب و احترام | WORD
کمی را اختصاصداده اند. به نحویکه بیشترین فراوانی متعلق به کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم با 97 / 35 درصد، و کمترین فراوانی متعلق بهکتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم با 54 / 16 درصد نسبت به مقوله های ادب و احترام است. در خصوص میزان توجه کتاب های مطالعات اجتماعی دوره دبستان به مقوله های ادب و احترام، بیشترین توجه به مقوله ی مسیولیت پذیری با 13/3 درصد و کمترین توجه به مقوله های راست گویی ، مصافحه و حسن ظن با 0 درصد بوده است.
فایل word تحليلي بر اساطير کتاب هاي فارسي اول تا ششم ابتدايي | WORD
یلمحتوای اسطوره ای کتب فارسی اول تا ششم ابتدایی است. این پژوهش به روش کیفی انجام شده است. به دلیل اندک بودن جامعهآماری، 6 کتاب فارسی دوره ابتدایی سال تحصیلی 95 - 94 انتخاب و به روش تحلیل محتوا بررسی شد. نتایج به دست آمده نشان داد کهاز 24 اسطوری نام برده شده در این کتاب ها، 23 اسطوره مربوط به اشخاص و یک اسطوره مربوط به آفرینش است و تاکید بسیار زیادیبر اشخاص شده است. بیشترین تعداد اسطوره ها در کتاب ششم ابتدایی بوده است.
فایل word تحليلي بر عوامل زمينه ساز (بهداشتي سلامتي و رواني عاطفي) گذران اوقات فراغت ورزشي | WORD
ولویتآخر می باشد.بحث و بررسی: هدف افراد از مشارکت در هر فعالیتی کتب دستاوردها و مزایا مورد انتظار است و میزان دستیابی به آنهامیزان تداوم مشارکت را تعیین می کند. از این رو برنامه ریزی در زمینه اوقات فراغت کارمندان نه تنها در ایجاد سلامتی و روحی پرنشاط و طراوت موثر می باشد، بلکه به دید سرمایه گذاری کلان در دراز مدت می تواند با بهره وری بالا همراه باشد و همین امر باعثبرنامه ریزی ها منسجم و فراگیر در سطح کشور گردد.
فایل word تدوين نورم ملي سياهه اختلال هماهنگي رشدي کودکان 3 تا 5 سال | WORD
آید. به طور کلی کودکانی که نمره بالاتر از 54 کسب کنند فاقداختلال هماهنگی رشدی شناخته می شوند. کسب نمره ای بین 46 تا 54 می تواند نشان دهنده افراد مستعد اختلال هماهنگیرشدی باشد و کسب نمره کمتر از 46 در این سیاهه نشان دهنده وجود اختلال هماهنگی رشدی است. این شاخص می تواندمعیار علمی جهت تشخیص زودهنگام اختلال هماهنگی رشدی، مداخله موثر و جلوگیری از پیامدهای ثانویه آن مانند افتتحصیلی، مشکلات عاطفی اجتماعی و ... قرار گیرد.
فایل word تسهيل توانبخشي عصب روانشناختي نارساخواني | WORD
ی 45 دقیقه ایآموزش به روش آگاهی واج شناختی شرکت کردند و آموزش گروه آزمایش مبتنی بر نظریه ی روان شناختی بینایی رنگ ها بود.پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزار اندازه گیری آزمون خواندن و نارساخوانی نمابود. و تجزیه و تحلیل داده ها به روش کوواریانس یک متغیره (ANCOVA) در سطح p < 0.05 انجام شد. یافته ها نشان داد که بینگروه آزمایش و کنترل در میزان بهبود خواندن، تفاوت معنادار وجود داشت.
فایل word تشخيص افسردگي اساسي با استفاده از هوش مصنوعي | WORD
رهای راهنمای تشخیصی و آماری بیماری های روانی (DSM-5) و پرسش هایی از تاریخچه شخصی و بررسیوضعیت روانی، اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کند. با استفاده از داده کاوی به عنوان ابزار مدلسازی و تست، اطلاعاتجمع آوری شده را توسط هشت مورد از الگوریتم های هوش مصنوعی ارزیابی کرده و آن را که دارای بالاترین دقتباشد انتخاب می کنیم. در نهایت، سیستم طراحی شده وجود افسردگی اساسی یا عدم آن در فرد را با دقت قابل قبولپیش بینی می نماید.
فایل word تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي بر رشد اجتماعي کودکان و نوجوانان (5 تا 17 سال) داراي اختلال طيف اتيسم شديد شهر کرمان | WORD
نان از طریقآموزش مستقیم پژوهشگر بر اساس کتاب مهارت های اجتماعی نوشته شهرام محمدخانی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله رادریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسش نامه های مقیاس سنجش اتیسم گارز، مقیاس رشد اجتماعی واینلند (1953)، داستان هایاجتماعی بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بر اساس نتایج میتوان گفت آموزش مهارتهای اجتماعی،رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اتیسم شدید را افزایش میدهد.
فایل word تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي بر مهارتهاي ارتباطي کودکان و نوجوانان (5 تا 17 سال) داراي اختلال طيف اتيسم شديد شهر کرمان | WORD
یقآموزش مستقیم پژوهشگر بر اساس کتاب مهارت های اجتماعی نوشته شهرام محمدخانی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله رادریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسش نامه های مقیاس سنجش اتیسم گارز، مقیاس مهارتهای ارتباطی بارتون (2000)، داستانهای اجتماعی بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بر اساس نتایج میتوان گفت آموزش مهارتهایاجتماعی، هارت های ارتباطی کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اتیسم شدید را افزایش میدهد.
فایل word تعيين ارتباط بين يادگيري درس هاي رياضي و فارسي دوره ابتدايي در يک کلاس ساخت و سازگرا | WORD
. ارزشیابیپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس های ریاضی و فارسی از طریق آزمون های معلم ساخته بودند و مقیاس اندازه گیریبه صورت ترتیبی بود که این نمرات در خرداد ماه هر سال اعلام می گردد. روش تحقیق توصیفی- مقطعی ،از نوع همبستگی و از لحاظ اجراء میدانی است . نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین یادگیری ریاضی و فارسی ارتباط معنی داری وجود دارد.ولی برای دانش آموزان سال های اول تا سوم دوره ی ابتدایی این ارتباط معنی دار نیست.