فایل word تاثير عضويت شبکه هاي اجتماعي بر کيفيت زندگي و صميميت زوجين | WORD
ن است. از طرفی همبستگی پیرسون بین اثرات عضویت شبکه اجتماعی ومولفه های آن با الگو ارتباطی زوجین رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. مولفه های متغیر شبکه های اجتماعی 10 درصد ازتغییرات متغیر کیفیت زندگی و 13 درصد از تغییرات متغیر صمیمیت زوجین را پیش بینی می کنند. نتیجه گیری: نتایج حاصلاز این پژوهش بیانگر آن است که هر چه عضویت در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد، اثرات آن میتواند کیفیت زندگی وصمیمیت زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.
فایل word تاثير فضاي مجازي بر تربيت (چالش ها و فرصت ها) | WORD
بیت عاجز آمدهو به تعریف های سطحی و تسامح بار بسنده کرده اند . فضای مجازی پدیدهای نوین است که در دنیای کنونی انسانها، با پیامدهایمنفی یا مثبتش روز به روز در حال گسترش و فراگیر شدن است. گرچه این مقوله جهت مصارف مثبت و پیشبرد و پیشرفت درعلوم و اطلاع رسانی در سطح جهانی طراحی شده است اما با گسترش روز افزون، بعضا سوء استفاده های صورت می پذیرد کهدر صورت عدم توجه و بی مبالاتی چه بسا منجر به از هم پاشیدن بنیاد خانواده ها گردد.
فایل word تاثير قصه درماني بر افزايش اميد به زندگي و افزايش خودکارآمدي در ميان کودکان سرطاني 6 تا 10 ساله | WORD
ودنی های گروهقصه درمانی در متغیر ناامیدی و خودکارآمدی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون T وابسته نشان داد کههم در متغیر خودکارآمدی و هم در متغیر ناامیدی میانگین نمرات آزمودنی ها در مرحله پس آزمون تفاوت معنی داری بامیانگین نمرات آنها در مرحله پیش آزمون دارد. به نحویکه شاهد افزایش معنی داری نمرات آزمودنی ها در مقیاسخودکارآمدی و کاهش معنی دار نمرات آزمودنی ها در مقیاس ناامیدی در مرحله پس آزمون بودیم.
فایل word تاثير قصه هاي قرآن بر شادکامي و سخت رويي روانشناسي دانشجويان | WORD
اما گروه کنترل تحت هیچگونه مداخله ای قرار نگرفتند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه شادکامیآکسفورد و پرسشنامه سخت رویی کوباسا استفاده شد. یافته های به دست آمده نشان داد که میانگین نمرات شادکامی و سخترویی روانشناسی در پس آزمون گروه آزمایش به طور معنا داری از میانگین نمرات پس آزمون در گروه کنترل بالاتر است. نتیجهگیری می شود که داستانها و قصه های قرآن در ارتقا بر شادکامی و سخت رویی روانشناسی دانشجویان موثر است.
فایل word تاثير محيط و بازي هاي آموزشي بر رشد اجتماعي کودکان | WORD
اجرا قرار گرفت. سپسداده های t حاصل از اجرای پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج حاصل نشان داد که بین میانگین رشد اجتماعی دانش آموزانی که در محیط های آموزشیبازی های آموزشی انجام داده اند با دانش آموزانی که این بازی ها را انجام نداده اند تفاوت معنی دار وجود دارد. باتوجه به یافته های حاصل از پژوهش حاضر می توان گفت بازی های آموزشی موجب افزایش رشد اجتماعیکودکان پیش دبستانی می شود.
فایل word تاثير نگرش فرهنگي و اجتماعي و ساير فاکتورهاي تغذيه اي بر اثربخشي برنامه کشوري حمايت تغذيه اي مادران باردار و شيرده دچار سوء تغذيه نيازمند در شهر همدان تاثيرگذار بوده است | WORD
یه ای66 / 177 گرم از میانگین وزن مادران گروه مقایسه کمتر بود (p<0/001).نتیجه گیری: بر اساس این مطالعه، پیشنهاد می شود که طرح حمایت تغذیه ای زنان باردار در همدان به دلیل تاثیر مثبت بر روند وزنگیری مادران ادامه اما به دلیل تاثیر معکوس اجرای این برنامه بر روند وزن گیری نوزادان، نکات جانبی اثرگذار مانند رفع مشکلات آموزش،نگرش فرهنگی خانواده به استفاده مناسب از سبد تغذیه ای و مصرف سایر مکمل های تاثیرگذار نیز مد نظر قرار گیرد.
فایل word تاثير وراثت و محيط خانوادگي دردوره ي قبل تولد و نوزادي بر تربيت انسان، از منظر امام صادق (عليه السلام) | WORD
ی است. بنابراین به صورت اسنادی وکتابخانه ای و با روش توصیفی – تحلیلی با استفاده از منابع روایی مسیله مورد نظر از نگاه امام صادق بررسی شده است. نتایجنشان می دهد که از نگاه امام علیه السلام شالوده کمال رشد انسانی در این دوران نهفته است و تربیت همچون نقشی بر سنگدر شخصیت انسان باقی میماند . همچنین در کنار اهمیت این دوران اهمیت عوامل تربیتی مطرح میشود که از تولد تا مرگهمراه انسان بوده و در هرمقطعی رنگ و بویی متفاوت دارد.
فایل word تاثيرات اختلافات خانوادگي بر عملکرد تحصيلي و روابط بين فردي دانش آموزان | WORD
بت نمیکنند. همچنین نشان داد دانش آموزانی که از خانواده هایی بودند که درآن درگیری وجود داشت با معلمان خود رابطه خوبی نداشتند. توصیه شد مدارس و وزارت آموزش و پرورش باید آموزش همیارمشاور را در بین دانش آموزان در نظر بگیرند تا بتوانند به دانش آموزان دیگر کمک کنند و والدینی که در خانواده های خوددرگیری هایی را تجربه می کنند، باید در زمان کوتاهی از خدمات مشاوره بهره مند شوند تا از تاثیرات منفی بر دانش آموزانجلوگیری کنند.
فایل word تبين سازگاري زناشويي زوجين بر اساس اميدواري و نحوه استفاده از فضاي مجازي در بين دانشجويان متاهل دانشگاه هاي جنوب استان آذربايجان غربي | WORD
عتیاد به اینترنتکیمبرلی یانگ و سازگاری زوجین اسپنیر استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین امیدواری و سازگاریزناشویی رابطه وجود دارد. همچنین بین نحوه استفاده از فضای مجازی و سازگاری زناشویی رابطه وجوددارد. در نتیجه کلیه فرضیه های تحقیق در سطح =0/05 معنادار بود. . نتایج نشان داد که 5 / 2 درصداز متغیر سازگاری زناشویی بوسیله امیدواری و 6 / 9 درصد از متغیر سازگاری زناشویی به وسیله نحوهاستفاده از فضای مجازی قابل پیش بینی است.
فایل word تبين سازگاري زناشويي زوجين بر اساس شادماني دروني و نحوه استفاده از فضاي مجازي در بين دانشجويان متاهل دانشگاه هاي جنوب استان آذربايجان غربي | WORD
رنتکیمبرلی یانگ و سازگاری زوجین اسپنیر استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد بین شادمانی درونی وسازگاری زناشویی رابطه وجود دارد. همچنین بین نحوه استفاده از فضای مجازی و سازگاری زناشویی رابطهو جود دارد. در نتیجه کلیه فرضیه های تحقیق در سطح =0/05 معنادار بود. و نتایج نشان داد که4 / 18 درصد از متغیر سازگاری زناشویی به وسیله شادمانی درونی و 6 / 9 درصد از متغیر سازگاری زناشوییبه وسیله نحوه استفاده از فضای مجازی قابل پیش بینی است.
فایل word تبين سازگاري زناشويي زوجين بر اساس شادماني دروني، اميدواري و نحوه استفاده از فضاي مجازي در بين دانشجويان متاهل دانشگاه هاي جنوب استان آذربايجان غربي | WORD
زنوع کاربردی (توصیفی- پیمایشی) است. در این تحقیق، پرسشنامه های استاندارد شادکامی آکسفورد،امیدواری اشنایدر، اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ و سازگاری زوجین اسپنیر استفاده شد. نتایج تحقیقنشان داد بین امیدواری و سازگاری زناشویی رابطه وجود دارد. همچنین بین شادمانی و سازگاری زناشوییرابطه وجود دارد.و بین نحوه استفاده از فضای مجازی و سازگاری زناشویی رابطه وجود دارد. در نتیجه کلیهفرضیه های تحقیق در سطح =0/05 معنادار بود.
فایل word تبيين جايگاه و نقش معلم در نظام آموزشي | WORD
بیراهه خواهد برد. پس اگر معلم در وظیفه اش اغفال کند، نه تنها اهداف تعلیم و تربیت محقق نمیشود که آموزش و پرورش ماهیتخود را از دست میدهد. با توجه به نقش و جایگاه معلم به خصوص در عصر کنونی لازم است معلمان از بین بهترین افراد تحصیل کردهانتخاب شوند و از آموزشهای لازم در امر تربیت همه جانبه دانش آموزان بر خوردار شوند؛ و نیز برای ارتقاء عملکرد معلمان، مسیولانذیربط باید نیازهای مادی و معنوی آنها را درحد معقول تامین نمایند.
فایل word تجربيات زيسته ي دانشجومعلمان ازگرايش به شغل دوم در دانشگاه فرهنگيان کرمان | WORD
سه درون وبرون سازمانی ، ابهام در جایگاه و شان اجتماعی معلمان،فضای اجتماعی مخاطره امیز و فرصت افرین و رفتارهای اجتماعی درون و برون فردی از رضایت شغلیدانشجومعلمان کاسته و انها را به سمت شغل دوم هدایت می کند. دانشجو معلمان دوشغله با درگیرکردن بخشی از افکار ،فعالیتهای جسمانی ، زمان ،سعی و تلاش و عملکرد خود در شغل دوم موجبکاهش سطح دانش و مهارتهای اموخته شده در دانشگاه می شوند و فقر تخصص را در حرفه معلمی خودرقم می زنند.
فایل word تحليل اهميت مولفه هاي ادراکات از کيفيت کلاس درس از ديدگاه دانش آموزان دبيرستاني | WORD
زان دبیرستانی شهر ایذه به روش تصادفی مرحله ای انتخاب شدند و سپس، از مقیاس ادراکات از کیفیت کلاس درس به منظور سنجش متغیرها استفاده شد. پس از گردآوری داده ها، تحلیل های توصیفی و استنباطی (T تک نمونه ای) بر روی آن ها انجام گرفت. نتایج تحلیل نشان داد که از بعد رضایت مندی، مولفه انتخاب دارای مناسب ترین وضعیت و مولفه معناداری دارای نامناسب ترین وضعیت با توجه به اختلاف از میانگین بدست آمده در بین دانش آموزان متوسطه می باشد.
فایل word تحليل عوامل سه گانه تاثيرگذار بر بازماندگي از تحصيل کودکان (مطالعه موردي: منطقه 19 تهران) | WORD
می باشند. سرمایه فرهنگیوالدین تاثیر بسزایی در موفقیت تحصیلی و در اختیار گرفتن کرسی بهترین رشته ها در دانشگاه های برتر توسط فرزندان آنها دارد. اکثریت والدین بی سواد و کم سواد درک و اطلاعی از انواع دانش ها و شناخت های مشروع ندارند. فقر اقتصادیخانواده همواره یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل یا بازماندن از تحصیل کودکان بوده است. فقر والدین و نامناسب بودنشرایط اولیه زندگی باعث عدم شکل گیری درک صحیح از منافع تحصیلات می شود.
فایل word تحليل محتواي کتاب هديه هاي آسمان پايه ي پنجم ابتدايي از منظر فعال و غير فعال بودن محتوا براساس روش ويليام رومي درسال تحصيلي 96 - 95 | WORD
ایی با ضریب درگیری 05 / 0 ، غیر پویاست و بیشتر به بیانحقایق و ارایه اطلاعات می پردازد. ضریب درگیری 5 / 1 برای پرسش ها نشان می دهد که پرسش ها به روش فعال طرح شدهاند و در نتیجه زمینه را برای یادگیری فعال فراهم می کنند. تصاویر کتاب هدیه های آسمان پایه پنجم ابتدایی با ضریبدرگیری 33 / 0 به شکل غیر فعالند. بنابراین، متن و تصاویر کتاب هدیه های آسمان پایه ی پنجم ابتدایی چاپ 1395 به روشغیرفعال و پرسش ها ی کتاب به روش فعال تدوین شده اند.
فایل word تحليل محتواي کتب مطالعات اجتماعي ابتدايي ازنظر مولفه هاي ادب و احترام | WORD
درصد کمی را اختصاصداده اند. به نحویکه بیشترین فراوانی متعلق به کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم با 97 / 35 درصد، و کمترین فراوانی متعلق بهکتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم با 54 / 16 درصد نسبت به مقوله های ادب و احترام است. در خصوص میزان توجه کتاب های مطالعات اجتماعی دوره دبستان به مقوله های ادب و احترام، بیشترین توجه به مقوله ی مسیولیت پذیری با 13/3 درصد و کمترین توجه به مقوله های راست گویی ، مصافحه و حسن ظن با 0 درصد بوده است.
فایل word تحليلي بر اساطير کتاب هاي فارسي اول تا ششم ابتدايي | WORD
، تحلیلمحتوای اسطوره ای کتب فارسی اول تا ششم ابتدایی است. این پژوهش به روش کیفی انجام شده است. به دلیل اندک بودن جامعهآماری، 6 کتاب فارسی دوره ابتدایی سال تحصیلی 95 - 94 انتخاب و به روش تحلیل محتوا بررسی شد. نتایج به دست آمده نشان داد کهاز 24 اسطوری نام برده شده در این کتاب ها، 23 اسطوره مربوط به اشخاص و یک اسطوره مربوط به آفرینش است و تاکید بسیار زیادیبر اشخاص شده است. بیشترین تعداد اسطوره ها در کتاب ششم ابتدایی بوده است.
فایل word تحليلي بر عوامل زمينه ساز (بهداشتي سلامتي و رواني عاطفي) گذران اوقات فراغت ورزشي | WORD
د در اولویتآخر می باشد.بحث و بررسی: هدف افراد از مشارکت در هر فعالیتی کتب دستاوردها و مزایا مورد انتظار است و میزان دستیابی به آنهامیزان تداوم مشارکت را تعیین می کند. از این رو برنامه ریزی در زمینه اوقات فراغت کارمندان نه تنها در ایجاد سلامتی و روحی پرنشاط و طراوت موثر می باشد، بلکه به دید سرمایه گذاری کلان در دراز مدت می تواند با بهره وری بالا همراه باشد و همین امر باعثبرنامه ریزی ها منسجم و فراگیر در سطح کشور گردد.
فایل word تدوين نورم ملي سياهه اختلال هماهنگي رشدي کودکان 3 تا 5 سال | WORD
اب میآید. به طور کلی کودکانی که نمره بالاتر از 54 کسب کنند فاقداختلال هماهنگی رشدی شناخته می شوند. کسب نمره ای بین 46 تا 54 می تواند نشان دهنده افراد مستعد اختلال هماهنگیرشدی باشد و کسب نمره کمتر از 46 در این سیاهه نشان دهنده وجود اختلال هماهنگی رشدی است. این شاخص می تواندمعیار علمی جهت تشخیص زودهنگام اختلال هماهنگی رشدی، مداخله موثر و جلوگیری از پیامدهای ثانویه آن مانند افتتحصیلی، مشکلات عاطفی اجتماعی و ... قرار گیرد.
فایل word تسهيل توانبخشي عصب روانشناختي نارساخواني | WORD
12 جلسه ی 45 دقیقه ایآموزش به روش آگاهی واج شناختی شرکت کردند و آموزش گروه آزمایش مبتنی بر نظریه ی روان شناختی بینایی رنگ ها بود.پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزار اندازه گیری آزمون خواندن و نارساخوانی نمابود. و تجزیه و تحلیل داده ها به روش کوواریانس یک متغیره (ANCOVA) در سطح p < 0.05 انجام شد. یافته ها نشان داد که بینگروه آزمایش و کنترل در میزان بهبود خواندن، تفاوت معنادار وجود داشت.
فایل word تشخيص افسردگي اساسي با استفاده از هوش مصنوعي | WORD
ممعیارهای راهنمای تشخیصی و آماری بیماری های روانی (DSM-5) و پرسش هایی از تاریخچه شخصی و بررسیوضعیت روانی، اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کند. با استفاده از داده کاوی به عنوان ابزار مدلسازی و تست، اطلاعاتجمع آوری شده را توسط هشت مورد از الگوریتم های هوش مصنوعی ارزیابی کرده و آن را که دارای بالاترین دقتباشد انتخاب می کنیم. در نهایت، سیستم طراحی شده وجود افسردگی اساسی یا عدم آن در فرد را با دقت قابل قبولپیش بینی می نماید.
فایل word تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي بر رشد اجتماعي کودکان و نوجوانان (5 تا 17 سال) داراي اختلال طيف اتيسم شديد شهر کرمان | WORD
نوجوانان از طریقآموزش مستقیم پژوهشگر بر اساس کتاب مهارت های اجتماعی نوشته شهرام محمدخانی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله رادریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسش نامه های مقیاس سنجش اتیسم گارز، مقیاس رشد اجتماعی واینلند (1953)، داستان هایاجتماعی بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بر اساس نتایج میتوان گفت آموزش مهارتهای اجتماعی،رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اتیسم شدید را افزایش میدهد.
فایل word تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي بر مهارتهاي ارتباطي کودکان و نوجوانان (5 تا 17 سال) داراي اختلال طيف اتيسم شديد شهر کرمان | WORD
از طریقآموزش مستقیم پژوهشگر بر اساس کتاب مهارت های اجتماعی نوشته شهرام محمدخانی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله رادریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسش نامه های مقیاس سنجش اتیسم گارز، مقیاس مهارتهای ارتباطی بارتون (2000)، داستانهای اجتماعی بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بر اساس نتایج میتوان گفت آموزش مهارتهایاجتماعی، هارت های ارتباطی کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اتیسم شدید را افزایش میدهد.
فایل word تعيين ارتباط بين يادگيري درس هاي رياضي و فارسي دوره ابتدايي در يک کلاس ساخت و سازگرا | WORD
ا بود. ارزشیابیپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس های ریاضی و فارسی از طریق آزمون های معلم ساخته بودند و مقیاس اندازه گیریبه صورت ترتیبی بود که این نمرات در خرداد ماه هر سال اعلام می گردد. روش تحقیق توصیفی- مقطعی ،از نوع همبستگی و از لحاظ اجراء میدانی است . نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین یادگیری ریاضی و فارسی ارتباط معنی داری وجود دارد.ولی برای دانش آموزان سال های اول تا سوم دوره ی ابتدایی این ارتباط معنی دار نیست.
فایل word تعيين رابطه استفاده از شبکه هاي مجازي بر روابط خانواده در دو گروه خانواده با فرزند و بدون فرزند شهر تهران | WORD
شنامه محقق ساخته روابط خانواده در آزمودنی ها مورد بررسی قرار گرفته وداده های پژوهش با استفاده از آزمون t دو نمونه ای و آزمون هبستگی پیرسون ارزیابی شد. نتایج پژوهش نشان داد استفاده ازفضای مجازی در خانواده های دارای فرزند، موجب افزایش رضایت زناشویی، سازگاری، و در خانواده های بدون فرزند موجبکاهش رضایت زناشویی می گردد. در نهایت نمره زوجین دارای فرزند در متغیرهای روابط زناشویی نسبت به گروه بدون فرزند،بالاتر می باشد.
فایل word تعيين رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت معلمان با خلاقيت دانش آموزان در درس رياضي | WORD
اضیات بود که روایی و پایایی هر سه پرسشنامه در تحقیقحاضر مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این مطالعه، از آمار توصیفی نظیر توزیعفراوانی، میانگین و انحراف معیار، در سطح استنباطی برای بررسی ارتباط بین متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفادهشد. نتایج آزمون فرضیات این تحقیق نشان داد که رابطه ی معناداری بین میزان خلاقیت و هوش هیجانی دبیران ریاضی وخلاقیت دانش آموزانشان وجود ندارد.
فایل word تفاوت مولفه هاي مديريت درد (توجه برگرداني، تفسير مجدد درد، گفتگو با خود، ناديده انگاشتن درد، فاجعه آفريني درد، دعا و اميدواري و مقياس رفتاري درد) در بين زنان مبتلا و غير مبتلا به سردردهاي ميگرني | WORD
فی و استنباطی انجام گرفت. آزمون فرضیه های پژوهش با استفادهازآزمون T مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان دادند که مقایسه مدیریت درد در زنان مبتلا بهسردردهای میگرنی و زنان غیر مبتلا تفاوت دارد. توجه برگردانی درد، تفسیر مجدد درد، گفتگو با خودو مقیاس رفتاری درد در زنان مبتلا به سردردهای میگرنی بیشتر از زنان غیر مبتلا بود. نادیده انگاشتندرد، فاجعه آفرینی درد، دعا و امیدواری در زنان مبتلا به سردردهای میگرنی تفاوت نداشت.
فایل word جايگاه زن از ديدگاه اسلام و فمنيسم | WORD
ویژگی ها و خصوصیات طبیعی زنان، انکار تفاوت های میان زن و مرد به عنوان عوامل بدبختی وستم بر زنان در طول تاریخ، بیشتر تلاش خود را در جهت متزلزل ساختن بنیان های خانواده و نابودی کامل آنبه کار بسته است. در صورتی که دین اسلام، با توجه به تفاوت ها و خصوصیات زن و مرد به حمایت از خانوادهپرداخته و با تبیین جایگاه والا و انسانی برای زن در نقش های منحصر به فرد مادری و همسری، به تحکیم پایههای خانواده و به تبع آن جامعه می پردازد.
فایل word چرا معلم بايد با شيوه ي مديريت کلاس درس آشنا باشد | WORD
وان یک متغیر تعدیل کننده می تواند موجب افزایش هیجان های مثبت از جمله لذت ازکلاس درس، امیدواری و غرور نسبت به کلاس درس شود و همچنین کاهش هیجان های منفی از جمله هیجان های خشم،اضطراب، نا امیدی و خستگی را به دنبال داشته باشد. پیشنهاد می گردد مدیران مدارس در اولین جلسه ی شورای معلمان پرسشنامه ی شیوه ی مدیریت کلاس معلمان را اجرا نمایند تا از این طریق معلمان را با فضای یادگیری و متغیرهای مربوطبه مدیریت کلاس درس آشنا کنند.