فایل word تحليل محتواي کتب مطالعات اجتماعي ابتدايي ازنظر مولفه هاي ادب و احترام | WORD
ه های ادب و احترام درصد کمی را اختصاصداده اند. به نحویکه بیشترین فراوانی متعلق به کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم با 97 / 35 درصد، و کمترین فراوانی متعلق بهکتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم با 54 / 16 درصد نسبت به مقوله های ادب و احترام است. در خصوص میزان توجه کتاب های مطالعات اجتماعی دوره دبستان به مقوله های ادب و احترام، بیشترین توجه به مقوله ی مسیولیت پذیری با 13/3 درصد و کمترین توجه به مقوله های راست گویی ، مصافحه و حسن ظن با 0 درصد بوده است.
فایل word تحليلي بر اساطير کتاب هاي فارسي اول تا ششم ابتدايي | WORD
د. هدف از این پژوهش، تحلیلمحتوای اسطوره ای کتب فارسی اول تا ششم ابتدایی است. این پژوهش به روش کیفی انجام شده است. به دلیل اندک بودن جامعهآماری، 6 کتاب فارسی دوره ابتدایی سال تحصیلی 95 - 94 انتخاب و به روش تحلیل محتوا بررسی شد. نتایج به دست آمده نشان داد کهاز 24 اسطوری نام برده شده در این کتاب ها، 23 اسطوره مربوط به اشخاص و یک اسطوره مربوط به آفرینش است و تاکید بسیار زیادیبر اشخاص شده است. بیشترین تعداد اسطوره ها در کتاب ششم ابتدایی بوده است.
فایل word تحليلي بر عوامل زمينه ساز (بهداشتي سلامتي و رواني عاطفي) گذران اوقات فراغت ورزشي | WORD
مت کامل برخوردارید در اولویتآخر می باشد.بحث و بررسی: هدف افراد از مشارکت در هر فعالیتی کتب دستاوردها و مزایا مورد انتظار است و میزان دستیابی به آنهامیزان تداوم مشارکت را تعیین می کند. از این رو برنامه ریزی در زمینه اوقات فراغت کارمندان نه تنها در ایجاد سلامتی و روحی پرنشاط و طراوت موثر می باشد، بلکه به دید سرمایه گذاری کلان در دراز مدت می تواند با بهره وری بالا همراه باشد و همین امر باعثبرنامه ریزی ها منسجم و فراگیر در سطح کشور گردد.
فایل word تدوين نورم ملي سياهه اختلال هماهنگي رشدي کودکان 3 تا 5 سال | WORD
د دارای مشکل به حساب میآید. به طور کلی کودکانی که نمره بالاتر از 54 کسب کنند فاقداختلال هماهنگی رشدی شناخته می شوند. کسب نمره ای بین 46 تا 54 می تواند نشان دهنده افراد مستعد اختلال هماهنگیرشدی باشد و کسب نمره کمتر از 46 در این سیاهه نشان دهنده وجود اختلال هماهنگی رشدی است. این شاخص می تواندمعیار علمی جهت تشخیص زودهنگام اختلال هماهنگی رشدی، مداخله موثر و جلوگیری از پیامدهای ثانویه آن مانند افتتحصیلی، مشکلات عاطفی اجتماعی و ... قرار گیرد.
فایل word تسهيل توانبخشي عصب روانشناختي نارساخواني | WORD
تند. هر دو گروه در 12 جلسه ی 45 دقیقه ایآموزش به روش آگاهی واج شناختی شرکت کردند و آموزش گروه آزمایش مبتنی بر نظریه ی روان شناختی بینایی رنگ ها بود.پژوهش از نوع شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزار اندازه گیری آزمون خواندن و نارساخوانی نمابود. و تجزیه و تحلیل داده ها به روش کوواریانس یک متغیره (ANCOVA) در سطح p < 0.05 انجام شد. یافته ها نشان داد که بینگروه آزمایش و کنترل در میزان بهبود خواندن، تفاوت معنادار وجود داشت.
فایل word تشخيص افسردگي اساسي با استفاده از هوش مصنوعي | WORD
ی لازم در نسخه پنجممعیارهای راهنمای تشخیصی و آماری بیماری های روانی (DSM-5) و پرسش هایی از تاریخچه شخصی و بررسیوضعیت روانی، اطلاعات مورد نیاز را فراهم می کند. با استفاده از داده کاوی به عنوان ابزار مدلسازی و تست، اطلاعاتجمع آوری شده را توسط هشت مورد از الگوریتم های هوش مصنوعی ارزیابی کرده و آن را که دارای بالاترین دقتباشد انتخاب می کنیم. در نهایت، سیستم طراحی شده وجود افسردگی اساسی یا عدم آن در فرد را با دقت قابل قبولپیش بینی می نماید.
فایل word تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي بر رشد اجتماعي کودکان و نوجوانان (5 تا 17 سال) داراي اختلال طيف اتيسم شديد شهر کرمان | WORD
ری نژاد (1369) و برای نوجوانان از طریقآموزش مستقیم پژوهشگر بر اساس کتاب مهارت های اجتماعی نوشته شهرام محمدخانی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله رادریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسش نامه های مقیاس سنجش اتیسم گارز، مقیاس رشد اجتماعی واینلند (1953)، داستان هایاجتماعی بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بر اساس نتایج میتوان گفت آموزش مهارتهای اجتماعی،رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اتیسم شدید را افزایش میدهد.
فایل word تعيين اثربخشي آموزش مهارتهاي اجتماعي بر مهارتهاي ارتباطي کودکان و نوجوانان (5 تا 17 سال) داراي اختلال طيف اتيسم شديد شهر کرمان | WORD
69) و برای نوجوانان از طریقآموزش مستقیم پژوهشگر بر اساس کتاب مهارت های اجتماعی نوشته شهرام محمدخانی قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله رادریافت نکردند. ابزار پژوهش پرسش نامه های مقیاس سنجش اتیسم گارز، مقیاس مهارتهای ارتباطی بارتون (2000)، داستانهای اجتماعی بود. یافته ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که بر اساس نتایج میتوان گفت آموزش مهارتهایاجتماعی، هارت های ارتباطی کودکان و نوجوانان با اختلال طیف اتیسم شدید را افزایش میدهد.
فایل word تعيين ارتباط بين يادگيري درس هاي رياضي و فارسي دوره ابتدايي در يک کلاس ساخت و سازگرا | WORD
ن پایانی آزمودنی ها بود. ارزشیابیپیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس های ریاضی و فارسی از طریق آزمون های معلم ساخته بودند و مقیاس اندازه گیریبه صورت ترتیبی بود که این نمرات در خرداد ماه هر سال اعلام می گردد. روش تحقیق توصیفی- مقطعی ،از نوع همبستگی و از لحاظ اجراء میدانی است . نتایج این پژوهش نشان می دهد که بین یادگیری ریاضی و فارسی ارتباط معنی داری وجود دارد.ولی برای دانش آموزان سال های اول تا سوم دوره ی ابتدایی این ارتباط معنی دار نیست.
فایل word تعيين رابطه استفاده از شبکه هاي مجازي بر روابط خانواده در دو گروه خانواده با فرزند و بدون فرزند شهر تهران | WORD
با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته روابط خانواده در آزمودنی ها مورد بررسی قرار گرفته وداده های پژوهش با استفاده از آزمون t دو نمونه ای و آزمون هبستگی پیرسون ارزیابی شد. نتایج پژوهش نشان داد استفاده ازفضای مجازی در خانواده های دارای فرزند، موجب افزایش رضایت زناشویی، سازگاری، و در خانواده های بدون فرزند موجبکاهش رضایت زناشویی می گردد. در نهایت نمره زوجین دارای فرزند در متغیرهای روابط زناشویی نسبت به گروه بدون فرزند،بالاتر می باشد.
فایل word تعيين رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت معلمان با خلاقيت دانش آموزان در درس رياضي | WORD
ش آموزان در درس ریاضیات بود که روایی و پایایی هر سه پرسشنامه در تحقیقحاضر مورد ارزیابی قرار گرفته و تایید شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این مطالعه، از آمار توصیفی نظیر توزیعفراوانی، میانگین و انحراف معیار، در سطح استنباطی برای بررسی ارتباط بین متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفادهشد. نتایج آزمون فرضیات این تحقیق نشان داد که رابطه ی معناداری بین میزان خلاقیت و هوش هیجانی دبیران ریاضی وخلاقیت دانش آموزانشان وجود ندارد.
فایل word تفاوت مولفه هاي مديريت درد (توجه برگرداني، تفسير مجدد درد، گفتگو با خود، ناديده انگاشتن درد، فاجعه آفريني درد، دعا و اميدواري و مقياس رفتاري درد) در بين زنان مبتلا و غير مبتلا به سردردهاي ميگرني | WORD
ر دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. آزمون فرضیه های پژوهش با استفادهازآزمون T مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان دادند که مقایسه مدیریت درد در زنان مبتلا بهسردردهای میگرنی و زنان غیر مبتلا تفاوت دارد. توجه برگردانی درد، تفسیر مجدد درد، گفتگو با خودو مقیاس رفتاری درد در زنان مبتلا به سردردهای میگرنی بیشتر از زنان غیر مبتلا بود. نادیده انگاشتندرد، فاجعه آفرینی درد، دعا و امیدواری در زنان مبتلا به سردردهای میگرنی تفاوت نداشت.
فایل word جايگاه زن از ديدگاه اسلام و فمنيسم | WORD
ایناکارآمد، تحقیر ویژگی ها و خصوصیات طبیعی زنان، انکار تفاوت های میان زن و مرد به عنوان عوامل بدبختی وستم بر زنان در طول تاریخ، بیشتر تلاش خود را در جهت متزلزل ساختن بنیان های خانواده و نابودی کامل آنبه کار بسته است. در صورتی که دین اسلام، با توجه به تفاوت ها و خصوصیات زن و مرد به حمایت از خانوادهپرداخته و با تبیین جایگاه والا و انسانی برای زن در نقش های منحصر به فرد مادری و همسری، به تحکیم پایههای خانواده و به تبع آن جامعه می پردازد.
فایل word چرا معلم بايد با شيوه ي مديريت کلاس درس آشنا باشد | WORD
. سبک مدیریت به عنوان یک متغیر تعدیل کننده می تواند موجب افزایش هیجان های مثبت از جمله لذت ازکلاس درس، امیدواری و غرور نسبت به کلاس درس شود و همچنین کاهش هیجان های منفی از جمله هیجان های خشم،اضطراب، نا امیدی و خستگی را به دنبال داشته باشد. پیشنهاد می گردد مدیران مدارس در اولین جلسه ی شورای معلمان پرسشنامه ی شیوه ی مدیریت کلاس معلمان را اجرا نمایند تا از این طریق معلمان را با فضای یادگیری و متغیرهای مربوطبه مدیریت کلاس درس آشنا کنند.
فایل word چگونه مي توان با نگاه تعليم و تربيت، برنامه ي آموزشي منسجمي را برنامه ريزي کرد | WORD
انه، برنامه ریزی، برای ایجاد انگیزه، طراحی جدول تشخیصنیاز، طراحی کلاسی کارآمد، طراحی جایگاه نیاز سنجی به ترتیب اولویت، همه مواردی است که در این جستار مورد توجه وبررسی قرار گرفته است.و به شرح و تفسیر آن پرداخته شده است. با این تفاسیر، این نگاه را دنبال کرده است که معلمین: مردان و زنانی با صبر ایوب، حکمت سلیمان، و توانایی آماده کردن نسل آتی به عنوان شهروندانی خلاق تحت شرایط کاملادشوار و خطر ناک (بوده اند و همچنان هستند) (ربکاولیک 1962) .
فایل word چندوجهي تربيت کودک در دوره پيش دبستاني از منظر رويکرد ديني | WORD
آینده جهت تربیت انسان طراز جمهوری اسلامی، ضرورت تربیت کودکان با رویکرد دینی و منطبق بر ویژگی های فطری کودک 6 ساله که زمینه ساز تقویت ویژگی های رشد کودک و استحکام شخصیت وی را فراهم آورد، امری بسیار مهم به شمار می رود. لذا در این پژوهش برخی وجوه تاثیرگذار بر تربیت کودک، مورد بررسی قرار گرفته است و به نقش والدین، نقش مربی و نظام رفتاری مناسب با دوران امارت کودک، روش مناسب آموزشی در این دوران و قواعد حاکم بر برنامه درسی پرداخته شده است.
فایل word حسادت در سنين نوجواني و راه کار هاي کنترل و مقابله با آن | WORD
م،تحقیر کردن فرزند، تمایز قایل شدن میان فرزندان از عوامل ایجاد حسادت در کودکی و نوجوانی است.درمان حسادت بیمارگونهدرمان های گفتگویی نظیر درمان رفتاری شناختی (CBT) برای درمان حسادت بیمارگونه متداولتر است. CBT به فرد کمکمی کند که شیوه تفکر و عملش را تغییر دهد و مشکل وی را قابل تحمل تر می سازد ؛برای درمان حسادت در حیطه مشاوره بایدنحوه تفکر و نگرش خود را تغییر دهیم. باید در خودمان انگیزه ایجاد کرده و اثرات منفی حسادت را به خود یادآوری کنیم.
فایل word دسترسي به برنامه درس عمومي براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
برنامهدرسی عمومی و چگونگی دسترسی آنان به برنامه درسی عمومی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین ضرورت همکاریمعلمان و کارمندان دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه برای دسترسی به برنامه درسیعمومی توضیح داده شده و نقش فن آوری در کمک به دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت دسترسی به برنامه درسی عمومیمورد تاکید قرار گرفته است. سرانجام، شرایط دسترسی دانش آموزان با نیازهای ویژه به برنامه درسی عمومی ارایه شده است.
فایل word ده روش خلاق در تحريک بصري، لامسه و شنيداري دانش آموزان در درس هنر دبيرستان مقطع اول | WORD
رد. حواس پنجگانه انسان در یادگیری نقش اساسی بر عهده دارند. خصوصا سه حس لامسه، دیداری و شنیداری در اینبین از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. این مقاله به ارایه ده روش خلاق در تحریک حواس لامسه، دیداری و شنیداری دانش آموزانپرداخته و برای هر یک از حواس ارایه شده نمونه ها و مثال های عملی برای ارایه در کلاس درس مشخص می نماید. روش تحقیق دراین مقاله به صورت توصیفی -تحلیلی بوده و در ادامه راهکارهای عملی برای طرح درس خلاق در کلاس درس ارایه می شود.
فایل word ديدگاه معلمان دوره ابتدايي درمورد تغيير محتواي کتب درسي | WORD
ن شده است واین تغییرات متناسب با نیازهای دانش آموزان بوده است. همچنین نتایج نشان داد که تغییرات کتب درسی نیازمند امکانات وبرنامه های آموزشی برای معلمان است و این تغییرات باعث بهبود محتوای کتب درسی شده است. بخشی از نتایج نشان داد کهتغییرات کتب درسی باعث بهبود درک مطلب دانش آموزان شده است و این تغییرات با افزایش نقش معلم در فرایند آموزشهمراه بوده است. با توجه به افزایش حجم مطلب ناشی از تغییرات ، نیاز به افزایش مهارت معلمان وجود دارد.
فایل word رابطه اضطراب با هوش معنوي و رشد اجتماعي دانش آموزان دختر دوم متوسطه شهرستان فنوج | WORD
ن بخش فنوج شهرستان ایرانشهر ارتباط معنی داری وجود دارد.بین اضطراب با استقلال دانش آموزان بخش فنوجشهرستان ایرانشهر ارتباط معنیداری وجود دارد.بین اضطراب با مسیولیت پذیری دانشآموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهرارتباط معنی داری وجود دارد. بین اضطراب با ارتباط و سازگاری دانش آموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهر ارتباط معنی داریوجود دارد.بین اضطراب با آینده نگری و خوش بینی دانش آموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهر ارتباط معنی داری وجود دارد.
فایل word رابطه اعتياد به اينترنت با ويژگي هاي رواني و جنسيت نوجوانان | WORD
همسال گرایی؛ آرمان گرایی و خیال پردازی؛مطلوبیت اجتماعی؛آینده نگری و سردرگمی و شرم و کمرویی معنادار و منفی است. بین اعتیاد به اینترنت ونگرانی از سلامت و جسارت و بی باکی رابطه معنادار وجود نداشت. نتایج رگرسیون گام به گام نشان دادکه بعد استقلال جویی و تعارض و بعد مطلوبیت اجتماعی از ابعاد ویژگی های روانی نوجوانی پیش بینیکننده مثبت اعتیاد به اینترنت هستند . بنابراین ویژگی روانی از عوامل موثر و پیش بینی کننده دراستفاده از اینترنت است.
فایل word رابطه باورهاي ديني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
ری کانر و دیویدسون (2004) استفاده شده است. نتایجپژوهش نشان داد که نمره باور دینی به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت معنی داری با تابآوری رابطه مثبت دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تاب آوری به طور معنی داری باوردینی دانشجویان را پیش بینی می کند و نسبت واریانس مشترک متغیر پیش بین تاب آوری در پیشبینی باور دینی موثر است. لذا مدل رگرسیون خطی معنادار است. نتیجه آنکه باورهای دینی در تابآوری می تواند نقش مثبتی داشته باشد.
فایل word رابطه باورهاي ديني با شادماني ذهني در دانشجويان | WORD
(1389) و پرسشنامه سنجش شادکامی آکسفورد (2002) استفاده شدهاست. نتایج پژوهش نشان داد که نمره باور دینی به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت مثبت ودر سطح معنی داری با شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگیروانی، سر ذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری همبستگی دارد. همچنین نتایجتحلیل رگرسیون نشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن به طور معنی دار باور دینیدانشجویان را پیش بینی می کند.
فایل word رابطه بهزيستي روانشناختي و اميد به زندگي با ميزان نگراني مادران داراي کودکان اوتيسم در شهر تهران | WORD
مبستگیپیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که:بین بهزیستی روانشناختی با میزان نگرانی مادران دارای کودک اتیسم رابطه معنادار مستقیم وجود داشت (P<0/01, r=0/295). بین امید با میزان نگرانی مادران دارای کودک اتیسم رابطه معنادار معکوس وجود داشت (P<0/01, r=0/201).بهزیستی روانشناختی به تنهایی توانست 087 / 0 درصد نگرانی را تبیین کند. این رابطه با حضور متغیر امید045 / 0 درصد قوی تر گردید و قدرت پیش بینی به 132 / 0 درصد افزایش یافت
فایل word رابطه بين استرس شغلي و عملکرد شغلي در کارکنان دانشگاه صنعتي خاتم الانبياء (ص) بهبهان | WORD
ی که توسط پاترسون (1922) ساخته شده مورد استفاده قرار گرفت. پس ازجمع آوری و طبقه بندی اطلاعات، با استفاده از نرم افزار 23 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشانداد که بین استرس شغلی و عملکرد شغلی رابطه معنا دار و مثبتی وجود دارد و شدت رابطه این همبستگیمتوسط بیان شده است. لذا پیشنهاد میگردد با تدوین یک برنامه جامع و کامل در این زمینه استرس شغلی راکاهش داده تا از این طریق سطح سلامت روانی کارکنان را بالا برده تا عملکرد آنان افزایش یابد.
فایل word رابطه بين استفاده از اينترنت با اهمال کاري تحصيلي و احساس تنهايي | WORD
ب آلفای 74 / 0 و پرسشنامه احساس تنهایی راسل و پیلوا و کورتونا (1980) و دارای 20 عبارت و طیف 4درجه ای با ضریب آلفای 83 / 0 بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروفاسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسونو رگرسیون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین استفاده از اینترنت با اهمال کااری تحصیلی و احساس تنهاییرابطه مثبت وجود دارد و استفاده از اینترنت 9 / 35 درصد از تغییرات اهمال کاری تحصیلی و 8 / 29 درصد از تغییرات احساستنهایی را تبیین می کند.
فایل word رابطه بين حمايت اجتماعي و ميزان درآمد با مدت ماندگاري ترک اعتياد و مقايسه آنها در ميان اعضاي انجمن معتادين گمنام و مراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده متادون منطقه سيستان | WORD
ان داده شد که اعضایمعتادین گمنام با حمایت اجتماعی بالاتر، مدت زمان ماندگاری ترک بیشتر و همچنین میزان درآمد بالاتری نسبت به مراجعهکنندگان به مراکز درمان نگهدارنده (با متادون و سایر داروها) برخوردار هستند. بنابراین فراهم آوردن حمایت های اجتماعی لازم دراین وضعیت، احساس تنهایی و افسردگی معتادان را کاهش داده و مننر به خود مراقبتی موثر در آنها شده و سلامتی و سازگاری رابهبود بخشیده و روند درمان را برای فرد مصرف کننده مواد تسهیل می کند.
فایل word رابطه بين خودکارآمدي با ابعاد انگيزه پيشرفت ورزشي در دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد کرج | WORD
ش جهت گرد آوری داده ها از سه پرسش نامه:پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشکاران گیل و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط مثبت معناداری بینخودکارآمدی با ابعاد انگیزه پیشرفت ورزشی وجود دارد.
فایل word رابطه بين خوش بيني با ابعاد انگيزه پيشرفت ورزشي در دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد کرج | WORD
ژوهش جهت گرد آوری داده ها از دو پرسش نامه:پرسشنامه خوش بینی شییر و کارور، پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشکاران گیل استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط مثبت معناداری بینخوش بینی با ابعاد انگیزه پیشرفت ورزشی وجود دارد.