فایل word جايگاه زن از ديدگاه اسلام و فمنيسم | WORD
ذکر با شیوه هایناکارآمد، تحقیر ویژگی ها و خصوصیات طبیعی زنان، انکار تفاوت های میان زن و مرد به عنوان عوامل بدبختی وستم بر زنان در طول تاریخ، بیشتر تلاش خود را در جهت متزلزل ساختن بنیان های خانواده و نابودی کامل آنبه کار بسته است. در صورتی که دین اسلام، با توجه به تفاوت ها و خصوصیات زن و مرد به حمایت از خانوادهپرداخته و با تبیین جایگاه والا و انسانی برای زن در نقش های منحصر به فرد مادری و همسری، به تحکیم پایههای خانواده و به تبع آن جامعه می پردازد.
فایل word چرا معلم بايد با شيوه ي مديريت کلاس درس آشنا باشد | WORD
مومی معلم است. سبک مدیریت به عنوان یک متغیر تعدیل کننده می تواند موجب افزایش هیجان های مثبت از جمله لذت ازکلاس درس، امیدواری و غرور نسبت به کلاس درس شود و همچنین کاهش هیجان های منفی از جمله هیجان های خشم،اضطراب، نا امیدی و خستگی را به دنبال داشته باشد. پیشنهاد می گردد مدیران مدارس در اولین جلسه ی شورای معلمان پرسشنامه ی شیوه ی مدیریت کلاس معلمان را اجرا نمایند تا از این طریق معلمان را با فضای یادگیری و متغیرهای مربوطبه مدیریت کلاس درس آشنا کنند.
فایل word چگونه مي توان با نگاه تعليم و تربيت، برنامه ي آموزشي منسجمي را برنامه ريزي کرد | WORD
پی درپی و ماهانه، برنامه ریزی، برای ایجاد انگیزه، طراحی جدول تشخیصنیاز، طراحی کلاسی کارآمد، طراحی جایگاه نیاز سنجی به ترتیب اولویت، همه مواردی است که در این جستار مورد توجه وبررسی قرار گرفته است.و به شرح و تفسیر آن پرداخته شده است. با این تفاسیر، این نگاه را دنبال کرده است که معلمین: مردان و زنانی با صبر ایوب، حکمت سلیمان، و توانایی آماده کردن نسل آتی به عنوان شهروندانی خلاق تحت شرایط کاملادشوار و خطر ناک (بوده اند و همچنان هستند) (ربکاولیک 1962) .
فایل word چندوجهي تربيت کودک در دوره پيش دبستاني از منظر رويکرد ديني | WORD
اضر و نیازهای آینده جهت تربیت انسان طراز جمهوری اسلامی، ضرورت تربیت کودکان با رویکرد دینی و منطبق بر ویژگی های فطری کودک 6 ساله که زمینه ساز تقویت ویژگی های رشد کودک و استحکام شخصیت وی را فراهم آورد، امری بسیار مهم به شمار می رود. لذا در این پژوهش برخی وجوه تاثیرگذار بر تربیت کودک، مورد بررسی قرار گرفته است و به نقش والدین، نقش مربی و نظام رفتاری مناسب با دوران امارت کودک، روش مناسب آموزشی در این دوران و قواعد حاکم بر برنامه درسی پرداخته شده است.
فایل word حسادت در سنين نوجواني و راه کار هاي کنترل و مقابله با آن | WORD
ورود فرزند دوم،تحقیر کردن فرزند، تمایز قایل شدن میان فرزندان از عوامل ایجاد حسادت در کودکی و نوجوانی است.درمان حسادت بیمارگونهدرمان های گفتگویی نظیر درمان رفتاری شناختی (CBT) برای درمان حسادت بیمارگونه متداولتر است. CBT به فرد کمکمی کند که شیوه تفکر و عملش را تغییر دهد و مشکل وی را قابل تحمل تر می سازد ؛برای درمان حسادت در حیطه مشاوره بایدنحوه تفکر و نگرش خود را تغییر دهیم. باید در خودمان انگیزه ایجاد کرده و اثرات منفی حسادت را به خود یادآوری کنیم.
فایل word دسترسي به برنامه درس عمومي براي دانش آموزان با نيازهاي ويژه | WORD
زهای ویژه به برنامهدرسی عمومی و چگونگی دسترسی آنان به برنامه درسی عمومی مورد بحث قرار گرفته است. همچنین ضرورت همکاریمعلمان و کارمندان دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت حمایت از دانش آموزان با نیازهای ویژه برای دسترسی به برنامه درسیعمومی توضیح داده شده و نقش فن آوری در کمک به دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت دسترسی به برنامه درسی عمومیمورد تاکید قرار گرفته است. سرانجام، شرایط دسترسی دانش آموزان با نیازهای ویژه به برنامه درسی عمومی ارایه شده است.
فایل word ده روش خلاق در تحريک بصري، لامسه و شنيداري دانش آموزان در درس هنر دبيرستان مقطع اول | WORD
کتابوجود ندارد. حواس پنجگانه انسان در یادگیری نقش اساسی بر عهده دارند. خصوصا سه حس لامسه، دیداری و شنیداری در اینبین از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. این مقاله به ارایه ده روش خلاق در تحریک حواس لامسه، دیداری و شنیداری دانش آموزانپرداخته و برای هر یک از حواس ارایه شده نمونه ها و مثال های عملی برای ارایه در کلاس درس مشخص می نماید. روش تحقیق دراین مقاله به صورت توصیفی -تحلیلی بوده و در ادامه راهکارهای عملی برای طرح درس خلاق در کلاس درس ارایه می شود.
فایل word ديدگاه معلمان دوره ابتدايي درمورد تغيير محتواي کتب درسي | WORD
ای دانش آموزان شده است واین تغییرات متناسب با نیازهای دانش آموزان بوده است. همچنین نتایج نشان داد که تغییرات کتب درسی نیازمند امکانات وبرنامه های آموزشی برای معلمان است و این تغییرات باعث بهبود محتوای کتب درسی شده است. بخشی از نتایج نشان داد کهتغییرات کتب درسی باعث بهبود درک مطلب دانش آموزان شده است و این تغییرات با افزایش نقش معلم در فرایند آموزشهمراه بوده است. با توجه به افزایش حجم مطلب ناشی از تغییرات ، نیاز به افزایش مهارت معلمان وجود دارد.
فایل word رابطه اضطراب با هوش معنوي و رشد اجتماعي دانش آموزان دختر دوم متوسطه شهرستان فنوج | WORD
اعیدانش آموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهر ارتباط معنی داری وجود دارد.بین اضطراب با استقلال دانش آموزان بخش فنوجشهرستان ایرانشهر ارتباط معنیداری وجود دارد.بین اضطراب با مسیولیت پذیری دانشآموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهرارتباط معنی داری وجود دارد. بین اضطراب با ارتباط و سازگاری دانش آموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهر ارتباط معنی داریوجود دارد.بین اضطراب با آینده نگری و خوش بینی دانش آموزان بخش فنوج شهرستان ایرانشهر ارتباط معنی داری وجود دارد.
فایل word رابطه اعتياد به اينترنت با ويژگي هاي رواني و جنسيت نوجوانان | WORD
ییرات رفتاری؛ همسال گرایی؛ آرمان گرایی و خیال پردازی؛مطلوبیت اجتماعی؛آینده نگری و سردرگمی و شرم و کمرویی معنادار و منفی است. بین اعتیاد به اینترنت ونگرانی از سلامت و جسارت و بی باکی رابطه معنادار وجود نداشت. نتایج رگرسیون گام به گام نشان دادکه بعد استقلال جویی و تعارض و بعد مطلوبیت اجتماعی از ابعاد ویژگی های روانی نوجوانی پیش بینیکننده مثبت اعتیاد به اینترنت هستند . بنابراین ویژگی روانی از عوامل موثر و پیش بینی کننده دراستفاده از اینترنت است.
فایل word رابطه باورهاي ديني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
سشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون (2004) استفاده شده است. نتایجپژوهش نشان داد که نمره باور دینی به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت معنی داری با تابآوری رابطه مثبت دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تاب آوری به طور معنی داری باوردینی دانشجویان را پیش بینی می کند و نسبت واریانس مشترک متغیر پیش بین تاب آوری در پیشبینی باور دینی موثر است. لذا مدل رگرسیون خطی معنادار است. نتیجه آنکه باورهای دینی در تابآوری می تواند نقش مثبتی داشته باشد.
فایل word رابطه باورهاي ديني با شادماني ذهني در دانشجويان | WORD
ی خدایاری فرد (1389) و پرسشنامه سنجش شادکامی آکسفورد (2002) استفاده شدهاست. نتایج پژوهش نشان داد که نمره باور دینی به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت مثبت ودر سطح معنی داری با شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگیروانی، سر ذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری همبستگی دارد. همچنین نتایجتحلیل رگرسیون نشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن به طور معنی دار باور دینیدانشجویان را پیش بینی می کند.
فایل word رابطه بهزيستي روانشناختي و اميد به زندگي با ميزان نگراني مادران داراي کودکان اوتيسم در شهر تهران | WORD
فاده از ضریب همبستگیپیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که:بین بهزیستی روانشناختی با میزان نگرانی مادران دارای کودک اتیسم رابطه معنادار مستقیم وجود داشت (P<0/01, r=0/295). بین امید با میزان نگرانی مادران دارای کودک اتیسم رابطه معنادار معکوس وجود داشت (P<0/01, r=0/201).بهزیستی روانشناختی به تنهایی توانست 087 / 0 درصد نگرانی را تبیین کند. این رابطه با حضور متغیر امید045 / 0 درصد قوی تر گردید و قدرت پیش بینی به 132 / 0 درصد افزایش یافت
فایل word رابطه بين استرس شغلي و عملکرد شغلي در کارکنان دانشگاه صنعتي خاتم الانبياء (ص) بهبهان | WORD
جهبندی نموداری که توسط پاترسون (1922) ساخته شده مورد استفاده قرار گرفت. پس ازجمع آوری و طبقه بندی اطلاعات، با استفاده از نرم افزار 23 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشانداد که بین استرس شغلی و عملکرد شغلی رابطه معنا دار و مثبتی وجود دارد و شدت رابطه این همبستگیمتوسط بیان شده است. لذا پیشنهاد میگردد با تدوین یک برنامه جامع و کامل در این زمینه استرس شغلی راکاهش داده تا از این طریق سطح سلامت روانی کارکنان را بالا برده تا عملکرد آنان افزایش یابد.
فایل word رابطه بين استفاده از اينترنت با اهمال کاري تحصيلي و احساس تنهايي | WORD
درجه ای با ضریب آلفای 74 / 0 و پرسشنامه احساس تنهایی راسل و پیلوا و کورتونا (1980) و دارای 20 عبارت و طیف 4درجه ای با ضریب آلفای 83 / 0 بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروفاسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسونو رگرسیون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین استفاده از اینترنت با اهمال کااری تحصیلی و احساس تنهاییرابطه مثبت وجود دارد و استفاده از اینترنت 9 / 35 درصد از تغییرات اهمال کاری تحصیلی و 8 / 29 درصد از تغییرات احساستنهایی را تبیین می کند.
فایل word رابطه بين حمايت اجتماعي و ميزان درآمد با مدت ماندگاري ترک اعتياد و مقايسه آنها در ميان اعضاي انجمن معتادين گمنام و مراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده متادون منطقه سيستان | WORD
بین دو گروه نشان داده شد که اعضایمعتادین گمنام با حمایت اجتماعی بالاتر، مدت زمان ماندگاری ترک بیشتر و همچنین میزان درآمد بالاتری نسبت به مراجعهکنندگان به مراکز درمان نگهدارنده (با متادون و سایر داروها) برخوردار هستند. بنابراین فراهم آوردن حمایت های اجتماعی لازم دراین وضعیت، احساس تنهایی و افسردگی معتادان را کاهش داده و مننر به خود مراقبتی موثر در آنها شده و سلامتی و سازگاری رابهبود بخشیده و روند درمان را برای فرد مصرف کننده مواد تسهیل می کند.
فایل word رابطه بين خودکارآمدي با ابعاد انگيزه پيشرفت ورزشي در دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد کرج | WORD
ید.در این پژوهش جهت گرد آوری داده ها از سه پرسش نامه:پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشکاران گیل و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط مثبت معناداری بینخودکارآمدی با ابعاد انگیزه پیشرفت ورزشی وجود دارد.
فایل word رابطه بين خوش بيني با ابعاد انگيزه پيشرفت ورزشي در دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد کرج | WORD
گردید.در این پژوهش جهت گرد آوری داده ها از دو پرسش نامه:پرسشنامه خوش بینی شییر و کارور، پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشکاران گیل استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط مثبت معناداری بینخوش بینی با ابعاد انگیزه پیشرفت ورزشی وجود دارد.
فایل word رابطه بين ذهن آگاهي و کمال گرايي با افکار وسواسي در دانشجويان روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي کرج | WORD
(OBQ) وپرسشنامه ی ذهن اگاهی پنج وجهی (FFMQ) بود.در تجزیه و تحلیل از همبستگی پیرسون (تحلیلرگرسیون)، جهت بررسی رابطه ی بین نمرات ازمودنی ها (ازمون ذهن اگاهی، کمال گرایی و افکاروسواسی) استفاده گردید. نتایج نشان می دهند بین باور وسواسی با کمال گرایی (مثبت و منفی) رابطهمعنادار و مثبت وجود دارد (0.01 > P). هم چنین بین ذهن آگاهی و باور وسواسی رابطه معنادار ومثبت وجود دارد (0.01 > P). بین ذهن آگاهی،کمال گرایی با باورهای وسواسی رابطه مثبت و معنا داروجود دارد (0.01 > P).
فایل word رابطه بين راهبردهاي يادگيري و راهبرد هاي مطالعه با عملکرد رياضي دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان سيريک | WORD
حلیل واریانس یکطرفه، مورد تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین استفاده از راهبردهای یادگیری و مطالعهبا عملکرد ریاضی رابطه معنا دار وجود دارد و همچنین بدست آمده که راهبردهای یادگیری و مطالعه میتواند به طور معناداریعملکرد ریاضی دانش آموزان را پیشبینی نمایند. و تفاوت معناداری بین راهبردهای یادگیری و مطالعه ریاضی در دانش آموزان ازنظر جنسیتی بدست نیامد. ولی بین یادگیری و مطالعه ریاضی دانش آموزان در رشته های مختلف تفاوت معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين رفتارهاي پرخطر با عملکرد خانواده در کارآموزان آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي شهرستان سيرجان | WORD
ر نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر به عنوان نمونهآماری تعیین شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه های رفتارهای پرخطر برنر (1995) و سنجش خانواده اپسنتین، بیشاب و بالدوین(1983) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره و آزمون پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که ضریب استاندارد عملکرد خانواده تاثیر معکوس بر رفتارهای پرخطر دارد. یعنی هر چه عملکرد خانواد ه بهتر باشد،رفتارهای پرخطر کمتر می باشد.
فایل word رابطه بين سيستم هاي مغزي رفتاري با رفتارهاي پرخطر در کارآموزان آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي شهرستان سيرجان | WORD
ری تصادفی چندمرحله ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر بهعنوان نمونه آماری تعیین شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه های سیستم های مغزی-رفتاری کارور- وایت (1994)، رفتارهایپرخطر برنر (1995) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره و آزمون پیرسون استفاده گردید.نتایج نشان داد که ضریب استاندارد بازداری و فعال سازی رفتاری تاثیر معکوس بر رفتارهای پرخطر دارد. یعنی هر چه بازداریرفتاری بیشتر باشد، رفتارهای پرخطر نیز کمتر می باشد.
فایل word رابطه بين شيوه هاي حل تعارض والد فرزند با زور گويي در دانش آموزان پسر | WORD
و با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گردیده است. نتایج نشان داد که همبستگیبین شیوه های حل تعارض والد فرزند، با زور گویی در دانش آموزان از نظر آماری معنی دار است و بیناستدلال والدین با زورگویی در دانش آموزان پسر، همبستگی منفی به میزان (40 / 0 - = r)، بین خشونتفیزیکی والدین با زورگویی در دانش آموزان پسر، همبستگی مثبت به میزان (37 / 0 = r) و بین خشونتفیزیکی والدین با زورگویی در دانش آموزان پسر، همبستگی مثبت به میزان (37 / 0 = r) وجود دارد که ازنظر آماری معنی داراست.
فایل word رابطه بين عدم قضاوت و عدم واکنش به تجربه بيروني با باورهاي ناکارآمد احساس مسيوليت، اهميت و کنترل افکار وسواسي | WORD
ادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ی باور های وسواسی (OBQ) و پرسشنامه ی ذهن اگاهی پنجوجهی (FFMQ) بود. در تجزیه و تحلیل از همبستگی پیرسون (تحلیل رگرسیون)، جهت بررسی رابطه یبین نمرات ازمودنی ها (ازمون ذهن اگاهی، کمال گرایی و افکار وسواسی) استفاده گردید. نتایج نشانمی دهند بین باور وسواسی با عدم قضاوت و عدم واکنش به تحربه های بیرونی رابطه معنادار و مثبتوجود دارد (0.01 > P). هم چنین بین ذهن آگاهی و باور وسواسی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد(0.01 > P).
فایل word رابطه بين عملکرد خانواده و ميزان درآمد با مدت ماندگاري ترک اعتياد و مقايسه آنها در ميان اعضاي انجمن معتادين گمنام و مراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده متادون منطقه سيستان | WORD
قایسه بین دو گروه نشان داده شد که اعضایمعتادین گمنام از وضعیت عملکرد خانواده سالمتر، مدت زمان ماندگاری ترک بیشتر و همچنین میزان درآمد بالاتری نسبت بهمراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده (با متادون و سایر داروها) برخوردار هستند.بنابراین عملکرد مناسب خانواده در اینو ضعیت، احساس تنهایی و افسردگی معتادان را کاهش داده و منجر به خود مراقبتی موثر در آنها شده و سلامتی و سازگاری رابهبود بخشیده و روند درمان را برای فرد مصرف کننده مواد تسهیل می کند.
فایل word رابطه بين فرسودگي شغلي و عملکرد شغلي در کارکنان دانشگاه صنعتي خاتم الانبياء (ص) بهبهان | WORD
ه های این تحقیق از طریق پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلاچ (1981) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون(1922) جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون توسط نرم افزار SPSS23 مورد بررسیقرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که بین مولفه های عملکرد شغلی و مولفه های فرسودگی شغلی رابطه معنی-داری وجود دارد. بنابراین مدیران دانشگاه با کنترل و شناسایی عواملی که باعث ایجاد فرسودگی شغلی در کارکنانمی شود، میتوانند تدابیری بیاندیشند که عملکرد شغلی آن ها افزایش یابد.
فایل word رابطه بين کيفيت زندگي، عزت نفس و خودکارآمدي با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان موسسه آموزش عالي حکمت رضوي مشهد | WORD
ه جانبه آنمی توان کیفیت تحصیلی دانشجویان را ارتقا داد. در این بین میتوان با بررسی برخی از این متغیرها به نتایج مطلوب دست پیداکرد. در پژوهش حاضر از بین متغیرهای مختلف 3 متغیر کیفیت زندگی، عزت نفس و خودکارآمدی برای این منظور انتخابشده است. در نهایت داده های حاصل با استفاده از آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پرسشنامه هایی که برایاین پژوهش انتخاب شد پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی، عزت نفس کوپراسمیت و مقیاس خودکارآمدی شرر بود.
فایل word رابطه بين مسيوليت پذيري اجتماعي با يادگيري تيمي دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان ساوه | WORD
ساخته با آلفای کرونباخ 78 / 0 و پرسشنامه یادگیری تیمی محقق ساخته با آلفای کرونباخ 91 / 0 استفاده شد و پایایی و روایی آنها تایید گشت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازنرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی تک متغیره و دو متغیره به روش همزمان ( Enter ) و برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون -کولموگروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک استفاده شد که نتایج نشان داد بین مسیولیت پذیری اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان نیز رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين مسيوليت پذيري اجتماعي و مطلوبيت اجتماعي با يادگيري تيمي دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان ساوه | WORD
نها تایید گشت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازنرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی تک متغیره و دو متغیره به روش همزمان (Enter) و برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک استفاده شد که نتایج حاکی از رابطه مثبت و معنادار میان مطلوبیت اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان دوره دوم مقطعمتوسطه شهرستان ساوه بود. همچنین بین مسیولیت پذیری اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان نیز رابطهمثبت و معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين نگرش مذهبي با آسيب هاي اجتماعي و سلامت روان در ميان دانشجويان | WORD
فرد و سلامت روانی 28 -GHQ استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. پژوهش هایتجربی حاکی از عدم هماهنگی یافته ها در خصوص رابطه ی بین نگرش مذهبی و بهداشت روانی است.لکن نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که بین نگرش مذهبی دانشجویان با آسیب های اجتماعی رابطهمنفی و با سلامت روان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. از این رو به نظر می رسد تقویت ودرونسازی ارزش های دینی در محیط دانشگاهی می تواند منجر به افزایش سلامت روان دانشجویان گردد.