فایل word رابطه اعتياد به اينترنت با ويژگي هاي رواني و جنسيت نوجوانان | WORD
تعارض؛ تغییرات رفتاری؛ همسال گرایی؛ آرمان گرایی و خیال پردازی؛مطلوبیت اجتماعی؛آینده نگری و سردرگمی و شرم و کمرویی معنادار و منفی است. بین اعتیاد به اینترنت ونگرانی از سلامت و جسارت و بی باکی رابطه معنادار وجود نداشت. نتایج رگرسیون گام به گام نشان دادکه بعد استقلال جویی و تعارض و بعد مطلوبیت اجتماعی از ابعاد ویژگی های روانی نوجوانی پیش بینیکننده مثبت اعتیاد به اینترنت هستند . بنابراین ویژگی روانی از عوامل موثر و پیش بینی کننده دراستفاده از اینترنت است.
فایل word رابطه باورهاي ديني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
د (1389) و پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون (2004) استفاده شده است. نتایجپژوهش نشان داد که نمره باور دینی به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت معنی داری با تابآوری رابطه مثبت دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که تاب آوری به طور معنی داری باوردینی دانشجویان را پیش بینی می کند و نسبت واریانس مشترک متغیر پیش بین تاب آوری در پیشبینی باور دینی موثر است. لذا مدل رگرسیون خطی معنادار است. نتیجه آنکه باورهای دینی در تابآوری می تواند نقش مثبتی داشته باشد.
فایل word رابطه باورهاي ديني با شادماني ذهني در دانشجويان | WORD
ورهای مذهبی خدایاری فرد (1389) و پرسشنامه سنجش شادکامی آکسفورد (2002) استفاده شدهاست. نتایج پژوهش نشان داد که نمره باور دینی به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت مثبت ودر سطح معنی داری با شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگیروانی، سر ذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری همبستگی دارد. همچنین نتایجتحلیل رگرسیون نشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن به طور معنی دار باور دینیدانشجویان را پیش بینی می کند.
فایل word رابطه بهزيستي روانشناختي و اميد به زندگي با ميزان نگراني مادران داراي کودکان اوتيسم در شهر تهران | WORD
ها با استفاده از ضریب همبستگیپیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که:بین بهزیستی روانشناختی با میزان نگرانی مادران دارای کودک اتیسم رابطه معنادار مستقیم وجود داشت (P<0/01, r=0/295). بین امید با میزان نگرانی مادران دارای کودک اتیسم رابطه معنادار معکوس وجود داشت (P<0/01, r=0/201).بهزیستی روانشناختی به تنهایی توانست 087 / 0 درصد نگرانی را تبیین کند. این رابطه با حضور متغیر امید045 / 0 درصد قوی تر گردید و قدرت پیش بینی به 132 / 0 درصد افزایش یافت
فایل word رابطه بين استرس شغلي و عملکرد شغلي در کارکنان دانشگاه صنعتي خاتم الانبياء (ص) بهبهان | WORD
ن مقیاس درجهبندی نموداری که توسط پاترسون (1922) ساخته شده مورد استفاده قرار گرفت. پس ازجمع آوری و طبقه بندی اطلاعات، با استفاده از نرم افزار 23 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشانداد که بین استرس شغلی و عملکرد شغلی رابطه معنا دار و مثبتی وجود دارد و شدت رابطه این همبستگیمتوسط بیان شده است. لذا پیشنهاد میگردد با تدوین یک برنامه جامع و کامل در این زمینه استرس شغلی راکاهش داده تا از این طریق سطح سلامت روانی کارکنان را بالا برده تا عملکرد آنان افزایش یابد.
فایل word رابطه بين استفاده از اينترنت با اهمال کاري تحصيلي و احساس تنهايي | WORD
ارت و طیف 5درجه ای با ضریب آلفای 74 / 0 و پرسشنامه احساس تنهایی راسل و پیلوا و کورتونا (1980) و دارای 20 عبارت و طیف 4درجه ای با ضریب آلفای 83 / 0 بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروفاسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسونو رگرسیون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین استفاده از اینترنت با اهمال کااری تحصیلی و احساس تنهاییرابطه مثبت وجود دارد و استفاده از اینترنت 9 / 35 درصد از تغییرات اهمال کاری تحصیلی و 8 / 29 درصد از تغییرات احساستنهایی را تبیین می کند.
فایل word رابطه بين حمايت اجتماعي و ميزان درآمد با مدت ماندگاري ترک اعتياد و مقايسه آنها در ميان اعضاي انجمن معتادين گمنام و مراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده متادون منطقه سيستان | WORD
با مقایسه بین دو گروه نشان داده شد که اعضایمعتادین گمنام با حمایت اجتماعی بالاتر، مدت زمان ماندگاری ترک بیشتر و همچنین میزان درآمد بالاتری نسبت به مراجعهکنندگان به مراکز درمان نگهدارنده (با متادون و سایر داروها) برخوردار هستند. بنابراین فراهم آوردن حمایت های اجتماعی لازم دراین وضعیت، احساس تنهایی و افسردگی معتادان را کاهش داده و مننر به خود مراقبتی موثر در آنها شده و سلامتی و سازگاری رابهبود بخشیده و روند درمان را برای فرد مصرف کننده مواد تسهیل می کند.
فایل word رابطه بين خودکارآمدي با ابعاد انگيزه پيشرفت ورزشي در دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد کرج | WORD
نتخاب گردید.در این پژوهش جهت گرد آوری داده ها از سه پرسش نامه:پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشکاران گیل و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط مثبت معناداری بینخودکارآمدی با ابعاد انگیزه پیشرفت ورزشی وجود دارد.
فایل word رابطه بين خوش بيني با ابعاد انگيزه پيشرفت ورزشي در دانشجويان رشته تربيت بدني دانشگاه آزاد کرج | WORD
ده انتخاب گردید.در این پژوهش جهت گرد آوری داده ها از دو پرسش نامه:پرسشنامه خوش بینی شییر و کارور، پرسشنامه انگیزش پیشرفت ورزشکاران گیل استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط مثبت معناداری بینخوش بینی با ابعاد انگیزه پیشرفت ورزشی وجود دارد.
فایل word رابطه بين ذهن آگاهي و کمال گرايي با افکار وسواسي در دانشجويان روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي کرج | WORD
ای وسواسی (OBQ) وپرسشنامه ی ذهن اگاهی پنج وجهی (FFMQ) بود.در تجزیه و تحلیل از همبستگی پیرسون (تحلیلرگرسیون)، جهت بررسی رابطه ی بین نمرات ازمودنی ها (ازمون ذهن اگاهی، کمال گرایی و افکاروسواسی) استفاده گردید. نتایج نشان می دهند بین باور وسواسی با کمال گرایی (مثبت و منفی) رابطهمعنادار و مثبت وجود دارد (0.01 > P). هم چنین بین ذهن آگاهی و باور وسواسی رابطه معنادار ومثبت وجود دارد (0.01 > P). بین ذهن آگاهی،کمال گرایی با باورهای وسواسی رابطه مثبت و معنا داروجود دارد (0.01 > P).
فایل word رابطه بين راهبردهاي يادگيري و راهبرد هاي مطالعه با عملکرد رياضي دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان سيريک | WORD
همزمان و تحلیل واریانس یکطرفه، مورد تحلیل آماری قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین استفاده از راهبردهای یادگیری و مطالعهبا عملکرد ریاضی رابطه معنا دار وجود دارد و همچنین بدست آمده که راهبردهای یادگیری و مطالعه میتواند به طور معناداریعملکرد ریاضی دانش آموزان را پیشبینی نمایند. و تفاوت معناداری بین راهبردهای یادگیری و مطالعه ریاضی در دانش آموزان ازنظر جنسیتی بدست نیامد. ولی بین یادگیری و مطالعه ریاضی دانش آموزان در رشته های مختلف تفاوت معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين رفتارهاي پرخطر با عملکرد خانواده در کارآموزان آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي شهرستان سيرجان | WORD
حاضر به رور نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر به عنوان نمونهآماری تعیین شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه های رفتارهای پرخطر برنر (1995) و سنجش خانواده اپسنتین، بیشاب و بالدوین(1983) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره و آزمون پیرسون استفاده گردید. نتایج نشان داد که ضریب استاندارد عملکرد خانواده تاثیر معکوس بر رفتارهای پرخطر دارد. یعنی هر چه عملکرد خانواد ه بهتر باشد،رفتارهای پرخطر کمتر می باشد.
فایل word رابطه بين سيستم هاي مغزي رفتاري با رفتارهاي پرخطر در کارآموزان آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي شهرستان سيرجان | WORD
و نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 200 نفر بهعنوان نمونه آماری تعیین شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه های سیستم های مغزی-رفتاری کارور- وایت (1994)، رفتارهایپرخطر برنر (1995) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره و آزمون پیرسون استفاده گردید.نتایج نشان داد که ضریب استاندارد بازداری و فعال سازی رفتاری تاثیر معکوس بر رفتارهای پرخطر دارد. یعنی هر چه بازداریرفتاری بیشتر باشد، رفتارهای پرخطر نیز کمتر می باشد.
فایل word رابطه بين شيوه هاي حل تعارض والد فرزند با زور گويي در دانش آموزان پسر | WORD
ل رگرسیون و با استفاده از نرم افزار SPSS انجام گردیده است. نتایج نشان داد که همبستگیبین شیوه های حل تعارض والد فرزند، با زور گویی در دانش آموزان از نظر آماری معنی دار است و بیناستدلال والدین با زورگویی در دانش آموزان پسر، همبستگی منفی به میزان (40 / 0 - = r)، بین خشونتفیزیکی والدین با زورگویی در دانش آموزان پسر، همبستگی مثبت به میزان (37 / 0 = r) و بین خشونتفیزیکی والدین با زورگویی در دانش آموزان پسر، همبستگی مثبت به میزان (37 / 0 = r) وجود دارد که ازنظر آماری معنی داراست.
فایل word رابطه بين عدم قضاوت و عدم واکنش به تجربه بيروني با باورهاي ناکارآمد احساس مسيوليت، اهميت و کنترل افکار وسواسي | WORD
نه گیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ی باور های وسواسی (OBQ) و پرسشنامه ی ذهن اگاهی پنجوجهی (FFMQ) بود. در تجزیه و تحلیل از همبستگی پیرسون (تحلیل رگرسیون)، جهت بررسی رابطه یبین نمرات ازمودنی ها (ازمون ذهن اگاهی، کمال گرایی و افکار وسواسی) استفاده گردید. نتایج نشانمی دهند بین باور وسواسی با عدم قضاوت و عدم واکنش به تحربه های بیرونی رابطه معنادار و مثبتوجود دارد (0.01 > P). هم چنین بین ذهن آگاهی و باور وسواسی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد(0.01 > P).
فایل word رابطه بين عملکرد خانواده و ميزان درآمد با مدت ماندگاري ترک اعتياد و مقايسه آنها در ميان اعضاي انجمن معتادين گمنام و مراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده متادون منطقه سيستان | WORD
مچنین با مقایسه بین دو گروه نشان داده شد که اعضایمعتادین گمنام از وضعیت عملکرد خانواده سالمتر، مدت زمان ماندگاری ترک بیشتر و همچنین میزان درآمد بالاتری نسبت بهمراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده (با متادون و سایر داروها) برخوردار هستند.بنابراین عملکرد مناسب خانواده در اینو ضعیت، احساس تنهایی و افسردگی معتادان را کاهش داده و منجر به خود مراقبتی موثر در آنها شده و سلامتی و سازگاری رابهبود بخشیده و روند درمان را برای فرد مصرف کننده مواد تسهیل می کند.
فایل word رابطه بين فرسودگي شغلي و عملکرد شغلي در کارکنان دانشگاه صنعتي خاتم الانبياء (ص) بهبهان | WORD
ب شدند.داده های این تحقیق از طریق پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلاچ (1981) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون(1922) جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون توسط نرم افزار SPSS23 مورد بررسیقرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که بین مولفه های عملکرد شغلی و مولفه های فرسودگی شغلی رابطه معنی-داری وجود دارد. بنابراین مدیران دانشگاه با کنترل و شناسایی عواملی که باعث ایجاد فرسودگی شغلی در کارکنانمی شود، میتوانند تدابیری بیاندیشند که عملکرد شغلی آن ها افزایش یابد.
فایل word رابطه بين کيفيت زندگي، عزت نفس و خودکارآمدي با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان موسسه آموزش عالي حکمت رضوي مشهد | WORD
ا بررسی همه جانبه آنمی توان کیفیت تحصیلی دانشجویان را ارتقا داد. در این بین میتوان با بررسی برخی از این متغیرها به نتایج مطلوب دست پیداکرد. در پژوهش حاضر از بین متغیرهای مختلف 3 متغیر کیفیت زندگی، عزت نفس و خودکارآمدی برای این منظور انتخابشده است. در نهایت داده های حاصل با استفاده از آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پرسشنامه هایی که برایاین پژوهش انتخاب شد پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی، عزت نفس کوپراسمیت و مقیاس خودکارآمدی شرر بود.
فایل word رابطه بين مسيوليت پذيري اجتماعي با يادگيري تيمي دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان ساوه | WORD
ماعی محقق ساخته با آلفای کرونباخ 78 / 0 و پرسشنامه یادگیری تیمی محقق ساخته با آلفای کرونباخ 91 / 0 استفاده شد و پایایی و روایی آنها تایید گشت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازنرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی تک متغیره و دو متغیره به روش همزمان ( Enter ) و برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون -کولموگروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک استفاده شد که نتایج نشان داد بین مسیولیت پذیری اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان نیز رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين مسيوليت پذيري اجتماعي و مطلوبيت اجتماعي با يادگيري تيمي دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان ساوه | WORD
و روایی آنها تایید گشت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازنرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی تک متغیره و دو متغیره به روش همزمان (Enter) و برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک استفاده شد که نتایج حاکی از رابطه مثبت و معنادار میان مطلوبیت اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان دوره دوم مقطعمتوسطه شهرستان ساوه بود. همچنین بین مسیولیت پذیری اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان نیز رابطهمثبت و معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين نگرش مذهبي با آسيب هاي اجتماعي و سلامت روان در ميان دانشجويان | WORD
بی خدایاری فرد و سلامت روانی 28 -GHQ استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. پژوهش هایتجربی حاکی از عدم هماهنگی یافته ها در خصوص رابطه ی بین نگرش مذهبی و بهداشت روانی است.لکن نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که بین نگرش مذهبی دانشجویان با آسیب های اجتماعی رابطهمنفی و با سلامت روان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. از این رو به نظر می رسد تقویت ودرونسازی ارزش های دینی در محیط دانشگاهی می تواند منجر به افزایش سلامت روان دانشجویان گردد.
فایل word رابطه بين هوش هيجاني و هوش اجتماعي با سازگاري اجتماعي آموزگاران شهرستان رومشگان | WORD
بطه معنی داری (P<0.05) بین آگاهی هوش اجتماعی با سازگاری اجتماعی آموزگاران وجود داشت. بین مهارت اجتماعی هوش اجتماعی با سازگاری اجتماعی آموزگاران رابطه معنی داری وجود نداشت. بطورکلی نتایج این پژوهش نشان می دهد که هوش هیجانی و اجتماعی پیش بینی کننده معنادار سازگاری اجتماعی آموزگاران میباشد. هر چند جهت حداکثر سازگاری اجتماعی بر پایه هوش هیجانی و اجتماعی باید برنامه های ارتقای هوش هیجانی و اجتماعیمتفاوتی برای افراد با سطوح مختلف سازگاری اجتماعی طراحی گردد.
فایل word رابطه تعهد پذيرش و تنظيم شناختي هيجان با صميميت زناشويي در زنان | WORD
اران نسخه دوم (2007)، پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی و همکاران (2001) وپرسشنامه صمیمت زناشویی باگاروزی (2001) استفاده شد و به منظور بررسی فرضیه ها و تحلیل داده هااز روش رگرسیون چند متغییره استفاده شد. بررسی نتایج پژوهش نشان داد که تعهد و پذیرش نبرصمیمیت زناشویی در زوجین مثبت و معناداربود. همچنین رابطه تعهد پذیرش باصمیمیت زناشوییدرمردان مثبت و معنی دار و در زنان معنادار نبود. بنابراین میتوان گفت تعهد و پذیرش عوامل موثریدر پیش بینی صمیمیت زناشویی می باشد.
فایل word رابطه تعهد پذيرش و تنظيم شناختي هيجان باصميميت زناشويي در مردان | WORD
ل بوندو همکاران نسخه دوم (2007)، پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی و همکاران (2001) وپرسشنامه صمیمت زناشویی باگاروزی (2001) استفاده شد و به منظور بررسی فرضیه ها و تحلیل داده هااز روش رگرسیون چند متغییره استفاده شد. بررسی نتایج پژوهش نشان داد که تعهد و پذیرشبرصمیمیت زناشویی در مردان مثبت و معناداربود. همچنین رابطه تعهد پذیرش باصمیمیت زناشوییدرمردان مثبت و معنی دار بود . بنابراین می توان گفت تعهد و پذیرش عوامل موثری در پیش بینیصمیمیت زناشویی در مردان می باشد.
فایل word رابطه تفکر خلاق و تفکر انتقادي با بهداشت رواني در دانشکده کشاورزي دانشگاه گيلان | WORD
رسشنامه سلامتروانی و پرسشنامه سبک های تفکر انتقادی ارزیابی و با استفاده از همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج به دست آمده بااستفاده از شاخص آماری تحلیل همبستگی نشان داد که بین تفکر خلاق و تفکر انتقادی با سلامت روانی رابطه وجود دارد (p<0.01).بر اساس این پژوهش با توجه به نقش و اهمیت ویژگی های شخصیت در خلاقیت، لازم است خلاقیت را در سنین و دوره های مختلفبا توجه به سطح هوشی و ذهنی فراگیران آموزش داده شوند تا بتوان از آن در محیط های کاری و زندگی استفاده کرد.
فایل word رابطه چشم انداز زماني با گرايش به رفتارهاي بهداشتي دانشجويان در عصر ديجيتالي | WORD
ای کرونباخ، پایایی پرسشنامه چشم انداز زمانی برابر 82 / 0 و رفتارهایبهداشتی برابر 83 / 0 محاسبه شد. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS23 و آزمون ضریبهمبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد رابطه مثبت معناداری بین چشمانداز زمانی و دو خرده مقیاس آن یعنی آینده گرا و گذشته گرای مثبت با رفتارهای بهداشتی وجود دارد.اما، بین خرده مقیاس های گذشته گرای منفی، حال گرای لذت طلب و حال گرای تقدیر نگر با رفتارهایبهداشتی رابطه منفی معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه حمايت سازماني ادراک شده؛ ويژگي هاي شخصيتي و متغييرهاي جمعيت شناختي با سرمايه روانشناختي در کارکنان اداره برق شهرستان نيشابور | WORD
ت سازمانی ادارک شدهآیزنبرگر و همکاران (1986)، ویژگی شخصیتی نیو (1992) و ویژگی های جمعیت شناختی جمع آوری شد. یافته های حاصل ازآزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه نشان داد که بین سرمایه روانشناختی با روان رنجوری، سن و سابقه همبستگی منفیمعنادار و با برونگرایی، گشودگی، وظیفه شناسی همبستگی مثبت معنادر و درنهایت با حمایت سازمانی و سازگاری رابطه ی معنادارنداشت. همچنین سن ،روان رنجوری و وظیفه شناسی به عنوان پیش بینی کننده سرمایه روانشناختی کارکنان شناخته شدند.
فایل word رابطه خود پنداره تحصيلي، سبک هاي يادگيري و انگيزش تحصيلي با سلامت عمومي دانش آموزان مقطع ابتدايي (دوره دوم) شهر سمنان | WORD
های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss 21 و روش های آماری همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده سلامت عمومی با سبک های یادگیری رابطه معنی دار داشت (p=0.01) مقیاس سلامت عمومی با انگیزش تحصیلی نیز رابطه داشت (p=0.01). هم چنین خودپنداره تحصیلی با خرده مقیاس علایم جسمی از مقیاس سلامت عمومی رابطه داشت (p=0.01). در نتیجه سلامت عمومی با دو مقیاس سبک های یادگیری و انگیزش تحصیلی رابطه معنی دار دارد و با خودپنداره تحصیلی رابطه ای ندارد.
فایل word رابطه خود کار آمدي با اضطراب آزمون در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان سنندج | WORD
خود کارآمدی و پرسشنامه اضطراب آزمون فریدمن داده های مربوطه جمع آوریشده و با استفاده از نرم افزاز spss تجزیه وتحلیل آماری شده ورابطه معنا داری بین خود کار آمدی با اضطراب آزمون توسطضریب همبستگی پیرسون (P < 01 / 0) و تاثیر معنی داری (P > 0.05) از خرده مقیاس های خود کار آمدی بر اضطراب وجودنداشتهولی تفاوت معنا داری (P < 01 / 0) در اضطراب آزمون با استفاده از آزمون T گروه های مستقل بین دخترها وپسرها بدست آمدهاست، که علاوه بر جنسیت رشته نیزدر شکل گیری اضطراب آزمون نقش دارد.
فایل word رابطه دينداري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه چهارم دبيرستان شهرستان بيرجند در سال تحصيلي 96 - 1395 | WORD
رابطه برای سه بعد اعتقادی، پیامدی و مناسکی دینداری با ضریب همبستگی مثبت، مستقیم است و برایبعد عاطفی دینداری با ضریب همبستگی منفی رابطه معکوس وجود دارد. پس نتیجه می گیریم با افزایش بعدعاطفی بر خلاف سایر ابعاد عملکرد تحصیلی دچار افت میشود، البته این تاثیر منفی در دختران بیشتر از پسراننمود دارد. همچنین یافتهها به طور کلی نمایانگر این مطلب بود که افزایش دینداری به طور در پسران با p<0.05 و r=0.750 بیشتر از دختران با p<0.05 و r=0.433 در پیشرفت تحصیلی آنها اثر گذار است.