فایل word رابطه بين عملکرد خانواده و ميزان درآمد با مدت ماندگاري ترک اعتياد و مقايسه آنها در ميان اعضاي انجمن معتادين گمنام و مراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده متادون منطقه سيستان | WORD
ادار وجود دارد. همچنین با مقایسه بین دو گروه نشان داده شد که اعضایمعتادین گمنام از وضعیت عملکرد خانواده سالمتر، مدت زمان ماندگاری ترک بیشتر و همچنین میزان درآمد بالاتری نسبت بهمراجعه کنندگان به مراکز درمان نگهدارنده (با متادون و سایر داروها) برخوردار هستند.بنابراین عملکرد مناسب خانواده در اینو ضعیت، احساس تنهایی و افسردگی معتادان را کاهش داده و منجر به خود مراقبتی موثر در آنها شده و سلامتی و سازگاری رابهبود بخشیده و روند درمان را برای فرد مصرف کننده مواد تسهیل می کند.
فایل word رابطه بين فرسودگي شغلي و عملکرد شغلي در کارکنان دانشگاه صنعتي خاتم الانبياء (ص) بهبهان | WORD
دفی هدفمند انتخاب شدند.داده های این تحقیق از طریق پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلاچ (1981) و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون(1922) جمع آوری گردید و با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون توسط نرم افزار SPSS23 مورد بررسیقرار گرفت. یافته ها حاکی از آن است که بین مولفه های عملکرد شغلی و مولفه های فرسودگی شغلی رابطه معنی-داری وجود دارد. بنابراین مدیران دانشگاه با کنترل و شناسایی عواملی که باعث ایجاد فرسودگی شغلی در کارکنانمی شود، میتوانند تدابیری بیاندیشند که عملکرد شغلی آن ها افزایش یابد.
فایل word رابطه بين کيفيت زندگي، عزت نفس و خودکارآمدي با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان موسسه آموزش عالي حکمت رضوي مشهد | WORD
ثیرگذار باشد که با بررسی همه جانبه آنمی توان کیفیت تحصیلی دانشجویان را ارتقا داد. در این بین میتوان با بررسی برخی از این متغیرها به نتایج مطلوب دست پیداکرد. در پژوهش حاضر از بین متغیرهای مختلف 3 متغیر کیفیت زندگی، عزت نفس و خودکارآمدی برای این منظور انتخابشده است. در نهایت داده های حاصل با استفاده از آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پرسشنامه هایی که برایاین پژوهش انتخاب شد پرسشنامه کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی، عزت نفس کوپراسمیت و مقیاس خودکارآمدی شرر بود.
فایل word رابطه بين مسيوليت پذيري اجتماعي با يادگيري تيمي دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان ساوه | WORD
سیولیت پذیری اجتماعی محقق ساخته با آلفای کرونباخ 78 / 0 و پرسشنامه یادگیری تیمی محقق ساخته با آلفای کرونباخ 91 / 0 استفاده شد و پایایی و روایی آنها تایید گشت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازنرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی تک متغیره و دو متغیره به روش همزمان ( Enter ) و برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون -کولموگروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک استفاده شد که نتایج نشان داد بین مسیولیت پذیری اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان نیز رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين مسيوليت پذيري اجتماعي و مطلوبيت اجتماعي با يادگيري تيمي دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه شهرستان ساوه | WORD
شده است و پایایی و روایی آنها تایید گشت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده ازنرم افزار Spss و آزمون همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی تک متغیره و دو متغیره به روش همزمان (Enter) و برای بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و شاپیرو- ویلک استفاده شد که نتایج حاکی از رابطه مثبت و معنادار میان مطلوبیت اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان دوره دوم مقطعمتوسطه شهرستان ساوه بود. همچنین بین مسیولیت پذیری اجتماعی با یادگیری تیمی دانش آموزان نیز رابطهمثبت و معنادار وجود دارد.
فایل word رابطه بين نگرش مذهبي با آسيب هاي اجتماعي و سلامت روان در ميان دانشجويان | WORD
عی، نگرش سنج مذهبی خدایاری فرد و سلامت روانی 28 -GHQ استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. پژوهش هایتجربی حاکی از عدم هماهنگی یافته ها در خصوص رابطه ی بین نگرش مذهبی و بهداشت روانی است.لکن نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که بین نگرش مذهبی دانشجویان با آسیب های اجتماعی رابطهمنفی و با سلامت روان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. از این رو به نظر می رسد تقویت ودرونسازی ارزش های دینی در محیط دانشگاهی می تواند منجر به افزایش سلامت روان دانشجویان گردد.
فایل word رابطه بين هوش هيجاني و هوش اجتماعي با سازگاري اجتماعي آموزگاران شهرستان رومشگان | WORD
گردید. همچنین رابطه معنی داری (P<0.05) بین آگاهی هوش اجتماعی با سازگاری اجتماعی آموزگاران وجود داشت. بین مهارت اجتماعی هوش اجتماعی با سازگاری اجتماعی آموزگاران رابطه معنی داری وجود نداشت. بطورکلی نتایج این پژوهش نشان می دهد که هوش هیجانی و اجتماعی پیش بینی کننده معنادار سازگاری اجتماعی آموزگاران میباشد. هر چند جهت حداکثر سازگاری اجتماعی بر پایه هوش هیجانی و اجتماعی باید برنامه های ارتقای هوش هیجانی و اجتماعیمتفاوتی برای افراد با سطوح مختلف سازگاری اجتماعی طراحی گردد.
فایل word رابطه تعهد پذيرش و تنظيم شناختي هيجان با صميميت زناشويي در زنان | WORD
ش و عمل بوندو همکاران نسخه دوم (2007)، پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی و همکاران (2001) وپرسشنامه صمیمت زناشویی باگاروزی (2001) استفاده شد و به منظور بررسی فرضیه ها و تحلیل داده هااز روش رگرسیون چند متغییره استفاده شد. بررسی نتایج پژوهش نشان داد که تعهد و پذیرش نبرصمیمیت زناشویی در زوجین مثبت و معناداربود. همچنین رابطه تعهد پذیرش باصمیمیت زناشوییدرمردان مثبت و معنی دار و در زنان معنادار نبود. بنابراین میتوان گفت تعهد و پذیرش عوامل موثریدر پیش بینی صمیمیت زناشویی می باشد.
فایل word رابطه تعهد پذيرش و تنظيم شناختي هيجان باصميميت زناشويي در مردان | WORD
شنامه پذیرش و عمل بوندو همکاران نسخه دوم (2007)، پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گرانفسکی و همکاران (2001) وپرسشنامه صمیمت زناشویی باگاروزی (2001) استفاده شد و به منظور بررسی فرضیه ها و تحلیل داده هااز روش رگرسیون چند متغییره استفاده شد. بررسی نتایج پژوهش نشان داد که تعهد و پذیرشبرصمیمیت زناشویی در مردان مثبت و معناداربود. همچنین رابطه تعهد پذیرش باصمیمیت زناشوییدرمردان مثبت و معنی دار بود . بنابراین می توان گفت تعهد و پذیرش عوامل موثری در پیش بینیصمیمیت زناشویی در مردان می باشد.
فایل word رابطه تفکر خلاق و تفکر انتقادي با بهداشت رواني در دانشکده کشاورزي دانشگاه گيلان | WORD
خلاقیت تورنس، پرسشنامه سلامتروانی و پرسشنامه سبک های تفکر انتقادی ارزیابی و با استفاده از همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج به دست آمده بااستفاده از شاخص آماری تحلیل همبستگی نشان داد که بین تفکر خلاق و تفکر انتقادی با سلامت روانی رابطه وجود دارد (p<0.01).بر اساس این پژوهش با توجه به نقش و اهمیت ویژگی های شخصیت در خلاقیت، لازم است خلاقیت را در سنین و دوره های مختلفبا توجه به سطح هوشی و ذهنی فراگیران آموزش داده شوند تا بتوان از آن در محیط های کاری و زندگی استفاده کرد.
فایل word رابطه چشم انداز زماني با گرايش به رفتارهاي بهداشتي دانشجويان در عصر ديجيتالي | WORD
محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، پایایی پرسشنامه چشم انداز زمانی برابر 82 / 0 و رفتارهایبهداشتی برابر 83 / 0 محاسبه شد. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS23 و آزمون ضریبهمبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد رابطه مثبت معناداری بین چشمانداز زمانی و دو خرده مقیاس آن یعنی آینده گرا و گذشته گرای مثبت با رفتارهای بهداشتی وجود دارد.اما، بین خرده مقیاس های گذشته گرای منفی، حال گرای لذت طلب و حال گرای تقدیر نگر با رفتارهایبهداشتی رابطه منفی معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه حمايت سازماني ادراک شده؛ ويژگي هاي شخصيتي و متغييرهاي جمعيت شناختي با سرمايه روانشناختي در کارکنان اداره برق شهرستان نيشابور | WORD
لوتانز (2007)، حمایت سازمانی ادارک شدهآیزنبرگر و همکاران (1986)، ویژگی شخصیتی نیو (1992) و ویژگی های جمعیت شناختی جمع آوری شد. یافته های حاصل ازآزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه نشان داد که بین سرمایه روانشناختی با روان رنجوری، سن و سابقه همبستگی منفیمعنادار و با برونگرایی، گشودگی، وظیفه شناسی همبستگی مثبت معنادر و درنهایت با حمایت سازمانی و سازگاری رابطه ی معنادارنداشت. همچنین سن ،روان رنجوری و وظیفه شناسی به عنوان پیش بینی کننده سرمایه روانشناختی کارکنان شناخته شدند.
فایل word رابطه خود پنداره تحصيلي، سبک هاي يادگيري و انگيزش تحصيلي با سلامت عمومي دانش آموزان مقطع ابتدايي (دوره دوم) شهر سمنان | WORD
پاسخ دادند. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار spss 21 و روش های آماری همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده سلامت عمومی با سبک های یادگیری رابطه معنی دار داشت (p=0.01) مقیاس سلامت عمومی با انگیزش تحصیلی نیز رابطه داشت (p=0.01). هم چنین خودپنداره تحصیلی با خرده مقیاس علایم جسمی از مقیاس سلامت عمومی رابطه داشت (p=0.01). در نتیجه سلامت عمومی با دو مقیاس سبک های یادگیری و انگیزش تحصیلی رابطه معنی دار دارد و با خودپنداره تحصیلی رابطه ای ندارد.
فایل word رابطه خود کار آمدي با اضطراب آزمون در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان سنندج | WORD
اده از پرسشنامه خود کارآمدی و پرسشنامه اضطراب آزمون فریدمن داده های مربوطه جمع آوریشده و با استفاده از نرم افزاز spss تجزیه وتحلیل آماری شده ورابطه معنا داری بین خود کار آمدی با اضطراب آزمون توسطضریب همبستگی پیرسون (P < 01 / 0) و تاثیر معنی داری (P > 0.05) از خرده مقیاس های خود کار آمدی بر اضطراب وجودنداشتهولی تفاوت معنا داری (P < 01 / 0) در اضطراب آزمون با استفاده از آزمون T گروه های مستقل بین دخترها وپسرها بدست آمدهاست، که علاوه بر جنسیت رشته نیزدر شکل گیری اضطراب آزمون نقش دارد.
فایل word رابطه دينداري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه چهارم دبيرستان شهرستان بيرجند در سال تحصيلي 96 - 1395 | WORD
ا نشان می-دهد این رابطه برای سه بعد اعتقادی، پیامدی و مناسکی دینداری با ضریب همبستگی مثبت، مستقیم است و برایبعد عاطفی دینداری با ضریب همبستگی منفی رابطه معکوس وجود دارد. پس نتیجه می گیریم با افزایش بعدعاطفی بر خلاف سایر ابعاد عملکرد تحصیلی دچار افت میشود، البته این تاثیر منفی در دختران بیشتر از پسراننمود دارد. همچنین یافتهها به طور کلی نمایانگر این مطلب بود که افزایش دینداری به طور در پسران با p<0.05 و r=0.750 بیشتر از دختران با p<0.05 و r=0.433 در پیشرفت تحصیلی آنها اثر گذار است.
فایل word رابطه دينداري با خودشناسي انسجامي در زنان خانه دار و شاغل | WORD
(1965)، پرسشنامهخودشناسی انسجامی (ISK) استفاده گردید. داده های به دست آمده با آزمون های آماری تحلیل رگرسیون چند متغیری از نوعسلسله مراتبی پردازش شدند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد، دینداری رابطه معناداری با خودشناسی در زنان شاغل ندارد(05 / 0 < p). ضریب همبستگی معنادار، مربوط به رابطه بین بعد انسجامی خودشناسی و بعد پیامدی دینداری در زنانخانه دار است، به این ترتیب که بین این دو همبستگی منفی معنادار وجود دارد (001 / 0 > p). نتایج نشان داد جهتهمبستگی ها در زنان خانه دار و شاغل معکوس است.
فایل word رابطه رفتارهاي پرخطر با کارکردهاي اجرايي در دانشجويان دانشگاه ازاد بوکان در سال تحصيلي 95-96 | WORD
واع مصرف مواد ورفتارهای خود آسیب رسان خشونت وخودکشی با مولفه های نارسایی کارکرد اجرای، مدیریت زمان، حل مساله، خود انگیزشی مهار خود، خود نظم جویی، هیجانرابطه مثبت و معنی دار (01 / 0 > p) وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد، که خود نظم جویی هیجان ازمولفه های کارکرد اجرایی بیشترین ضریب بتا در اعمال وابزار رفتارهای پرخطر دارد. وهمچنین مهار خود از مولفه های کارکرداجرایی بیشترین ضریب بتا درانواع مصرف مواد ورفتارهای خودآسیب رسان خشونت وخودکشی در دانشجویان دارد.
فایل word رابطه سبک دلبستگي ايمن و کيفيت زندگي در زنان قرباني خيانت زناشويي | WORD
ه ها با استفاده از ضریبهمبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه انجام شد. یافته ها نشان داد که بین سبک دلبستگی ایمن و کیفیت زندگی در زنانقربانی خیانت زناشویی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون تک متغیره حاکی از آن بود که سبکدلبستگی ایمن نقش معناداری در تبیین واریانس کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی ایفا نمود. بر اساس نتایج به دست آمدهمی توان نتیجه گرفت که سبک دلبستگی ایمن از تعیین گرهای مهم کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی میباشد.
فایل word رابطه سبک دلبستگي ناايمن (دوسوگرا و اجتنابي) و کيفيت زندگي در زنان قرباني خيانت زناشويي | WORD
افته ها نشان داد که بین سبک دلبستگیناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) و کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیلرگرسیون تک متغیره حاکی از آن بود که سبک های دلبستگی ناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) نقش معناداری در تبیین واریانس کیفیتزندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی ایفا نمود. بر اساس نتایج به دست آمده میتوان نتیجه گرفت که سبک های دلبستگیناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) از تعیین گرهای مهم کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی می باشد.
فایل word رابطه سبک رهبري، عدالت سازماني و رفتار شهروندي سازماني | WORD
وع تحقیقاتکاربردی و ابزار گردآوری اطلاعات و جمع آوری مطالب از منابع کتابخانه ای و بررسی اسناد است. یافته های تحقیق نشان میدهدکه موفقیت هر سازمان یا گروه در درون سازمان، تا حد زیادی به شایستگی رهبر سازمان بستگی دارد. یک سازمان، خواه واحدتجاری، نهاد دولتی یا آموزشی باشد، شایستگی رهبری سازمان، تعیین کننده شایستگی سازمان خواهد بود (طاهری و همکاران،1391). نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد رهبری تحول آفرین با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارد(مرادی و همکاران، 1389).
فایل word رابطه سبک هاي فرزند پروري والدين با مهارت هاي اجتماعي فرزندان | WORD
وانست تا حدی به سوالات تحقیقپاسخ دهد، نشان دادکه بین سبک های فرزندپروری مستبدانه و مقتدرانه والدین بامهارت های اجتماعی دانش آموزانرابطه معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون خطی چندگانه به روش همزمان نشان داد به ازای هرواحد افزایش در انحراف استاندارد نمرات سبک فرزندپروری مستبدانه، نمرات مهارت های اجتماعی دانش آموزان کاهشمی یابد و به ازای هر واحد افزایش در انحراف استاندارد نمرات سبک فرزندپروری سهل گیرانه نمرات مهارت هایاجتماعی دانش آموزان افزایش می یابد.
فایل word رابطه سبک هاي مقابله اي در برابر استرس با هوش هيجاني دانش آموزان معلول جسمي و حرکتي مقطع راهنمايي شهرستان چناران | WORD
مساله مدار و مولفه های پنج گانه هوش هیجانی در بین دانش آموزان دختر و پسر نتایج نشان داد که ازبین مولفه های تنها مولفه بین فردی است که با سبک مقابله مساله مدار همبستگی معنی داری دارد. بررسی رابطه بین سبک مقابلهای هیجان مدار و مولفه های پنج گانه هوش هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر، تنها مولفه مدیریت استرس است که با سبکمقابله هیجان مدار همبستگی معکوس معناداری دارد. نتایج آزمون t نشان داد که تفاوت معنی داری در مولفه های هوش هیجانیدر بین دانش آموزان دختر و پسر مشاهده نشده است.
فایل word رابطه سرمايه هاي روانشناختي با مسيوليت پذيري کارکنان هلال احمر شهرستان ساوه | WORD
تعداد آنها 140 میباشد. نمونه آماری شامل 103 نفر از کارکنان هلال احمر شهرستان ساوه بودند که بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخابشدند. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه های پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران و پرسشنامه مسیولیت پذیریپرسشنامه روان شناختی کالیفرنیا بودند. تجزیه و تحلیل داده های بهدست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجامپذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین تمامی مولفه های سرمایه روانشناختی به جز امید با مسولیت پذیری کارکنان رابطه وجود دارد.
فایل word رابطه سلامت رواني-جسماني با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
به ترتیب به نسبت 65 به 35 درصد، انتخاب شدند.در این پژوهش جهت گرد آوری داده ها از دو پرسش نامه: فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و سلامت روانی جسمانی ویر (SF36(72 استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین سلامت روانی- جسمانی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه شادماني ذهني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
یجپژوهش نشان داد که تاب آوری به عنوان متغیر ملاک یا متغیر وابسته به صورت مثبت و در سطح معنی داری0.05 با شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سر ذوق بودن،احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) و در سطح معنی داری 0.01 همبسته است. نتایج پژوهشنشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سرذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) به طور معنی داری با تاب آوری دانشجویانرا پیش بینی می کند.
فایل word رابطه طرحواره هاي ناسازگار اوليه و سازگاري زناشويي با واسطه گري ترس از صميميت در متاهلين شهر کاشان | WORD
صمیمیت و سازگاری زناشویی برای مردان (r=-0/78) و زنان (r=-0/76) رابطه منفی و معناداری وجود دارد. همچنین یافته های مربوط به تحلیل مسیر نشان داد که ترس از صمیمیت میانجی گر رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و سازگاری زناشویی است. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که طرحواره های ناسازگار اولیه نقش عمده ای در سازگاری زناشویی از طریق ترس از صمیمیت دارد. بنابراین لزوم توجه به متغییر هایی همچون طرحواره های ناسازگار اولیه و ترس از صمیمیت در کار با زوجین بیش از پیش احساس می شود.
فایل word رابطه طلاق عاطفي والدين و جهتگيري زندگي با شادکامي دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه شهر تهران | WORD
ی آکسفورد آرگایل و لو (1989) استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای پرسشنامه ها از طریقنرمافزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه) انجام پذیرفت.یافته های پژوهش حاکی از آن بود که در سطح معناداری کمتر از 0.01 بین شادکامی و طلاق عاطفی والدین رابطه معکوس وجوددارد؛ بین جهت گیری زندگی و شادکامی رابطه مستقیم وجود دارد. همچنین میزان شادکامی دانش آموزان دختر براساس مولفه هایطلاق عاطفی والدین و جهت گیری زندگی قابل پیش بینی است.
فایل word رابطه عزت نفس با کيفيت تدريس معلمان درونگرا و برونگرا در دوره ابتدايي | WORD
س سراج و پرسشنامه شخصیت آیزنک. تجزیه و تحلیل داده ها نیز به وسیله آزمونهای همبستگیپیرسون و رگرسیون انجام گرفت. یافته ها نشان داد عزت نفس با دو مولفه روابط بین فردی و اجرا رابطه مثبت معناداری رادارد از طرفی عزت نفس با دو مولفه اجرا و روابط بین فردی در معلمان درونگرا رابطه مثبت داشت و با طرح درس و ارزشیابیرابطه معناداری نداشت و عزت نفس با هیچ یک از ابعاد کیفیت تدریس در معلمان برونگرا معناداری نداشت. نتایج نشان دادعزت نفس می تواند اجراو روابط بین فردی را در معلمان متاثر کند.
فایل word رابطه فرسودگي شغلي با سلامت رواني در بين کارمندان زندان اراک | WORD
ین متغییرها از طریق محاسبه ضرایبهمبستگی و تحلیل رگرسیون چندگانه انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که فرسودگی شغلی ومولفه های آن با سلامت روانی کارکنان رابطه منفی و معنادار داشت. همچنین مشاهده شد که تمامیزیرمولفه های فرسودگی شغلی بطور معناداری قادر به پیشبینی سلامت روانی افراد بود. در نتیجهمیتوان فرسودگی شغلی را جزء عوامل زیربنایی مرتبط با سلامت روانی دانست. در انتها پیشنهاد شد کهباید برای بالا بردن سلامت روانی افراد به محیط کاری، شغل افراد و انتخاب شغل توجه ویژه کرد.
فایل word رابطه کارکردهاي خانواده با بهزيستي اجتماعي دانش آموزان | WORD
انتخاب شدند و به پرسشنامه بهزیستی اجتماعی و پرسشنامهسنجش کارکرد خانواده پاسخ دادند. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss-18 و با استفاده از آزمونهمبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین کارکرد خانواده و بهزیستی اجتماعیارتباط مثبت و معنادار وجود دارد (P<0/01). مولفه های کنترل رفتار و نقش ها جزء مهمترین متغیرهای پیش بینیکننده بهزیستی اجتماعی بودند. یافته های پژوهش حاضر نشانگر اهمیت کارکرد خانواده در تبیین بهزیستی اجتماعیدانش آموزان است.