فایل word رابطه تفکر خلاق و تفکر انتقادي با بهداشت رواني در دانشکده کشاورزي دانشگاه گيلان | WORD
پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج به دست آمده بااستفاده از شاخص آماری تحلیل همبستگی نشان داد که بین تفکر خلاق و تفکر انتقادی با سلامت روانی رابطه وجود دارد (p<0.01).بر اساس این پژوهش با توجه به نقش و اهمیت ویژگی های شخصیت در خلاقیت، لازم است خلاقیت را در سنین و دوره های مختلفبا توجه به سطح هوشی و ذهنی فراگیران آموزش داده شوند تا بتوان از آن در محیط های کاری و زندگی استفاده کرد.
فایل word رابطه چشم انداز زماني با گرايش به رفتارهاي بهداشتي دانشجويان در عصر ديجيتالي | WORD
حاسبه شد. داده های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS23 و آزمون ضریبهمبستگی اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها نشان داد رابطه مثبت معناداری بین چشمانداز زمانی و دو خرده مقیاس آن یعنی آینده گرا و گذشته گرای مثبت با رفتارهای بهداشتی وجود دارد.اما، بین خرده مقیاس های گذشته گرای منفی، حال گرای لذت طلب و حال گرای تقدیر نگر با رفتارهایبهداشتی رابطه منفی معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه حمايت سازماني ادراک شده؛ ويژگي هاي شخصيتي و متغييرهاي جمعيت شناختي با سرمايه روانشناختي در کارکنان اداره برق شهرستان نيشابور | WORD
اختی جمع آوری شد. یافته های حاصل ازآزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه نشان داد که بین سرمایه روانشناختی با روان رنجوری، سن و سابقه همبستگی منفیمعنادار و با برونگرایی، گشودگی، وظیفه شناسی همبستگی مثبت معنادر و درنهایت با حمایت سازمانی و سازگاری رابطه ی معنادارنداشت. همچنین سن ،روان رنجوری و وظیفه شناسی به عنوان پیش بینی کننده سرمایه روانشناختی کارکنان شناخته شدند.
فایل word رابطه خود پنداره تحصيلي، سبک هاي يادگيري و انگيزش تحصيلي با سلامت عمومي دانش آموزان مقطع ابتدايي (دوره دوم) شهر سمنان | WORD
جزیه و تحلیل قرار گرفت. با توجه به نتایج به دست آمده سلامت عمومی با سبک های یادگیری رابطه معنی دار داشت (p=0.01) مقیاس سلامت عمومی با انگیزش تحصیلی نیز رابطه داشت (p=0.01). هم چنین خودپنداره تحصیلی با خرده مقیاس علایم جسمی از مقیاس سلامت عمومی رابطه داشت (p=0.01). در نتیجه سلامت عمومی با دو مقیاس سبک های یادگیری و انگیزش تحصیلی رابطه معنی دار دارد و با خودپنداره تحصیلی رابطه ای ندارد.
فایل word رابطه خود کار آمدي با اضطراب آزمون در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان سنندج | WORD
از نرم افزاز spss تجزیه وتحلیل آماری شده ورابطه معنا داری بین خود کار آمدی با اضطراب آزمون توسطضریب همبستگی پیرسون (P < 01 / 0) و تاثیر معنی داری (P > 0.05) از خرده مقیاس های خود کار آمدی بر اضطراب وجودنداشتهولی تفاوت معنا داری (P < 01 / 0) در اضطراب آزمون با استفاده از آزمون T گروه های مستقل بین دخترها وپسرها بدست آمدهاست، که علاوه بر جنسیت رشته نیزدر شکل گیری اضطراب آزمون نقش دارد.
فایل word رابطه دينداري با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه چهارم دبيرستان شهرستان بيرجند در سال تحصيلي 96 - 1395 | WORD
و برایبعد عاطفی دینداری با ضریب همبستگی منفی رابطه معکوس وجود دارد. پس نتیجه می گیریم با افزایش بعدعاطفی بر خلاف سایر ابعاد عملکرد تحصیلی دچار افت میشود، البته این تاثیر منفی در دختران بیشتر از پسراننمود دارد. همچنین یافتهها به طور کلی نمایانگر این مطلب بود که افزایش دینداری به طور در پسران با p<0.05 و r=0.750 بیشتر از دختران با p<0.05 و r=0.433 در پیشرفت تحصیلی آنها اثر گذار است.
فایل word رابطه دينداري با خودشناسي انسجامي در زنان خانه دار و شاغل | WORD
ون چند متغیری از نوعسلسله مراتبی پردازش شدند. نتیجه گیری: نتایج نشان داد، دینداری رابطه معناداری با خودشناسی در زنان شاغل ندارد(05 / 0 < p). ضریب همبستگی معنادار، مربوط به رابطه بین بعد انسجامی خودشناسی و بعد پیامدی دینداری در زنانخانه دار است، به این ترتیب که بین این دو همبستگی منفی معنادار وجود دارد (001 / 0 > p). نتایج نشان داد جهتهمبستگی ها در زنان خانه دار و شاغل معکوس است.
فایل word رابطه رفتارهاي پرخطر با کارکردهاي اجرايي در دانشجويان دانشگاه ازاد بوکان در سال تحصيلي 95-96 | WORD
حل مساله، خود انگیزشی مهار خود، خود نظم جویی، هیجانرابطه مثبت و معنی دار (01 / 0 > p) وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد، که خود نظم جویی هیجان ازمولفه های کارکرد اجرایی بیشترین ضریب بتا در اعمال وابزار رفتارهای پرخطر دارد. وهمچنین مهار خود از مولفه های کارکرداجرایی بیشترین ضریب بتا درانواع مصرف مواد ورفتارهای خودآسیب رسان خشونت وخودکشی در دانشجویان دارد.
فایل word رابطه سبک دلبستگي ايمن و کيفيت زندگي در زنان قرباني خيانت زناشويي | WORD
لبستگی ایمن و کیفیت زندگی در زنانقربانی خیانت زناشویی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون تک متغیره حاکی از آن بود که سبکدلبستگی ایمن نقش معناداری در تبیین واریانس کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی ایفا نمود. بر اساس نتایج به دست آمدهمی توان نتیجه گرفت که سبک دلبستگی ایمن از تعیین گرهای مهم کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی میباشد.
فایل word رابطه سبک دلبستگي ناايمن (دوسوگرا و اجتنابي) و کيفيت زندگي در زنان قرباني خيانت زناشويي | WORD
ویی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیلرگرسیون تک متغیره حاکی از آن بود که سبک های دلبستگی ناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) نقش معناداری در تبیین واریانس کیفیتزندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی ایفا نمود. بر اساس نتایج به دست آمده میتوان نتیجه گرفت که سبک های دلبستگیناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) از تعیین گرهای مهم کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی می باشد.
فایل word رابطه سبک رهبري، عدالت سازماني و رفتار شهروندي سازماني | WORD
فته های تحقیق نشان میدهدکه موفقیت هر سازمان یا گروه در درون سازمان، تا حد زیادی به شایستگی رهبر سازمان بستگی دارد. یک سازمان، خواه واحدتجاری، نهاد دولتی یا آموزشی باشد، شایستگی رهبری سازمان، تعیین کننده شایستگی سازمان خواهد بود (طاهری و همکاران،1391). نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد رهبری تحول آفرین با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارد(مرادی و همکاران، 1389).
فایل word رابطه سبک هاي فرزند پروري والدين با مهارت هاي اجتماعي فرزندان | WORD
بامهارت های اجتماعی دانش آموزانرابطه معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون خطی چندگانه به روش همزمان نشان داد به ازای هرواحد افزایش در انحراف استاندارد نمرات سبک فرزندپروری مستبدانه، نمرات مهارت های اجتماعی دانش آموزان کاهشمی یابد و به ازای هر واحد افزایش در انحراف استاندارد نمرات سبک فرزندپروری سهل گیرانه نمرات مهارت هایاجتماعی دانش آموزان افزایش می یابد.
فایل word رابطه سبک هاي مقابله اي در برابر استرس با هوش هيجاني دانش آموزان معلول جسمي و حرکتي مقطع راهنمايي شهرستان چناران | WORD
های تنها مولفه بین فردی است که با سبک مقابله مساله مدار همبستگی معنی داری دارد. بررسی رابطه بین سبک مقابلهای هیجان مدار و مولفه های پنج گانه هوش هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر، تنها مولفه مدیریت استرس است که با سبکمقابله هیجان مدار همبستگی معکوس معناداری دارد. نتایج آزمون t نشان داد که تفاوت معنی داری در مولفه های هوش هیجانیدر بین دانش آموزان دختر و پسر مشاهده نشده است.
فایل word رابطه سرمايه هاي روانشناختي با مسيوليت پذيري کارکنان هلال احمر شهرستان ساوه | WORD
گیری تصادفی ساده انتخابشدند. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه های پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران و پرسشنامه مسیولیت پذیریپرسشنامه روان شناختی کالیفرنیا بودند. تجزیه و تحلیل داده های بهدست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجامپذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین تمامی مولفه های سرمایه روانشناختی به جز امید با مسولیت پذیری کارکنان رابطه وجود دارد.
فایل word رابطه سلامت رواني-جسماني با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
صیلی برسو و همکاران (1997) و سلامت روانی جسمانی ویر (SF36(72 استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین سلامت روانی- جسمانی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه شادماني ذهني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سر ذوق بودن،احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) و در سطح معنی داری 0.01 همبسته است. نتایج پژوهشنشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سرذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) به طور معنی داری با تاب آوری دانشجویانرا پیش بینی می کند.
فایل word رابطه طرحواره هاي ناسازگار اوليه و سازگاري زناشويي با واسطه گري ترس از صميميت در متاهلين شهر کاشان | WORD
های مربوط به تحلیل مسیر نشان داد که ترس از صمیمیت میانجی گر رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و سازگاری زناشویی است. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که طرحواره های ناسازگار اولیه نقش عمده ای در سازگاری زناشویی از طریق ترس از صمیمیت دارد. بنابراین لزوم توجه به متغییر هایی همچون طرحواره های ناسازگار اولیه و ترس از صمیمیت در کار با زوجین بیش از پیش احساس می شود.
فایل word رابطه طلاق عاطفي والدين و جهتگيري زندگي با شادکامي دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه شهر تهران | WORD
رمافزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه) انجام پذیرفت.یافته های پژوهش حاکی از آن بود که در سطح معناداری کمتر از 0.01 بین شادکامی و طلاق عاطفی والدین رابطه معکوس وجوددارد؛ بین جهت گیری زندگی و شادکامی رابطه مستقیم وجود دارد. همچنین میزان شادکامی دانش آموزان دختر براساس مولفه هایطلاق عاطفی والدین و جهت گیری زندگی قابل پیش بینی است.
فایل word رابطه عزت نفس با کيفيت تدريس معلمان درونگرا و برونگرا در دوره ابتدايي | WORD
نجام گرفت. یافته ها نشان داد عزت نفس با دو مولفه روابط بین فردی و اجرا رابطه مثبت معناداری رادارد از طرفی عزت نفس با دو مولفه اجرا و روابط بین فردی در معلمان درونگرا رابطه مثبت داشت و با طرح درس و ارزشیابیرابطه معناداری نداشت و عزت نفس با هیچ یک از ابعاد کیفیت تدریس در معلمان برونگرا معناداری نداشت. نتایج نشان دادعزت نفس می تواند اجراو روابط بین فردی را در معلمان متاثر کند.
فایل word رابطه فرسودگي شغلي با سلامت رواني در بين کارمندان زندان اراک | WORD
ه فرسودگی شغلی ومولفه های آن با سلامت روانی کارکنان رابطه منفی و معنادار داشت. همچنین مشاهده شد که تمامیزیرمولفه های فرسودگی شغلی بطور معناداری قادر به پیشبینی سلامت روانی افراد بود. در نتیجهمیتوان فرسودگی شغلی را جزء عوامل زیربنایی مرتبط با سلامت روانی دانست. در انتها پیشنهاد شد کهباید برای بالا بردن سلامت روانی افراد به محیط کاری، شغل افراد و انتخاب شغل توجه ویژه کرد.
فایل word رابطه کارکردهاي خانواده با بهزيستي اجتماعي دانش آموزان | WORD
ی شده با استفاده از نرم افزار spss-18 و با استفاده از آزمونهمبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین کارکرد خانواده و بهزیستی اجتماعیارتباط مثبت و معنادار وجود دارد (P<0/01). مولفه های کنترل رفتار و نقش ها جزء مهمترین متغیرهای پیش بینیکننده بهزیستی اجتماعی بودند. یافته های پژوهش حاضر نشانگر اهمیت کارکرد خانواده در تبیین بهزیستی اجتماعیدانش آموزان است.
فایل word رابطه مولفههاي خلاقيت و تفکر انتقادي دانشجويان | WORD
اد خلاقیت و گرایش تفکر انتقادی استکه تجزیه و تحلیل داده ها براساس آمار توصیفی و آمار استنباطی با همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبه گام انجام شده است. نتایج اصلی تحقیق حاکی از آن است که در میان دانشجویان بین مولفه هایخلاقیت و گرایش به تفکر انتقادی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. از طرفی هر یک از مولفه هایخلاقیت نسبت ضرایب همبستگی خود توانایی پیش بینی تفکر انتقادی را داشته اند.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با تمايز يافتگي خود در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
افی (1395)، تمایز یافتگی خود (DSI-R) روش آماری:جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام بهره گرفته شده بود. یافته هانشان داد که، با F(2,397)=12/861. مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است به عبارتی ازدواج سفید در مجموع 1 / 6 واریانس تمایز یافتگی خود را تبیین می کنند. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید توان پیش بینی تمایز یافتگی خودرا در دانشجویان دارد.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با ميزان استفاده از شبکه هاي در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
97)=12/861 . مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است بهعبارتی ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در مجموع 1 / 6 واریانس را تبیین می کنند. باr(400)=0/23,p<0/01 نشان داده شد که ، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی احتمالا گرایش به ازدواج سفیدرا افزایش می دهد. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی رابطه معناداری در بیندانشجویان دارد.
فایل word رابطه نيازهاي صميميت زناشويي با سازگاري زناشويي دانشجويان متاهل با توجه به نقش تعديلگر مدت زمان ازدواج | WORD
ن تفاوت معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و سازگاری زناشوییبین مردان و زنان مشاهده نشد. از طرفی رابطه معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و مدت زمان ازدواج مشاهده شد که اینرابطه بین سازگاری زنا شویی و مدت زمان ازدواج مشاهده نشد و در نهایت چون باتوجه به اینکه متغییر مضروب صممیت و مدتزمان باعث افزایش معناداری در ضریب همبستگی شد لذا مدت زمان زمان ازدواج تعدیل گر می باشد.
فایل word رابطه ويژگي هاي شخصيتي با تعهد زناشويي | WORD
ه بر تعهد زناشویی منفی و به ترتیب0/035- و 0/539- و تاثیر ویژگی های شخصیتی برون گرایی، سازگاری و مسیولیت پذیری نیز بر تعهد زناشویی مثبت و به ترتیب 211 / 0 ، 199 / 0 ، و 395 / 0 می باشد. با توجه به این نتایج، مشاوران و روان شناسان باید توجه ویژه ای به نقش عواملشخصیتی در تعهد زناشویی افراد داشته باشند و در پژوهش های آتی، تاثیر صفات شخصیتی بر روابط زناشویی را مورد بررسیو پژوهش بیشتر قرار دهند.
فایل word رابطه هوش معنوي با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
امه: فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و و هوش معنوی کینگ (SISRI-24) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین هوش معنوی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي: نقش واسطه اي خلاقيت، عزت نفس، اضطراب و پرخاشگري | WORD
هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری دارند و عزت نفس،خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در رابطه بین هوش هیجانی و پیشرف تحصیلی نقش واسطه ای دارند و مدل از برازش مطلوبیبرخوردار بود. نتایج حاکی از اهمیت و نقش هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در ارتقای پیشرفتتحصیلی است که باید مدنظر متخصصان و مسیولان آموزش و پرورش قرار گیرد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
ت زناشویی ازپرسشنامه بهمنی و همکاران استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانهانجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین بهزیستی معنوی با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستیمعنوی و عدالت زناشویی رابطه وجود دارد. بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این است که بهزیستی معنوی متغیر مهمی درزندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي و اميدواري با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بینبهزیستی معنوی و امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستی معنوی و عدالت زناشویی رابطهوجود دارد و نیز بین مولفه های امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد که بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این استکه بهزیستی معنوی و امیدواری متغیر مهمی در زندگی زناشویی کارکنان می باشد.