فایل word رابطه سبک دلبستگي ايمن و کيفيت زندگي در زنان قرباني خيانت زناشويي | WORD
بین سبک دلبستگی ایمن و کیفیت زندگی در زنانقربانی خیانت زناشویی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون تک متغیره حاکی از آن بود که سبکدلبستگی ایمن نقش معناداری در تبیین واریانس کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی ایفا نمود. بر اساس نتایج به دست آمدهمی توان نتیجه گرفت که سبک دلبستگی ایمن از تعیین گرهای مهم کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی میباشد.
فایل word رابطه سبک دلبستگي ناايمن (دوسوگرا و اجتنابي) و کيفيت زندگي در زنان قرباني خيانت زناشويي | WORD
یانت زناشویی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیلرگرسیون تک متغیره حاکی از آن بود که سبک های دلبستگی ناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) نقش معناداری در تبیین واریانس کیفیتزندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی ایفا نمود. بر اساس نتایج به دست آمده میتوان نتیجه گرفت که سبک های دلبستگیناایمن (دوسوگرا و اجتنابی) از تعیین گرهای مهم کیفیت زندگی در زنان قربانی خیانت زناشویی می باشد.
فایل word رابطه سبک رهبري، عدالت سازماني و رفتار شهروندي سازماني | WORD
اد است. یافته های تحقیق نشان میدهدکه موفقیت هر سازمان یا گروه در درون سازمان، تا حد زیادی به شایستگی رهبر سازمان بستگی دارد. یک سازمان، خواه واحدتجاری، نهاد دولتی یا آموزشی باشد، شایستگی رهبری سازمان، تعیین کننده شایستگی سازمان خواهد بود (طاهری و همکاران،1391). نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد رهبری تحول آفرین با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری دارد(مرادی و همکاران، 1389).
فایل word رابطه سبک هاي فرزند پروري والدين با مهارت هاي اجتماعي فرزندان | WORD
ه والدین بامهارت های اجتماعی دانش آموزانرابطه معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون خطی چندگانه به روش همزمان نشان داد به ازای هرواحد افزایش در انحراف استاندارد نمرات سبک فرزندپروری مستبدانه، نمرات مهارت های اجتماعی دانش آموزان کاهشمی یابد و به ازای هر واحد افزایش در انحراف استاندارد نمرات سبک فرزندپروری سهل گیرانه نمرات مهارت هایاجتماعی دانش آموزان افزایش می یابد.
فایل word رابطه سبک هاي مقابله اي در برابر استرس با هوش هيجاني دانش آموزان معلول جسمي و حرکتي مقطع راهنمايي شهرستان چناران | WORD
بین مولفه های تنها مولفه بین فردی است که با سبک مقابله مساله مدار همبستگی معنی داری دارد. بررسی رابطه بین سبک مقابلهای هیجان مدار و مولفه های پنج گانه هوش هیجانی در دانش آموزان دختر و پسر، تنها مولفه مدیریت استرس است که با سبکمقابله هیجان مدار همبستگی معکوس معناداری دارد. نتایج آزمون t نشان داد که تفاوت معنی داری در مولفه های هوش هیجانیدر بین دانش آموزان دختر و پسر مشاهده نشده است.
فایل word رابطه سرمايه هاي روانشناختي با مسيوليت پذيري کارکنان هلال احمر شهرستان ساوه | WORD
ساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخابشدند. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه های پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران و پرسشنامه مسیولیت پذیریپرسشنامه روان شناختی کالیفرنیا بودند. تجزیه و تحلیل داده های بهدست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجامپذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین تمامی مولفه های سرمایه روانشناختی به جز امید با مسولیت پذیری کارکنان رابطه وجود دارد.
فایل word رابطه سلامت رواني-جسماني با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
سودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و سلامت روانی جسمانی ویر (SF36(72 استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین سلامت روانی- جسمانی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه شادماني ذهني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
اری0.05 با شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سر ذوق بودن،احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) و در سطح معنی داری 0.01 همبسته است. نتایج پژوهشنشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سرذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) به طور معنی داری با تاب آوری دانشجویانرا پیش بینی می کند.
فایل word رابطه طرحواره هاي ناسازگار اوليه و سازگاري زناشويي با واسطه گري ترس از صميميت در متاهلين شهر کاشان | WORD
ین یافته های مربوط به تحلیل مسیر نشان داد که ترس از صمیمیت میانجی گر رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و سازگاری زناشویی است. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که طرحواره های ناسازگار اولیه نقش عمده ای در سازگاری زناشویی از طریق ترس از صمیمیت دارد. بنابراین لزوم توجه به متغییر هایی همچون طرحواره های ناسازگار اولیه و ترس از صمیمیت در کار با زوجین بیش از پیش احساس می شود.
فایل word رابطه طلاق عاطفي والدين و جهتگيري زندگي با شادکامي دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه شهر تهران | WORD
از طریقنرمافزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه) انجام پذیرفت.یافته های پژوهش حاکی از آن بود که در سطح معناداری کمتر از 0.01 بین شادکامی و طلاق عاطفی والدین رابطه معکوس وجوددارد؛ بین جهت گیری زندگی و شادکامی رابطه مستقیم وجود دارد. همچنین میزان شادکامی دانش آموزان دختر براساس مولفه هایطلاق عاطفی والدین و جهت گیری زندگی قابل پیش بینی است.
فایل word رابطه عزت نفس با کيفيت تدريس معلمان درونگرا و برونگرا در دوره ابتدايي | WORD
گرسیون انجام گرفت. یافته ها نشان داد عزت نفس با دو مولفه روابط بین فردی و اجرا رابطه مثبت معناداری رادارد از طرفی عزت نفس با دو مولفه اجرا و روابط بین فردی در معلمان درونگرا رابطه مثبت داشت و با طرح درس و ارزشیابیرابطه معناداری نداشت و عزت نفس با هیچ یک از ابعاد کیفیت تدریس در معلمان برونگرا معناداری نداشت. نتایج نشان دادعزت نفس می تواند اجراو روابط بین فردی را در معلمان متاثر کند.
فایل word رابطه فرسودگي شغلي با سلامت رواني در بين کارمندان زندان اراک | WORD
شان داد که فرسودگی شغلی ومولفه های آن با سلامت روانی کارکنان رابطه منفی و معنادار داشت. همچنین مشاهده شد که تمامیزیرمولفه های فرسودگی شغلی بطور معناداری قادر به پیشبینی سلامت روانی افراد بود. در نتیجهمیتوان فرسودگی شغلی را جزء عوامل زیربنایی مرتبط با سلامت روانی دانست. در انتها پیشنهاد شد کهباید برای بالا بردن سلامت روانی افراد به محیط کاری، شغل افراد و انتخاب شغل توجه ویژه کرد.
فایل word رابطه کارکردهاي خانواده با بهزيستي اجتماعي دانش آموزان | WORD
ی جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss-18 و با استفاده از آزمونهمبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین کارکرد خانواده و بهزیستی اجتماعیارتباط مثبت و معنادار وجود دارد (P<0/01). مولفه های کنترل رفتار و نقش ها جزء مهمترین متغیرهای پیش بینیکننده بهزیستی اجتماعی بودند. یافته های پژوهش حاضر نشانگر اهمیت کارکرد خانواده در تبیین بهزیستی اجتماعیدانش آموزان است.
فایل word رابطه مولفههاي خلاقيت و تفکر انتقادي دانشجويان | WORD
مینه ابعاد خلاقیت و گرایش تفکر انتقادی استکه تجزیه و تحلیل داده ها براساس آمار توصیفی و آمار استنباطی با همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبه گام انجام شده است. نتایج اصلی تحقیق حاکی از آن است که در میان دانشجویان بین مولفه هایخلاقیت و گرایش به تفکر انتقادی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. از طرفی هر یک از مولفه هایخلاقیت نسبت ضرایب همبستگی خود توانایی پیش بینی تفکر انتقادی را داشته اند.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با تمايز يافتگي خود در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
ج سفید سیافی (1395)، تمایز یافتگی خود (DSI-R) روش آماری:جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام بهره گرفته شده بود. یافته هانشان داد که، با F(2,397)=12/861. مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است به عبارتی ازدواج سفید در مجموع 1 / 6 واریانس تمایز یافتگی خود را تبیین می کنند. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید توان پیش بینی تمایز یافتگی خودرا در دانشجویان دارد.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با ميزان استفاده از شبکه هاي در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
ه، با F(2,397)=12/861 . مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است بهعبارتی ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در مجموع 1 / 6 واریانس را تبیین می کنند. باr(400)=0/23,p<0/01 نشان داده شد که ، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی احتمالا گرایش به ازدواج سفیدرا افزایش می دهد. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی رابطه معناداری در بیندانشجویان دارد.
فایل word رابطه نيازهاي صميميت زناشويي با سازگاري زناشويي دانشجويان متاهل با توجه به نقش تعديلگر مدت زمان ازدواج | WORD
رد. همچنین تفاوت معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و سازگاری زناشوییبین مردان و زنان مشاهده نشد. از طرفی رابطه معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و مدت زمان ازدواج مشاهده شد که اینرابطه بین سازگاری زنا شویی و مدت زمان ازدواج مشاهده نشد و در نهایت چون باتوجه به اینکه متغییر مضروب صممیت و مدتزمان باعث افزایش معناداری در ضریب همبستگی شد لذا مدت زمان زمان ازدواج تعدیل گر می باشد.
فایل word رابطه ويژگي هاي شخصيتي با تعهد زناشويي | WORD
ی به تجربه بر تعهد زناشویی منفی و به ترتیب0/035- و 0/539- و تاثیر ویژگی های شخصیتی برون گرایی، سازگاری و مسیولیت پذیری نیز بر تعهد زناشویی مثبت و به ترتیب 211 / 0 ، 199 / 0 ، و 395 / 0 می باشد. با توجه به این نتایج، مشاوران و روان شناسان باید توجه ویژه ای به نقش عواملشخصیتی در تعهد زناشویی افراد داشته باشند و در پژوهش های آتی، تاثیر صفات شخصیتی بر روابط زناشویی را مورد بررسیو پژوهش بیشتر قرار دهند.
فایل word رابطه هوش معنوي با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
دو پرسش نامه: فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و و هوش معنوی کینگ (SISRI-24) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین هوش معنوی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي: نقش واسطه اي خلاقيت، عزت نفس، اضطراب و پرخاشگري | WORD
ن دادندکه هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری دارند و عزت نفس،خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در رابطه بین هوش هیجانی و پیشرف تحصیلی نقش واسطه ای دارند و مدل از برازش مطلوبیبرخوردار بود. نتایج حاکی از اهمیت و نقش هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در ارتقای پیشرفتتحصیلی است که باید مدنظر متخصصان و مسیولان آموزش و پرورش قرار گیرد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
سنجش عدالت زناشویی ازپرسشنامه بهمنی و همکاران استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانهانجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین بهزیستی معنوی با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستیمعنوی و عدالت زناشویی رابطه وجود دارد. بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این است که بهزیستی معنوی متغیر مهمی درزندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي و اميدواري با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
ت آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بینبهزیستی معنوی و امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستی معنوی و عدالت زناشویی رابطهوجود دارد و نیز بین مولفه های امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد که بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این استکه بهزیستی معنوی و امیدواری متغیر مهمی در زندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي تمايزيافتگي خود با رضايت از زندگي در بين دانش آموزان دختر متوسطه ي دوره ي اول شهرستان اروميه | WORD
ش پذیری عاطفی و گسلش عاطفی با رضایت اززندگی رابطه ی معکوسمعنادار دارد. بنا به تحلیل رگرسیونی از میان مولفه های تمایزیافتگی خود، خورده مقیاس هایواکنش پذیری عاطفی و گسلش عاطفی با ضرایب تاثیر 462 / 0 و 623 / 0- می توانند تغییرات مربوط به رضایت از زندگی را پیش بینی کنند. با توجه به نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی، مولفه های تمایزیافتگیتوان پیش بینی کنندگی معنادار رضایت از زندگی را دارا هستند.
فایل word رابطه ي خود کارآمدي ،خشم سرکوب شده ،سرسختي و مديريت زمان با اهمال کاري تحصيلي در دانش آموزان | WORD
ازآمار توصیفی واستنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل گرسیوناستفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین تمام متغیرها ،خود کارآمدی (p<0,.5 و r=-.,232)،خشمسرکوب شده (p<0,.5 و r=.,216)، سرسختی (p<.,.1 و r=-.,474) و مدیریت زمان (p<.,.1 و r=-.,561) بااهمال کاری تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. نتایج پژوهش قابل کاربرد برای دست اندر کاران تعلیم وتربیت ،مشاوران ودرمانگران در بحث کاهش تعلل ورزی دانش آموزان می باشد.
فایل word رابطه ي رفتارهاي مربوط به سلامت فردي با رفتارهاي حفاظت از محيط زيست و بعد باوجدان بودن شخصيت | WORD
ونه ی قضاوتی یا هدفدار، با روش آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج آزمون آماری نشان می دهند رابطه ی مثبت معناداری بین رفتارهای محیط زیستی با رفتارهایتندر ستی وجود دارد. هم چنین بین رفتارهای محیط زیستی با ویژگی مسیولیت پذیری رابطه ی مثبت معنادارییافته شد. رابطه ی بین رفتارهای تندرستی با ویژگی مسیولیت پذیری قوی تر از رابطه ی رفتارهای محیط زیستیبا این ویژگی است.
فایل word رابطه ي ساده و چندگانه ي ابعاد حافظه با اميدواري در بيماران تالاسمي | WORD
جام شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده هااز روش تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه استفاده شد و نتایج تحقیقات نشان دادکه امیدواری با متغیرهایحافظه این بیماران قابل تبیین و معنی دار است ، در مقیاس حافظه زیر مقیاس های تکرار ارقام، حافظه یمنطقی و کنترل ذهنی تفاوت معنی داری را نشان دادند اما درزیر مقیاس های یادگیری تداعی ها، حافظهی بینایی، جهت یابی و اطلاعات خصوصی و عمومی تفاوت معنی دار نبود.
فایل word رابطه ي کارکردهاي اجرايي و ناگويي خلقي در دانشجويان | WORD
س انتخاب و مقیاس ناگویی خلقی تورنتو و پرسشنامه کارکردهای اجرایی بارکلی را تکمیلنمودند. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و ابزارهای مورد استفاده شامل مقیاس ناگویی خلقی تورنتو (TAS-20)پرسشنامه کنشوری اجرایی بارکلی (BDEFS) بود. داده های توصیفی و استنباطی پس از جمع آوری مورد تجزیه و تحلیلقرار گرفت. به طور کلی نتایج نشان داد که بین کارکردهای اجرایی و ناگویی خلقی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه ي نگرش مذهبي و کارکرد خانواده در رضايت زناشويي والدين کودکان کم توان ذهني شهر کاشان | WORD
مون فرضیه ها نشان داد که نه تنها هر دو متغیر نگرشمذهبی و کارکرد خانواده در وضعیت رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی به طور موفقیت آمیزی ایفای نقش کردند،بلکه ترکیبی از نگرش مذهبی و کارکردهای خانواده است که به استحکام بیشتر روابط زناشویی می انجامد. لذا نتایج پژوهشحاضر می تواند در زمینه برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مقتضی جهت ارایه ی برنامه های آموزشی به خانواده ها مفید باشد.
فایل word رابطهي بين شيوه هاي فرزند پروري وسبک هاي هويتي با عزت نفس نوجوانان | WORD
کرونباخ 83 /. و شیوه های فرزند پروری بامریند با ضریب اعتبار آلفای کرونباخ87 /.. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و آزمون های آمار استنباطی شاملرگرسیون چند متغیری و با استفاده از نرم افزار spss 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین شیوه های فرزندپروری و سبکهای هویتی رابطه وجود دارد. و نیز بین سبکهای هویتی و عزت نفس رابطه وجود دارد.
فایل word رابطهي ساختاري متغيرهاي جو کلاس با اهمال کاري تحصيلي: نقش واسطه اي انگيزش تحصيلي | WORD
تغیرهای جوکلاس و اهمال کاری تحصیلی ایفا می کند.اما برخلاف فرض اولیه مدل، ارتباط مستقیم معنی داری بین متغیرهای جو کلاس و اهمال کاریتحصیلی مشاهده نشد همچنین متغیرهای جو کلاس پیش بین قوی از انگیزش تحصیلی می باشد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که توجه به بحث متغیرهای کلاس و آموزشگاه به عنوان آیتم هایبرانگیزاننده جهت بهبود پیشرفت تحصیلی و به تبع آن کاهش اهمال کاری تحصیلی ضروری می باشد.