فایل word رابطه سرمايه هاي روانشناختي با مسيوليت پذيري کارکنان هلال احمر شهرستان ساوه | WORD
ه بر اساس نمونه گیری تصادفی ساده انتخابشدند. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه های پرسشنامه سرمایه روانشناختی لوتانز و همکاران و پرسشنامه مسیولیت پذیریپرسشنامه روان شناختی کالیفرنیا بودند. تجزیه و تحلیل داده های بهدست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجامپذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین تمامی مولفه های سرمایه روانشناختی به جز امید با مسولیت پذیری کارکنان رابطه وجود دارد.
فایل word رابطه سلامت رواني-جسماني با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
مه: فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و سلامت روانی جسمانی ویر (SF36(72 استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین سلامت روانی- جسمانی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه شادماني ذهني با تاب آوري در دانشجويان | WORD
معنی داری0.05 با شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سر ذوق بودن،احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) و در سطح معنی داری 0.01 همبسته است. نتایج پژوهشنشان داد که شادمانی ذهنی و خرده آزمون های آن (خود پنداره،رضایت از زندگی، آمادگی روانی، سرذوق بودن، احساس زیبا شناختی، خودکارآمدی و امیدواری) به طور معنی داری با تاب آوری دانشجویانرا پیش بینی می کند.
فایل word رابطه طرحواره هاي ناسازگار اوليه و سازگاري زناشويي با واسطه گري ترس از صميميت در متاهلين شهر کاشان | WORD
. همچنین یافته های مربوط به تحلیل مسیر نشان داد که ترس از صمیمیت میانجی گر رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و سازگاری زناشویی است. بر اساس یافته های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که طرحواره های ناسازگار اولیه نقش عمده ای در سازگاری زناشویی از طریق ترس از صمیمیت دارد. بنابراین لزوم توجه به متغییر هایی همچون طرحواره های ناسازگار اولیه و ترس از صمیمیت در کار با زوجین بیش از پیش احساس می شود.
فایل word رابطه طلاق عاطفي والدين و جهتگيري زندگي با شادکامي دانشآموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه شهر تهران | WORD
مه ها از طریقنرمافزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه) انجام پذیرفت.یافته های پژوهش حاکی از آن بود که در سطح معناداری کمتر از 0.01 بین شادکامی و طلاق عاطفی والدین رابطه معکوس وجوددارد؛ بین جهت گیری زندگی و شادکامی رابطه مستقیم وجود دارد. همچنین میزان شادکامی دانش آموزان دختر براساس مولفه هایطلاق عاطفی والدین و جهت گیری زندگی قابل پیش بینی است.
فایل word رابطه عزت نفس با کيفيت تدريس معلمان درونگرا و برونگرا در دوره ابتدايي | WORD
ون و رگرسیون انجام گرفت. یافته ها نشان داد عزت نفس با دو مولفه روابط بین فردی و اجرا رابطه مثبت معناداری رادارد از طرفی عزت نفس با دو مولفه اجرا و روابط بین فردی در معلمان درونگرا رابطه مثبت داشت و با طرح درس و ارزشیابیرابطه معناداری نداشت و عزت نفس با هیچ یک از ابعاد کیفیت تدریس در معلمان برونگرا معناداری نداشت. نتایج نشان دادعزت نفس می تواند اجراو روابط بین فردی را در معلمان متاثر کند.
فایل word رابطه فرسودگي شغلي با سلامت رواني در بين کارمندان زندان اراک | WORD
وهش نشان داد که فرسودگی شغلی ومولفه های آن با سلامت روانی کارکنان رابطه منفی و معنادار داشت. همچنین مشاهده شد که تمامیزیرمولفه های فرسودگی شغلی بطور معناداری قادر به پیشبینی سلامت روانی افراد بود. در نتیجهمیتوان فرسودگی شغلی را جزء عوامل زیربنایی مرتبط با سلامت روانی دانست. در انتها پیشنهاد شد کهباید برای بالا بردن سلامت روانی افراد به محیط کاری، شغل افراد و انتخاب شغل توجه ویژه کرد.
فایل word رابطه کارکردهاي خانواده با بهزيستي اجتماعي دانش آموزان | WORD
اده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss-18 و با استفاده از آزمونهمبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین کارکرد خانواده و بهزیستی اجتماعیارتباط مثبت و معنادار وجود دارد (P<0/01). مولفه های کنترل رفتار و نقش ها جزء مهمترین متغیرهای پیش بینیکننده بهزیستی اجتماعی بودند. یافته های پژوهش حاضر نشانگر اهمیت کارکرد خانواده در تبیین بهزیستی اجتماعیدانش آموزان است.
فایل word رابطه مولفههاي خلاقيت و تفکر انتقادي دانشجويان | WORD
د در زمینه ابعاد خلاقیت و گرایش تفکر انتقادی استکه تجزیه و تحلیل داده ها براساس آمار توصیفی و آمار استنباطی با همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبه گام انجام شده است. نتایج اصلی تحقیق حاکی از آن است که در میان دانشجویان بین مولفه هایخلاقیت و گرایش به تفکر انتقادی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. از طرفی هر یک از مولفه هایخلاقیت نسبت ضرایب همبستگی خود توانایی پیش بینی تفکر انتقادی را داشته اند.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با تمايز يافتگي خود در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
ازدواج سفید سیافی (1395)، تمایز یافتگی خود (DSI-R) روش آماری:جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام بهره گرفته شده بود. یافته هانشان داد که، با F(2,397)=12/861. مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است به عبارتی ازدواج سفید در مجموع 1 / 6 واریانس تمایز یافتگی خود را تبیین می کنند. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید توان پیش بینی تمایز یافتگی خودرا در دانشجویان دارد.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با ميزان استفاده از شبکه هاي در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
داد که، با F(2,397)=12/861 . مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است بهعبارتی ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در مجموع 1 / 6 واریانس را تبیین می کنند. باr(400)=0/23,p<0/01 نشان داده شد که ، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی احتمالا گرایش به ازدواج سفیدرا افزایش می دهد. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی رابطه معناداری در بیندانشجویان دارد.
فایل word رابطه نيازهاي صميميت زناشويي با سازگاري زناشويي دانشجويان متاهل با توجه به نقش تعديلگر مدت زمان ازدواج | WORD
ود دارد. همچنین تفاوت معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و سازگاری زناشوییبین مردان و زنان مشاهده نشد. از طرفی رابطه معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و مدت زمان ازدواج مشاهده شد که اینرابطه بین سازگاری زنا شویی و مدت زمان ازدواج مشاهده نشد و در نهایت چون باتوجه به اینکه متغییر مضروب صممیت و مدتزمان باعث افزایش معناداری در ضریب همبستگی شد لذا مدت زمان زمان ازدواج تعدیل گر می باشد.
فایل word رابطه ويژگي هاي شخصيتي با تعهد زناشويي | WORD
گشودگی به تجربه بر تعهد زناشویی منفی و به ترتیب0/035- و 0/539- و تاثیر ویژگی های شخصیتی برون گرایی، سازگاری و مسیولیت پذیری نیز بر تعهد زناشویی مثبت و به ترتیب 211 / 0 ، 199 / 0 ، و 395 / 0 می باشد. با توجه به این نتایج، مشاوران و روان شناسان باید توجه ویژه ای به نقش عواملشخصیتی در تعهد زناشویی افراد داشته باشند و در پژوهش های آتی، تاثیر صفات شخصیتی بر روابط زناشویی را مورد بررسیو پژوهش بیشتر قرار دهند.
فایل word رابطه هوش معنوي با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
ها از دو پرسش نامه: فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و و هوش معنوی کینگ (SISRI-24) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین هوش معنوی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي: نقش واسطه اي خلاقيت، عزت نفس، اضطراب و پرخاشگري | WORD
ا نشان دادندکه هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری دارند و عزت نفس،خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در رابطه بین هوش هیجانی و پیشرف تحصیلی نقش واسطه ای دارند و مدل از برازش مطلوبیبرخوردار بود. نتایج حاکی از اهمیت و نقش هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در ارتقای پیشرفتتحصیلی است که باید مدنظر متخصصان و مسیولان آموزش و پرورش قرار گیرد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
اساس سنجش عدالت زناشویی ازپرسشنامه بهمنی و همکاران استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانهانجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین بهزیستی معنوی با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستیمعنوی و عدالت زناشویی رابطه وجود دارد. بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این است که بهزیستی معنوی متغیر مهمی درزندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي و اميدواري با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
به دست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بینبهزیستی معنوی و امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستی معنوی و عدالت زناشویی رابطهوجود دارد و نیز بین مولفه های امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد که بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این استکه بهزیستی معنوی و امیدواری متغیر مهمی در زندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي تمايزيافتگي خود با رضايت از زندگي در بين دانش آموزان دختر متوسطه ي دوره ي اول شهرستان اروميه | WORD
ن واکنش پذیری عاطفی و گسلش عاطفی با رضایت اززندگی رابطه ی معکوسمعنادار دارد. بنا به تحلیل رگرسیونی از میان مولفه های تمایزیافتگی خود، خورده مقیاس هایواکنش پذیری عاطفی و گسلش عاطفی با ضرایب تاثیر 462 / 0 و 623 / 0- می توانند تغییرات مربوط به رضایت از زندگی را پیش بینی کنند. با توجه به نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی، مولفه های تمایزیافتگیتوان پیش بینی کنندگی معنادار رضایت از زندگی را دارا هستند.
فایل word رابطه ي خود کارآمدي ،خشم سرکوب شده ،سرسختي و مديريت زمان با اهمال کاري تحصيلي در دانش آموزان | WORD
ده ها ازآمار توصیفی واستنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل گرسیوناستفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین تمام متغیرها ،خود کارآمدی (p<0,.5 و r=-.,232)،خشمسرکوب شده (p<0,.5 و r=.,216)، سرسختی (p<.,.1 و r=-.,474) و مدیریت زمان (p<.,.1 و r=-.,561) بااهمال کاری تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. نتایج پژوهش قابل کاربرد برای دست اندر کاران تعلیم وتربیت ،مشاوران ودرمانگران در بحث کاهش تعلل ورزی دانش آموزان می باشد.
فایل word رابطه ي رفتارهاي مربوط به سلامت فردي با رفتارهاي حفاظت از محيط زيست و بعد باوجدان بودن شخصيت | WORD
وه نمونه ی قضاوتی یا هدفدار، با روش آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج آزمون آماری نشان می دهند رابطه ی مثبت معناداری بین رفتارهای محیط زیستی با رفتارهایتندر ستی وجود دارد. هم چنین بین رفتارهای محیط زیستی با ویژگی مسیولیت پذیری رابطه ی مثبت معنادارییافته شد. رابطه ی بین رفتارهای تندرستی با ویژگی مسیولیت پذیری قوی تر از رابطه ی رفتارهای محیط زیستیبا این ویژگی است.
فایل word رابطه ي ساده و چندگانه ي ابعاد حافظه با اميدواري در بيماران تالاسمي | WORD
ها انجام شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده هااز روش تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه استفاده شد و نتایج تحقیقات نشان دادکه امیدواری با متغیرهایحافظه این بیماران قابل تبیین و معنی دار است ، در مقیاس حافظه زیر مقیاس های تکرار ارقام، حافظه یمنطقی و کنترل ذهنی تفاوت معنی داری را نشان دادند اما درزیر مقیاس های یادگیری تداعی ها، حافظهی بینایی، جهت یابی و اطلاعات خصوصی و عمومی تفاوت معنی دار نبود.
فایل word رابطه ي کارکردهاي اجرايي و ناگويي خلقي در دانشجويان | WORD
دسترس انتخاب و مقیاس ناگویی خلقی تورنتو و پرسشنامه کارکردهای اجرایی بارکلی را تکمیلنمودند. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و ابزارهای مورد استفاده شامل مقیاس ناگویی خلقی تورنتو (TAS-20)پرسشنامه کنشوری اجرایی بارکلی (BDEFS) بود. داده های توصیفی و استنباطی پس از جمع آوری مورد تجزیه و تحلیلقرار گرفت. به طور کلی نتایج نشان داد که بین کارکردهای اجرایی و ناگویی خلقی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه ي نگرش مذهبي و کارکرد خانواده در رضايت زناشويي والدين کودکان کم توان ذهني شهر کاشان | WORD
ایج آزمون فرضیه ها نشان داد که نه تنها هر دو متغیر نگرشمذهبی و کارکرد خانواده در وضعیت رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی به طور موفقیت آمیزی ایفای نقش کردند،بلکه ترکیبی از نگرش مذهبی و کارکردهای خانواده است که به استحکام بیشتر روابط زناشویی می انجامد. لذا نتایج پژوهشحاضر می تواند در زمینه برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مقتضی جهت ارایه ی برنامه های آموزشی به خانواده ها مفید باشد.
فایل word رابطهي بين شيوه هاي فرزند پروري وسبک هاي هويتي با عزت نفس نوجوانان | WORD
لفای کرونباخ 83 /. و شیوه های فرزند پروری بامریند با ضریب اعتبار آلفای کرونباخ87 /.. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و آزمون های آمار استنباطی شاملرگرسیون چند متغیری و با استفاده از نرم افزار spss 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین شیوه های فرزندپروری و سبکهای هویتی رابطه وجود دارد. و نیز بین سبکهای هویتی و عزت نفس رابطه وجود دارد.
فایل word رابطهي ساختاري متغيرهاي جو کلاس با اهمال کاري تحصيلي: نقش واسطه اي انگيزش تحصيلي | WORD
بین متغیرهای جوکلاس و اهمال کاری تحصیلی ایفا می کند.اما برخلاف فرض اولیه مدل، ارتباط مستقیم معنی داری بین متغیرهای جو کلاس و اهمال کاریتحصیلی مشاهده نشد همچنین متغیرهای جو کلاس پیش بین قوی از انگیزش تحصیلی می باشد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که توجه به بحث متغیرهای کلاس و آموزشگاه به عنوان آیتم هایبرانگیزاننده جهت بهبود پیشرفت تحصیلی و به تبع آن کاهش اهمال کاری تحصیلی ضروری می باشد.
فایل word راهبردهاي ذهن آگاهي بر استرس تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي | WORD
متعارض و بغرنجی به سر می برند که در آن، سرعت تطبیق با تغییرات، کندتراز سرعت شکل گیری تغییرات بوده و از این رو وقوع و شکل گیری استرس های تحصیلی امری ناگزیز به شمار آمده و افزایشپیچیدگی ها و رقابت و استانداردهای زندگی تحصیلی از منابع استرس پیشرونده تحصیلی به شمار می آید (نایاک، 2008).به گونه ای که شواهد نشان میدهد که بخش عمده ای از ناکامی ها ی فراگیران، ریشه در استرس دارند (ترور و سیمون، 2001).
فایل word راهبردهاي کمک خواهي بر استرس تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي | WORD
سوءتغذیه و سردردهایمزمن و کاهش وزن، اختلالات خوردن و مشکلات سازگاری مبتلا می شوند به نحوی که در اغلب موارد به مداخلاتروانشناختی و یزشکی نیاز ییدا می کنند. از طرفی مطالعات نایاک (2008)، ترور و همکاران (2001) نشان می دهند که تداوماسترس های تحصیلی موجب افت انگیزش تحصیلی و شکست های تحصیلی می شوند که علاوه بر عوارض ثانوی، هزینه هایقابل توجهی را متوجه نظام های آموزشی و اولیاء دانش آموزان می کنند.
فایل word راهکارهاي درماني عقده حقارت بر مبناي آموزه هاي قرآني روايي | WORD
پایبندی و التزامافراد به آموزه های دینی و یادگیری سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی جوامع دارد.نتایج: بررسی راه های درمان این بیماری از منظر قرآن و روایات مبین آن است که دین اسلام برای ایجاد روحیه سالم درانسانها راهکارهایی همچون: خودباوری ،شکوفا سازی استعدادها ،اصول تربیتی مناسب و ....... پیشنهاد داده است که با بهکاربستن آنها می توان شاهد جامعه ای سالم و بدون احساس حقارت بود.
فایل word روانشناسي تربيتي | WORD
ماعی یا بطور کلی رشد شخصیتافراد در جهت کسب هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنهاست. به این ترتیب واژه تربیتمعنی کلی تری می یابد و از آنجا که نظام تربیتی، نظامی گسترده است، روان شناسی تربیتی در بدو تاسیس عمده زمینه هایتربیت را شامل می شد، اما با رشد سایر حوزه های روان شناسی حیطه عمل آن محدودتر گشته و تنها مسایل تربیتی مربوط بهشرایط آموزشگاهی و آموزش را شامل شد.
فایل word روشهاي نهادينه سازي رفتار در تربيت اسلامي | WORD
گوی عملی پیامبر و ایمه اطهار به مردم در پی رساندن آنان به سعادت و رشد بوده است که راهکار آن فراگیری روش های نهادینه سازی رفتار می باشد. از این رو لازم است با آن روش ها آشنا شویم. روش های نهادینه سازی در این مقاله که به روش تحلیلیتوصیفی آمده عبارت است از:1. روش تغییر ظاهر، 2. روش اعطای بینش، 3. روش تلقین و تکرار، 4. روش الگوپذیری، 5. روش هماهنگی، 6. روش احترام، 7. روشمحبت، 8. روش نصیحت، 9. روش تنبیه.