فایل word رابطه مولفههاي خلاقيت و تفکر انتقادي دانشجويان | WORD
استاندارد در زمینه ابعاد خلاقیت و گرایش تفکر انتقادی استکه تجزیه و تحلیل داده ها براساس آمار توصیفی و آمار استنباطی با همبستگی پیرسون و رگرسیون گامبه گام انجام شده است. نتایج اصلی تحقیق حاکی از آن است که در میان دانشجویان بین مولفه هایخلاقیت و گرایش به تفکر انتقادی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد. از طرفی هر یک از مولفه هایخلاقیت نسبت ضرایب همبستگی خود توانایی پیش بینی تفکر انتقادی را داشته اند.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با تمايز يافتگي خود در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
نامه های ازدواج سفید سیافی (1395)، تمایز یافتگی خود (DSI-R) روش آماری:جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام بهره گرفته شده بود. یافته هانشان داد که، با F(2,397)=12/861. مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است به عبارتی ازدواج سفید در مجموع 1 / 6 واریانس تمایز یافتگی خود را تبیین می کنند. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید توان پیش بینی تمایز یافتگی خودرا در دانشجویان دارد.
فایل word رابطه نگرش به ازدواج سفيد با ميزان استفاده از شبکه هاي در دانشجويان تحصيلات تکميلي | WORD
ه ها نشان داد که، با F(2,397)=12/861 . مدل رگرسیون به لحاظ آماری معنادار است بهعبارتی ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در مجموع 1 / 6 واریانس را تبیین می کنند. باr(400)=0/23,p<0/01 نشان داده شد که ، افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی احتمالا گرایش به ازدواج سفیدرا افزایش می دهد. در نتیجه، مشخص شد که، ازدواج سفید و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی رابطه معناداری در بیندانشجویان دارد.
فایل word رابطه نيازهاي صميميت زناشويي با سازگاري زناشويي دانشجويان متاهل با توجه به نقش تعديلگر مدت زمان ازدواج | WORD
ناشویی وجود دارد. همچنین تفاوت معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و سازگاری زناشوییبین مردان و زنان مشاهده نشد. از طرفی رابطه معناداری بین نیازهای صمیمیت زناشویی و مدت زمان ازدواج مشاهده شد که اینرابطه بین سازگاری زنا شویی و مدت زمان ازدواج مشاهده نشد و در نهایت چون باتوجه به اینکه متغییر مضروب صممیت و مدتزمان باعث افزایش معناداری در ضریب همبستگی شد لذا مدت زمان زمان ازدواج تعدیل گر می باشد.
فایل word رابطه ويژگي هاي شخصيتي با تعهد زناشويي | WORD
ورخویی و گشودگی به تجربه بر تعهد زناشویی منفی و به ترتیب0/035- و 0/539- و تاثیر ویژگی های شخصیتی برون گرایی، سازگاری و مسیولیت پذیری نیز بر تعهد زناشویی مثبت و به ترتیب 211 / 0 ، 199 / 0 ، و 395 / 0 می باشد. با توجه به این نتایج، مشاوران و روان شناسان باید توجه ویژه ای به نقش عواملشخصیتی در تعهد زناشویی افراد داشته باشند و در پژوهش های آتی، تاثیر صفات شخصیتی بر روابط زناشویی را مورد بررسیو پژوهش بیشتر قرار دهند.
فایل word رابطه هوش معنوي با ابعاد فرسودگي تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي | WORD
وری داده ها از دو پرسش نامه: فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و و هوش معنوی کینگ (SISRI-24) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS از روش های آمار توصیفی مانند: میانگین، انحراف معیار، واریانس، حداقل و حداکثر نمره افراد و آمار استنباطی مانند: ضریب همبستگی ساده پیرسون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که روابط منفی معناداری بین هوش معنوی با ابعاد فرسودگی تحصیلی وجود دارد.
فایل word رابطه هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي: نقش واسطه اي خلاقيت، عزت نفس، اضطراب و پرخاشگري | WORD
د. یافته ها نشان دادندکه هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری دارند و عزت نفس،خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در رابطه بین هوش هیجانی و پیشرف تحصیلی نقش واسطه ای دارند و مدل از برازش مطلوبیبرخوردار بود. نتایج حاکی از اهمیت و نقش هوش هیجانی، عزت نفس، خلاقیت، اضطراب و پرخاشگری در ارتقای پیشرفتتحصیلی است که باید مدنظر متخصصان و مسیولان آموزش و پرورش قرار گیرد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
اشویی بر اساس سنجش عدالت زناشویی ازپرسشنامه بهمنی و همکاران استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانهانجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بین بهزیستی معنوی با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستیمعنوی و عدالت زناشویی رابطه وجود دارد. بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این است که بهزیستی معنوی متغیر مهمی درزندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي بهزيستي معنوي و اميدواري با عدالت زناشويي کارکنان استانداري کردستان | WORD
داده های به دست آمده به وسیله همبستگی و رگرسیون چندگانه انجام پذیرفت. نتایج تحقیق نشان داد که بینبهزیستی معنوی و امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد همچنین بین ابعاد بهزیستی معنوی و عدالت زناشویی رابطهوجود دارد و نیز بین مولفه های امیدواری با عدالت زناشویی رابطه وجود دارد که بنابراین نتیجه تحقیق نشان دهنده این استکه بهزیستی معنوی و امیدواری متغیر مهمی در زندگی زناشویی کارکنان می باشد.
فایل word رابطه ي تمايزيافتگي خود با رضايت از زندگي در بين دانش آموزان دختر متوسطه ي دوره ي اول شهرستان اروميه | WORD
بستگی بین واکنش پذیری عاطفی و گسلش عاطفی با رضایت اززندگی رابطه ی معکوسمعنادار دارد. بنا به تحلیل رگرسیونی از میان مولفه های تمایزیافتگی خود، خورده مقیاس هایواکنش پذیری عاطفی و گسلش عاطفی با ضرایب تاثیر 462 / 0 و 623 / 0- می توانند تغییرات مربوط به رضایت از زندگی را پیش بینی کنند. با توجه به نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی، مولفه های تمایزیافتگیتوان پیش بینی کنندگی معنادار رضایت از زندگی را دارا هستند.
فایل word رابطه ي خود کارآمدي ،خشم سرکوب شده ،سرسختي و مديريت زمان با اهمال کاري تحصيلي در دانش آموزان | WORD
تحلیل داده ها ازآمار توصیفی واستنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل گرسیوناستفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین تمام متغیرها ،خود کارآمدی (p<0,.5 و r=-.,232)،خشمسرکوب شده (p<0,.5 و r=.,216)، سرسختی (p<.,.1 و r=-.,474) و مدیریت زمان (p<.,.1 و r=-.,561) بااهمال کاری تحصیلی رابطه معنادار وجود دارد. نتایج پژوهش قابل کاربرد برای دست اندر کاران تعلیم وتربیت ،مشاوران ودرمانگران در بحث کاهش تعلل ورزی دانش آموزان می باشد.
فایل word رابطه ي رفتارهاي مربوط به سلامت فردي با رفتارهاي حفاظت از محيط زيست و بعد باوجدان بودن شخصيت | WORD
ای این گروه نمونه ی قضاوتی یا هدفدار، با روش آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج آزمون آماری نشان می دهند رابطه ی مثبت معناداری بین رفتارهای محیط زیستی با رفتارهایتندر ستی وجود دارد. هم چنین بین رفتارهای محیط زیستی با ویژگی مسیولیت پذیری رابطه ی مثبت معنادارییافته شد. رابطه ی بین رفتارهای تندرستی با ویژگی مسیولیت پذیری قوی تر از رابطه ی رفتارهای محیط زیستیبا این ویژگی است.
فایل word رابطه ي ساده و چندگانه ي ابعاد حافظه با اميدواري در بيماران تالاسمي | WORD
در روی آنها انجام شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده هااز روش تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه استفاده شد و نتایج تحقیقات نشان دادکه امیدواری با متغیرهایحافظه این بیماران قابل تبیین و معنی دار است ، در مقیاس حافظه زیر مقیاس های تکرار ارقام، حافظه یمنطقی و کنترل ذهنی تفاوت معنی داری را نشان دادند اما درزیر مقیاس های یادگیری تداعی ها، حافظهی بینایی، جهت یابی و اطلاعات خصوصی و عمومی تفاوت معنی دار نبود.
فایل word رابطه ي کارکردهاي اجرايي و ناگويي خلقي در دانشجويان | WORD
ه گیری در دسترس انتخاب و مقیاس ناگویی خلقی تورنتو و پرسشنامه کارکردهای اجرایی بارکلی را تکمیلنمودند. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و ابزارهای مورد استفاده شامل مقیاس ناگویی خلقی تورنتو (TAS-20)پرسشنامه کنشوری اجرایی بارکلی (BDEFS) بود. داده های توصیفی و استنباطی پس از جمع آوری مورد تجزیه و تحلیلقرار گرفت. به طور کلی نتایج نشان داد که بین کارکردهای اجرایی و ناگویی خلقی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه ي نگرش مذهبي و کارکرد خانواده در رضايت زناشويي والدين کودکان کم توان ذهني شهر کاشان | WORD
گیری: نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که نه تنها هر دو متغیر نگرشمذهبی و کارکرد خانواده در وضعیت رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی به طور موفقیت آمیزی ایفای نقش کردند،بلکه ترکیبی از نگرش مذهبی و کارکردهای خانواده است که به استحکام بیشتر روابط زناشویی می انجامد. لذا نتایج پژوهشحاضر می تواند در زمینه برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مقتضی جهت ارایه ی برنامه های آموزشی به خانواده ها مفید باشد.
فایل word رابطهي بين شيوه هاي فرزند پروري وسبک هاي هويتي با عزت نفس نوجوانان | WORD
اعتبار آلفای کرونباخ 83 /. و شیوه های فرزند پروری بامریند با ضریب اعتبار آلفای کرونباخ87 /.. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و آزمون های آمار استنباطی شاملرگرسیون چند متغیری و با استفاده از نرم افزار spss 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین شیوه های فرزندپروری و سبکهای هویتی رابطه وجود دارد. و نیز بین سبکهای هویتی و عزت نفس رابطه وجود دارد.
فایل word رابطهي ساختاري متغيرهاي جو کلاس با اهمال کاري تحصيلي: نقش واسطه اي انگيزش تحصيلي | WORD
در ارتباط بین متغیرهای جوکلاس و اهمال کاری تحصیلی ایفا می کند.اما برخلاف فرض اولیه مدل، ارتباط مستقیم معنی داری بین متغیرهای جو کلاس و اهمال کاریتحصیلی مشاهده نشد همچنین متغیرهای جو کلاس پیش بین قوی از انگیزش تحصیلی می باشد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که توجه به بحث متغیرهای کلاس و آموزشگاه به عنوان آیتم هایبرانگیزاننده جهت بهبود پیشرفت تحصیلی و به تبع آن کاهش اهمال کاری تحصیلی ضروری می باشد.
فایل word راهبردهاي ذهن آگاهي بر استرس تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي | WORD
یک وضعیت متعارض و بغرنجی به سر می برند که در آن، سرعت تطبیق با تغییرات، کندتراز سرعت شکل گیری تغییرات بوده و از این رو وقوع و شکل گیری استرس های تحصیلی امری ناگزیز به شمار آمده و افزایشپیچیدگی ها و رقابت و استانداردهای زندگی تحصیلی از منابع استرس پیشرونده تحصیلی به شمار می آید (نایاک، 2008).به گونه ای که شواهد نشان میدهد که بخش عمده ای از ناکامی ها ی فراگیران، ریشه در استرس دارند (ترور و سیمون، 2001).
فایل word راهبردهاي کمک خواهي بر استرس تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي | WORD
و خواب، سوءتغذیه و سردردهایمزمن و کاهش وزن، اختلالات خوردن و مشکلات سازگاری مبتلا می شوند به نحوی که در اغلب موارد به مداخلاتروانشناختی و یزشکی نیاز ییدا می کنند. از طرفی مطالعات نایاک (2008)، ترور و همکاران (2001) نشان می دهند که تداوماسترس های تحصیلی موجب افت انگیزش تحصیلی و شکست های تحصیلی می شوند که علاوه بر عوارض ثانوی، هزینه هایقابل توجهی را متوجه نظام های آموزشی و اولیاء دانش آموزان می کنند.
فایل word راهکارهاي درماني عقده حقارت بر مبناي آموزه هاي قرآني روايي | WORD
کند . لذا پایبندی و التزامافراد به آموزه های دینی و یادگیری سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی جوامع دارد.نتایج: بررسی راه های درمان این بیماری از منظر قرآن و روایات مبین آن است که دین اسلام برای ایجاد روحیه سالم درانسانها راهکارهایی همچون: خودباوری ،شکوفا سازی استعدادها ،اصول تربیتی مناسب و ....... پیشنهاد داده است که با بهکاربستن آنها می توان شاهد جامعه ای سالم و بدون احساس حقارت بود.
فایل word روانشناسي تربيتي | WORD
اقی و اجتماعی یا بطور کلی رشد شخصیتافراد در جهت کسب هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنهاست. به این ترتیب واژه تربیتمعنی کلی تری می یابد و از آنجا که نظام تربیتی، نظامی گسترده است، روان شناسی تربیتی در بدو تاسیس عمده زمینه هایتربیت را شامل می شد، اما با رشد سایر حوزه های روان شناسی حیطه عمل آن محدودتر گشته و تنها مسایل تربیتی مربوط بهشرایط آموزشگاهی و آموزش را شامل شد.
فایل word روشهاي نهادينه سازي رفتار در تربيت اسلامي | WORD
ارایه الگوی عملی پیامبر و ایمه اطهار به مردم در پی رساندن آنان به سعادت و رشد بوده است که راهکار آن فراگیری روش های نهادینه سازی رفتار می باشد. از این رو لازم است با آن روش ها آشنا شویم. روش های نهادینه سازی در این مقاله که به روش تحلیلیتوصیفی آمده عبارت است از:1. روش تغییر ظاهر، 2. روش اعطای بینش، 3. روش تلقین و تکرار، 4. روش الگوپذیری، 5. روش هماهنگی، 6. روش احترام، 7. روشمحبت، 8. روش نصیحت، 9. روش تنبیه.
فایل word رويکرد تلفيقي به حوزه هاي يادگيري (نمونه مورد بررسي :تلفيق هنر و مفاهيم آموزشي علوم تجربي) | WORD
به منظوریادگیری سایر حوزه های یادگیری هیچون یادگیری علوم مطرح بوده است (کارکرد تقویتی هنر). در این نوشتار علاوه بر این به منظوریادگیری هنر (کارکرد اولیه)، فعالیت های یاددهی یادگیری ای به شکل پروژه ها و فعالیت های تولیدی در حوزه هنر مرتبط با مفاهیم علوم طبیعی (کاربرد مفاهیم علوم تجربی در هنر) طراحی شده است الگویی را ارایه می کند که می تواند الهام بخش تدوین سایرالگوهای برنامه درسی آموزش هنر باشد.
فایل word سنجش نقش مستقلانه بازداري زدايي و ملال پذيري در پيش بيني گرايش به روابط فرازناشويي در متاهلين شهر کرمان | WORD
رسی، در حد متوسط بوده است. همچنین مولفه های هیجان خواهی (حادثه جویی، تجربه جویی، بازداری زدایی و ملالپذیری) همزمان 4 / 49 درصد توانایی پیش بینی گرایش به روابط فرازناشویی را دارند. قدرت پیش بینی گرایش به روابطفرازناشویی مولفه های هیجان خواهی به ترتیب مربوط به ملال پذیری، (4 / 37 درصد) و بازداری زدایی (0 / 34 درصد) میباشد که ملال پذیری قوی ترین و ضعیف ترین پیش بینی کننده گرایش به روابط فرازناشویی می باشند.
فایل word سنجش نقش مستقلانه حادثه جويي و تجربه جويي در پيش بيني گرايش به روابط فرازناشويي در متاهلين شهر کرمان | WORD
ان گرایش به روابط فرازناشوییمتاهلین مورد بررسی، در حد متوسط بوده است. همچنین مولفه های هیجان خواهی (حادثه جویی و تجربهجویی) همزمان 4 / 49 درصد توانایی پیش بینی گرایش به روابط فرازناشویی را دارند. قدرت پیش بینی گرایش بهروابط فرازناشویی مولفه های هیجان خواهی به ترتیب مربوط به تجربه طلبی (7 / 35 درصد) و حادثه جویی (8 / 3درصد) می باشد که حادثه جویی قوی ترین پیش بینی کننده گرایش به روابط فرازناشویی می باشند.
فایل word شناسايي الگوي تعاملي مثلث سازي مشکلات زناشويي و راهبرد (مثلث زدايي) | WORD
ور مثلث با مواد مخدر و الکل ، مثلث شغلی ، فرازناشویی مثلثی خانواده خود و دوستان ، فرزند طبقه بندی می شود. با توجه به این نتایج می توان گفت الگوهای که به نظر می رسدزوجین نیازمند آموزشهایی در زمینه مهارت های ارتباطی، و مثلث زایی هستند. پژوهش کیفی انجام شده منجر به شناساییدقیق و عمیق تر مشکلات زناشویی زوجین می شود و از این طریق می توان راهکارهای مشاورهای مناسبی برای ارتقای زندگیزناشویی و ارایه داد.
فایل word ضرورت توجه بيشتر به تربيت معلم در ايران | WORD
ه ای تمامی اهداف، ارزشها،محتوا، برنامه های آموزشی ، درسی و پرورشی و ... را در کلاس ارایه و اجرا می کند. با توجه به پیامدهای این تاثیرات بر دانشآموزان، در این مقاله سعی شده ابعاد مختلف آن بررسی شود. بدین خاطر در این مقاله این مقاله براساس روش توصیفی - تحلیلینگاشته شده، ضمن اشاره به ضرورت واهمیت موضوع، تاثیرات معلم بر دانش آموزان و نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم، موردبحث و بررسی قرار گرفته است.
فایل word طراحي پارک ويژه بيماران با اختلالات طيفي اوتيسم بر روند بهبود درمان آنها | WORD
ه اختلالات لمسی باحساسیت بسیار بالا و یا با تعادل ضعیف، سودمند است، چرا که به کودک مبنایی برای مقایسه بافت هایویژه و جدید میدهد. همچنین تونل نقش یک مکان ایمن را دارد؛ جایی برای این که فرد در مرکز یکفضای بسته باشد یا با همسالان خود ارتباط برقرار نماید. بنابراین طراحی مناسب این بیماران می تواند دربهبود روند درمان آنها تاثیرگذار باشد، استرس آنها را کاهش و قدرت تعامل با دیگران را در محیطافزایش دهد.
فایل word طراحي مدارس ابتدايي خلاق پايدار بر مبناي نظريه هاي ياد گيري و معماري سبز با رويکرد روانشناسي محيطي | WORD
اوه برپاسخگویی به نیاز های روحی و جسمی کاربران، موجب شکوفایی و پرورش استعداد ها و خلاقیت آن ها خواهد شد. تعلیمو تربیت دانش آموزان تنها تحت تاثیر کلام معلم نیست؛ از این رو طراحی فضا ها با تبعیت از روانشناسی محیطی، رعایتاستاندارد ها و شاخصه های کیفی و نیز توجه به ویژگی ها و نیاز های روحی و جسمی کاربران در سنین مختلف از عواملبسیار مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفی محیط های یادگیری محسوب می شود.
فایل word طرحواره هاي ناسازگار اوليه فعال در افراد داراي اختلالات مصرف مواد | WORD
رتیب طرحواره استحقاق ،خود انظباطی ناکافی و وابستگی است و بین افراد دارای اختلال مصرف مواد و افراد غیر مصرفکننده مواد در طرحواره های مذکور تفاوت معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به وجود برخی طرحواره های ناسازگار اولیه در افراد معتاد و تفاوت معنادار آن ها در افراد غیر معتاد،پیشنهاد می گردد از یافتهای این پژوهش در حوزه ی درمان بالینی و مشاوره و همچنین حوزه ی پیشگیری از اعتیاد استفاده گردد.