فایل word رابطه ي رفتارهاي مربوط به سلامت فردي با رفتارهاي حفاظت از محيط زيست و بعد باوجدان بودن شخصيت | WORD
اده شد.داده های این گروه نمونه ی قضاوتی یا هدفدار، با روش آماری همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج آزمون آماری نشان می دهند رابطه ی مثبت معناداری بین رفتارهای محیط زیستی با رفتارهایتندر ستی وجود دارد. هم چنین بین رفتارهای محیط زیستی با ویژگی مسیولیت پذیری رابطه ی مثبت معنادارییافته شد. رابطه ی بین رفتارهای تندرستی با ویژگی مسیولیت پذیری قوی تر از رابطه ی رفتارهای محیط زیستیبا این ویژگی است.
فایل word رابطه ي ساده و چندگانه ي ابعاد حافظه با اميدواري در بيماران تالاسمي | WORD
یدواری اشنایدر روی آنها انجام شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده هااز روش تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه استفاده شد و نتایج تحقیقات نشان دادکه امیدواری با متغیرهایحافظه این بیماران قابل تبیین و معنی دار است ، در مقیاس حافظه زیر مقیاس های تکرار ارقام، حافظه یمنطقی و کنترل ذهنی تفاوت معنی داری را نشان دادند اما درزیر مقیاس های یادگیری تداعی ها، حافظهی بینایی، جهت یابی و اطلاعات خصوصی و عمومی تفاوت معنی دار نبود.
فایل word رابطه ي کارکردهاي اجرايي و ناگويي خلقي در دانشجويان | WORD
ر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و مقیاس ناگویی خلقی تورنتو و پرسشنامه کارکردهای اجرایی بارکلی را تکمیلنمودند. روش پژوهش از نوع همبستگی بود و ابزارهای مورد استفاده شامل مقیاس ناگویی خلقی تورنتو (TAS-20)پرسشنامه کنشوری اجرایی بارکلی (BDEFS) بود. داده های توصیفی و استنباطی پس از جمع آوری مورد تجزیه و تحلیلقرار گرفت. به طور کلی نتایج نشان داد که بین کارکردهای اجرایی و ناگویی خلقی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
فایل word رابطه ي نگرش مذهبي و کارکرد خانواده در رضايت زناشويي والدين کودکان کم توان ذهني شهر کاشان | WORD
). بحث و نتیجه گیری: نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که نه تنها هر دو متغیر نگرشمذهبی و کارکرد خانواده در وضعیت رضایت زناشویی والدین کودکان کم توان ذهنی به طور موفقیت آمیزی ایفای نقش کردند،بلکه ترکیبی از نگرش مذهبی و کارکردهای خانواده است که به استحکام بیشتر روابط زناشویی می انجامد. لذا نتایج پژوهشحاضر می تواند در زمینه برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مقتضی جهت ارایه ی برنامه های آموزشی به خانواده ها مفید باشد.
فایل word رابطهي بين شيوه هاي فرزند پروري وسبک هاي هويتي با عزت نفس نوجوانان | WORD
نسکی با ضریب اعتبار آلفای کرونباخ 83 /. و شیوه های فرزند پروری بامریند با ضریب اعتبار آلفای کرونباخ87 /.. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و آزمون های آمار استنباطی شاملرگرسیون چند متغیری و با استفاده از نرم افزار spss 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین شیوه های فرزندپروری و سبکهای هویتی رابطه وجود دارد. و نیز بین سبکهای هویتی و عزت نفس رابطه وجود دارد.
فایل word رابطهي ساختاري متغيرهاي جو کلاس با اهمال کاري تحصيلي: نقش واسطه اي انگيزش تحصيلي | WORD
واسطه ای را در ارتباط بین متغیرهای جوکلاس و اهمال کاری تحصیلی ایفا می کند.اما برخلاف فرض اولیه مدل، ارتباط مستقیم معنی داری بین متغیرهای جو کلاس و اهمال کاریتحصیلی مشاهده نشد همچنین متغیرهای جو کلاس پیش بین قوی از انگیزش تحصیلی می باشد.بنابراین می توان نتیجه گرفت که توجه به بحث متغیرهای کلاس و آموزشگاه به عنوان آیتم هایبرانگیزاننده جهت بهبود پیشرفت تحصیلی و به تبع آن کاهش اهمال کاری تحصیلی ضروری می باشد.
فایل word راهبردهاي ذهن آگاهي بر استرس تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي | WORD
فراگیران در یک وضعیت متعارض و بغرنجی به سر می برند که در آن، سرعت تطبیق با تغییرات، کندتراز سرعت شکل گیری تغییرات بوده و از این رو وقوع و شکل گیری استرس های تحصیلی امری ناگزیز به شمار آمده و افزایشپیچیدگی ها و رقابت و استانداردهای زندگی تحصیلی از منابع استرس پیشرونده تحصیلی به شمار می آید (نایاک، 2008).به گونه ای که شواهد نشان میدهد که بخش عمده ای از ناکامی ها ی فراگیران، ریشه در استرس دارند (ترور و سیمون، 2001).
فایل word راهبردهاي کمک خواهي بر استرس تحصيلي و خودکارآمدي تحصيلي | WORD
اختی، گوارشی و خواب، سوءتغذیه و سردردهایمزمن و کاهش وزن، اختلالات خوردن و مشکلات سازگاری مبتلا می شوند به نحوی که در اغلب موارد به مداخلاتروانشناختی و یزشکی نیاز ییدا می کنند. از طرفی مطالعات نایاک (2008)، ترور و همکاران (2001) نشان می دهند که تداوماسترس های تحصیلی موجب افت انگیزش تحصیلی و شکست های تحصیلی می شوند که علاوه بر عوارض ثانوی، هزینه هایقابل توجهی را متوجه نظام های آموزشی و اولیاء دانش آموزان می کنند.
فایل word راهکارهاي درماني عقده حقارت بر مبناي آموزه هاي قرآني روايي | WORD
ن آسیب وارد کند . لذا پایبندی و التزامافراد به آموزه های دینی و یادگیری سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی جوامع دارد.نتایج: بررسی راه های درمان این بیماری از منظر قرآن و روایات مبین آن است که دین اسلام برای ایجاد روحیه سالم درانسانها راهکارهایی همچون: خودباوری ،شکوفا سازی استعدادها ،اصول تربیتی مناسب و ....... پیشنهاد داده است که با بهکاربستن آنها می توان شاهد جامعه ای سالم و بدون احساس حقارت بود.
فایل word روانشناسي تربيتي | WORD
، روانی، اخلاقی و اجتماعی یا بطور کلی رشد شخصیتافراد در جهت کسب هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنهاست. به این ترتیب واژه تربیتمعنی کلی تری می یابد و از آنجا که نظام تربیتی، نظامی گسترده است، روان شناسی تربیتی در بدو تاسیس عمده زمینه هایتربیت را شامل می شد، اما با رشد سایر حوزه های روان شناسی حیطه عمل آن محدودتر گشته و تنها مسایل تربیتی مربوط بهشرایط آموزشگاهی و آموزش را شامل شد.
فایل word روشهاي نهادينه سازي رفتار در تربيت اسلامي | WORD
دین اسلام با ارایه الگوی عملی پیامبر و ایمه اطهار به مردم در پی رساندن آنان به سعادت و رشد بوده است که راهکار آن فراگیری روش های نهادینه سازی رفتار می باشد. از این رو لازم است با آن روش ها آشنا شویم. روش های نهادینه سازی در این مقاله که به روش تحلیلیتوصیفی آمده عبارت است از:1. روش تغییر ظاهر، 2. روش اعطای بینش، 3. روش تلقین و تکرار، 4. روش الگوپذیری، 5. روش هماهنگی، 6. روش احترام، 7. روشمحبت، 8. روش نصیحت، 9. روش تنبیه.
فایل word رويکرد تلفيقي به حوزه هاي يادگيري (نمونه مورد بررسي :تلفيق هنر و مفاهيم آموزشي علوم تجربي) | WORD
هنر در آموزش به منظوریادگیری سایر حوزه های یادگیری هیچون یادگیری علوم مطرح بوده است (کارکرد تقویتی هنر). در این نوشتار علاوه بر این به منظوریادگیری هنر (کارکرد اولیه)، فعالیت های یاددهی یادگیری ای به شکل پروژه ها و فعالیت های تولیدی در حوزه هنر مرتبط با مفاهیم علوم طبیعی (کاربرد مفاهیم علوم تجربی در هنر) طراحی شده است الگویی را ارایه می کند که می تواند الهام بخش تدوین سایرالگوهای برنامه درسی آموزش هنر باشد.
فایل word سنجش نقش مستقلانه بازداري زدايي و ملال پذيري در پيش بيني گرايش به روابط فرازناشويي در متاهلين شهر کرمان | WORD
هلین موردبررسی، در حد متوسط بوده است. همچنین مولفه های هیجان خواهی (حادثه جویی، تجربه جویی، بازداری زدایی و ملالپذیری) همزمان 4 / 49 درصد توانایی پیش بینی گرایش به روابط فرازناشویی را دارند. قدرت پیش بینی گرایش به روابطفرازناشویی مولفه های هیجان خواهی به ترتیب مربوط به ملال پذیری، (4 / 37 درصد) و بازداری زدایی (0 / 34 درصد) میباشد که ملال پذیری قوی ترین و ضعیف ترین پیش بینی کننده گرایش به روابط فرازناشویی می باشند.
فایل word سنجش نقش مستقلانه حادثه جويي و تجربه جويي در پيش بيني گرايش به روابط فرازناشويي در متاهلين شهر کرمان | WORD
خواهی و میزان گرایش به روابط فرازناشوییمتاهلین مورد بررسی، در حد متوسط بوده است. همچنین مولفه های هیجان خواهی (حادثه جویی و تجربهجویی) همزمان 4 / 49 درصد توانایی پیش بینی گرایش به روابط فرازناشویی را دارند. قدرت پیش بینی گرایش بهروابط فرازناشویی مولفه های هیجان خواهی به ترتیب مربوط به تجربه طلبی (7 / 35 درصد) و حادثه جویی (8 / 3درصد) می باشد که حادثه جویی قوی ترین پیش بینی کننده گرایش به روابط فرازناشویی می باشند.
فایل word شناسايي الگوي تعاملي مثلث سازي مشکلات زناشويي و راهبرد (مثلث زدايي) | WORD
گو به پنج محور مثلث با مواد مخدر و الکل ، مثلث شغلی ، فرازناشویی مثلثی خانواده خود و دوستان ، فرزند طبقه بندی می شود. با توجه به این نتایج می توان گفت الگوهای که به نظر می رسدزوجین نیازمند آموزشهایی در زمینه مهارت های ارتباطی، و مثلث زایی هستند. پژوهش کیفی انجام شده منجر به شناساییدقیق و عمیق تر مشکلات زناشویی زوجین می شود و از این طریق می توان راهکارهای مشاورهای مناسبی برای ارتقای زندگیزناشویی و ارایه داد.
فایل word ضرورت توجه بيشتر به تربيت معلم در ايران | WORD
ای علمی و حرفه ای تمامی اهداف، ارزشها،محتوا، برنامه های آموزشی ، درسی و پرورشی و ... را در کلاس ارایه و اجرا می کند. با توجه به پیامدهای این تاثیرات بر دانشآموزان، در این مقاله سعی شده ابعاد مختلف آن بررسی شود. بدین خاطر در این مقاله این مقاله براساس روش توصیفی - تحلیلینگاشته شده، ضمن اشاره به ضرورت واهمیت موضوع، تاثیرات معلم بر دانش آموزان و نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم، موردبحث و بررسی قرار گرفته است.
فایل word طراحي پارک ويژه بيماران با اختلالات طيفي اوتيسم بر روند بهبود درمان آنها | WORD
دکان مبتلا به اختلالات لمسی باحساسیت بسیار بالا و یا با تعادل ضعیف، سودمند است، چرا که به کودک مبنایی برای مقایسه بافت هایویژه و جدید میدهد. همچنین تونل نقش یک مکان ایمن را دارد؛ جایی برای این که فرد در مرکز یکفضای بسته باشد یا با همسالان خود ارتباط برقرار نماید. بنابراین طراحی مناسب این بیماران می تواند دربهبود روند درمان آنها تاثیرگذار باشد، استرس آنها را کاهش و قدرت تعامل با دیگران را در محیطافزایش دهد.
فایل word طراحي مدارس ابتدايي خلاق پايدار بر مبناي نظريه هاي ياد گيري و معماري سبز با رويکرد روانشناسي محيطي | WORD
دی آموزشی علاوه برپاسخگویی به نیاز های روحی و جسمی کاربران، موجب شکوفایی و پرورش استعداد ها و خلاقیت آن ها خواهد شد. تعلیمو تربیت دانش آموزان تنها تحت تاثیر کلام معلم نیست؛ از این رو طراحی فضا ها با تبعیت از روانشناسی محیطی، رعایتاستاندارد ها و شاخصه های کیفی و نیز توجه به ویژگی ها و نیاز های روحی و جسمی کاربران در سنین مختلف از عواملبسیار مهم و تاثیرگذار در بالا بردن سطح کیفی محیط های یادگیری محسوب می شود.
فایل word طرحواره هاي ناسازگار اوليه فعال در افراد داراي اختلالات مصرف مواد | WORD
اد معتادبه ترتیب طرحواره استحقاق ،خود انظباطی ناکافی و وابستگی است و بین افراد دارای اختلال مصرف مواد و افراد غیر مصرفکننده مواد در طرحواره های مذکور تفاوت معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: با توجه به وجود برخی طرحواره های ناسازگار اولیه در افراد معتاد و تفاوت معنادار آن ها در افراد غیر معتاد،پیشنهاد می گردد از یافتهای این پژوهش در حوزه ی درمان بالینی و مشاوره و همچنین حوزه ی پیشگیری از اعتیاد استفاده گردد.
فایل word عوامل تقويت مهارتهاي اجتماعي از ديدگاه قرآن و حديث | WORD
ی،روان شناختی و جامعه شناختی مبتنی است. نویسنده در این پژوهش در پی آن است که با بهره جستن از اقیانوس ژرف آیاتو روایات، عوامل تقویت مهارتهای اجتماعی را که شامل مواردی همچون شنونده فعال بودن، همدلى و همگامی، اعتماد آفرینی،همسان انگارى، پر احساس و با طراوت بودن، مهرورزى و محبت، خوش رویى، احترام به مخاطب، رفق و مدارا، نادیده انگارى وتغافل، رعایت انصاف و عدالت و صداقت می باشد را با نگاه فرهنگسازی ارایه نماید.
فایل word عوامل موثر بر سلامت اجتماعي جوانان ايراني | WORD
حاضر بااستفاده از روش فراتحلیل به بررسی عوامل تاثیرگذار بر سلامت اجتماعی جوانان در تحقیقات صورت گرفته در این حوزهپرداخته است تا ضمن شناسایی این عوامل اثرگذار، نقاط ضعف این پژوهش ها در ارتباط با سلامت اجتماعی جوانان مشخصکند. یافته ها و نتایج: یافته های پژوهش حاکی از آن است که متغیرهای حمایت اجتماعی، دینداری، پایگاه اقتصادی- اجتماعی، جنس و وضعیت تاهل مهمترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت اجتماعی جوانان هستند.
فایل word فرآيند آموزش در معماري | WORD
ه ریزی شده که بتواند با آموزش مناسب هنرجویان معماری و ارایه پروسه مناسب جهت طراحی فضایآموزشی ،خلاء بین مهندسان و معماران و مجریان ساختمان را در دفاتر و همچنین کارگاه های ساختمانی پرکند. در این طرحپژوهشی سعی شده تا با استفاده از سه اصل مهم شناخت، تحلیل و طراحی، روند طراحی و نحوه آموزش آن را بررسی نماییم.شناخت موضوع خود به سه قسمت تقسیم می شود که عبارتند از:الف) مطالعات پایه ب) مطالعات تطبیقی ج)مطالعات زمینه.
فایل word فراتحليل پژوهش هاي صورت گرفته در حوزه مديريت بدن | WORD
، بیشترینمیزان را به خود اختصاص دادهاند. همچنین بیشترین میزان رویکرد نظری استفاده شده در تحقیقات مرور شده، به نظریه هایبوردیو و گیدنز درباره بدن مربوط می شود. علاوه بر این نتایج اندازه اثر ترکیبی نشان می دهد که متغیرهای مذهبی بودن و مصرفرسانه های خارجی بیشترین تاثیر را بر مدیریت بدن در مطالعات مرور شده دارند. جهت رابطه مذهبی بودن با مدیریت بدنمعکوس و رابطه مصرف رسانه های خارجی و مدیریت بدن مستقیم می باشد.
فایل word فلسفه تربيت معلم ديني از منظر ملاصدرا | WORD
ت جوهری و رابطه آن با مبانیفلسفی تربیت معلم و سپس در مورد تبیین قاعده عقل و عاقل و معقول و رابطه آن با مبانی فلسفی تربیت معلم ؛ مطالبی ارایه شدهاست.یافته ها حاکی است که بر اساس حرکت جوهری نظام تعلیم و تربیت در تربیت دانشجو معلمان و تبدیل آنان به معلمانیبالتده؛ دایما در حرکت استکه هدف تهایی آن تربیت بهینه معلم و رساندن وی به عالم اعلی است. در چنین نظامی خلاقیت ؛براساس اصول و مبانی تربیتی؛ باید چاشنی کار باشد.
فایل word قوانين و مقررات به صورت برنامه درسي پنهان در راستاي تربيت ديني دانش آموزان دوره ابتدايي | WORD
درسه چه نقشی در تربیت دینی دانش آموز دارد پژوهش حاضر در قالب یک پژوهش توصیفیکتابخانه ای می باشد. در پایان نیز به این نتیجه رسیدیم که در این زمینه مدیر و معلمان نقش بسزاییدر این زمینه دارند اما باید افراط یا تفریط نکنند؛ که در کودک دچار دین زدایی نشود.برای اینکه نتیجهمثمر ثمری بر این تاثیرات داشته باشیم باید همکاری بین اولیا دانش آموزان و کادر مدرسه در یک سوباشد. در پایان به ارایه پیشنهاداتی پرداخته شده است.
فایل word کارآمدي آموزش معنويت مبتني بر آموزه هاي اسلامي برارتقاء سازگاري اجتماعي و کيفيت زندگي دانشجويان متاهل | WORD
یشو کنترل می باشد. گروه آزمایش تحت 9 جلسه دو ساعته معنویت قرار گرفتند اما گروه کنترلتحت هیچگونه آموزشی قرار نگرفتند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سازگاری اجتماعی(SAS) ، و پرسش نامه کیفیت زندگی (WHOQOL) استفاده شد و برای تحلیل آماری داده ها ازتحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد که آموزش معنویت با تاکید بر آموزه های دین مبیناسلام در ارتقا میزان سازگاری اجتماعی و کیفیت زندگی دانشجویان متاهل موثر است.
فایل word کاربرد شناخت کوانتومي در مطالعات روانشناسي | WORD
فضا و دما عمل می کند. و اینکه به بررسی شبکه کوانتومیعصبی پرداخته شده است که مبتنی بر اصول مکانیک کوانتوم است. در یادگیری کوانتومی اکثر الگوریتم های یادگیری از مدلکلاسیک آموزش شبکه های عصبی مصنوعی به منظور یادگیری عملکرد ورودی-خروجی یک مجموعه آموزش داده شده استفادهمیکند و همچنین به مواردی نظیر تداخل کوانتومی، تصمیم گیری و کاربرد نظریه سیستم های کوانتومی باز برای تصمیم گیری وشناخت سلول و...پرداخته شده است.
فایل word کاربرد مجموعه هاي فازي در مطالعات روان شناختي | WORD
(ارزیابی) مفاهیم روانشناسی، جهتمدلسازی و ارایه تکنیک تجزیه وتحلیل نوینی بر داده های روانشناسی و تشریح چهارچوبهایی را کهمجموعه های فازی به عنوان قابلیتی نوظهور و ... مورد بررسی قرار می گیرد و با ارایه مثالی کاربردی ازفازی در روانشناسی، تلفیق عدم قطعیت و متغیر زبانی نظریه فازی در نحوه پاسخگویی و نمره دهیپرسشنامه اضطراب بک (BAI) بررسی شده و افزایش دقت اندازه گیری در مدل سازی فازی مسایلروانشناحتی تبیین می گردد.
فایل word کاربرد هوش مصنوعي در مطالعات روانشناختي | WORD
(تعامل انسان- رایانه، برنامه های دادهکاوی، مدلسازی فرایندهای ذهنی) می باشد و ضمن معرفی رشد، دانش پایه و مدل های عمومی در روانشناسی و تقاطع روانشناسی باهوش مصنوعی به مدل پردازش اطلاعات از مغز انسان و هوش مصنوعی و تفاوت یادگیری شبکه هایعصبی مصنوعی و هوش انسان، مدلهای روانشناختی تحلیلی تعامل انسان رایانه، مدلسازی انسان مجازی، مدلسازی ذهنی، سیستم های خبره و هوش مصنوعی و تشخیص های بالینی و ... پرداخته شده است.
فایل word کاوش هايي در باب مباني فلسفي تربيت شهروندي از ديدگاه اسلام | WORD
وندی از دیدگاه قرآن و سنت معصومان (ع) می پردازد تلقی و تعریف نموده است. این نوشتار پس از معرفی مبادی تصوری بحث، به طور مشخص سه موضوع مبانی ، اصول و اهداف تربیت شهروندی را از دیدگاه اسلام را مورد ارزیابی قرار می دهد. در نهایت در قسمت اهداف تربیت شهروندی با تاکید بر شواهد به دست آمده از قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به این نتیجه رسیدیم که هدف غایی تربیتشهروندی از نظر اسلام، تربیت و پرورش شهروند دین مدار می باشد.