فایل word فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي با تاکيد بر ديدگاه مقام معظم رهبري | WORD
ه ای تدوین شده است. سپس مفهوم جهانی شدن رسانه ها و تاثیرات آن و همچنین راهکارهایی بیان شده است. در نتیجه برای حفظ هویت ایرانی و اسلامی و پیشرفت در تمامی ابعاد و جلوگیری از آسیب های فضای مجازی باید با برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی کافی و تخصصی، هماهنگی بین سازمان ها، توجه به آموزش سواد رسانه ای و تمرکز و جدیت در این حوزه گام های محکم تر و مداوم تر نهاد تابتوانیم توسعه فرهنگی کشور را بیشتر ملاحظه کنیم.
فایل word فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي بر روي هويت نوجوانان و جوانان با تاکيد بر شبکه هاي اجتماعي مجازي | WORD
هدیدهای شبکه های مجازی بر هویت نوجوانان و جوانان پرداخته شود. یافته های پژوهش حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید می باشد و نمی توان به یک موضوع اجتماعی تنها با دیدگاه منفی و کژکارکردی نگاه کرد، بلکه میتوان با مدیریت صحیح حتی با وجود کژکارکرهای ممکن، آن را به کارکرد مثبت تبدیل کرد تا بتوان از این شبکه های اجتماعی مجازی در جهت ارتقای هویت نوجوانان و جوانان استفاده کرد.
فایل word فضاي مجازي و تاثير آن بر ارتباط دو جنس مخالف | WORD
امر است که فضای مجازی باعث تسریع روابط میان دو جنس شده است، البته رسانه ها به خودی خود مضر و مخرب نیستند، بلکه آسیب پذیری و مخرب بودن آن بستگی به این دارد که افراد جامعه چه نگرشی به این رسانه ها دارند. افراد از طریق این رابطه ارزش ها و هنجارهای متفاوتی را کسب می کنند، این فضا آسیب های جدی را برای فرد و خانواده او داشته است. بررسی ها نشلان داده است که تلفن همراه رایج ترین کانال ارتباطی بین دو جنس است.
فایل word فضاي مجازي و تاثير آن بر سبک زندگي | WORD
ان وارد می کند می توان به تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی مصرفی، سبک زندگی دینی، خانواده، آموزش، اخلاق، هویت و انحرافات اجتماعی اشاره کرد. از مناسب ترین استراتژی ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی وارده بر سبک زندگی می توان به تقویت هویت خانوادگی،اجتماعی و ملی و همچنین افزایش سواد رسانه ای در میان نوجوانان و جوانان و همچنین خانواده های آنان و دست اندرکاران امر آموزش در مدارس و نهادهای آموزشی نام برد.
فایل word فناوري اطلاعات و ارتباطات و ارتباط آن با يادگيري سازماني در دانش آموزان مقطع ششم ابتدايي شهرستان اسفراين | WORD
وری اطلاعات به منظور آزمون فناوری اطلاعات با 5گویه و 25 گویه استفاده شده است. نتایج بررسی های آزمون کولموگروف اسمیرنف همه فرضیات مابین 1/96+ 1/96- قرار داشته و سطح معناداری همه متغیرها بالاتر از 0/05 می باشد. بنابراین در سطح 95 درصد اطمینان میتوان گفت توزیع همه فرضیات نرمال است. هم چنین نتایج حاصل از آزمون پیرسون فرضیات نشان داد که رابطه معناداری بین یادگیری سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد
فایل word فناوري و سنجش در جريان آموزش | WORD
یانه باعث شده که فراخنای سنجش وسیع تر شود و معلمان در مراحل مختلف آموزش آن را انجام دهند.رایانه ها در دسترسی معلمان به اطلاعات دانش آموزان کمک قابل توجهی می کنند و پیامدهای آموزش را می سنجند؛ همچنین، فرصت هایی را فراهم می کنند تا دانش آموزان به سوالات آزمون دسترسی پیدا کرده و داده ها را تبیین کنند. اینترنت می تواند فرصت دستیابی دانش آموزان را به برنامه های درسی، منابع و ابزارهای سنجش فراهم نماید
فایل word کاربرد سيستم اطلاعات جغرافيايي در تامين امنيت ملي و مديريت اضطراري موسسات آموزش عالي | WORD
زلزله، زمین لغزش، طوفان، ریز گرد، آتشفشان) عوامل انسانی ( مناطق ومراکز جرم و بزه کاری)، عوامل شیمیایی، ارتباط با زیر ساخت ها و راه ها ،تهدیدات صنعتی و وضعیت آب و هوا در مکان یابی بهینه محل احداث مراکز آموزش عالی و نیز نحوه مدیریت این مراکز با داده های GIS در شرایط عادی و اضطراری مورد بررسی قرار گرفته و خدماتی که GIS به مدیران و مسولین مراکز آموزش عالی ارایه می نمایند معرفی و مورد تحلیل قرار گرفته است.
فایل word کاربرد و نقش فناوري اطلاعات و فضاي مجازي در آموزش رياضي | WORD
خلاق، فعال و فراگیر ایجاد شود. در نتیجه فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان به عنوان ابزاری نیرومند برای ارتقای کیفیت و کارآیی آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار داد. در این مقاله با بیان فرصت های یادگیری که با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان در کلاس درس ریاضی ایجاد کرد هم چنین با بازگو کردن کاربرد فناوری در آموزش ریاضی سعی شد تا حدودی به بررسی نقش فناوری در آموزش ریاضی پرداخته شود.
فایل word کيفيت مطلوب يادگيري دروس دانش آموزان با استفاده فضاي مجازي | WORD
بکه های اجتماع ی درجهت هر چه بهتر آموزش دادن می باشد، تا بدین وسیله علاوه بر ایجاد تنوع در امر تدریس، جذب توجه دانش آموزان و مشارکت آنها در امر یادگیری، مرزهای کتاب و زمان را پشت سر بگذاریم.در این تحقیق، تدریس با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را در مقطع متوسطه دوم رشته تجربی و ریاضی، مورد استفاده قرار داده وسعی شده با این رویکرد جدید در تدریس دروس، سطح یادگیری دانش آموزان را ارتقا دهیم.
فایل word مجازي بودن آموزش ضمن خدمت معلمان ؛ ارتقاي صلاحيت هاي حرفه اي | WORD
شی، می توان بسیاری از مشکلات ونارسایی های روش های سنتی آموزش ضمن خدمت از قبیل: مشکلات حضور درکلاس، تعامل کم تجربیات بین معلمان، عدم همخوانی محتوای آموزشی بانیازهای فردی معلمان وبه روزنبودن اطلاعات آنان را به حداقل رساند و به دنبال آن موجبات ارتقای صلاحیت های حرفه ای آنان رافراهم آورد . نتایج در این پژوهش نشان داد که مجازی کردن آموزش ضمن خدمت معلمان در ارتقای صلاحیت های حرفه ایی آنها تاثیر دارد.
فایل word مزايا و معايب شبکه هاي اجتماعي براي کودکان | WORD
داد صفحات : 3چکیده مقاله:
رشد تکنولوژی وبه ویژه پیشرفت روافزون در حوزه های ارتباطی، ماهواره ها و اینترنت باعث تحولات پر شتاب در جوامع بشری گردیده و آثار مثبت ومنفی فراوانی در پی داشته است. دراین میان، آثار اینترنت وفضای مجازی در روابط اجتماعی بیش از سایر حوزه ها بوده و تغییرات ودگرگونی های زیادی را به وجود آورده است.در ادامه مطالبی است که باید بدانیم تا به ما در تصمیم گیری های آگاهانه کمک کند.
فایل word مزايا و معايب شبکه هاي اجتماعي براي کودکان | WORD
یت و کلاهبرداری، اتلاف زمان، به خطر افتادن حریم شخصی و....دراین مقاله که با استفاده از روش توصیفی و براساس مطالعات کتابخانه ای انجام شده است به بررسی تاثیر فضای مجازی بر کودکان پرداخته ایم. هدف ما استفاده مثبت و تلاش در جهت بهره وری بیشتر از این فضا و در امان ماندن از معایب و آسیب های آن است. نتایج تحقیق حاکی از این است که با کنترل و استفاده صحیح از فضای مجازی می توانیم از آن بهترین استفاده را ببریم.
فایل word مزايا و معايب شبکه هاي اجتماعي براي کودکان | WORD
ان به همراه دارد در این مقاله سعی شده است مزایا و معایب شبکه های اجتماعی برایکودکان مورد بررسی قرار گیرد.توجه به کودکان به عنوان مهم ترین سرمایه های یک کشوراهمیت موضوع را روشن می کند، چرا که در صورت بی توجهی به معایب شبکه های اجتماعی، این امر، می تواند صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد نماید ودر صورت آموزش چگونگی استفاده از امکانات این شبکه ها، میتوان در جهت ارتقای سطح آموزش وتوسعه کشور بهره برد.
فایل word مزايا و معايب شبکه هاي اجتماعي براي کودکان و نوجوانان | WORD
یده مقاله:
امروزه استفاده از اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کرده است و کاربران زیادی دارد و افراد زیادی از همه رده های سنی (کودکان- نوجوان- جوانان- میانسالان- سالمندان) در آن فعالیت می کنند. اما حضور در فضای مجازی مانند هر چیزی مزایا و معایبی هم دارد و کودکان و نوجوانان آسیب پذیرترین قشر در فضای مجازیهستند. می توانیم با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بیش ترین بهره را از آن بیریم.
فایل word مقايسه عملکرد تحصيلي و ناگويي هيجاني و باورهاي انگيزشي ميان دانشجويان عضو و غيرعضو شبکه هاي اجتماعي مجازي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرمانشاه | WORD
ی هیجانی تورنتو- 20 و باورهای انگیزشی پینتریچ و دی گروت استفاده شده است. به منظور تحلیل اطلاعات از آزمون tدوگروهی مستقل در نرم افزار SPSS نسخه 25 استفاده شد. نتایج آزمون t دو گروهی مستقل نشان داد که تفاوت معناداری میان عملکرد تحصیلی و ناگویی هیجانی و باورهای انگیزشی دانشجویان عضو شبکه های اجتماعی مجازی در مقایسه با دانشجویان غیرعضو شبکه های اجتماعی مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه وجود دارد.
فایل word نقش دفاترپيشخوان خدمات دولت درارتقاء شاخص هاي صيانت ازحقوق شهروندي در شرکت آب و فاضلاب مشهد | WORD
شتار، ناظربه شاخه دوم است که ازآن به حقوق شهروندی یادمی شود.حقوق شهروندی مجموعه ای ازحقوق ومسئولیت های دوسویه آدمیان درجامعه به منظوربهره مندی عادلانه همگان ازمنابع سیاسی،اجتماعی،اقتصادی وزیستی رادربرمی گیرد.مرکزثقل وتمرکزاین جستارشیوه های صیانت ازحقوق شهروندی می پردازد.ودراین راستا،اعم شاخص های وزیرشاخص های ارزیابی عملکرد صیانت ازحقوقشهروندی ریاست محترم جمهوری بازگووارزیابی می نماید.
فایل word نقش سيستم اطلاعات جغرافيايي در امنيت مدرن | WORD
افیایی دیگر محدود به حوزه های دانش کامپیوتر، جغرافیا، کارتوگرافی یا محیط زیست نیست، بلکه امروزه ابزار و تکنولوژی های مبتنی بر سیستم اطلاعات جغرافیایی به طور گسترده در زمینه های زیادی بکار گرفته می شوند. این مقاله به نقش سیستم های اطلاعات جغرافیایی به عنوان ابزاری برای تسهیل مواجهه با تهدیدهای امنیتی مدرن اشاره می کند. دراین راستا ابزارهای پرکاربرد و تاثیرگذار این زمینه بررسی و معرفی می گردند.
فایل word نقش شبکه هاي اجتماعي در عملکرد کارکنان نيروهاي مسلح | WORD
ستنباطی انجام شد نتایج پژوهش نشان داد میانگین مهارت شخصی و بین فردی پاسخگویان بهتر از سایر مهارت ها بوده است اما به طور کلی میانگین میزان فاکتور عملکرد در شبکه های اجتماعی پایین بوده است که بیانگر نقش و کاربرد محدود کارکنان نیروهای مسلح ج.ا.ا. در این شبکه ها می باشد. همچنین، با افزایش سطح تحصیلی میزان عملکرد بیشتر می شود به طوری که میانگین عملکرد نیروهای مسلح ج.ا.ا. دکترا بیشتر از دو مقطع دیگر است.
فایل word نقش فناوري اطلاعات در برنامه ريزي و سازماندهي محتواي درسي | WORD
ه شکل مطالعات کتابخانه ای است. در این راستا، ضمن بیان پیشینه پژوهش، به بررسی نقش فاوا در برنامه ریزی درسی و سازماندهی محتوای برنامه درسی، و بررسی ابزارهای فاوا در سازماندهی برنامه درسی پرداخته شده است و در انتها ضمن اشاره به اجزای برنامه ی درسی، الگویی برای آن مبتنی بر آموزش و یادگیری الکترونیکی ارائه می گردد. منابع مطالعاتی این پژوهش شامل کتاب، مقالات و پایان نامه های چاپی و اینترنتی بوده است.
فایل word نقش کاربرد رسانه هاي سنتي و نوظهور در پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي | WORD
این مهم رسیدیم که اگر کاربرد رسانه های فوق با مدیریت، برنامه ریزی و سواد رسانه ای همراه باشد می تواند یادگیری را پویا، عمیق و پایدار سازد و رغبت به تحقیق و پژوهش را در نهاد این فراگیران برانگیزاند. نتایج حاصل از داده ها، تفاوتی معنادار را بین سواد رسانه ای و عملکرد فراگیر در پهنه ی آموزش و پرورش که جزء لاینفکی از صحنه ی زندگی است نشان می دهد. که برحسب ضریب همبستگی پیرسون نتیجه گیری به عمل آمده است.
فایل word نگاهي بر فوايد و مضرات استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي | WORD
ندگی عادی او اثر گذارد. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در شبکه های اجتماعی مجازی کنار هم آمده اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از طریق شبکه های اجتماعی مجازی با هم ارتباط برقرار می کنند. شبکه های اجتماعی نقشپر رنگی در دنیای امروز دارند ونمی توان آنها را نادیده گرفت. در این مقاله به معرفی شبکه های مجازی و نیز مزایا و معایب استفاده از آن برای کاربران پرداخته می شود
فایل word واکاوي راهکارهاي ارتقاي کارکردهاي آموزش در فضاي مجازي و شبکه هاي مجازي | WORD
ارگیری آموزش در فضای مجازی، تولید برنامه های درسی و محتوای الکترونیکی، آماده سازی نیروی انسانی و کاربران در استفادهاز امکانات الکترونیکی، کاهش هزینه های خرید حجم اینترنت و قطع نشدن اینترنت در اتصال آنلاین و تشویق فراگیران و مدرسانبه بهره گیری از آموزش مجازی به جای آموزش سنتی است. از این رو، انتظار میرود که نهادهای ذیربط با تخصیص بودجه مناسب بتوانند به توسعه کمی و کیفی آموزش مجازی یاری رسانند.
فایل word آماده سازي شغلي دانش آموزان طيف اتيسم | WORD
د. بر همین اساس در این مطالعه با هدف آماده سازی شغلی کودکان و دانش آموزان طیف اتیسم، با بهره گیری از پژوهش های انجام شده، صحبت با متخصصان با تجربه در آموزش این کودکان، پیشنهاداتی از جمله اشتغال حمایتی، تغییر در برنامه درسی دانش آموزان با تاکید بر مهارت گرایی، آگاهی دادن به والدین و افراد جامعه به ویژه کارفرمایان از ویژگی ها و توانمندی های این کودکان و ... ارائه شده که امید است راهگشای مشکلات باشد.
فایل word آموزش والدين: مروري بر روش هايي براي بهبود کودکان با ناتواني هاي تحولي | WORD
ند مانع استقلال ورشد طبیعی فرد شود. در میان ناتوانی های رشدی شایع ترین و جدی آنها ناتوانی ذهنی است. در این گروه، تعدادی از مشکلات والدین و سایر ارائه دهندگان مراقبت کاملا به چالش کشیده شده است. علاوه بر این، این مسائل پیچیده، اغلب بهم وابسته هستند، ودر صورت حل نشدن می توانند مشکلی مادام العمر شوند. جای تعجب ندارد که آموزش والدین به عنوان یک موضوع مهم در literature ادبیات کودکان با ناتوانی رشدی ظاهر شد.
فایل word اثر بخشي آموزش درمان مبتني بر تعهد و پذيرش بر چشم انداز زمان و تحمل پريشاني در مادران با کودک در خودمانده | WORD
له ای را دریافت نکرد. ابزار این پژوهش پرسشنامه چشمانداز زمان و تحمل پریشانی بود. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر چشم انداز زمان و تحمل پریشانی در مادران با کودک اتیسم تاثیر معنادار دارد p> 0/005 با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که از درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش می توان به عنوان مداخله موثر سود جست
فایل word اثر بخشي آموزش کاهش استرس مبتني بر ذهن آگاهي بر سلامت عمومي مادران داراي کودکان طيف اتيسم | WORD
برنامه آموزش ذهن آگاهی را دریافت کردند. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس آمیخته همراه با اندازه گیری مکرر نشان داد که آموزش ذهن آگاهی در ارتقای سلامت عمومی مادران در سطح p<0/01 معنادار بوده است. نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی درمان در افزایش سلامت عمومی مادران کودکان کم توان ذهنی، این روش درمانی میتواند برای مراجعانی که به منظور دریافت درمان اثربخش به مراکز مشاوره مراجعه می کنند، گزینه مناسبی باشد.
فایل word اثر بخشي بازي درماني مبتني بر شناختي – رفتاري بر سازگاري اجتماعي و کاهش مشکلات رفتاري در دانش آموزان داراي اختلال طيف اتيسم سنندج | WORD
ری بر روی گروه آزمایش انجام گرفت، جهت تجزیه و تحلیل داده های آماری از آزمون آماری کواریانس استفاده شده، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که بازی درمانی اثر معنی داری بر کاهش مشکلات رفتاری ندارد ولی باعث افزایش سازگاری اجتماعی می شود. لذا با توجه به اینکه یکی از مشکلات دانش آموزان اتیسم سازگاری اجتماعی است جهت افزایش آن اجرای بازی درمانی مبتنی بر شناختی - رفتاری به مربیان این کودکان توصیه می گردد
فایل word اثر بخشي روش ارتباطي مبادله تصوير بر علائم اختلال طيف اوتيسم | WORD
زشی تهران در سال 94 به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. و بر اساس روش تحقیق شبه آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون- پس آزمون بصورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بدست آمده از تحلیل کوواریانس حاکی از تاثیر روش بکار گرفته شده بر رشد ارتباطی و تعاملات اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم است، این در حالی است که در مورد رفتارهای کلیشه ای در این گروه، تغییر چشم گیری مشاهده نشده است.
فایل word اثر بخشي شناخت درماني گروهي بر روش هاي مقابله ي مذهبي، تعالي معنوي و رشد پس از سانحه مادران داراي دانش آموزان مبتلا به اختلال اتيسم | WORD
مدت 2/5 ماه تحت روش شناخت درمانی گروهی بر اساس رویکرد لیهی قرار گرفت و سپس از دوگروه مجددا آزمون بعمل آمد. آزمون پیگیری بعد از دو ماه اجرا گردید. تحلیل آماری با نرم افزار 65 spss مورد ارزیابی قرار گرفت.نتیجه گیری: شناخت درمانی گروهی در گروه آزمایش به طور معناداری باعث افزایش استفاده از روش های مقابله مذهبی مثبت، تعالی معنوی و همچنین رشد پس از سانحه مادران شده است. نتایج در مرحله پیگری نیز ماندگار بود.
فایل word اثر بخشي شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي بر کاهش استرس والدگري مادران کودکان مبتلا به اختلال طيف اتيسم شهرکرمانشاه | WORD
ن داد که مداخله ی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی باعث کاهش استرس والدگری مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم نسبت به گروه کنترل شد که نشان دهنده اثربخشی این مداخله بود. نتایج پژوهش نشان داد که مداخله ی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی موجب کاهش استرس والدگری در مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم شده است. نتایج این پژوهش می تواند درمانگران را در زمینه کمک رساندن به مادران کودکان اتیسم هدایت کند.