فایل word نگاهي بر فوايد و مضرات استفاده از شبکه هاي اجتماعي مجازي | WORD
ی فعالیت های انسان و زندگی عادی او اثر گذارد. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در شبکه های اجتماعی مجازی کنار هم آمده اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از طریق شبکه های اجتماعی مجازی با هم ارتباط برقرار می کنند. شبکه های اجتماعی نقشپر رنگی در دنیای امروز دارند ونمی توان آنها را نادیده گرفت. در این مقاله به معرفی شبکه های مجازی و نیز مزایا و معایب استفاده از آن برای کاربران پرداخته می شود
فایل word واکاوي راهکارهاي ارتقاي کارکردهاي آموزش در فضاي مجازي و شبکه هاي مجازي | WORD
ازی، تنظیم قوانین به کارگیری آموزش در فضای مجازی، تولید برنامه های درسی و محتوای الکترونیکی، آماده سازی نیروی انسانی و کاربران در استفادهاز امکانات الکترونیکی، کاهش هزینه های خرید حجم اینترنت و قطع نشدن اینترنت در اتصال آنلاین و تشویق فراگیران و مدرسانبه بهره گیری از آموزش مجازی به جای آموزش سنتی است. از این رو، انتظار میرود که نهادهای ذیربط با تخصیص بودجه مناسب بتوانند به توسعه کمی و کیفی آموزش مجازی یاری رسانند.
فایل word آماده سازي شغلي دانش آموزان طيف اتيسم | WORD
پرخاشگری مواجه می شوند. بر همین اساس در این مطالعه با هدف آماده سازی شغلی کودکان و دانش آموزان طیف اتیسم، با بهره گیری از پژوهش های انجام شده، صحبت با متخصصان با تجربه در آموزش این کودکان، پیشنهاداتی از جمله اشتغال حمایتی، تغییر در برنامه درسی دانش آموزان با تاکید بر مهارت گرایی، آگاهی دادن به والدین و افراد جامعه به ویژه کارفرمایان از ویژگی ها و توانمندی های این کودکان و ... ارائه شده که امید است راهگشای مشکلات باشد.
فایل word آموزش والدين: مروري بر روش هايي براي بهبود کودکان با ناتواني هاي تحولي | WORD
ی دلالت دارد که می تواند مانع استقلال ورشد طبیعی فرد شود. در میان ناتوانی های رشدی شایع ترین و جدی آنها ناتوانی ذهنی است. در این گروه، تعدادی از مشکلات والدین و سایر ارائه دهندگان مراقبت کاملا به چالش کشیده شده است. علاوه بر این، این مسائل پیچیده، اغلب بهم وابسته هستند، ودر صورت حل نشدن می توانند مشکلی مادام العمر شوند. جای تعجب ندارد که آموزش والدین به عنوان یک موضوع مهم در literature ادبیات کودکان با ناتوانی رشدی ظاهر شد.
فایل word اثر بخشي آموزش درمان مبتني بر تعهد و پذيرش بر چشم انداز زمان و تحمل پريشاني در مادران با کودک در خودمانده | WORD
کرد و گروه کنترل مداخله ای را دریافت نکرد. ابزار این پژوهش پرسشنامه چشمانداز زمان و تحمل پریشانی بود. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر چشم انداز زمان و تحمل پریشانی در مادران با کودک اتیسم تاثیر معنادار دارد p> 0/005 با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که از درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش می توان به عنوان مداخله موثر سود جست
فایل word اثر بخشي آموزش کاهش استرس مبتني بر ذهن آگاهي بر سلامت عمومي مادران داراي کودکان طيف اتيسم | WORD
ه آزمایش 9 جلسه 1 ساعته برنامه آموزش ذهن آگاهی را دریافت کردند. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس آمیخته همراه با اندازه گیری مکرر نشان داد که آموزش ذهن آگاهی در ارتقای سلامت عمومی مادران در سطح p<0/01 معنادار بوده است. نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی درمان در افزایش سلامت عمومی مادران کودکان کم توان ذهنی، این روش درمانی میتواند برای مراجعانی که به منظور دریافت درمان اثربخش به مراکز مشاوره مراجعه می کنند، گزینه مناسبی باشد.
فایل word اثر بخشي بازي درماني مبتني بر شناختي – رفتاري بر سازگاري اجتماعي و کاهش مشکلات رفتاري در دانش آموزان داراي اختلال طيف اتيسم سنندج | WORD
ای به شیوه شناختی-رفتاری بر روی گروه آزمایش انجام گرفت، جهت تجزیه و تحلیل داده های آماری از آزمون آماری کواریانس استفاده شده، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که بازی درمانی اثر معنی داری بر کاهش مشکلات رفتاری ندارد ولی باعث افزایش سازگاری اجتماعی می شود. لذا با توجه به اینکه یکی از مشکلات دانش آموزان اتیسم سازگاری اجتماعی است جهت افزایش آن اجرای بازی درمانی مبتنی بر شناختی - رفتاری به مربیان این کودکان توصیه می گردد
فایل word اثر بخشي روش ارتباطي مبادله تصوير بر علائم اختلال طيف اوتيسم | WORD
بستان یکی از مراکز آموزشی تهران در سال 94 به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند. و بر اساس روش تحقیق شبه آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون- پس آزمون بصورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بدست آمده از تحلیل کوواریانس حاکی از تاثیر روش بکار گرفته شده بر رشد ارتباطی و تعاملات اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم است، این در حالی است که در مورد رفتارهای کلیشه ای در این گروه، تغییر چشم گیری مشاهده نشده است.
فایل word اثر بخشي شناخت درماني گروهي بر روش هاي مقابله ي مذهبي، تعالي معنوي و رشد پس از سانحه مادران داراي دانش آموزان مبتلا به اختلال اتيسم | WORD
ایش طی 12 جلسه 2 ساعته به مدت 2/5 ماه تحت روش شناخت درمانی گروهی بر اساس رویکرد لیهی قرار گرفت و سپس از دوگروه مجددا آزمون بعمل آمد. آزمون پیگیری بعد از دو ماه اجرا گردید. تحلیل آماری با نرم افزار 65 spss مورد ارزیابی قرار گرفت.نتیجه گیری: شناخت درمانی گروهی در گروه آزمایش به طور معناداری باعث افزایش استفاده از روش های مقابله مذهبی مثبت، تعالی معنوی و همچنین رشد پس از سانحه مادران شده است. نتایج در مرحله پیگری نیز ماندگار بود.
فایل word اثر بخشي شناخت درماني مبتني بر ذهن آگاهي بر کاهش استرس والدگري مادران کودکان مبتلا به اختلال طيف اتيسم شهرکرمانشاه | WORD
د . یافته های پژوهش نشان داد که مداخله ی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی باعث کاهش استرس والدگری مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم نسبت به گروه کنترل شد که نشان دهنده اثربخشی این مداخله بود. نتایج پژوهش نشان داد که مداخله ی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی موجب کاهش استرس والدگری در مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم شده است. نتایج این پژوهش می تواند درمانگران را در زمینه کمک رساندن به مادران کودکان اتیسم هدایت کند.
فایل word اثر بخشي مشاوره گروهي واقعيت درماني بر رضايت از زندگي والدين کودکان اتيسم در شهر اصفهان | WORD
سیم شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه ی رضایت از زندگی SWLS بود. گروه آزمایش تحت 5جلسه مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی قرار گرفت و در مورد گروهگواه هیچ مداخله ای اعمال نشد. یافته ها: نتایج داده ها با بهره گیری از تحلیل اندازه های مکرر نشان داد، مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی بر رضایت از زندگی والدین تاثیر مثبت دارد P> 0/01 نتیجه گیری: مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی بر افزایش رضایت از زندگی والدین موثر بوده است
فایل word اثر بخشي نظام ارتباطي مبادله تصوير بر مبادلات تصوير رايج در کودکان مبتلا به اختلال طيف اتيسم | WORD
نتایج این پژوهش نشان داد که برنامه درسی مبتنی بر نظام ارتباطی مبادله تصویر(پکس) می تواند به ابزاری موفق برای نشان دادن هماهنگی توجه کردن به شی و شخص بدون نیاز پیدا کردن به تماس چشمی با کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم تبدیل شود. از این رو میتوان از نظام ارتباطی مبادله تصویر(پکس) به عنوان یک روش آموزشی و مداخله ای موثر در بهبود مهارت های ارتباطی و اجتماعی و افزایش رفتارهای خود انگیخته کودکان با اختلال طیف اتیسم سود جست.
فایل word اثر برنامه نمايش درماني بر مهارت هاي اجتماعي کودکان طيف اوتيسم | WORD
و الیوت 1990 ، استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از مدل آماری تحلیل کوواریانس نشان داد برنامه نمایش درمانی با قصه و عروسک درسطح معناداری p<0/01 با اندازه اثر 0/743 در ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان طیف اوتیسم با عملکرد پایین موثر بوده است. براساس یافته های بدست آمده میتوان گفت با استفاده از برنامه نمایش درمانی با قصه و عروسکمیتوان به میزان مطلوبی مهارت های اجتماعی کودکان طیف اوتیسم با عملکرد پایین را افزایش داد.
فایل word اثر تعامل همه جانبه بر مهارت هاي ارتباطى کودکان با اختلال طيف اتيسم | WORD
د که بصورت هدفمند انتخاب شدند. جهت بررسی اثر مداخله آموزشی از پرسشنامه گارس 2 استفاده شد. سپس داده هادر سه نوبت پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری یک ماه بعد از ارزیابی پس آزمون جمع آوری شدند در نهایت نتایج نشان داد که میان میانگین نمرات مهارت های ارتباطی کودکان قبل و بعد از مداخلات انجام شده تفاوت چندانی وجود نداشت. اما با توجه به ضریب اتا 0.952 در مرحله پس آزمون و ضریب 0.115 نشان از شدت اثر مداخله در مهارت هایارتباطی کودکان دارد
فایل word اثر قصه درماني رايانه اي بر مهارت هاي ارتباطي و تنظيم هيجان در کودکان اتيسم با عملکرد بالا | WORD
درمانی رایانه ای قرار گرفتند. به منظور ارزیابی مهارت های ارتباطی از چک لیست ارزیابی ارتباط اجتماعی کودک SCQ استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از قصه درمانی الکترونیکی به افزایش معنادار مهارت های ارتباطی در کودکان شرکت کننده انجامید. در پایان استفاده از قصه های رایانه ای به منظور ارتقای مهارت های ارتباطی کودکان دارای اتیسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فایل word اثربخشي آموزش ايفاي نقش بر مهارت هاي اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
را دریافت کردند در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش ایفای نقش موجب بهبود مهارت های اجتماعیکودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا انجام می شود. براساس یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود درمانگران آموزش ایفای نقش را در الویت آموزشی خود قرار دهند.
فایل word اثربخشي آموزش بازي هاي اجتماعي بر علائم اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
داخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه توسط پرسشنامه اضطراب اسپنس مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که آموزش بازی های اجتماعی سبب کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا می شود. از این رو میتوان بازی های اجتماعی به عنوان یه یک روش سودمند موثر در آموزش کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا سود جست.
فایل word اثربخشي آموزش بازي هاي اجتماعي بر نارسايي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
ند. در پایان مجددا هردوگروه توسط مقیاس نارسایی هیجانی 2006 مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها بااستفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که آموزش بازی های اجتماعی سبب کاهش نارسایی هیجانی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا می شود. از این رو میتوان بازی های اجتماعی به عنوان یه یک تاثیر گذار در کاهش نارسایی هیجانی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا استفاده کرد
فایل word اثربخشي آموزش به کمک نرم افزار آموزشي چندرسانه اي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مبتلا به طيف اختلال اتيسم | WORD
مون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی بود که روایی آن توسط متخصصین تاییدگردید. یافته ها نشان داد که آموزش به کمک نرم افزار آموزشی چندرسانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به طیف اختلال اتیسم موثر بوده است، یعنی بین میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش و پس آزمون گروه کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت p> 0/05 بنابراین استفاده از این آموزش برای بهبود یادگیری دانش آموزان اتیسم در مراکز و مدارس استثنایی و اتیسم پیشنهاد می گردد.
فایل word اثربخشي آموزش تنظيم هيجان بر استرس والديني در والدين کودکان مبتلا به اوتيسم | WORD
درمانی نگرفت. یافته ها: اطلاعات به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس یک متغیره و چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج کلی نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر کاهش استرس والدینی و ابعاد آن یعنی آشفتگی والدین، تعامل ناکارآمد والد و کودک و ویژگی هابی کودک دشوار تاثیرگذار است. بر اساس یافته های پژوهش میتوان نتیجه گیری کرد که آموزش تنظیم هیجان هیجان بر استرس والدگری در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم اثربخش است.
فایل word اثربخشي آموزش تنظيم هيجان بر مشکلات زناشويي والدين کودکان مبتلا به اوتيسم | WORD
وه آزمایش پنج جلسه آموزش تنظیم هیجان رادریافت کرد، اما گروه کنترل هیچ درمانی نگرفت. یافته ها: اطلاعات به دست آمده با استفاده از نحلیل کوواریانس یک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر کاهش مشکلات زناشویی والدین تاثیرگذار است. نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش میتوان نتیجه گیری کرد که آموزش تنظیم هیجان بر کاهشمشکلات زناشویی والدین کودکان دارای مشکلات رفتاری اوتیسم تاثیر دارد.
فایل word اثربخشي آموزش داستان هاي اجتماعي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان پسرداراي اختلال طيف اتيسم سال تحصيلي 96-97 | WORD
یش و نیمی دیگر در گروه گواه بوده اند. مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت 1990 SSRS برای هر دو گروه به کار رفت. یافته ها: نتایج 16 جلسه آموزش داستان های اجتماعی با استفاده از روش u من ویتنی نشان داد که دانش آموزانی که تحت آموزش قرار گرفته اند، مهارت های اجتماعی آنان بهبود یافته است. نتیجه گیری: آموزش داستان های اجتماعی تاثیر معناداری بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال طیف اتیسم به همراه داشته است.
فایل word اثربخشي آموزش مداخلات شناختي مبتني بر ذهن آگاهي بر بهزيستي روانشناختي والدين کودکان اوتيستيک | WORD
بر ذهن آگاهی را طی 8 جلسه دریافت کردند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف RSPWB استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار بوده و آن را بهبود داده است p> 0/01 ، t=2/95 نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، در افزایش بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار است
فایل word اثربخشي آموزش مداخلات شناختي مبتني بر ذهن آگاهي بر تاب آوري والدين کودکان اوتيستيک | WORD
گاهی را طی 8 جلسه دریافت کردند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های تاب آوری کونور و دیویدسون CD – RISC استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده های پژوهش نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار است P> 0/01، t=4/69 نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، در افزایش تاب آوری و بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار است..
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال طيف اتيسم | WORD
وایلند به عنوان پس آزمون توسط معلمان دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، تکمیل شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانسیک راهه ANCOVA استفاده شد. یافته ها نشان دادکه آموزش مهارت های اجتماعی موجب و بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم گروه آزمایش شده است. با توجه به یافته های این پژوهش می توان برنامه آموزش مهارت های اجتماعی را با هدف بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم پیشنهاد داد.
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي مبتني بر قصه درماني بر کاهش ميزان اضطراب کودکان اتيسم با عملکرد بالا | WORD
توسط اهلر و گیلبرگ طراحی شده است وپرسشنامه اضطراب بک بود، داده های به دست آمده با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تاثیر معناداری دارد. پیشنهاد می شود این شیوه آموزشی جزء برنامه های تکمیلی و فوق برنامه این کودکان قرار گیرد و در مدارس و مراکز تربیتی و استثنایی استفاده گردد
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر پريشاني روانشناختي مادران داراي کودک با اختلال طيف اوتيسم | WORD
ASS-21) بود. افراد گروه آزمایش 8 جلسه آموزش مهارت های زندگی دریافت کردند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری تحلیل شد.نتایج نشان داد آموزش مهارت های زندگی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای کودکان با اختلال طیف اوتیسم تاثیر مثبت دارد P<0/0001 بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های زندگی می تواند با کاهش پریشانی روانشناختی، شاخص های سلامت روان مادران را بهبود بخشد.
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر رضايت زناشويي مادران کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم | WORD
ه آزمایش به مدت یک ماه و طی 12 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش گروهی مهارت های زندگی قرارگرفتند. پس از ارزیابی مجدد گروه های کنترل و آزمایش، تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش رضایت زناشویی در مادران کودکان اوتیستیک می شود. از این رو آموزش مهارت های زندگی میتواند به عنوان یک روش درمانی-آموزشی موثر در مورد رضایت زناشویی مادران کودکان مبتلابه اختلال طیف اوتیسم قلمداد شود.
فایل word اثربخشي آموزش نظريه ذهن بر افزايش نظريه ذهن و مهارت هاي اجتماعي کودکان مبتلا به اتيسم با کارکرد بالا | WORD
ون و پس آزمون به پرسشنامه 38 سئوالی استیرمن و فهرست ارزشیابی اتیسم پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد 86/9 درصد از واریانس نظریه ذهن ناشی از مداخله آموزش و درمان نظریه ذهن بود. در مورد متغیر مهارت های اجتماعی تفاوت معنی داری بین گروه های آزمایش و کنترل وجود نداشت. براساس یافته های پژوهش میتوان نتیجه گرفت آموزش مولفه های نظریه ذهن برارتقای نظریه ذهن کودکان مبتلا به اتیسم موثر است.
فایل word اثربخشي آموزش يوگا بر بهبود کيفيت زندگي و خود کارآمدي مادران داراي کودک اتيسم | WORD
شده با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون خودکارآمدی و کیفیت زندگی در گروه آزمایش تفاوت معناداری وجود دارد. این تفاوت در سطح 0/01 معنادار است. همچنین نتایج تحلیل کواریانس تک متغیره، اندازه اثر را 0/40 درصد برای متغیر خود کارآمدی و اندازه اثر بین 0/17 و 0/51 را برای کیفیت زندگی نشان داد. بنابراین می توان گفت آموزش یوگا خودکارآمدی و کیفیت زندگی تاثیرگذار است.