فایل word اثر برنامه نمايش درماني بر مهارت هاي اجتماعي کودکان طيف اوتيسم | WORD
جتماعی گرشام و الیوت 1990 ، استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از مدل آماری تحلیل کوواریانس نشان داد برنامه نمایش درمانی با قصه و عروسک درسطح معناداری p<0/01 با اندازه اثر 0/743 در ارتقای مهارت های اجتماعی کودکان طیف اوتیسم با عملکرد پایین موثر بوده است. براساس یافته های بدست آمده میتوان گفت با استفاده از برنامه نمایش درمانی با قصه و عروسکمیتوان به میزان مطلوبی مهارت های اجتماعی کودکان طیف اوتیسم با عملکرد پایین را افزایش داد.
فایل word اثر تعامل همه جانبه بر مهارت هاي ارتباطى کودکان با اختلال طيف اتيسم | WORD
ا 10 سال می باشد که بصورت هدفمند انتخاب شدند. جهت بررسی اثر مداخله آموزشی از پرسشنامه گارس 2 استفاده شد. سپس داده هادر سه نوبت پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری یک ماه بعد از ارزیابی پس آزمون جمع آوری شدند در نهایت نتایج نشان داد که میان میانگین نمرات مهارت های ارتباطی کودکان قبل و بعد از مداخلات انجام شده تفاوت چندانی وجود نداشت. اما با توجه به ضریب اتا 0.952 در مرحله پس آزمون و ضریب 0.115 نشان از شدت اثر مداخله در مهارت هایارتباطی کودکان دارد
فایل word اثر قصه درماني رايانه اي بر مهارت هاي ارتباطي و تنظيم هيجان در کودکان اتيسم با عملکرد بالا | WORD
رض مداخله قصه درمانی رایانه ای قرار گرفتند. به منظور ارزیابی مهارت های ارتباطی از چک لیست ارزیابی ارتباط اجتماعی کودک SCQ استفاده شد. داده های جمع آوری شده توسط تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از قصه درمانی الکترونیکی به افزایش معنادار مهارت های ارتباطی در کودکان شرکت کننده انجامید. در پایان استفاده از قصه های رایانه ای به منظور ارتقای مهارت های ارتباطی کودکان دارای اتیسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فایل word اثربخشي آموزش ايفاي نقش بر مهارت هاي اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
زش ایفای نقش را دریافت کردند در حالی که گروه کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش ایفای نقش موجب بهبود مهارت های اجتماعیکودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا انجام می شود. براساس یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود درمانگران آموزش ایفای نقش را در الویت آموزشی خود قرار دهند.
فایل word اثربخشي آموزش بازي هاي اجتماعي بر علائم اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
کنترل چنین مداخله ای را دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه توسط پرسشنامه اضطراب اسپنس مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که آموزش بازی های اجتماعی سبب کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا می شود. از این رو میتوان بازی های اجتماعی به عنوان یه یک روش سودمند موثر در آموزش کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا سود جست.
فایل word اثربخشي آموزش بازي هاي اجتماعي بر نارسايي هيجاني کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
ا دریافت نکردند. در پایان مجددا هردوگروه توسط مقیاس نارسایی هیجانی 2006 مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها بااستفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که آموزش بازی های اجتماعی سبب کاهش نارسایی هیجانی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا می شود. از این رو میتوان بازی های اجتماعی به عنوان یه یک تاثیر گذار در کاهش نارسایی هیجانی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا استفاده کرد
فایل word اثربخشي آموزش به کمک نرم افزار آموزشي چندرسانه اي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مبتلا به طيف اختلال اتيسم | WORD
بزار پژوهش آزمون محقق ساخته پیشرفت تحصیلی بود که روایی آن توسط متخصصین تاییدگردید. یافته ها نشان داد که آموزش به کمک نرم افزار آموزشی چندرسانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مبتلا به طیف اختلال اتیسم موثر بوده است، یعنی بین میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش و پس آزمون گروه کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت p> 0/05 بنابراین استفاده از این آموزش برای بهبود یادگیری دانش آموزان اتیسم در مراکز و مدارس استثنایی و اتیسم پیشنهاد می گردد.
فایل word اثربخشي آموزش تنظيم هيجان بر استرس والديني در والدين کودکان مبتلا به اوتيسم | WORD
روه کنترل هیچ درمانی نگرفت. یافته ها: اطلاعات به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس یک متغیره و چندمتغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج کلی نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر کاهش استرس والدینی و ابعاد آن یعنی آشفتگی والدین، تعامل ناکارآمد والد و کودک و ویژگی هابی کودک دشوار تاثیرگذار است. بر اساس یافته های پژوهش میتوان نتیجه گیری کرد که آموزش تنظیم هیجان هیجان بر استرس والدگری در والدین کودکان مبتلا به اوتیسم اثربخش است.
فایل word اثربخشي آموزش تنظيم هيجان بر مشکلات زناشويي والدين کودکان مبتلا به اوتيسم | WORD
پاسخ دادند. گروه آزمایش پنج جلسه آموزش تنظیم هیجان رادریافت کرد، اما گروه کنترل هیچ درمانی نگرفت. یافته ها: اطلاعات به دست آمده با استفاده از نحلیل کوواریانس یک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش تنظیم هیجان بر کاهش مشکلات زناشویی والدین تاثیرگذار است. نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش میتوان نتیجه گیری کرد که آموزش تنظیم هیجان بر کاهشمشکلات زناشویی والدین کودکان دارای مشکلات رفتاری اوتیسم تاثیر دارد.
فایل word اثربخشي آموزش داستان هاي اجتماعي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان پسرداراي اختلال طيف اتيسم سال تحصيلي 96-97 | WORD
در گروه آزمایش و نیمی دیگر در گروه گواه بوده اند. مقیاس درجه بندی مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت 1990 SSRS برای هر دو گروه به کار رفت. یافته ها: نتایج 16 جلسه آموزش داستان های اجتماعی با استفاده از روش u من ویتنی نشان داد که دانش آموزانی که تحت آموزش قرار گرفته اند، مهارت های اجتماعی آنان بهبود یافته است. نتیجه گیری: آموزش داستان های اجتماعی تاثیر معناداری بر بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال طیف اتیسم به همراه داشته است.
فایل word اثربخشي آموزش مداخلات شناختي مبتني بر ذهن آگاهي بر بهزيستي روانشناختي والدين کودکان اوتيستيک | WORD
شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی را طی 8 جلسه دریافت کردند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف RSPWB استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار بوده و آن را بهبود داده است p> 0/01 ، t=2/95 نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، در افزایش بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار است
فایل word اثربخشي آموزش مداخلات شناختي مبتني بر ذهن آگاهي بر تاب آوري والدين کودکان اوتيستيک | WORD
بتنی بر ذهن آگاهی را طی 8 جلسه دریافت کردند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های تاب آوری کونور و دیویدسون CD – RISC استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده های پژوهش نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار است P> 0/01، t=4/69 نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که آموزش مداخلات شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی، در افزایش تاب آوری و بهزیستی روانشناختی والدین دارای کودک اوتیسم تاثیرگذار است..
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر سازگاري اجتماعي دانش آموزان با اختلال طيف اتيسم | WORD
ار سازگارانه وایلند به عنوان پس آزمون توسط معلمان دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم، تکمیل شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل کواریانسیک راهه ANCOVA استفاده شد. یافته ها نشان دادکه آموزش مهارت های اجتماعی موجب و بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم گروه آزمایش شده است. با توجه به یافته های این پژوهش می توان برنامه آموزش مهارت های اجتماعی را با هدف بهبود سازگاری اجتماعی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم پیشنهاد داد.
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي مبتني بر قصه درماني بر کاهش ميزان اضطراب کودکان اتيسم با عملکرد بالا | WORD
امنه اتیسم که توسط اهلر و گیلبرگ طراحی شده است وپرسشنامه اضطراب بک بود، داده های به دست آمده با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش اضطراب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم تاثیر معناداری دارد. پیشنهاد می شود این شیوه آموزشی جزء برنامه های تکمیلی و فوق برنامه این کودکان قرار گیرد و در مدارس و مراکز تربیتی و استثنایی استفاده گردد
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر پريشاني روانشناختي مادران داراي کودک با اختلال طيف اوتيسم | WORD
راب تنیدگی ( DASS-21) بود. افراد گروه آزمایش 8 جلسه آموزش مهارت های زندگی دریافت کردند و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری تحلیل شد.نتایج نشان داد آموزش مهارت های زندگی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای کودکان با اختلال طیف اوتیسم تاثیر مثبت دارد P<0/0001 بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های زندگی می تواند با کاهش پریشانی روانشناختی، شاخص های سلامت روان مادران را بهبود بخشد.
فایل word اثربخشي آموزش مهارت هاي زندگي بر رضايت زناشويي مادران کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم | WORD
مارش شدند. گروه آزمایش به مدت یک ماه و طی 12 جلسه 90 دقیقه ای تحت آموزش گروهی مهارت های زندگی قرارگرفتند. پس از ارزیابی مجدد گروه های کنترل و آزمایش، تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارت های زندگی موجب افزایش رضایت زناشویی در مادران کودکان اوتیستیک می شود. از این رو آموزش مهارت های زندگی میتواند به عنوان یک روش درمانی-آموزشی موثر در مورد رضایت زناشویی مادران کودکان مبتلابه اختلال طیف اوتیسم قلمداد شود.
فایل word اثربخشي آموزش نظريه ذهن بر افزايش نظريه ذهن و مهارت هاي اجتماعي کودکان مبتلا به اتيسم با کارکرد بالا | WORD
مرحله پیش آزمون و پس آزمون به پرسشنامه 38 سئوالی استیرمن و فهرست ارزشیابی اتیسم پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از کوواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد 86/9 درصد از واریانس نظریه ذهن ناشی از مداخله آموزش و درمان نظریه ذهن بود. در مورد متغیر مهارت های اجتماعی تفاوت معنی داری بین گروه های آزمایش و کنترل وجود نداشت. براساس یافته های پژوهش میتوان نتیجه گرفت آموزش مولفه های نظریه ذهن برارتقای نظریه ذهن کودکان مبتلا به اتیسم موثر است.
فایل word اثربخشي آموزش يوگا بر بهبود کيفيت زندگي و خود کارآمدي مادران داراي کودک اتيسم | WORD
ه های گردآوری شده با استفاده از تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون خودکارآمدی و کیفیت زندگی در گروه آزمایش تفاوت معناداری وجود دارد. این تفاوت در سطح 0/01 معنادار است. همچنین نتایج تحلیل کواریانس تک متغیره، اندازه اثر را 0/40 درصد برای متغیر خود کارآمدی و اندازه اثر بین 0/17 و 0/51 را برای کیفیت زندگی نشان داد. بنابراین می توان گفت آموزش یوگا خودکارآمدی و کیفیت زندگی تاثیرگذار است.
فایل word اثربخشي استفاده از روش هاي مبتني بر تصوير در ارتقاي مهارت هاي ارتباطي و اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال طيف اتيسم | WORD
لیل کواریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته ها: نمرات گروه آزمایش در مرحله پس آزمون کاهش معنی داری نسبت به پیش آزمون دارد و همچنین بین دو گروه در تمام خرده مقیاس های آزمون تفاوت معنی دار وجود دارد. نتیجه گیری: می توان چنین نتیجه گیری کرد که کاهش نمرات در خرده مقیاس های سیاهه ارزیابی درمان اتیسم ناشی از بهبود عملکرد این کودکان می باشد. نتایج نشان می دهد برنامه فوق به منظور ارتقاء مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان طیف اتیسم اثربخش است.
فایل word اثربخشي بازي درماني شناختي-رفتاري گروهي بر مهارت هاي اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
ترل چنین مداخله ایرا دریافت نکردند. هردو گروه مجددا مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجریه تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد بازی درمانی شناختی-رفتاری گروهی موجب بهبود مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا می شود. از این رو میتوان از بازی درمانی شناختی-رفتاری گروهی به عنوان یه روش مداخله موثر در بهبود مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا سود جست.
فایل word اثربخشي بازي درماني عروسکي با محوريت داستان هاي اجتماعي بر افزايش مهارت هاي اجتماعي کودکان اتيستيک | WORD
وقعیت یکسان اجرا شد. برای تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق و نیز آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که با توجه به نظرات ارزیابی والدین و معلمان در رابطه با مقایسه میزان نمرات مهارت هایاجتماعی کودکان اتستیک در گروه های کنترل و آزمایش پس از کنترل نمرات پیش آزمون با در نظر نمرات پس آزمون، کودکان گروه آزمایش دارای میزان نمرات مهارت های اجتماعی به مراتب بالاتری نسبت به گروه کنترل بوده اند.
فایل word اثربخشي بازي درماني گروهي بر رفتارهاي چالش برانگيز کودکان اتيسم با عملکرد بالا | WORD
رفتارهای چالش برانگیز (بودفیش، سیمونز، پارکر و لوییز، 2000 ) مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تجزیه و تحلیلکوواریانس کورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد که بازی درمانی گروهی سبب کاهش رفتارهای چالش برانگیز کودکان اتیسم با عملکرد بالامی شود. با توجه به این نتایج پژوهش پیشنهاد می شود اجرای بازی درمانی گروهی بر روی رفتارهای برانگیز کودکان اتیسم با عملکرد بالا در الویت آموزشی درمانگران اختلال اتیسم قرار بگیرد
فایل word اثربخشي بازي درماني مبتني بر شناختي – رفتاري بر خود کارآمدي و سازگاري اجتماعي در دانش آموزان داراي اختلال طيف اتيسم سنندج | WORD
شناختی-رفتاری بر روی گروه آزمایش انجام گرفت، جهت تجزیه و تحلیل داده های آماری از آزمون آماری کواریانس استفاده شده، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که بازی درمانی بر خودکارآمدی موثر نبوده است ولی باعث افزایش سازگاری اجتماعی در دانش آموزان دارای اختلال اتیسم شده است. لذا با توجه به اینکه یکی از مشکلات دانش آموزان اتیسم سازگاری اجتماعی است جهت افزایش آن اجرای بازی درمانی مبتنی بر شناختی - رفتاری به مربیان این کودکان توصیه می گردد.
فایل word اثربخشي بازي هاي رايانه اي بر رشد مهارت هاي اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال اتيسم با عملکرد بالا | WORD
مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها این پژوهش نشان داد که بازی های رایانه ای بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالاموثر است. از این رو با توجه به نتایج به دست آمده می توان بازی های رایانه ای را به عنوان یکروش تاثیرگذار بررشد مهارت های اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا پیشنهاد داد تا بخشی از مشکلات این کودکان کاهش یابد.
فایل word اثربخشي به اشتراک گذاشتن تجارب مادران بر کاهش مشکلات رفتاري کودکان اتيسم | WORD
واریانس چند متغیری، نتایج آزمون نشان داد که بین دو گروه در مولفه های مشکلات رفتاری تفاوت معنی داری وجود دارد F 1,28= 2/85, P< 0/0005 Wilk s Lambda= 0/31 و آماره F برای تمامی مولفه های مشکلات سلوک، مشکلات اجتماعی و مشکلات روان-تنی در سطح 0/001 و برای مولفه مشکلات اضطرابی-خجالتی در سطح 0/01 معنی دار می باشد. به اشتراک گذاری تجارب والدین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به اتیسم تاثیر دارد و لزوم تشکیل گروه های درمانی برای مادران این کودکان توصیه می شود.
فایل word اثربخشي توانبخشي شناختي بر کارکردهاي اجرايي (توجه) | WORD
کنترل در معرض هیچگونه درمان توانبخشی شناختی قرار نگرفت. پس از پایان 20 جلسه پسآزمون اجرا شد و نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابزار مورد استفاده در این پژوهش بسته ی توانبخشی شناختی مبتنی بر حرکت کرتکس می باشد که توسط دکتر وحید نجاتی و تیم متخصص ایشان در مرکز پژوهشی علوم اعصاب شناختی رفتار طراحی و ارائه شده است. نتایج پژوهش نشان داد که تمرینات توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه مداوم) گروه آزمایش تاثیر معنادار داشته است.
فایل word اثربخشي توانبخشي شناختي ذهن خواني بر علائم رفتاري کودکان اوتيسم با عملکرد بالا در کرج | WORD
روه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. ابزار تحقیق پرسشنامه علائم رفتاری بود. برای تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل کوواریانس تک متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS22 استفاده شد. یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون علائم رفتاری گروه آزمایش بهبود معنی داری داشته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که توانبخشی شناختی ذهن خوانی بر میزان علائم رفتاری ارتباطی تاثیرگذار بوده است که توجه ویژه مسئولین در بخش آموزش و پروش و سازمان بهزیستی را می طلبد.
فایل word اثربخشي درمان شناختي مبتني بر ذهن آگاهي بر تاب آوري مادران داراي کودکان طيف اتيسم | WORD
تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه در دو بخش توصیفی و استنباطی (مقایسه بین میانگین ها و انحراف معیارها و تحلیل کوواریانس) انجام پذیرفت. یافته های تحقیق نشان داد که درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری مادران دارای کودکان طیف اتیسم تاثیر دارد. بر اساس یافته های این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که آموزش درمان شناختیمبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری مادران دارای کودکان طیف اتیسم در بهبود تاب آوری دارای فرزند اتیسم سودمند باشد.
فایل word اثربخشي درمان شناختي- رفتاري بر کاهش ميزان افسردگي و اضطراب مادران داراي کودک مبتلا به اوتيسم در شهر کرمانشاه در سال 1396 | WORD
نفری (آزمایش و کنترل) با روش تصادفی ساده قرار داده شدند. بدین صورت به منظور تشخیص دقیقی، پرسشنامه های افسردگی و اضطراب بک توسط آزمودنی های هر دو گروه تکمیل شد. سپس گروه آزمایش در 12 جلسه و هر جلسه 1ساعت تحت درمان به روش شناختی- رفتاری قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده از از هر دو مرحله ارزیابی با آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که بین دو گروه کنترل و آزمایش در نمرات افسردگی و اضطراب تفاوت معنی داری وجود دارد.
فایل word اثربخشي درمان مبتني بر پذيرش و تعهد (ACT) بر بهزيستي روانشناختي مادران داراي کودک مبتلا به اوتيسم | WORD
رفت. یافته ها: نتایج بدست آمده از تحلیل داده ها نشان داد، که به دنبال ارائه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد نمرات بهزیستی روانشناختی افراد گروه آزمایش در مرحله پس آزمون افزایش داشته و این نوع از درمان اثرات مثبت معنی داری را بر بهزیستی روانشناختی مادران دارای کودک مبتلا به اوتیسم برجای گذاشته است P> 0/01 نتیجه گیری: درمان گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد روشی موثر به منظور افزایش بهزیستی روانشناختی مادران دارای کودک مبتلا به اوتیسم می باشد.