فایل word پيش بيني کيفيت زندگي مادران کودکان مبتلا به اوتيسم بر اساس پريشاني روانشناختي | WORD
اری این پژوهش کلیه مادران کودکان مبتلا به اوتیسم در سال 97 می باشد که از این بین 100 مادر به صورت هدفمند انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های کیفیت زندگی و پریشانی روانشناختی استفاده شد. داده ها با استفاده ازنرم افزار SPSS-24 واکاوی شدند . داده های پژوهش با روش های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که پریشانی روانشناختی با کیفیت زندگی رابطه معناداری دارند
فایل word تاثير آموزش ذهن آگاهي بر انسجام دروني، بهزيستي روانشناختي مادران کودکان اتيسم | WORD
نرم افزاری SPSS نسخه 24 و از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره استفاده شد. یافته ها: نتایج به دست آمده از پژوهش بیانگر آن است که، آموزش درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر انسجام درونی و بهزیستی روانشناختی مادران کودکان اتیسم تاثیر دارد. نتیجه گیری ها: با توجه نتایج به دست آماده این پژوهش لزوم اتخاذ راهکارهای عملی جهت افزایش ذهن آگاهی و نیز تدوین برنامه های آموزشی جهت آشناسازی مادران دارای کودک اتیسم، کاملا ضروری است.
فایل word تاثير آموزش روش تعامل همه جانبه بر کاهش رفتارهاي چالش برانگيز و افزايش مهارت هاي اجتماعي در کودکان با اختلال طيف اتيسم | WORD
مهارت های اجتماعی کودکان طیف اتیسم دارد. همچنین نتایج نشان داد اندازه اثر در مولفه های ارتباط چشمی، لمس و بازی انفرادی در پنج آزمودنی بین 0/41 تا 2/7 قرار دارد که نشان دهنده تاثیر روش همه جانبه بر مولفه های ذکر شده می باشد. نتیجه گیری: با توجه به تاثیر این نوع مداخله پیشنهاد می شود مربیان و متخصصین امر از روش تعامل همه جانبه برای بهبود رفتارهای چالش برانگیز و افزایش مهارت های اجتماعی کودکان با طیف اتیسم استفاده کنند.
فایل word تاثير اختلال طيف درخودماندگي بر خانواده | WORD
ر اوایل کودکی آشکار می گردد. کودکان درخودمانده اغلب دارای مجموعه رفتار، علایق و فعالیت های محدودی می باشند،. همچنین این کودکان فاقد کلام هستند یا در حرف زدن دچار تاخیر می باشند. این خصوصیات منجر به تغییر در پویایی خانواده و نیازبه مراقبت طولانی مدت همه اعضای خانواده از فرد درخودمانده می شود. بنابراین سطح استرس خانواده بالا می رود وسطح کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین مقاله حاضر به بررسی nx می پردازد.
فایل word تاثير تمرينات حس عمقي با تخته تعادل بر حفظ تعادل ايستا و پوياي کودکان با اختلال اتيسم | WORD
ون به عمل آمد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون تحلیل واریانس مرکب و آزمون تی زوجی در نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. نتایج نشان داد که اجرای تمرینات حس عمقی باعث تغییرات معناداری در نتایج تعادل پویا P=0/072 و نتایج تعادل ایستا P=0/000 آزمودنی ها می شود. می توان با اجرای تمرینات حس عمقی با تخته تعادل بر حفظ تعادل ایستا و پویای کودکان با اختلال اتیسم به بهبود راه رفتن و مهارت جابجایی این افراد در اجرای تکلیف خود کمک کرد.
فایل word تاثير ضعف پردازش حسي بر رشد مهارت هاي اجتماعي کودکان داراي اختلال طيف اتيسم | WORD
اختلال اتیسم داده است. نتیجه گیری: یافته های پژوهش تاکید نمود که در کودکان دارای اختلال اتیسم، ضعف پردازش اطلاعات حسی وجود دارد و مهارت های اجتماعی را کاهش می دهد. با افزایش مشکلات واکنش های عاطفی و ضعف توجه و حواس پرتی در کودکان اتیسم، رشد مهارت های اجتماعی با چالش های بیشتری همراه می شود و مشکلات آنها هم افزایش می یابد. به طورکلی نقص در پردازش حسی می تواند بر توانایی پاسخگویی کودکان در تعامل با محیط تاثیر بگذارد
فایل word تاثيرات رفتار اضافه اتيستيک بر کودک، والدين و تعامل آنها: پژوهش کيفي | WORD
د سایر خطوط رشدی، مصرف بالای داور جهت کنترل این رفتارها و عوارض دارویی، انگ خوردن کودک در جمع و تاثیر منفی بر مشارکت اجتماعی، تاثیرات منفی بر والدین چون فشار روانی، استرس زیاد، درماندگی در کنترل و مدیریت رفتارهای اضافه، انگ خوردن در جمع، کم شدن روابط اجتماعی، حس خودکارآمدی در والدین و تخریب رابطه والد-کودک دارد. با توجه به تاثیرات منفی رفتارهای اضافه اتیستیک، توجه به این رفتارها در طرح درمان ضروری به نظر می رسد.
فایل word تحليل محتواي مجموعه تلويزيوني Atypical از نظر معرفي مسائل مرتبط با اختلال طيف اتيسم | WORD
و فعالیت ها را بیان می کردند. نتایج نشان دادند که در بیان مستقیم مسائل مربوط به اختلال در این مجموعه تعادل بیشتری دیده می شود، اما در مورد بیان ضمنی و غیرمستقیم، تمرکز بیشتر بر روی معیارهای اول و دوم تشخیصی بوده و سایر معیارهای تشخیصی تا حدودی مورد غفلت واقع شده اند. همچنین دراین مجموعه برای معیارهای افتراقی اختلال طیف درخودماندگی با سایر اختلال ها از جمله شخصیت ضداجتماعی و رفتار وقیحانه، اطلاعاتی داده نشده است.
فایل word تدوين و اثربخشي آموزش فنون ذهن آگاهي بر تاب آوري والدين کودکان با اختلال اتيسم | WORD
ای این پژوهش در سطح 0/05 معنادار بود به این معنی که آموزش تاب آوری، بطور معناداری موجب افزایش تاب آوری والدین دارای کودک با اختلال اتیسم شد. آموزش فنون ذهن آگاهی با توجه به اینکه می تواند شناخت و فرایندهای شناختی افراد را متاثر کند و از آنجایی که والدین کودکانبا اختلال اتیسم به خاطر نقص شناختی اجتماعی کودکانشان دارای تحریف شناختی بودند به نظر می رسد آموزش ذهن آگاهی بر تعدیل فرایند شناختی گروه آزمایش موثر بوده است.
فایل word تعيين خصيصه هاي روانسنجي (روايي و پايايي) پرسشنامه رفتارهاي اتيستيک، افراد با اختلال اتيسم | WORD
تشخیص دهد. نتایج نشان می دهد که تمام مولفه های پرسشنامه رفتارهای اتیستیک کروگ، آریک و الموند با همدیگر و با نمره کل همبستگی معنا داری دارند. این نتایج نشان می دهد که سوال های زیر مقیاس ها کاملا هماهنگ بوده است. درمانگران می توانند در تصمیم گیری ها و تفسیر نتایج گارز اعتماد کنند. همه زیر مقیاس ها به اندازه کافی برای تعیین تصمیم گیری های تشخیصی مهم قابل اعتماد هستند. این نتایج نشان دهنده پایایی درونی مناسب مقیاس است.
فایل word تغييرات رفتاري همبسته با مداخله جيره عاطفي در خردسالان با علائم اتيسم در معرض دايه گري ديجيتالي | WORD
لان کاهش معنیداری نشان داد و این تغییرات پس از گذشت دوماه از پایان مداخله همچنان پایدار بود. اندازه اثر مداخله منتخب متوسط بود. پیشنهاد می شود از مواجهه خردسالان با وسایل دیجیتال در سنین اولیه پیشگیری به عمل آید و با راهبردهایی همچون ایجاد سبک زندگی سرشار از تعامل انسانی، تقویت پیوندهای عاطفی بین والدین یا مراقب با کودک و به طور کلی غنی سازی محیط با محرک های اجتماعی، شناختی و هیجانی به تحول سالم خردسالان کمک شود
فایل word چالش هاي اتيسم در سنجه ي مسووليت کيفري | WORD
مقامات قضایی با این اختلال و استفاده از افراد مبتلا به اتیسم به عنوان ابزار ارتکاب جرم، به عنوان مهم ترین چالش هایی است که در حیطه ی تعیین مسوولیت کیفری برای مجرمان مبتلا به اتیسم با آنها مواجه هستیم. از این رو، انجام اصلاحات در قوانین کیفری، آموزش مقامات قضایی و لزوم ارجاع ضروری مجرمانی که ظن به ابتلای به اتیسم در خصوص آن وجود دارد، به متخصص روانشناسی، به عنوان برخی از راهکارهای حل این چالش ها واجد توجه می باشند
فایل word رابطه بين حمايت اجتماعي با رشد اجتماعي و خودکارآمدي کودکان 6 تا 10 ساله مبتلا به اوتيسم | WORD
ه شکل گیری خصوصیات و رفتارهایی که فرد تحت تاثیر آموزش هایی که محیط اجتماعی فراهم می کند، اشاره دارد (اتکینسون، 1982 ، نقل از ذاکری، 1390 ). رشد اجتماعی را در قالب سازگاری متقابل کودک با محیط اجتماعی و در رابطه با همسالان می داند و آن را فرآیندی تلقی می کند که کودک را قادر می سازد تا رفتار دیگران را درک و پیش بینی کرده، رفتار خود را کنترل نماید و تعاملات اجتماعی خود را تنظیم سازد. رشد اجتماعی مهم ترین جنبه وجود هر شخص است.
فایل word رابطه ي علي کيفيت زندگي بر اساس بهزيستي روانشناختي و شادکامي با ميانجيگري رضايت از زندگي در دبيران بازنشسته آموزش و پرورش | WORD
ون چندگانه انجام شد و همچنین برای تحلیل مدل مفروض از مدل یابی معادلات ساختاری با روش تحلیل مسیر استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان دادند که زیرمولفه های کیفیت زندگی با رضایت از زندگی، بهزیستی روانشناختی، و شادکامی رابطه ی مثبت و معنادار داشت. در نتیجه، بر اساس کیفیت زندگی میتوان رضایتمندی از زندگی را در افراد تبیین کرد و تغییر در کیفیت و رضایت از زندگی منجر به تغییر در بهزیستی روانشناختی و شادکامی افراد می شود.
فایل word رابطه ي عملکردخانواده با صميميت زوجين داراي فرزند اتيسم شهر رشت | WORD
وکران و با روش های نمونه گیری طبقاتی و چندمرحله ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه استاندارد پرسشنامه عملکرد (کارکرد) خانواده Fad و پرسشنامه صمیمیت زوجین می باشد. تجزیه و تحلیل داده هانشان دادکه به صورت کلی خرده مقیاس های عملکرد (ارتباط، آمیزش عاطفی، ایفای نقش، عملکرد کلی، همراهی عاطفی و کنترل رفتار) می توانند به صورت معناداری متغیر صمیمیت زوجین اتیسم را پیش بینی می کنند.
فایل word سوءاستفاده جنسي در افراد داراي اختلال طيف اوتيسم | WORD
. شواهد پژوهشی زیادی وجود دارد که افراد دارای نارسایی های تحولی از جمله افراد دارای اختلال طیف اوتیسم در مخاطره بالایی از انواع بدرفتاری در مقایسه با همسالان عادی خود در حوزه های خشونت جسمانی، سوء استفاده جنسی و قربانی شدن از سوی همسالان (مانند قلدری) هستند. طراحی برنامه های مداخله ای و آموزشی به ویژه برنامه های جامعه- محور برای مراقبت و پیشگیری از بدرفتاری و سوءاستفاده از افراد دارای اختلال طیف اوتیسم ضروری است.
فایل word شناخت تجربه زيسته فرزندپروري از نگاه مادران کودکان مبتلا به اوتيسم يک پژوهش کيفي با رويکرد پديدارشناختي | WORD
ه است. بررسی و جمع بندی دقیق پاسخ های ماداران کودکان مبتلا به اوتیسم از تجربه آنان در فرزندپروری حاکی از 6 مقوله اصلی: پذیرش کودک؛ نگرانیاز آینده کودک؛ عدم آشنایی با راهبردهای تربیتی مناسب و آموزشی مناسب؛ هیجان های نامطلوب؛ مشکلات مرتبط با سلامت کودک و مشکلات مربوط به سایر اعضای خانواده است. این مقوله ها می توانند در فرایند طراحی برنامه های خانواده محور برای مادران کودکان مبتلا به اوتیسم مورد استفاده قرار گیرند
فایل word شناخت داروها و اثرات آن بر اختلال طيف اتيسم | WORD
ی که مصرف زیادی در اختلال اتیسم دارند شامل: ریسپریدون، اولانزاپین، ترانکوپین، کلوزاپین، والپرات سدیم، کارمازاپین، کلونیدین، لیتیم کربنات، سیتالوپرام، فلوکستین است. از آن جایی که دارو علامت های نابهنجار کودکان طیف اتیسم را کم می کند به آموزش بهتر و کاربردیتر و همچنین تسهیل دیگر شیوه های درمان میانجامد. بنابراین با توجه به اثربخشی دارو درمانی پیشنهاد می شود در کنار آموزش و مداخلات درمانی به روانپزشک مراجعه شود
فایل word شناسايي قابليت ها و کاربردهاي بازي وارسازي در يادگيري کودکان اتيسم | WORD
امعه ی مورد تحقیق شروع شد و عناوین Gamification for Autism ، contextual design و educational games به عنوان نمونه ی مورد تحقیق، جستجو و مقالات مرتبط با موضوع مورد بررسی ازسال های 2000 تا 2019 مورد بررسی قرار گرفتند. با توجه به افزایش میزان یادگیری دانش آموزان اتیسم در اثر گنجاندن عناصر بازی در آموزش، میتوان با بازی وارسازی آموزش، یادگیری آنان را بالا برده و یادگیری را نه به عنوان یک فرایند خسته کننده بلکه به عنوان یک سرگرمی و یا بازی قلمداد کرد.
فایل word شواهدي از عوامل منجر به سوءاستفاده جنسي در افراد داراي اختلال طيف اوتيسم | WORD
ه سوء استفاده کنندگان جنسی (مثل شکار آسان)، مشکل افراد دارای اختلال طیف اوتیسم در افشاسازی و کمکخواهی از دیگران، مشکل در تعبیر و تفسیر هیجانات دیگر افراد از سوی افراد دارای اختلال طیف اوتیسم، مشکل در دفاع از خود منجر به سوءاستفاده جنسی در این گروه از افراد می شود. طراحی و اجرای برنامه های آموزشی به ویژه برنامه های جامع-محور برای مراقبت و پیشگیری از بدرفتاری و سوءاستفاده از افراد دارای اختلال طیف اوتیسم ضروری است.
فایل word طراحي برنامه آموزش مهارت هاي خودياري و خودمراقبتي با رويکرد ABA بر کيفيت زندگي والدين کودکان با اختلال اوتيسم | WORD
سازمان بهداشت جهانی 2003 بود. داده های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کوواریانس، تحلیل شدند. نتایج بدست آمده نشان داد که بین نمرات کیفیت زندگی شرکت کنندگان برحسب عضویت گروهی آزمایش خودمراقبتی و خودیاری با گروه کنترل در مرحله پس آزمون تفاوت معناداری مشاهده شد. بنابراین با به کارگیری برنامه آموزش مهارت های خودیاری و خودمراقبتی با رویکرد aba در والدین کودکان با اختلال اوتیسم شاهد افزایش کیفیت زندگی در آنها خواهیم بود.
فایل word عوامل شناختي دخيل در اضطراب همبود با اختلال طيف اتيسم: يک مرور نظامند | WORD
همان عوامل شناختی در اضطراب کودکان دارای اتیسم تاکید دارد که در کودکان عادی نیز مورد تاکید است. با توجه به اینکه کودکاندارای اتیسم دارای ساختار روانی متفاوتی از کودکان عادی هستند و نقایص شناختی زیربنایی متعددی دارند، بهتر است نقش نقایص شناختی خاص اتیسم در ابتلای به اضطراب مدنظر قرار گیرد و تحقیقات بیشتری در مورد ماهیت خاص اضطراب در اتیسم صورت گیرد تا بتوان سنجش و درمان های موثرتری را برای این طراحی و اجرا نمود
فایل word فراتحليل اثربخشي مداخلات روانشناختي بر استرسوالدگري مادران کودکان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم 1391-1397 | WORD
208 نمونه و 6 اندازه اثربودهاست که نتایج فراتحلیل نشان داد میزان اندازه اثر مداخلات روانشناختی بر استرس والدگری مادران کودکان اوتیسم d=1/01 است p=0/0001 این اندازه اثر طبق جدول کوهن دارای اثربالایی است. نتایج حاکی از آن بود که مداخلات روانشناختی بر استرس والدگری مادران کودکان اوتیسم تاثیر بسیار زیادی داشته است، بنابراین مشاوران ورواشناسان می توانند از این مداخلات در جهت کاهش استرس مادران کودکان اوتیسم استفاده نمایند
فایل word کاردرماني و يکپارچگي حسي براي کودکان با اتيسم: مطالعهء قابليت اجرا، ايمني، پذيرش، و درستي | WORD
تشخیص دادهشدند، با استفاده از اصول یکپارچگی حسی به دنبال یک صورت جلسه آزمایش دستی، مداخله کاردرمانی دریافتکردند. نتایج: مداخله برای پیاده سازی، ایمن، قابل اجرا و قابل پذیرش والدین و درمانگران بود و درمانگران به همراه توانایی کافی قادر به پیاده سازی صورت جلسه بودند . این داده ها برای حمایت از پیاده سازی آزمایش کنترل تصادفی این مداخله و شناسایی پیشرفت های خاص رویه، به منظور بهبود پیاده سازی مطالعه، آماده می شوند.
فایل word مباني نظري جهت طراحي خانه هاي اشتراکي براي بزرگسالان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم | WORD
ت اقامتی و حمایتی اطمینان حاصل شود. شعار روز جهانی اوتیسم در سال 1398 شمسی 2019 میلادی: فنآوری های یاری رسان، مشارکت فعال انتخاب شده است. در طراحی خانه اشتراکی برای افراد ASD (در طیف حساس به محرک ها)، چهار اصل در نظر گرفته می شود. پژوهش حاضر، پژوهشی توصیفی، میان رشته ای بین مهندسی و روانشناسی برای افراد ASD صورت گرفته است که به اهمیت طراحی خانه های اشتراکی زندگی برای افراد اوتیستیک و پیشنهاد طرحی در این خصوص، اشاره می کند.
فایل word مروري بر تاثير فعاليت هاي بدني در کودکان با اختلال اتيسم | WORD
ایش قدرت، تعادل، انعطاف پذیری، بهبودی در حرکات درشت، کاهش وزن و تناسب اندام، بهبود عملکرد تحصیلی، خودکنترلی، برانگیختگی اجتماعی، بهبود توجه و حواسپرتی اشاره کرد. بر اساس نتایج یافت شده در مورد تاثیر فعالیت های بدنی بر کودکان اتیسم در سال های بین 1982 تا 2019 مطالعات مختلف تاثیر این درمان را در کودکان اتیسم مفید اعلام کردند. در مجموع میتوان گفت تمامی مقالات تاثیرات مثبت فعالیت های بدنی را بر کودکان اتیسم نشان دادند.
فایل word مروري بر حرفه هاي مناسب براي آموزش به دانش آموزان داراي اختلال طيف اتيسم | WORD
ت مثبت – توجه به جزئیات – داشتن رفتار تکراری تمرکز روی انجام کار در شرایط خاص– قابلاعتماد بودن – حافظه بلندمدت است که می تواند توجه کارفرمایان را به خود جلب کند و از این خصوصیات میتوان در امر آموزش بهره جست. نتیجه گیری: با توجه به خصوصیات افراد اختلال طیف اتیسم مشاغلی که نیاز به حافظه طولانی مدت، توجه به جزئیات مثل آشپزی تکراری، بسته بندی، مونتاژ وسایل، باغبانی، نگهداری حیوانات را درمدارس پیش حرفه ای آموزش داد.
فایل word مروري بر روش هاي درماني اختلال اتيسم | WORD
در کودکان با اختلال طیف اوتیسم بسیار متفاوت و متغیر است، تاکنون چندین برنامه درمانی برای آنها در نظر گرفته شده که هر کدام موفقیت هایی نیز به دنبال داشته اند. انتخاب روش درمانیدر کودکان با اختلال طیف اوتیسم باید متناسب با توانایی های کودک و شدت اختلال، برنامه ریزی شود. درمان هایی که بر اختلال اوتیسم متمرکز می شود با توجه به این افراد، اجرا خواهد شد. از رو پژوهش حاضر با هدف مرور روش های درمانی اختلال اتیسم انجام شد.
فایل word مروري بر طراحي فضاي آموزشي-درماني براي کودکان با اختلال طيف اتيسم | WORD
سازی و اصول روانشناختی این کودکان میباشد که برای رفع نیازهای کودکان اتیسملازم و ضروری است. هدف از این مطالعه، مطالعه روی قشری از جامعه است که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و همین طور به دست آوردن ضوابط واستانداردهایی مدون که پاسخگوی نیازهای کودکان با اختلال طیف اتیسم باشد. در این مطالعه در مورد کودک مبتلا به بیماری اتیسم، نحوه طراحی فضای آموزشی-درمانی و لزوم ایجاد گوناگونی و تنوع در طراحی فضاها بحث شده است.
فایل word مروري بر نقايص شناختي در دانش آموزان مبتلا به اختلال اتيسم | WORD
سم دارد. چرا که این مولفه پیش بینی کننده خوبی در فراگیری مهارت های اجتماعی و مهارت های ارتباطی در دانش آموزان مبتلا به اختلال طیف اتیسم است. از این رو در این مقاله به تشریح برخی از مهم ترین نقایص شناختی در دانش آموزان مبتلا به اختلال طیف اتیسم پرداخته شده است. توجه به این مولفه های شناختی درمانگران را به سمت طراحی و تدوین برنامه های مداخله ای موثر در جهت رفع تقایص شناختی دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم هدایت می کند.