فایل word اثر حرکات نزديک گسل بر ضربه بين عرشه هاي پل | WORD
ی نیروی ضربه بین عرشه ها و همچنین بین عرشه ها و کوله ها از مدل ویسکوالاستیک غیرخطی استفاده گردیده است. دستگاه معادلات دینامیکی غیرخطی سیستم به روش روش رانگ -کوتای مرتبه چهارم که روشی پایدار است حل گردیده است. نتایج نشان میدهد که مقدار حداقل طول نشیمن پیشنهادی نشریه 463 به منظور عدم افتادگی عرشه ها برای حرکات نزدیک گسل با بزرگاهای 5 و 6 محافظه کارانه بوده، لیکن برای پل های با پریود T1 بزرگتر از 0.7 ثانیه و تحت حرکت نزدیک گسل با بزرگای 7 مقدار پیشنهادی آیین نامه غیرمحافظه کارانه میباشد.
فایل word اثر حضور لاي بر زاويه اتساع خاک هاي ماسه اي در حالت نيمه اشباع | WORD
زه های نگهبان، امری ضروری است. در این تحقیق به تشریح پدیده اتساع در خاک های ماسه ای لای دار و شرایط ایجاد آن پرداخته شده است. تحقیق حاضر بر روی ماسه 161 فیروزکوه با درصد های مختلف الی 50(،30،10،)0 در دانسیته نسبی %70 و در سه تنش سربار قائم 150،100،kPa50 با آزمایش های برش مستقیم انجام شده است. روش نمونه سازی تراکم مرطوب می باشد، و نتایج آزمایش ها شامل نمودار های تنش برشی- تغییر مکان ، تغییر حجم- تغییر مکان می باشد و بر آن اساس در هر درصد الی پارامتر زاویه اتساع محاسبه و مورد مقایسه قرار گرفته است.
فایل word اثر خزش بر توپولوژي بهينه ي سازه ها با استفاده از روش SIMP | WORD
است. همچنین روش المان محدود غیرخطی برای تحلیل سازه به کار گرفته شده است. هسته ی اصلی فرایند بهینه یابی، انجام تحلیل حساسیت است که با استفاده از روش الحاقی ) adjoint method ( و به صورت تحلیلی انجام شده است. بعد از پیاده سازی محاسبات ذکر شده در روش بهینه یابی، توپولوژی بهینه ی سازه تحت بارگذاری داده شده به دست آورده شد. همچنین توپولوژی بهینه تحت اثر بارگذاری یکسان ولی بدون در نظر گرفتن اثرات خزش نیز به طور جداگانه به دست آمد. مقایسهی نتایج بیانگر اثر قابل توجه خزش بر توپولوژی بهینه میباشد.
فایل word اثر دانه بندي و مقدار فوق روان کننده بر مشخصات مکانيکي کامپوزيت هاي سيماني توانمند اليافي (HPFRCC) | WORD
همچنین کارایی آن در روند ساخت مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آزمایشگاهی حاکی از آن است نوع ماسه ریز و مقدار آن تاثیر قابل توجهای را بر مشخصات مکانیکی وکارایی مالتهای دارای منحنی دانه بندی پیوسته و گسیخته گذاشته است. به طوری که افزایش %20 مقدار ماسه ریز باعث کاهش مقاومت فشاری و جذب انرژی به ترتیب تا %19 و %43 و همچنین افزایش مقاومت کششی تا %15 شده است. اضافه کردن %1 بیشتر فوق روان کننده باعث کاهش مقاومتهای کششی و فشاری به ترتیب تا %60 و %121 شده همچنین باعث کاهش ظرفیت جذب انرژی تا %32 شده است.
فایل word اثر درز ميانقاب بر مقاومت سازه قاب خمشي فولادي در برابر خرابي پيش رونده | WORD
اریو حذف ستون گوشه مورد ارزیابی قرار گرفته است. جداسازی میانقاب از اسکلت سازه که از جهت بهبود رفتار شکل پذیر قاب در بار جانبی مد نظر است، در خرابی پیشرونده موضوع باز توزیع نیروها را به گونه دیگری مطرح میکند. از این رو برای ارزیابی اهمیت درزهای میانقاب و نقش آنها در باز توزیع نیروها، تحلیل مسیربار جایگزین به روش دینامیکی غیرخطی انجام گرفته است. نتایج نشان میدهد که با افزایش ضخامت درزها، مشارکت میانقاب در توزیع نیروها کاهش و درنتیجه پتانسیل خرابی پیشرونده در سازه افزایش می یابد .
فایل word اثر عرض و تعداد دهانه بر پريود ديوار برشي فولادي با ورق نازک با و بدون سخت کننده | WORD
رفتار قاب های مختلف دیوار برشی فولادی با ورق نازک با و بدون سخت کننده با تعداد طبقات 5 و 10 طبقه و تعداد دهانه ها و عرض های مختلف تحت تحلیل های خطی و غیرخطی ارزیابی و با روابط تحلیلی مقایسه گردیده و در نهایت روابط تجربی برای آنها ارائه شده است. بنابراین می توان ضریب رفتار قاب با یک و دو دهانه دیوار برشی فولادی بدون سخت کننده رابصورت H 06/0T= 0/75و H 055/0T= 0/75و ضریب رفتار قاب با یک و دو دهانه دیوار برشی فوالدی با سخت کننده را بصورت hn 0783/0T= 0/75و hn 0707/0T= 0/75که H و hn ارتفاع سازه می باشند، پیشبینی نمود.
فایل word اثر مشخصات و ابعاد بتن بر مقاومت چسبندگي بين بتن و فولاد | WORD
گوش( و بتن خودتراکم حاوی پودرسنگ )گرانیت و آهک( و همچنین بتن معمولی در نسبت های مختلف آب به سیمان و در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. میلگردها در دو شکل دایره ای و چهارگوش در وسط نمونه های مکعبی قرار داده شدند. با مقایسه نتایج آزمایشها بر روی نمونه های بتن معمولی و خود متراکم مقاومت چسبندگی نمونه ها بررسی و نتایج نشان داد که بتن با نسبت آب به سیمان کمتر دارای مقاومت چسبندگی بیشتری میباشد. همچنین بتن خود متراکم با پودر سنگ گرانیت نسبت به آهک دارای مقاومت چسبندگی بالاتری بود.
فایل word اثر ميراگر اصطکاکي بر سيستم سختي منفي تطبيقي | WORD
میتوان میزان آن را کاهش داد. در این مقاله به منظور بررسی اثر یک سیستم سختی منفی تطبیقی با میراگرهای اصطکاکی، رفتار غیر خطی تاریخچه زمانی سه سازه ی قاب خمشی فولادی 6 ، 8 و12 طبقه مورد مطالعه قرار میگیرد. در اینجا ضمن استفاده از روش شاخص عملکرد لرزه ای )SPI( و یافتن بار لغزش بهینه میراگرهای اصطکاکی، مقادیر پاسخ دینامیکی برای پیکربندیهای مختلف سازه با سختی منفی و میراگر بدست آمده است. نتایج نشان از کاهش همزمان برش پایه و شتاب طبقات و جابجایی بین طبقه ای برای سیستم سختی منفی تطبیقی دارد.
فایل word اثر نشست موضعي بر رفتار کمانشي مخازن استوانه اي فولادي با تغيير ضخامت در ارتفاع | WORD
ثابت و یک نمونه بصورت ضخامت متغیر در ارتفاع در نرم افزار اجزای محدود ABAQUS مدلسازی گردیده است ، تحت نشست موضعی در لبه کف خود قرار می گیرند و مقادیر بار کمانشی و تنش و تغییر شکل شعاعی و عمودی آنها با یکدیگر مقایسه می گردد. مقادیر بدست آمده از آنالیز مقادیر ویژه نشان می دهد که تاثیر افزایش ضخامت در افزایش بار بحرانی کمانش به شدت بالا بوده و ضخامت بالاتر در قسمت پایین پوسته بسیار تاثیرگذار است. نتایج حاصل حاکی از رفتار مناسب و مقبول مخزن با ضخامت متغیر در قیاس با نمونه های دیگر می باشد.
فایل word ارائه چارچوب مکانيزه برنامه ريزي تدارکات پروژه هاي عمراني بر بستر مدل سازي اطلاعات ساختمان | WORD
قابلیتهایی که این فناوری در اختیار مدیران پروژه قرار میدهد، امکان تسهیل مدیریت تدارکات بوجود آمده است. جهت نیل به این هدف، در این تحقیق چارچوبی مکانیزه مبتنی بر مدلسازی اطلاعات ساختمان برای بهبود فرآیند برنامه ریزی در پروژه های عمرانی ارائه شده است. در این راستا، با شناسایی قابلیتهای مدل سازی اطلاعات ساختمان و همچنین محدودیتهای سیستم تدارکات پروژه های عمرانی در کشور، چارچوبی ارائه شده است که به صورت مکانیزه برنامه بهینه سفارش مصالح را با استفاده از الگوریتم ژنتیک تولید کند.
فایل word ارائه رابطه اي جديد براي سرعت آستانه واژگوني اتوبوسهاي بين شهري حامل مسافر | WORD
در برخی شرایط، نسبت به شبیه سازی های نرم افزاری، نتایج متفاوتی را حاصل کنند. این پژوهش در نظر دارد با در نظر گرفتن تاثیر نوع خودرو و ابعاد آن، مقدار بار حمل شده، چرخش محورها با شعاعی متفاوت با شعاع قوس افقی و زاویه انحراف قوس، رابطه دقیق تری را برای تعیین سرعت آستانه واژگونی اتوبوس های بین شهری حامل مسافر، حاصل نماید. مدل به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد که آستانه واژگونی اتوبوس های سه محوره نسبت به اتوبوس های دو محوره، در سرعت های پایین تری رخ می دهد و بنابر این بحرانی تر است
فایل word ارائه شاخص هاي پيشنهادي توسعه پايدار پروژه هاي ساخته شده فرودگاهي ايران | WORD
نامه و ارسال به خبرگان فرودگاهی شناسایی گردید. در مرحله اول، شاخصهای شناسایی شده بین یک هیات 5 نفره از متخصصین فرودگاهی به اشتراک گذاشته، پس از بحث و بررسی، در نهایت لیست اولیه شاخصهای توسعه پایدار تهیه گردید. سپس شاخصهای شناسایی شده توسط گروه خبرگان امتیاز داده شد. پس از تحلیل و آنالیز عددی نظرات، میانگین، انحراف معیار، میزان پایایی و روایی شاخصها و نمودارهای آماری استخراج گردید. در نهایت لیست پیشنهادی شاخصهای مهم توسعه پایدار پس از دو مرحله رفت و برگشت بین خبرگان تهیه گردید.
فایل word ارائه مدل خانواده پيش بيني وضعيت روسازي (مطالعه موردي - بلوار فرهنگ مشهد) | WORD
حدودیت بودجه در پروژه ها، تعمیر روسازی های اولویت دار از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مولفه های مهم در افزایش کارایی سیستم مدیریت روسازی، توسعه یک مدل مناسب پیش بینی وضعیت روسازی است. در این تحقیق یکی از بلوارهای اصلی شهر مشهد، بلوار فرهنگ، انتخاب و اطلاعات روکش معبر به همراه اطلاعات خرابی در چند سال متوالی برداشت و در نهایت از نرم افزار Micro Paver برای محاسبه شاخص وضعیت روسازی استفاده شد و با توجه به وضعیت ترافیکی مقاطع، دو مدل چندجمله ای برای پیش بینی وضعیت آتی توسعه داده شد.
فایل word ارائه يک روش بر مبناي اصلاح شبکه با المان هاي چندضلعي در مسائل رشد ترک | WORD
اولیه لزوما برای ادامه حل مناسب نیست و با پیش روی ترک دقت حل کاهش مییابد. از این رو با ترکیب روش اجزای محدود چندضلعی و روش اجزای محدود تطابقی، با تجاوز خطای حل از خطای هدف، عملیات تطابقی صورت گرفته و شبکه ای مناسب با هندسه جدید ترک تولید میشود. به این ترتیب خطای حل همواره در حد قابل قبول باقی می ماند و دقت پیش بینی مسیر ترک افزایش مییابد. در پایان نیز مثال عددی معروفی برای نشان دادن کارایی و دقت تکنیک پیشنهاد شده و مطابقت آن با نتایج عددی و آزمایشگاهی موجود در ادبیات، ارائه شده است.
فایل word ارائه يک مدل دو سطحه ويسکوپلاستيک جديد براي پيش بيني رفتار وابسته به زمان و وابسته به نرخ ماسه و رس | WORD
نمی گردد. به منظور پیشبینی رفتار انحرافی از قانون جریان غیرمتحد در سطح تسلیم اول که سطح مخروطی شکل میباشد و برای پیش بینی رفتار حجمی از قانون جریان متحد در سطح تسلیم دوم که سطح درپوش نام دارد، استفاده شده است. نتایج نشان میدهد، با افزایش نرخ بارگذاری مقادیر بیشینه مقاومت برشی در خاک افزایش یافته که این تغییرات در خاک رس به علت ویسکوزیته بیشتر نسبت به ماسه، مقادیر بیشتری را نشان میدهد. نتایج به دست آمده از این مدلسازی با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده که از تطابق خوبی برخوردار است.
فایل word ارزيابي آزمايشگاهي تاثير دانه بندي کامپوزيت سيماني بر مکانيسم باربري فايبرهاي فولادي با قلاب انتهايي | WORD
رار گرفته است. در پژوهشی آزمایشگاهی فایبرهای قلابدار فلزی با طولهای گیرایی متفاوت در نمونه های بتنی با ویژگی خودتراکم کاشته شده است. وجه تمایز بتن ها حداکثر اندازه سنگدانه هاست. بعد از تکمیل فرآیند عمل آوری نمونه های ساخته شده، فایبرها تحت نیروی کششی مستقیم از بتن بیرون کشیده شدند و همزمان نیروی کششی وارد شده و لغزش متناظر فایبر از بتن اندازه گیری شد. مقایسه نتایج بدست آمده از آزمایش ها نشان داد که با افزایش قطر سنگدانه ها، نسبت مقاومت چسبندگی به مقاومت فشاری بتن بهبود می یابد .
فایل word ارزيابي آسيب پذيري طاق و چشمه هاي داراي پلان نامتقارن در بازار تاريخي کاشان - ارائه راهکارهاي بهسازي | WORD
سلی فعال قم-کاشان-زفره و همچنین آسیب پذیر بودن ذاتی این نوع سازه ها، بررسی ایمنی و بهسازی لرزه ای این سازه امری حیاتی به شمار می آید. در مقاله حاضر، قسمتی از بازار انتخاب و هندسه ی طاقهای با پلان نامتقارن آن برداشت میشود. مدل هندسی بنا در نرم افزار SolidWorks ترسیم میگردد. سپس با انتقال هندسه به نرم افزار ABAQUS ، تحلیلها انجام میشود. با توجه به نتایج، سازه در برابر بارهای ثقلی مقاوم است. ولی در تحلیل تاریخچه زمانی، بسیار آسیب پذیر است. در پایان، با توجه به نتایج، روش بهسازی پیشنهاد میشود.
فایل word ارزيابي آسيب پذيري لرزه اي فيزيکي ساختمان هاي مسکوني شهر بجنورد | WORD
خ روی داده اند، برای برآورد شدت زلزله در بلوک مرکزی شهر استفاده شد. منحنیهای شکنندگی حالت متوسط و خوب هازوس در روش درخت منطق مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس برداشت های میدانی از وضعیت ساختمانهای موجود، از درصدهای وزنی 40 و 60 برای منحنی های سطح متوسط و خوب هازوس در تخمین آسیب پذیری استفاده شد. نتایج نشان میدهد، %55 ساختمانهای کنونی در منطقه مرکزی شهر بجنورد، در زلزلهای مشابه با آنچه در سال 322 هجری شمسی با بزرگای 7/6 و در فاصله 33 کیلومتری شهر بجنورد اتفاق افتاد، دچار تخریب کامل میشوند.
فایل word ارزيابي آسيب پذيري نوار ساحلي جويبار - بابلسر - محمودآباد در برابر پيشروي آب شور درياي خزر با استفاده از مدل GALDIT | WORD
احیه میانی منطقه مطالعاتی (71درصد) آسیب پذیری کم، دو انتهای غربی و شرقی منطقه بعلاوه نوار باریکی در امتداد ساحل (27 درصد)، آسیب پذیری متوسط و تنها قسمتی از ناحیه شمال شرقی آسیب پذیری زیاد را نشان می دهد. در این مطالعه اثر مصرف بی رویه آب زیرزمینی در پیشروی آب شور با استفاده از ابزار جدید و توسعه یافته GALDIT بررسی شده و از آنجائیکه بیش از 90 درصد آب آشامیدنی استان از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود، کمک بزرگی به آمایش سرزمین، مدیریت کاربری اراضی و آبهای زیرزمینی در سال های آینده می کند.
فایل word ارزيابي اثر افزودني پلي اتيلن ترفتالات بر عملکرد حساسيت رطوبتي مخلوط آسفالتي نيمه گرم | WORD
شده است؛ بنابر این تحقیقات بسیاری به منظور استفاده از این بطری های بازیافتی صورت گرفته است. یکی از این موارد، استفاده از این بطری ها در مخلوط آسفالتی است. در این تحقیق به منظور بررسی و ارزیابی مخلوط دارای پلی اتیلن ترفتالات، از درصدهای مختلف PET (0، 2، 4، 76، 8، 10 و .12 وزنی قیر) استفاده شده و آزمایش های مرتبط با حساسیت رطوبتی از قبیل آزمایش کشش غیر مستقیم و آب جوشان انجام گرفته است. نتایج حاکی از آن است که استفاده از PET به میزان 7 درصد در مخلوط آسفالتی می تواند حساسیت رطوبتی را بهبود دهد.
فایل word ارزيابي اثر پليمر SEBS بر خواص رئولوژيکي قير و پتانسيل شيارشدگي مخلوط هاي آسفالتي | WORD
متر برش دینامیکی نشان می دهد که پلیمر SEBS با افزایش خاصیت الاستیک قیر موجب افزایش فاکتور شیارشدگی ( G * / sin6 ) و در نتیجه کاهش حساسیت قیرهای اصلاح شده به تغییر شکل ماندگار می شود. علاوه بر این، نتایج آزمایش خزش دینامیکی نشان می دهد که با افزایش مقدار پلیمر SEBS پتانسیل شیارشدگی در مخلوطهای آسفالتی کاهش مییابد. همچنین با افزایش دما، مقاومت مخلوطهای آسفالتی (کنترل و اصلاح شده در برابر شیارشدگی کاهش می یابد اما نرخ کاهش مقاومت در نمونه های اصلاح شده در مقایسه با نمونه های کنترل کمتر است.
فایل word ارزيابي اثر دستگاه سختي منفي بر پاسخ لرزه اي قاب هاي ساختماني جداسازي شده | WORD
بیه سازی کرد و از مزیت آن در کاهش نیروهای لرزه ای بهره برد بدون اینکه اعضای سازه دچار تالشهای غیرالاستیک شوند. مدل سازه ای مورد استفاده در این مطالعه یک ساختمان 4 طبقه جداسازی شده شامل دو قاب سه دهانه میباشد که در نرمافزار OpenSEES به صورت سه بعدی مدلسازی شده است. به منظور انجام تحلیل تاریخچه زمانی از چند جفت شتابنگاشت استفاده شده که هر جفت از آنها به صورت همزمان به مدل اعمال شده است. نتایج تحلیل نشان میدهد که با اضافه شدن دستگاه سختی منفی، پاسخ لرزه ای قابهای مورد مطالعه کاهش مییابد.
فایل word ارزيابي احتمالاتي پتانسيل روانگرايي خاکهاي ماسه اي اشباع با استفاده از داده هاي آزمايش نفوذ مخروط (CPT) | WORD
تانسیل روانگرایی ایجاد و توسعه داده شده است. داده های آزمایش نفوذ مخروط برای مناطقی که تحت زلزله های مختلف قرار گرفته و دچار روانگرایی شده اند، جمع آوری شده و از آنها برای مدلسازی احتمالاتی با )CPT( استفاده از استنباط بیژین استفاده شده است. سپس با استفاده از روش قابلیت اعتماد منحنی های احتمال روانگرایی بدست آمده است. ارزیابی احتمالاتی پتانسیل روانگرایی یک روش جایگزین یا روشی تکمیل کننده برای شیوه سنتی ارزیابی متعین پتانسیل روانگرایی است و میتواند در تحلیل تصمیم گیری به کار رود.
فایل word ارزيابي ادراک ذهني عابر پياده از سهولت عبور از گذرگاه هاي تقاطعي | WORD
جه محققین قرار گرفت. جهت ارائه الگوی ریاضی برآورد ادراک، با توجه به تاثیر گذاری عوامل در دو سطح فردی (عابر ) و محیطی (گذرگاه)، مدل تکامل یافته چندسطحی مورد استفاده گردید. در تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از بیش از سیصد عابر پیاده گذرنده از سیزده گذرگاه، مدل باعرض از مبدا تصادفی وحضور شش متغیر مستقل با کیفیت ترین مدل جهت ارزیابی در کک ذهنی عابر شناسایی شد. در ادامه ضمن تشریح ضرورت توجه به هریک از متغیرهای معنی دار ، پیشنهادهایی جهت ارتقاء سطح کیفی گذر گاه همسطح عابر پیاده ارائه گردید.
فایل word ارزيابي استهلاک انرژي در شيب شکن هاي تلفيقي با استفاده از مدل Flow3D | WORD
از شیب طراحی کف کانال بیشتر باشد، برای انتقال آب از تراز بالا به پایین تر ازسازه شیب شکن استفاده میشود. انرژی جنبشی آب میتواند سبب بروز خسارتهای قابل ملاحظه ای در تاسیسات هیدرولیکی پایین دست شود.درصد عمده ای از این انرژی ضمن عبور جریان از روی شیب شکن و قبل از رخداد پرش هیدرولیکی تلف میشود، لذاطراحی سازهای که بتواند انرژی بیشتری را از جریان مستهلک کند اهمیت یافته، به همین منظور در این تحقیق به بررسی عددی استهلاک انرژی، نوع جدیدی از سازه ی شیب شکن، شیب شکن تلفیقی پرداخته شده است.
فایل word ارزيابي انتقال آلودگي از نمونه سنگ هاي محل دفن زباله اروميه | WORD
هده ای ترسیم گردید. سپس ضرایب انتشار مولکولی یون کلر پس از حصول بهترین برازش بین پروفیل های مشاهده ای و نظری در نمونه سنگ ها، در محدوده 0/071 cm2/day تا 0/278 cm2/day بدست آمدند. تطابق خوب نتایج آزمایشگاهی مشاهده ای و نتایج پیش بینی شده نظری نشان داد که مدل-های طراحی شده، روش های آزمایشگاهی به کار گرفته شده و مدل نظری استفاده شده از دقت خوبی برخوردار هستند. از نتایج بدست آمده در این مطالعه برای محاسبات انتقال آلودگی در طراحی مدفن های مواد زائد جامد مستقر در نهشته های سنگی میتوان استفاده نمود.
فایل word ارزيابي بيوپليمر گوارگام به عنوان روشي نوين جهت تثبيت ماسه هاي روان | WORD
ای متداول بهسازی مانند سیمان و پلیمرهای شیمیایی مشکالت زیست محیطی به همراه دارند. بیوپلیمرها به عنوان موادی پایدار و دوستدار محیط زیست در مقایسه با سایر روشها میتوانند باعث کاهش گازهای گلخانه ای و کربن دی اکسید شوند. در این پژوهش تاثیر سرعت باد، غلظت و حجم پاشش بیوپلیمر گوارگام در میزان فرسایش بادی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آزمایش تونل باد نشان میدهد که سرعت باد و غلظت بیوپلیمر دو پارامتر موثر در میزان هدر رفت خاک است و گوارگام تاثیر قابل توجهی در کاهش فرسایش بادی دارد..
فایل word ارزيابي تاثير آهک و سرباره ذوب آهن بر رفتار مقاومتي خاک لاي | WORD
ت محیطی در تثبیت خاکها با توجه به اقتصادی بودن طرح و همچنین موضوع توسعه پایدار نسبت به افزودنیهای اولیه و سنتی رایج شده است. در این تحقیق با هدف بررسی رفتار مقاومتی، از آهک و سرباره GGBS برای تثبیت خاک لای از آزمایش مقاومت فشاری محدود نشده، در درصد رطوبت بهینه استفاده شده است. نتایج نشان داد، سرباره و آهک برای تثبیت خاک، سبب افزایش مقاومت برشی خاک میشود. میزان افزایش مقاومت در نمونه های تثبیت شده با سرباره و آهک به تنهایی، در مقایسه با نمونه تثبیت شده با ترکیب آهک و سرباره اندک بود.
فایل word ارزيابي تاثير استفاده از فرمول هيزن ويليامز در مقايسه با فرمول دارسي وايسباخ در تحليل و آناليز هيدروليکي خطوط انتقال آب | WORD
میکنند. استفاده از این معادله به دلیل سادگی و رایج بودن آن است اما باید توجه داشت که این روش بیشتر پایه تجربی داشته و برای استفاده از آن محدودیت هایی وجود دارد که از آن جمله می توان به ثابت فرض کردن ضریب C و آشفته بودن جریان اشاره کرد. در این مقاله افت ارتفاع هیدرولیکی در یک متر لوله با جنس های مختلف )پلی اتیلن ، پی وی سی ، چدن داکتیل و فلزی ( با دوروش مطرح شده در قطرهای مختلف مقایسه شده و نتیجه ی حاصل بیانگر این موضوع می باشد که در لوله های فلزی اختلاف این دو روش تا حدود 25 درصد می باشد.
فایل word ارزيابي تحليل استاتيکي غيرخطي معادل کران بالاي بهبود يافته در تخمين تغيير شکل هاي موضعي سازه هاي قاب خمشي فولادي با نامنظمي هندسي در ارتفاع | WORD
منظمی هندسی در ارتفاع، تحت زلزله های دور از گسل مورد بررسی قرار میگیرد و نتایج به دست آمده، با نتایج متناظر حاصل از تحلیل استاتیکی غیرخطی معادل آیین نامه ASCE/SEI 41-13، مقایسه میگردد .معیار مقایسه برای روشهای ذکر شده، انحراف از نتایج تحلیل دینامیکی غیرخطی تاریخچه زمانی، به عنوان تحلیل دقیق میباشد. نتایج به دست آمده نشان میدهد که با توجه به حجم زیاد محاسبات در روش کران بالای بهبود یافته و خطای حاصل از آن، این روش در تخمین سازه های کوتاه مرتبه با نامنظمی هندسی در ارتفاع مناسب نمی باشد.