فایل word بررسي خطاهاي فارسيآموزان غير فارسيزبان در جملات داراي عناصر قطب منفي | WORD
لات دارای عناصر قطبی، البته در صورت وجود چنین تفاوتهایی، بپردازد. در این پژوهش، پس از آن که 46 فارسیآموز بزرگسال، به صورت تصادفی، انتخاب شدند، در دو گروه، مورد آزمون قرار گرفته و به یک پرسشنامه پاسخ دادند. سپس خطاهای آنان بررسی شد و مقایسهی گروهها، با توجه به نابرابری انحراف معیار، تفاوت معناداری را میان خطاهای دو گروه نشان داد. میانگین نمرات گروه اول نسبت به گروه دوم، بیشتر و انحراف معیارشان کمتر بود. یافتهها حاکی از آن بود که این دو گروه دارای خطاهای متفاوتی هستند.
فایل word طراحي يک بسته ي الکترونيکي براي بهبود آموزش و سنجش واژگان پايه ي زبان فارسي | WORD
از طریق رایانه در کشور کمک نماید. روال ساخت و تکمیل این نرمافزار بدین صورت بود که نخست، نسخهی آزمایشی پس از طراحی و تولید در اختیار 20 نفر از زبانآموزان دبستان بینالمللی پسرانهی تهران در سال تحصیلی 92- 93 قرار گرفت. در مرحلهی بعد، تعداد 20 نفر از کارشناسانِ نرمافزارهای آموزشی، آن را مورد ارزیابی قرار دادند. پس از انجام اصلاحاتِ نسخهی آزمایشی، نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که این نرمافزار توانسته در جذب زبانآموزان به یادگیری واژگان پایه تا حد زیادی موفق باشد.
فایل word هوش فرهنگي و يادگيري مهارتهاي زبان فارسي در فارسي آموزان غيرايراني | WORD
ت آزمودنیها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج به دست آمده از این تحقیق حاکی از این است که: 1- رابطهی معناداری میان مهارت خواندن با هوش فرهنگی و دو مؤلفهی رفتاری و فراشناختی آن، همچنین میان مهارت شنیدن با هوش فرهنگی و مؤلفهی رفتاری آن وجود دارد. 2- میان مهارت خواندن و معدل کل مهارتها با هوش فرهنگی در گروه مردان آزمودنی رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد. 3- دو مهارت خواندن و شنیدن با هوش فرهنگی در گروه آزمودنیهای فاقد تحصیلات دانشگاهی، دارای رابطهی مثبت و معناداری هستند.
فایل word فرآيند يادگيري با تکيه بر آيات قرآن کريم و اشعار مثنوي معنوي | WORD
ال مطلوب انسانی و کسب معرفت الهی که هدف خالق است، برسد. حال که در فرآیند یادگیری، این دو حس نقش اساسی را ایفا میکنند، این سوال پیش میآید که آیا نقش هر دوی آنها مساوی است یا یکی بر دیگری رجحان دارد و جایگاه هر یک از آنها در فرآیند یادگیری کجاست؟ در این تحقیق با جستجو در نظریههای روانشناسی، مانند نظریههای شناختی و انگیزشی و جستاری در آیات قرآن و اشعار مثنوی معنوی، به تبیین نقش و جایگاه هر یک از این حواس در فرآیند یادگیری پرداخته شده و وجه تمایز و امتیاز هریک مورد بررسی قرار گرفته است.
فایل word آتش عشق از ديدگاه مولانا | WORD
quo; آتش حق، آتش غیرت، آتش قهرالهی، آتش انبیا(ابراهیم و موسی)، آتش ریاضت و مشکلات سیروسلوک، آتش غفلت، آتش خوف حق، آتش فقر، آتش هجران، آتش کلام و سخن، آتش عشق، آتش غم، آتش امراض و بیماری، آتش نفس، آتش شهوت، آتش حرص، آتش چاپلوسی، آتش حسادت، آتش گناه، آتش بخل، آتش شوم، آتش بلا، آتش شیون و زاری، آتش جهنم، آتش ابلیس، آتش عذاب، عنصر آتش و... به چشم میخورد. « آتش عشق » با 120 بار تکرار، پربسامدترین کاربرد آتش در سخن مولاناست. در این مقاله، کارکرد آتش در عشق از دیدگاه مولانا نمایانده شدهاست.
فایل word بررسي و تحليل يقين در متون منظوم عرفاني | WORD
وال شود. علاوه بر جایگاه والایی که یقین در قرآن کریم دارد، عرفا نیز به عنوان یکی از احوال عرفانی، اهمیت زیادی برای آن قایل شده و آن را اصل و ریشه همه احوال عرفانی دانسته اند. بیشتر نویسندگان و شاعران به موضوع یقین توجه نشان داده و ابعاد گوناگون آن را تبیین کرده اند. بدین جهت، این حال عرفانی در متون منظوم بازتاب گسترده ای داشته است.
این مقاله بر آن است که با مطالعه متون منظوم عرفانی تا پایان قرن ششم هجری، یقین را به عنوان آخرین حال عرفانی نقد و تحلیل کند و بازتاب آن را در این متون تبیین سازد.
فایل word درآمدي بر سخن آرايي و ظرافتهاي معنايي در نفثه المصدور زيدري نسوي | WORD
نثر آراسته ای، کتاب نفثه المصدور شهاب الدین محمد زیدری نسوی است که با تسلط کامل، هنر خود را در سخن آرایی جلوه گر ساخته است. احاطه او در لفّاظی و سخن پردازی، نثرش را تا حدّ شورانگیزی شعر بالا برده است.
در این مقاله سعی شده به بخشی از پردازشهای شاعرانه و آرایه های ادیبانه این کتاب و تناسبهای زیبایی که از جهت الفاظ و معانی در آن رفته است، اشاره شود و دریچه ای را به منظره زیباییها، لفظ پردازیها و مضمون سازیهای کتاب بر روی خواننده بگشاید تا این اثر گرانمایه با نگاهی دیگر مطالعه و ارزیابی گردد.
فایل word بررسي نظرها و آراي خواجه نصير طوسي دربارة تعليم و تربيت انسان و نظام ارزشي حاکم بر آن | WORD
م، مؤثر میداند، از طرف دیگر خواجه نصیر تأثیرات غیبی و آموزههای معنوی و عنایات الهی را در تثبیت نظام ارزشی مذکور و هدایت انسان در مسیر ارزشها مهم و مؤثر میداند.او معتقد است انسان از بدو کودکی، هم آمادگی پذیرش نظام ارزشی را دارد و هم اگر خوب هدایت نشود ضد ارزشها میتواند در سرشت او مؤکد شود؛ همچنین جامعه و خانواده در حفاظت او از افتادن به دام ضد ارزشها نقش حیاتی دارند.در این مقاله از جهات مختلف به بررسی آرای خواجه نصیر دربار نظام ارزشی حاکم بر فرایند تعلیم و تربیت پرداخته خواهد شد.
فایل word مقايسه ميان صفات ممدوح در مدايح جمال الدين اصفهاني و صفات رهبر آرمانشهر ابونصر فارابي | WORD
شود که جمال الدین در مدایحش به توصیف حاکم آرمانی خویش پرداختهاست و به عبارت دیگر، ممدوح را نه آن گونه که هست بلکه آن گونه که باید باشد، به تصویر کشیده است. هشت خصوص یت حکمت، عدالت، برتر ی ذا تی نسبت به د یگران، حاکم یت مطلق، خوش سخ نی، دوری از آز، عزم راسخ و جنگاور ی، می ان رهبر آرمانشهر فارا بی و ممدوح وصف شده در اشعار مدح ی جمال الدین عبدالرزاق اصفها نی مشترک است و نشانههای د یگری از جمله عدم تطبیق حاکم وصف شده با واقع ی تها ی تار یخی می تواند آرمانی بودن ممدوح جمال الدین نظریه را قوت بخشد.
فایل word نظامي؛ سخنگوي ايران انساني | WORD
فراتر نهد و با رویکردی جدید به شعر، روح انسان گرایی را در آثار خود تثبیت کند و ترویج دهد. نظامی با توسّع و تعمیق این مفهوم در آثار خود، هرگز از دو مقوله قومیت و دیانت غافل نبوده است.لذا سرزمینی را به تصویر می کشد که مردم آن فراتر از دو مفهوم فوق؛ به انسانیت بیشتر اهمیت می دهند. به همین دلیل، در جستجوی آرمان شهر خود از دروازه های شرع در مخزن الاسرار آغاز می نماید و در تبیین مفاهیم فلسفی و حکمی تا اسکندر نامه به پیش میرود. با این وصف، میتوان نظامی را به عنوان سخنگوی ایران انسانی معرفی نمود.
فایل word مضامين اخلاقي در بوستان و مقايسة آن با نهجالبلاغه | WORD
کلام خالق و فوقکلام مخلوق نامیدهاند و به «اخالقرآن» معروف است،در شعر و نثر فارسی تأثیر فراوانی از نظر لفظ و محتوا به جا گذاشته است. سعدی از جمله شعرا و نویسندگانی است که در جایجای آثارش از این اثر کامل تأثیر پذیرفته است که فراوانی این تأثیرپذیری محقق را شگفتزده مینماید.
این مقاله بر آن است که برخی از مضامین اخلاقی و تعلیمی بوستان سعدی را که شیخ اجل برای پیریزی آرمانشهر خود بر آن تأکید ورزیده، بررسی نماید و آنها را با همان مضامین در نهجالبلاغه امام علی(ع) مقایسه کند.
فایل word پژواک فرهنگ آزرم و ادب در شاهنامه و متون پهلوي | WORD
از منابع و مآخذی خود بوده است. او در پراهمیت جلوه دادن این شاخص فرهنگی به آثار پهلوی پیشِ رو، نظر داشته است؛ ازجمله آنها باید از رسالههایی چون: دینکرد، مینوی خرد، ارداویرافنامه، اندرزنامه بزرگمهر، اندرز آذرپادمارسفندان و...نام برد.
در این پژوهش کوشیده میشود به بررسی جایگاه رفیع آزرم و ادب در فرهنگ ایران باستان از دیدگاه شاهنامه و متون پهلوی پرداخته شود و بر این نکته تأکید گردد که فردوسی در پرداختن به این موضوع صرف نظر از علقهها و باورهای فرهنگی خویش تحت تأثیر متون پهلوی بوده است.
فایل word فرايند اخلاقي شدن جامعه از نگاه سعدي | WORD
ی از این امر و با عنایت به فرجام ناخوشایند بی توجهی به ارزشهای اخلاقی، در آثار خویش به تبیین عوامل تأثیرگذار بر رشد اخلاق پرداختند تا شاید بار دیگر، این رکن مغفول مانده جامعه ایمانی احیا شود. در این پژوهش، به بررسی این عوامل تأثیرگذار با تکیه بر آرا و اندیشه های شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی پرداخته میشود. از دیدگاه وی، عواملی چون نگرش حداکثری به اخلاقی شدن فرد، تعمیق فرهنگ باید و نباید بر اخلاق، مصلحت اندیشی و منفعت طلبی و اخلاق گویان بی اخلاق، در نابودی ارزشهای اخلاقی تأثیرگذار است.
فایل word تأثير کواکب در پيشگويي هاي شاهنامه | WORD
فتار سایرین را پیش بینی نماید و از راز کیهان پرده بردارد.
فردوسی به عنوان شاعری حماسه سرا تحت تأثیر این نوع نگرش و تفکر، بخشهایی از شاهنامه را در این زمینه پدید آورده است؛ به گونه ای که در همه داستانهایش حضور اخترشناسان و ادوات آن ها را برای بازگویی آینده شاهدیم.
مقاله حاضر به منظور بررسی اثر کواکب و تحلیل آن بر پیشگویی های شاهنامه و شناخت زیر ساخت ها و جوانب این تأثیرات بر پیشگویی هاست، که به روش توصیفی و تحلیلی از شاهنامه فردوسی استخراج و با استفاده از منابع گوناگون نگاشته شده است.
فایل word مقايس? مضامين اندرزي مينوي خرد و آفريننام? ابوشکور بلخي | WORD
و فکری آنها بررسی و تحلیل میشود. در این مقاله به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که آیا آفریننام ابوشکور بلخی از متون اندرزی در دوره میان زبانهای ایرانی تأثیر پذیرفته است یا خیر. این پژوهش برپایه روش تحلیل مقایسهای به انجام رسید. هدف از این گفتار، یافتن سرچشمههایی از مضامین تعلیمی است که در آفریننام ابوشکور بلخی بیان شده است. در این مقایسه چنین دریافت شد که آفریننام ابوشکور بلخی تأثیرپذیرفته و الهامگرفته از آثار اندرزی در دور ساسانی است و شباهتهای میان آنها انکارناپذیر است.
فایل word بررسي آموزههاي اخلاقي آفريننام? ابوشکور بلخي با نگاهي به ميزان تأثير آن بر قابوسنامه | WORD
شترک آفریننامه و قابوسنامه از حیث محتوایی، زبانی و بلاغی است. مؤلفههای تربیتی آفریننامه به سه شکل در قابوسنامه نمود یافته است: بخشی از ابیات آفریننامه عیناً در قابوسنامه تضمین شده است، قسمتی دیگر شامل مضامین و پیام اخلاقی مشترکی است که از حیث زبانی وبیانی و تصویری نیز بهسبب تشابهات بسیار، خواننده را به اقتباس عنصرالمعالی از بوشکور و یا بهرهگیری آن دو از آبشخوری واحد راهنمایی میکند؛ افزون بر موارد یادشده، بخشی از آموزههای این دو اثر، فقط بهلحاظ محتوایی مشترکاند.
فایل word مطالع? تطبيقي ساختار روايي حکايت در ادبيات تعليمي و قالب رسانهاي آگهي خدمات عمومي مطالع? موردي: گلستان سعدي | WORD
ه برای انتقال پیامهای عامالمنفعه و غیرتجاری است که چندین دهه از تولید آن در هم انواع رسانههای مکتوب، شنیداری، دیداری و نوین تولید میگذرد و بهلحاظ کارکرد و نوع روایت، با حکایات تعلیمی گلستان سعدی قابل مقایسه است. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که روایت مسجع گلستان سعدی از منظر محتوایی، شیو روایت، ایجاد تعلیق در ذهن مخاطب و نیز پایانبندی اخلاقی در قالب زبانی آهنگین، الگویی مناسب برای نوشتن متن قالب رسانهای آگهی خدمات عمومی است که میتوان آن را روایت مسجع رسانهای نامید.
فایل word بررسي مضامين تعليمي در سفرنامههاي ناصرخسرو، نزاري قُهستاني، خسي در ميقات جلال آلاحمد | WORD
که بزرگانی که بهدلیل آثاری خاص مشهورند، اثرهایی هم دارند که میتواند در دیگر انواع ادبی بدرخشد. مهمترین هدف، یافتن و معرفی ادیبانی است که آثار سفرنامهای دارند. نتیج پژوهش نشان میدهد تاکنون بخش بسیاری از سفرنامهها از منظر ادب تعلیمی نادیده گرفته شدهاند. بهطور کلی، این آثار مصادیقی از ادبیات تعلیمی به شمار میروند. دستاورد بعدی آنکه ناصرخسرو بیشتر بر نکات اخلاقی در اجتماع تأکید دارد و نزاری بر رعایت اخلاق فردی؛ اما آلاحمد اصلاح عقاید مذهبی را موجب تغییر در رفتار میداند.
فایل word کارکردهاي تعليمي ادبيات فارسي | WORD
را میتوان امروزه در گونههای مختلف، ازجمله در ادبیات کودک، ادبیات عامّهپسند و ادبیات اینترنتی نیز دید و در فرمهای ادبی مختلف ازجمله رمان، داستان کوتاه، داستان مینیمالیستی، فیلمنامه، نمایشنامه، وبلاگ و حتّی ترانه ردیابی کرد. با این تفاوت که در این دوران، مفاهیم اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، حقوقی و... بیشتر به صورت پوشیده و از طریق دلالت ضمنی به مخاطبان القا میشود؛ بویژه در ادبیات داستانی که در آن تعلیم مفاهیم به صورت غیرمستقیم از راه نشان دادن وضعیتها و شخصیتها اتفاق میافتد.
فایل word مفاهيم نمادين تعليمي در مهمترين داستان هاي آموزشي و تربيتي کودک در دهة هشتاد | WORD
شخصی با فراوانی 64 و نماد انسانی(مثبت ) با فراوانی 25 بیشتر استفاده شده است. در داستان های یاد شده، علاوه بر کاربرد نمادهای تقویت حس اعتماد به نفس و شناخت استعدادها و آموزش مسائل دینی، نمادهای مفهومی حرکت، با بسامد «؟ چه کسی پنیرم را برداشت » تغییر، تقویت هوش و دانایی، به ویژه در داستان 100 و نمادهای شناخت ویژگی های شخصیتی، تمرین شکوفایی توانایی ها، اراده و « تَرس بد اَست » با بسامد 65 و « راز موجود عجیب » پشتکار، به ویژه در داستان های با بسامد 60 بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند.
فایل word يکسونگري در ادبيات تعليمي و پندنامههاي فارسي | WORD
رین عرصه خودسازی و آموزش و تزکیه درون در آثار صوفیانه تا برونیترین حوزه انسانی، یعنی آثار سیاسی و اجتماعی را در بر میگیرد. در نوشتار حاضر شاخصههای ادبیات تعلیمی فارسی از منظر نگرش جنسیتی مخاطبِ این آثار، بررسی شد و نشان داده شد رویکرد اساسی پندنامههای فارسی در جهت تعلیم و تربیت پسران طرحریزی شده و زنان که در این نظام تربیتی به طور کامل نادیده انگاشته شده و مغفول ماندهاند، ناگزیر بودهاند همان نقشها را بپذیرند و ارزشها و منطق خود را بر اساس همان گفتمان غالب پیریزی کنند.
فایل word تأثير پذيري حافظ از نظامي در آموزه هاي اخلاقي و تعليمي | WORD
راض و انتقاد نیز بزنند. نظامی که همچون جامعه شناسی آگاه به بررسی رفتارهای مردم جامعه زمان خود میپردازد، شعرش آیینه تمام نمای رفتارهای فردی و اجتماعی زمانش است که توانسته آن را به بهترین شکل به تصویر بکشد. حافظ نیز حامی ارزشها و منشهای اخلاقی است و پند و اندرزهایش مبتنی بر این اصول است. حافظ در پارهای از موارد از کلام نظامی تأثیر پذیرفته اما مقلد او نیست. به طور کلی از شعر وی به دو صورت استفاده میکند: یکی گرفتن مضامین و دیگر قالبهای شعری اما خیلی اسیر چارچوب تفکرات نظامی نمیشود.
فایل word نقشهاي شش گانه زباني در ادبيات تعليمي با تکيه بر يکي از قصايد سنايي | WORD
- رمز (قواعد و هنجارهای زبان) 5- زمینه تماس(موقعیتهای اجتماعی و فرهنگی) 6- مجرای ارتباطی تماس(کلمات یا اصوات). بر این اساس در ادبیات تعلیمی عموماً و در قصیده مورد بررسی خصوصاً، مؤلفه سوم یعنی مخاطب، محور اصلی فرایند ارتباط به شمار میرود و از میان نقش های شش گانه زبان (ترغیبی، عاطفی، همدلی، ادبی، فرازبانی و ارجاعی) نقش ترغیبی به عنوان نقش عمودی و اصلی و بقیه به عنوان نقش وسیله ای و فرعی محسوب می گردد. این امر خود حاکی از آگاهی و تسلط شاعر بر فنون سخنوری و معیارهای بلاغت در زبان فارسی است.
فایل word اشتراکات آموزههاي اخلاقي بوستان سعدي و ديوان امام علي(ع) | WORD
عدی (سعدی نامه) با دیوان امام علی، علیهالسّلام، که برخی آن را منسوب به ایشان میدانند، انتخاب شود و در کنار هم قرار گیرد تا میزان اشتراک آموزههای اخلاقی بوستان و دیوان آن حضرت بررسی شود. به ویژه مسایل اخلاقی و تعلیمی مد نظر است که قابل آموزش به افراد جامعه در نهادهای مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد. با غور بیشتری در دیوان امام علی، علیهالسّلام، میبینیم که همه شاعران و عارفان در هر مسلک و آیین و مذهبی، عرفان آن حضرت را مرجع و اصل آثار خود قرار دادهاند و از آن بهره جستهاند.
فایل word پژوهشي دربارة جايگاه ادبيات تعليمي در قصايد پارسي | WORD
در بسیاری از آثار شاعران ایرانی وجود دارد. آثاری که به شیوههای گوناگون به تعلیم مردم و آموزههای اخلاقی ایشان اشاره دارد. شعرا با استفاده از صنایع مختلف ادبی، کلامی پر از پند و اندرز میسرایند و با استفاده از تمثیلهای مختلف به فهم مسائل خوب و بد زندگی کمک میکنند.
این مقاله که جایگاه ادبیات تعلیمی در قصاید را مورد بررسی قرار میدهد، به سیر تحول این نوع ادبی و تعلیمات دینی و مذهبی، آموزشهای اخلاقی- عرفانی و تعلیمات سیاسی- اجتماعی در قصاید شاعران بزرگ قصیدهسرای پارسی میپردازد.
فایل word آموزههاي تربيتي ملوک در شعر ملِک | WORD
ر داشتن آنان از خودسری و ستم سروده شده است. این آموزهها آن چنان متنوع و گستردهاند که زوایای گوناگون عرصه حکمرانی را در بر میگیرند. شاعر بر اساس فرهنگ الهی و اسلامی، دادگری و عدالت را محور تعالیم خود قرار میدهد و آن را مایه سعادت دو جهان معرفی میکند؛ همچنین وی تحقق ارزشهای معنوی و کمال انسان را در فضای استبداد امکانپذیر نمیداند. ریشه آموزههای تعلیمی بهار را باید در تعالیم دین مبین اسلام و فرهنگ و تاریخ ایران باستان جست که با درایت، دلسوزی، شجاعت و هنر او همراه است.
فایل word تحليل آموزههاي تعليمي در بررسي بينامتني دو اثر (پروين اعتصامي و انوري) | WORD
بانشناسی است. بینامتنیت بر این اصل مبتنی است که هیچ اثری مستقل و خود ساخته مؤلف نیست بلکه از متون گذشته و از اندیشه فراروی ادبیات بهره برده است. بینامتنیت رابطه یک متن با سایر متون را بررسی میکند. هدف این مقاله آن است که با استفاده از این نظریه آموزههای اخلاقی و اجتماعی پروین اعتصامی و انوری را ارزیابی کند. برای نیل به این هدف قطعه «اشک یتیم» از پروین اعتصامی با قطعه «والی شهر ما گدایی بی حیاست» از انوری بررسی و تجزیه و تحلیل شده است و تشابه و افتراق آن نمایانده شده است.
فایل word لزوم نقش کهن الگوي پيرخردمند در تعليم بشر | WORD
ا در اشعار خود از زبان قهرمان و پیرخردمند به تصویرمیکشد. او که متفکّری آرمانگراست، شخصیت اسطورهای قهرمان داستانش یعنی اسکندر را به کمک راهنماییهای پیردانا تا حد یک انسان آرمانی بالا میبرد؛ انسانیکه با ویژگیهای رفتاریاش هر لحظه در فرآیندفردیت کمالی به کمالات قبلی او افزوده میگردد. در این پژوهش با دید مکتب روانکاوییونگ وازمنظرکهنالگویی به اسکندرنامهی نظامی نگریستهشده و به شخصیت پررنگ و تکرارشوندهی پیرخردمند و نقش او در نکات تعلیمی پرداخته شدهاست.
فایل word بررسي اثرپذيري منظوم? ويس و رامين از اندرزنامههاي پهلوي در حوز? مفاهيم تعليمي | WORD
اید. بنابراین در این مقاله، تأثیرگذاری تعلیمی اندرزنامههای پهلوی بر منظوم ویس و رامین به روش توصیفی- تحلیلی بررسی میشود. سنتهای اخلاقی مانند خردستایی و دانشآموزی، ستایش خداوند و توکل به او، وفای به عهد، دادگری، خرسندی و قناعت، منش و گفتار راست، دنیاستیزی و آزمندی، در اندرزنامهها بسیار دیده میشود. این سنتهای اخلاقی در منظوم ویس و رامین نیز بیان شده است. درنتیجه این گمان تأیید میشود که سرود فخرالدین اسعد با تأثیرپذیری از فرهنگ و اخلاق ایرانیان باستان سروده شده است.
فایل word بازنمايي آموزههاي تعليمي کودکان در افسانههاي لافونتن | WORD
ن پژوهش با رویکردی توصیفی- تحلیلی برای تبیین اندیشههای تعلیمی- اخلاقی لافونتن در مجموعه افسانههایش انجام شدهاست تا به مخاطب بنمایاند، گونههای آموزههای تعلیمی در افسانههای لافونتن کدامند؟ و رویکرد وی در بیان این آموزهها چگونه است؟ بررسیها نشان میدهد، لافونتن اندیشههای تعلیمی- اخلاقی خود را مانند علمآموزی، دعوت به کار و تلاش، نکوهش تملق، نهی خودپسندی، دعوت به نرمخویی و ملایمت، نوعدوستی و دیگرگزینی در قالب فابلها و پارابلهای داستانی- تخیّلی تبیین کردهاست.